Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 30, 2024 17:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: käynnistysonkelmia, Z250C
ViestiLähetetty: Su Elo 20, 2006 09:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 06:12
Viestit: 11
Paikkakunta: Paimio
Tää on eka postaus ja iso A on taskussa nyt kolmatta päivää, johan sitä
tuli jahkattua toistakymmentä vuotta.

Tuli hommattua aloituspyöräksi vuoden -81 kakspuolikas kawa, todella
näppärän kokoinen muttei tietty mikään tykki.

Hieman ajeluintoa verottaa huono käynnistyvyys, ensin meinasin että koskee kylmäkäynnistystä mutta eilen bensiksellä toi aiheutti melkoset tuskanhiet. Välillä toimii kumminkin ihan normaalisti.

Eli toi ei ees lupaa kun yrittää käynnistellä käytti sitten ryyppyä tai ei tai täyskaasulla tai ilman ja sitten yht'äkkiä vaan lähtee käymään ja sen jälkeen toimii ihan normaalisti. Vetää ihan tasasesti ja kulkee sen mitä 19heppan voi kuvitellakin vievän.

Kakspyöräsistä ei ole kokemusta kuin 2-tahtimopoista ja niistäkin on aikaa, kaasariautostakin on aikaa, tosin melko samanlainen tuo kaasari vaikuttais olevan kun silloisessa autossakin.

Tälläsen räjäytyskuvan moisesta löysin eli muuttuvakurkkuiselta vaikuttais, keihin on merkiltään:
Kuva

Joskus muistelisin että tuon kalvon rikkoutuminen aiheuttaa ainakin huonontunutta vetoa ja jos luistin olisi oikein karstanen niin se voisi jumittaa?
Kuulostaako oireet sellasilta että voisivat johtua tuosta?

Tuossa on jo kärjetön sytytys, voiskos siellä puolella olla jotain mikä aiheuttaisi moista?
Jos onkelmia olis vaan kylmäkäynnistyksessä niin voiskin hyvin kuvitella olevan esim.sytkäboxin tai asentoanturin olevan olevan viallinen.

Jos esim. asentoanturissa olisi vikaa niin ei kai toi antais silloin ollenkaan kipinää?

Tulppa on vaihdettu, eikä se vaikuttanut mitenkään. Se myös näyttää melko siistiltä kun ajolenkin jälkeen katsoo.

Sellanen huomasin vielä että akku on aavistuksen korkea joten ilmanputsarinkotelo ei istu aivan täydellisesti paikkaansa mutta mielestäni itse suodatin on tiiviisti. Luulis tuon sentään lupailevan vaikka tuolta välistä vähän raakaa ilmaa ottaisikin.


Jonkinlainen korjausopus on mutta vinkkejä kaipaisi mistä alottaisi kun nyt ei millään malttais kauheesti tutkii vaan baanalle tekisi mieli.

Hieman heikosti tuntuu olevan juttua kyseisestä pyörästä eli saa vinkata myös hakusanoja millä vois löytyy apuja vaivaan.

_________________
KZ250C2 -81


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 20, 2006 20:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pistä alkuperäisen kaasarin tilalle samalla motilla varustetun 250 KLX mallin (23 hv) suoravetoinen Mikuni VM 32 SS kaasari, sillä toimii varmasti vaikka paukkupakkasella (kokemusta on) ja rupee C-mallikin pelittämään ihan erilailla. Jos paukkua haluu vielä lisää, siihen käy Wisecon (900-1000 1972-1980) Kawasakin 1015 cc kitin yksi mäntä suoraan paikalleen ja 2 mm porauksella 1075 cc kitin mäntä :twisted:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 21, 2006 21:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 06:12
Viestit: 11
Paikkakunta: Paimio
Nyt vaikuttaa siltä että ei tarvii kaasarin vaihtoon ruveta.

Rupesin tarkistaan venttiilinvälyksiä ja sain kiertää ruuvia varmaan kolme kierrosta auki että mikään tulkki meni väliin.
Tosin pitänee käydä ostamassa sellanen rakotulkki mistä näkee oikeesti numerot kun tais jäädä turhan isolle välykset, ainakin naputus oli melkoinen.

Mutta nyt hörähti heti käymään kun kaasari sai taas bensaa.

:jump:

Joku vois vielä varmistaa että tulkkasin tuon säätöohjeen oikein eli toimin näin: vasemmasta poskesta luukku auki, pyöritin konetta vastapäivään ja kun venttiili lähti takasin ylös niin kauan että nuoli osoitti T-ajoitusmerkkiä, ruuvista säätöä niin että tulkki liikkui nahkeesti ja mutteri piukkaan.
Uus pyöritys ja varmistusmittaus.

Mitataanko pakovena samasta kohtaa vai pitääkö se pyörittää samalla tavalla ja sit mittaus?

Alkuperänen ohje:
Kuva

Tuota on varmaan turha ruveta viritteleen, jos enempi tekee tehoa mieli niin isompaa pyörää vaan tilalle. :yes:

Tietty jos joku haluaa suositellusta mikunista luopuu edukkaasti ja tuolla saavuttais etua kulkupuolella niin toki asiaa voidaan harkita...

_________________
KZ250C2 -81


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com