Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Helmi 26, 2021 14:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 12, 2020 17:05 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 182
Kävipä sitten ensimmäistä kertaa 20 vuoteen niin, että löin käteni ilmaKawoihin. Talliin tuli pienissä laatikoissa oleva 1975 KZ400, runko ihan kohtuullisessa tikissä, valmiiksi puhallettuna ja maalattuna, muitakin osia oltiin rakasteltu ja lähtökohta näytti hyvältä ensi silmäyksellä. Konekin oli käynyt hoonissa ja saanut uutta tiivistettä alakertaan.

Mutta, se iso mutta. Kannesta on kaikki venttiilit ja seetit soirona. Sytytyspuoli puuttuu täysin, kuten koko johtosarjakin. Ja staattoria vaille kaikki muut sähköosat. Kromiosatkin ovat etulokaria vailla hukkuneet, samoin satula. Vanteet ovat komeaksi maalatut, mutta pinnojen nipat ovat hukassa (kehät ovat irrallaan). Samoin pakoputket ovat matkalle mädäntyneet. Tankkia ei ole. Projekti on selvästi ollut saamassa cafe racer-meiningin leimaa.

Käytin kannen koneistamolla näytillä ja tuomio olisi, että vajaa 300e töihin, kaikki venttiilit ja vähän muuta roinaa ostaen (arviolta 200e) niin siitä saisi soivan pelin. Toki venakopan tiivisteet pitäisi metsästää jostakin, jos niitä saa enää, keksiä regulaattori jostakin, hommata kärjettömät sytytysromppeet, ja luottaa siihen että alakerta on sittenkin riittävässä kunnossa legendojen perusteella. Kova bisnes mutta touhutonnillahan siitä varmaan selviää, että on maamoottori valmiina. Sinänsä kiihottaisi omistaa jälleen ilmakawa jossa olisi potkustartti ensimmäisen '83 Ltd twinin jälkeen.

Toisaalta, tallissa on sattumoisin varaosapyöränä '86 Ltd450, jonka ostin starttimoottorin takia. Kävi ilmi, että siinä on ihan käypäinen moottori ja koko johtosarja sekä kaikki himmelit mitä moottoriin tarvitsee. Käynti Trafin sivuilla tuotti tulosta, että rungon, vanteet, etu- ja takahaarukan käyttämällä pääsisi heittämällä yli 50% maagisen rajan prosenteissa. Tällä hetkellä mokoma LTD on käytännössä tilan tukkeena. Päähän kasvoi sarvet ja parin mittauksen jälkeen näyttäisi siltä, että vesijäähy-450 mahtuisi KZ400:n runkoon aivan mukavasti. Investointeja ei tarvitse tehdä kuin ensi kädessä starttimoottoriin ja sitten muutososiin, joista moottorin kiinnittämisen lisäksi ketjumuunnos beltin tilalle lienee työläimmästä päästä.

Vähän hirvittää, millaiset välitykset 450:ssa on sisällä, kun takahihnapyörä on julmetun iso. Tästä olisi kiva kuulla näkemystä, onko joku muuttanut ketjulle moista.

No nyt kun huomioidaan, että ollaan ilmakawapuolella ja täällä suunnitellaan suurta vesijäähdytyksen syntiä, niin sana on vapaa. Herättääkö ajatuksia? Projekti sai jo päässäni nimen "tähteet", kun Kawaosia on niin paljon ympäri tallia, että tässä voisi hyödyntää oikein isolla kädellä kaikkia vuosien varrella kerättyjä pähkinöitä. Museosyntiä tässä ei tule tehtyä, sillä tuo vehje ei ole enää koskaan menossa museorekisteriin.

Viimeisenä avunhuutona haluaisin myös tietää, mistä kannattaisi nuo pinnojen nipat kysellä ja millaiset niihin pitää saada. Jos täällä ketään enää kovasti lukee. Onko tämäkin foorumi siirtynyt F#bookkiin?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 12, 2020 23:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1067
Paikkakunta: Turku
Pinnojen nippojenkaan koosta ei tietoa, mutta ainakin niitä voi saada monesta paikkaa, tuossa vaikka kotimaista tuotetta Motonetin kautta alkuperänä Rymättylä (tai ainakin pinnoja Symotic tekee siellä) kahta eri kokoa olisi esimerkiksi noin 3,5 mm pinnalle saatavana. lienee sitten nippelin ulkohalkaisija kyseessä?:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9800102 ... 0250-36kpl
https://www.motonet.fi/fi/tuote/9800100 ... 0300-36kpl

Mutta pinnan halkaisijoitakin voi olla erilaisia ja joskus etu ja takapäässäkin eri halkaisijalla, ja pinnoja samassakin päässä erilaisia.

8G kierre on 4 mm pinnalle ja niitäkin näkyi olevan Motonetin Outletissä, en keksi millä hakusanalla ne löytäisi, mutta kun kaivelee OUTLET > MOOTTORIPYÖRÄILY > MX-VANTEET, KEHÄT JA PINNAT alta niin siellä oli ja vinkeitä värejäkin. (G tulee gaugesta, eli viittaa nurin päin kokoon: https://www.central-wheel.co.uk/informa ... stock.html)

Mutta disclaimeri: ei sitten mitään tietoa tai kokemusta onko muuten vielä eri kannan kokoja ja eri kierteitä olemassa...

Edit: tuossa sinun pyörässä taitaa ollakin hieman epäsopiva määrä noihin Symoticin pakkauskokoihin, 20+20 edessä ja 20 + 20 pinnaa takana (cmsnl mukaan ja pinnojakin saa vielä, tosin hintaakin niillä on, eli 36 nippeliä on halvempi kuin kaksi pinnaa) ja halpoja ovatten kun vertaa moniin muiden nippeleihin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2020 10:58 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 182
Löysin tämmöisen jossa oli mainittu KZ400 etuvanteelle.
8-9 GAUGE SPOKES with .250" DIAMETER NIPPLES
http://www.buchananspokes.com/products/ ... aki_kz.asp
Toisesta paikasta löytyi sitten taulukkovastaavuus pinnoille
9 = 3.60mm (0.142")
8 = 4.00mm (0.156")
7 = 4.30mm (0.171")

Ja nipoille koko oli
6.40mm (0.250")

Takavanteelle ei sitten ollut mitään tietoa, KZ900 rumpujarruille on seuraavat vaihtoehdot
7-9 GAUGE SPOKES with .250" DIAMETER NIPPLES
7-8 GAUGE SPOKES with .281" DIAMETER NIPPLES

Tuollaista .281" nippaa en sitten löytänyt, .275" olisi kai 7.00mm. Pihalla ollaan kuin lintulauta. Täytynee mittailla pinnoja ja myös laskea että kaikki ovat tallella ja katsoa jos ovat samanmoisia, niin kunnon nippu näitä .250 nippoja tilaukseen. Varmaan nuo päät ovat paksu ja ohut pääty kun lukee 8-9 gauge. Halpoja ovat mokomat Motonetin tuotteet ainakin. Kiitos.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 14, 2020 14:31 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3294
Paikkakunta: Nurmijärvi
Moottoriswäpissä lienee kriittisimmät pisteet on pakoputkien juurilähtöjen asema runkoon nähden. Vesikoneessahan syyläri vie tilaa ja runkoputket kulkevat erilinjassa ilmatwiniin nähden. Ei välttämättä ongelma mutta otettava huomioon.
Eturattaan sijainti swingin keskikohtaan. Tuleeko vetotapa olemaan hihnalla vai ketjulla, noiden raameissa saattaa olla eroja jotka on hyvä tarkistaa.

Uutta konetta runkoon, niin sillähän nuo selviää..

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2020 11:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1067
Paikkakunta: Turku
Eroz kirjoitti:
...Pihalla ollaan kuin lintulauta...

No sekoitetaan sitten vielä lisää... :mrgreen:
Näemmä löytyy myös metrisillä kierteillä nippeleitä ja pinnoja:
https://www.wws-speichen.de/en/nipples/

Tuo tekee kolmessa eri koossa teräsnippeleitä(ja tekstissa juttua erikoiskoistakin), mutta kierrevalikoma niihin on G-kierteiden lisäksi M3,5...M5, viittaa tosin DIN-standardiin ja tuskin Japanissa silloin Deutche Industrie-Norm mukaan pinnoja tehtiin?
Tuollaisia kokoja ja niiden jenkavaihtoehtoja olisi WWS-nippeleitä/pinnoja:
- M4 / G9 / M4,5 / G8 / M5 / G6 (8,0 x 21 mm + 8,0 x 25mm)
- M4 / G9 / M4,5 / G8 (7,0 x 20 mm)
- M3,5 / M4 / G9 (6,4 x 18 mm)

Mutta kannattaa pinnoja laskiessa ja mittaillessa ehkä myös mitata kierteitäkin ja esimerkiksi 10 kierteen nousu, ellei satu olemaan kierretulkkia tai sopivia muttereita kokeiluun, kai nuo G-kierteet on sitten tuumaisia? Tai tuollaisella:
https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityo ... 2000016879
Vannekehän reikiäkin voi mittailla.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2020 21:53 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 182
Noh, pinnoja on 40+40 tallella, yksi nippakin oli, nää on varmaan hukattu kun pinnat on sinkitty.

Kierrepäät olivat saman kokoisia ja nipan paksuus läpiviennistä .255" tönärillä, uskon että .250" siis on oikea kun huomioi korroosiokerroksen.

Eli nipat tasapainotuspukki ja nippa-avain tilaukseen, ja vannenauhaa. Ehkä sillä sitten pääsisi maaliin tai edes alkuun, heittokello löytyykin jo. Hyvä että apuja löytyy. Moottorikoneistamo pitää pohtia ensi viikolla, menisikö vanhalla vai uudella koneella. Kai tuo LTD mottikin äkkiä irtoaisi rungosta jahka nesteet laskee. Olisihan mulla myös yksi 900R kone joutilaana :firing: :kk: :axe: :moto:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2020 12:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1067
Paikkakunta: Turku
Joku väitti että tuo 900R olisi jotenkin läheistä sukua 454 koneelle, ainakin poraus ja isku ovat samat, mutta onkohan niissä mitään yhteensopivaa osaa. Siitä tuli mieleen että mitenköhän moottoriswapeissa nykyään menee rajat Trficomin säännöissä, eikös ennen yli 20 % tehonnousu ollutkovin vaikeaa ja taitaa olla jo yli jos vertaa noita 454 ja 400 koneita?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2020 16:24 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1611
Paikkakunta: hyvinge
oojala kirjoitti:
Joku väitti että tuo 900R olisi jotenkin läheistä sukua 454 koneelle, ainakin poraus ja isku ovat samat, mutta onkohan niissä mitään yhteensopivaa osaa. Siitä tuli mieleen että mitenköhän moottoriswapeissa nykyään menee rajat Trficomin säännöissä, eikös ennen yli 20 % tehonnousu ollutkovin vaikeaa ja taitaa olla jo yli jos vertaa noita 454 ja 400 koneita?

Jollaillailla palautuis mieleen (pätkittäin), jotta joskus Aikojen Alussa olisin jostai lukenut (TM? H.Lindell?) väitetyn tuon 454 -kiukaan olovan nimenomaan puolikas 900R -Malmista. Ei sitten ole ihan niin paljua kiinnostus herännyt, että olis edes varaosakirjallisuutta innostunnu asian tiimoilta penkaamaan. Ainakaan 900R -käynnistysmoottori ei sopinut ostajakandidaatin mukaan 454:seen. Tai niin se ainaki kirkkain silmin väitti, ryökäle!

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2020 17:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1067
Paikkakunta: Turku
Wikikin kertoilee näin:
Lainaa:
The engine was a precise copy of the Kawasaki Ninja 900s, with two fewer cylinders. The Kawasaki 900 had a 908 cc engine. Removing two cylinders from the 4-cylinder divided the number of cc's by two. (908/2 = 454, thus the name).

https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_454_LTD

Mutta tuo "Precise" ei ehkä silti käänny ihan tarkaksi, ehkä pikemminkin vaikka "niin totta kuin osaan"...
Mutta on siinä silti ainakin männänrenkaat ja männän tappi ovat samoilla varaosanumeroilla, mutta 454:ssa esimerkiksi näkyvimpänä ulkoisena erona (sylinterimäärän ohella) se että jakoketju on sylintereiden välissä, kun 900R:ssa se on toisessa päässä, tuskin tuossa muuta syytä ole kuin että symmetrisen näköiset puolet MP:ssä on ainakin minun silmiin kauniimpi?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 20, 2020 11:46 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 182
oojala kirjoitti:
Joku väitti että tuo 900R olisi jotenkin läheistä sukua 454 koneelle, ainakin poraus ja isku ovat samat, mutta onkohan niissä mitään yhteensopivaa osaa. Siitä tuli mieleen että mitenköhän moottoriswapeissa nykyään menee rajat Trficomin säännöissä, eikös ennen yli 20 % tehonnousu ollutkovin vaikeaa ja taitaa olla jo yli jos vertaa noita 454 ja 400 koneita?

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078 Kohta 4:
Lainaa:
a) moottorin tehoa ei siitä annetun selvityksen mukaan saa kasvattaa alkuperäisen moottorin tai saman valmistajan valmistamaan, muilta ominaisuuksiltaan teknisesti vastaavaan ajoneuvoon tarkoitetun teholtaan suurimman moottorin tehoa enempää kuin 20 % taikka vaihtoehtoisesti alkuperäisen moottorin tehoa kasvattaa enintään kaksinkertaiseksi, jos moottoripyörän moottorin tehon ja omamassan suhde ei tällöin kasva suuremmaksi kuin 0,30 kW/1 kg;

KZ400 tehot ovat 35hp joten 120% olisi 42hp. Painosääntö astuu kehiin, LTD450 moottori pistää 50 villiä ponia laitumelle eli 36,5kW -> minimipaino 121,7 kg joka täyttyy heittämällä. Jos vertailusarjaan katsoisi Z440 LTD:n (30,5kW), paino tulisi rajoittavaksi tekijäksi (omamassan laskenta, kuivapaino 175kg + 3 kg öljyä + 90% bensasta 8kg + työkalupakki X kg = 186 + X kg) ja tästä saataisiin 55,8kW tai enemmän työkalupakin koosta riippuen.

Itse asiassa 440 tehoon verratessa 30,5kW * 120% = 36,6 kW eli tuohon jäisi vielä 0,1 kW löysää joten swappi menisi tehojen puolesta sukkana, jos Z440 LTD on "samaa mallisarjaa", ilman painosääntöäkin.

Mallisarjoista, tähän on ainakin autoista Trafilla jokin tietokanta ja jos siellä on jotakin sanottu, on vaikea laittaa hanttiin vaikka datan lähde on luokkaa "mikä lie", esimerkiksi jenkkiavolavoissa GMT400 Chevy (88-98) takavetoisin saa laittaa 454-kiukaan, koska oli 454SS, nelivetoisiin ei saa koska mallisarjassa ei tuollaista vertailumoottoria ollut (vaikka ainoa ero nelivedon lisäksi on vääntövarsijousitus edessä), eikä Kanadassa valmistettuun keulamerkkiä ja rattia vaille identtiseen takaveto-GMC:hen saa myöskään laittaa 454:ää koska GMC 454SS:ää ei ollut ja ne ovat aikanaan päätyneet eri mallisarjaksi. No, tämä on varmaankin muuttumassa uusien sääntöjen myötä. Mutta se muutoskatsastuksista, vähän akateemista kun ei tässä tule esteeksi painosäännöllä.

Ainahan on poikkeuslupa jos tuon 900R moottorin haluaa mutta luulen että muutoksia pitäisi tehdä vähän hemmetisti että menee turvallisena :)

hansci kirjoitti:
Jollaillailla palautuis mieleen (pätkittäin), jotta joskus Aikojen Alussa olisin jostai lukenut (TM? H.Lindell?) väitetyn tuon 454 -kiukaan olovan nimenomaan puolikas 900R -Malmista. Ei sitten ole ihan niin paljua kiinnostus herännyt, että olis edes varaosakirjallisuutta innostunnu asian tiimoilta penkaamaan. Ainakaan 900R -käynnistysmoottori ei sopinut ostajakandidaatin mukaan 454:seen. Tai niin se ainaki kirkkain silmin väitti, ryökäle!


oojala kirjoitti:
Wikikin kertoilee näin:
Lainaa:
The engine was a precise copy of the Kawasaki Ninja 900s, with two fewer cylinders. The Kawasaki 900 had a 908 cc engine. Removing two cylinders from the 4-cylinder divided the number of cc's by two. (908/2 = 454, thus the name).


Mutta tuo "Precise" ei ehkä silti käänny ihan tarkaksi, ehkä pikemminkin vaikka "niin totta kuin osaan"...
Mutta on siinä silti ainakin männänrenkaat ja männän tappi ovat samoilla varaosanumeroilla, mutta 454:ssa esimerkiksi näkyvimpänä ulkoisena erona (sylinterimäärän ohella) se että jakoketju on sylintereiden välissä, kun 900R:ssa se on toisessa päässä, tuskin tuossa muuta syytä ole kuin että symmetrisen näköiset puolet MP:ssä on ainakin minun silmiin kauniimpi?


Startti ei käsittääkseni sovi vaikka en edes yrittänyt 900:n vehjestä paikalleen. Se vetää eri puolelta konetta, toki myös motti pyörii eri suuntaan - EN450 pyörii "väärään" suuntaan, siinä missä 900R pyörii oikein päin. Toisaalta vapaakytkin on vauhtipyörän alla eikä tarvitse halkaista konetta sitä vaihtaakseen kuten 900ssa. Olihan tuosta "puolikas sylinterilohkosta" legendasta puhetta mutta kyllä eroja kovasti on. Juurikin nokkaketju on ihan eri paikassa. Venttiilikoneisto on samantyyppinen ruuvisäädettävä ja yksi nostaja kahdelle venttiilille. Myös jäähdytyksessä on eroa, 450:ssa menee tulppien vierestä menee vesikanavat termostaatilta kanteen. Vesipumppu on täysin toisella puolen konetta. En minä tuota kovin samana piäisi. Sanoisin, että todennäköisesti halvemmalla on yritetty tehdä.

Sama perusajatus ja -luonne koneessa kuitenkin on. Mullahan on siis varaosa-LTD:n lisäksi ehjättävä LTD joka oli lähes käyntikuntoinen. Laitoin sen taannoin ihan käyntikuntoiseksi. Samana päivänä kaveri oli tullut VT600 Shadowilla kylään pariksi päiväksi. Vuorotellen vedettiin testivetoja soratiellä ja kaveri totesi että ei Hondalla ole mitään asiaa siihen Kawan laukkaan. Siitäpä se ajatus sitten kypsyikin, että KZ400 voisi olla ihan kunnon cafescramblemitävaan eikä leppoisa putputtaja jos saisi tämän kiukaan voimanlähteeksi.

Projekti etenee hiljalleen (pitää varmaan aloittaa oma topic ehjättävästä LTD:stä) sitä mukaa kun kannibalisoin osia pois varaosapyörästä ja moottorin lähtöhetki lähenee. Varmaan kannattaa kuormalavan päälle laittaa kyljelleen tuo moottori ja alkaa siitä sivuttain tarjoamaan irtorunkoa. Hemmetti kun tulee prosentit vastaan koneenvaihdossa, ei taida olla mitään saumaa käyttää hihnavetoa kun alkuperäisten vanteiden käyttö on pakollista. Ellei sovita EN500A pinnakeskiötä alkuperäiseen takavanteen kehään, mutta se menee kyllä jo liian ninjahommiksi minulle, varsinkin kun edes pinnojen määrä ei täsmää... Jospa murehtisi sen moottorin ensin ja katsoisi sitten vetopuolta mikäli asia on vielä ajankohtainen.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 20, 2020 11:57 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 182
Lisättäköön loppuun, että nämä Wiki / Motorcyclespecs.co.za läpät ovat ihan täyttä tuubaa.
Lainaa:
The Kawasaki 454 was discontinued in favor of the Kawasaki Vulcan 500 in 1990, with no increase in horsepower despite the larger engine size. The reason for the switch to the nearly identical early Vulcan 500 was that manufacture of the 908cc Ninja had ceased in 1990, and was replaced by the 500cc Ninja, and thus there were no more 908 engines to have two cylinders removed from, to turn it into a 454 engine.


Joku on kaljapäissään keksinyt että sehän on puolikas kone, vaikka edes Uri Geller ei pysty loppaisemaan 908-koneesta sellaista puolikasta, että saisi sylinterilohkon 454:een. Siksi toisekseen 908cc GPZ900R:ää tehtiin Japanin ja Malesian markkinoille vuoteen 2003 asti, joten noita venttiileitä, mäntiä jne kyllä on ollut liikkeellä.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 21, 2020 17:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1067
Paikkakunta: Turku
Eroz kirjoitti:
Joku on kaljapäissään keksinyt että sehän on puolikas kone, vaikka edes Uri Geller ei pysty loppaisemaan 908-koneesta sellaista puolikasta, että saisi sylinterilohkon 454:een. Siksi toisekseen 908cc GPZ900R:ää tehtiin Japanin ja Malesian markkinoille vuoteen 2003 asti, joten noita venttiileitä, mäntiä jne kyllä on ollut liikkeellä.

Eiköhän tuo ole tommonen "rikkinäinen puhelin" tai vähän tarinaniskijöiden värittämä.
1. kertoo että ne koneet ovat läheistä sukua ja muistuttavat suunnittelultaan toisiaan.
2. kertoo että ne on ihan samalaiset.
3. kertoo että sehän tehdään samasta lohkosta katkaisemalla.
4. kertoo, niin niin, mutta mullapa on viimeisin totuus: sehän on ihan prikulleen sama kone, mutta toinen pää on maalattu näkymättömällä maalilla peittoon.
...

Jo lopuksi voi todeta: Uri Geller ei ehkä osaisi, mutta Allen Millyard ottaisi rautasahan, TIG-hitsin ja näyttäisi sille vielä vähän viilaa ja toteaisi "And it fits pergect"
https://www.youtube.com/watch?v=GhrLg6m ... NR&index=9

Mutta jotenkin kuvittelisin että taloudellisimpiakin tapoja on rakentaa 2-sylinterisiä koneitä, kuin lähteä nelisylinterisistä kaventelemaan :)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 01, 2020 09:27 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1294
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ilmiannoin tämän julkaisun kaverilleni, sillä on jotain mun vanhoja 4-satkun osia tallessa, ainakin se kansi oli toimiva.
Venakoppaan mulla on uusi tiiviste mutta sen venttiilikoneiston voi kasata mieluummin moottorisilikonilla niin pitää paremmin ölpät sisällä.
Sylinterinkannen öljykanavien soikeat o-renkaat on kans yksi potentiaalinen vuotokohta. Kampiakselilta voisi tarkistaa nokka-akselin ketjun rattaan kunnon ihan ensimmäisenä.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2020 10:49 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 182
coistinen kirjoitti:
Ilmiannoin tämän julkaisun kaverilleni, sillä on jotain mun vanhoja 4-satkun osia tallessa, ainakin se kansi oli toimiva.
Venakoppaan mulla on uusi tiiviste mutta sen venttiilikoneiston voi kasata mieluummin moottorisilikonilla niin pitää paremmin ölpät sisällä.
Sylinterinkannen öljykanavien soikeat o-renkaat on kans yksi potentiaalinen vuotokohta. Kampiakselilta voisi tarkistaa nokka-akselin ketjun rattaan kunnon ihan ensimmäisenä.


Tämä on kiva juttu! Pistän viestiä. Projekti on tällä välin seissyt kun elämä vie vapaa-ajan mutta ehkäpä kohta taas jatkuu.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2020 19:20 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1294
Paikkakunta: Hämeenlinna
http://www.kz400.com/
Tuolta löytyy kaikki tieto 4-satkuista.
Foorumi ei ole enää toiminnassa, mutta haamulinkki on edelleen valikossa, ei kannata availla.. :monitor:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com