Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Heinä 02, 2024 15:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Konerikko
ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2008 17:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 18:53
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
Menipä pääsiäispyhät persiilleen.Eli olin kotipuolessa hieromassa kawaa kesäkuntoon, Dynojet,pipercross ja läpivirtaava pakoputkiviritelmä oli paikoillaan.(Liekkö osuutta asiaan) Pyörittelin konetta lämpöiseksi tuntui toimivan ihan ookoo,kunnes kierrätin 2 kertaan voimakkaasti,kuului miehekäs losahdus.Ensi näkymät oli, nokkaketju näkyi venttiilikopan etureunan kohdalta.Ketju rikkoi myös sylinterinkantta venttiilikopan ja sylinterinkannen yläpäästä, liitoskohdasta.Siitä sitten purkamaan konetta paloiksi Kolmos pytyn pakoventtiili poikki,männässä miehekäs reikä,kannessa ylimääräinen venttiilin varren mentävä reikä,3pytyn pakonokassa pientä nirhaumaa sivuilla.Jakoketju oli sentään ehjä.Harmittaa lievästi sanottuna,kyseisellä pakoventtiilillä ajettu n.10000km onko vika venttiilissä vai missä?Konetta ruettava metsästämään jostain.Kiitos ja anteeks.Pyörä siis Z 750-83


Viimeksi muokannut ZETAKAWA päivämäärä Ti Maalis 25, 2008 17:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2008 17:51 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1172
Paikkakunta: Imatra
Osanotot sinne Kuopioon!

Ettei vaan olis ohjuri lähtenyt irti niinkuin minullakin aikanaan :x

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2008 18:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla tulis ekana mieleen nokketjun kiristimen pettäminen, siitä aiheutunut nokkien ajoitus persiilleen, venan kontakti mäntään ja loppu onkin silppua.
Jos koppa halkeaa ketjulinjalta, täytyy ketjun kiertää siinä vaiheessa ulompaa kiertorataa, jolloin em. sessio saa alkunsa. Vamman jälkeen voi kiristin toimia kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Rajut moottorijarrutukset saavat ainakin virimoteissa kiristimet lujille, jolloin ne herkästi antavat periksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2008 19:37 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
No, voihan rähmä :'' Vaikuttaa todellakin siltä, että syy oli kiristäjän. Veikkaisin tapahtumaketjun menneen jotensakin näin: kiristin antanut löysiä nokkaketjulle, kierrättämisen jälkeen ylimääräistä löysää siirtynyt imu- ja pakonokan väliin, josta pakonokan ratas siepannut ketjua eli rattaalla ketjussa pieni silmukka. Tämä silmukka sitten rikkonut mennessä venakoppaa ja kantta. Samalla pakonokan ajoitus ollut silmukan vuoksi pari-kolme pykälää pielessä, jolloin pakoventtiili tavannut männänlaen. Niinhän sitä ollaan sanottu, että ketju ei mahdu hyppäämään nokka-akselilla - ja nyt nähtiin, ettei mahdukaan ilman paikkojen hajoamista :'' Tämmöinen konerikko ei ole yhtään kiva varsinkaan näin kauden alkupuolella eli osaanottoni! Onneksi tuolla myyntipalstalla on myytävänä Z750:n kone - toivottavasti on vielä myymättä!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2008 19:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 21:03
Viestit: 56
Paikkakunta: Tuusula
Suomen mp-palvelussa on kanssa 750gpz:tan pannu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2008 20:32 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
joo ja hankkii sitten uuteen mottiin sen mekaanisen kiristäjän ..se on helppo tietty tehdä vaikka itte(ite tein minäkin)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Ti Maalis 25, 2008 22:43 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Del Tones kirjoitti:
joo ja hankkii sitten uuteen mottiin sen mekaanisen kiristäjän ..se on helppo tietty tehdä vaikka itte(ite tein minäkin)


Tässä jokin aika sitten kun ostin omaan manuaalisen kiristimen niin sanottiin olevan tarpeeton ostos kun se originaali automaagikin toimii :x Tässä nyt näki.. Edelliseen automaattiin laitoin ruuvin toppariksi, nyt on Klasmon Apekopykiri ja pysyy :| Zemppiä ja toivotaan että edukas motti löytyy.. tai pelkkä yläkertahan riittää + männät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Ke Maalis 26, 2008 20:09 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
oho..toi on kyllä tosi harvinaista, eka kerta kun kuulen jotain tämmöistä,harmi :( toivottavasti saat kuntoon kesäksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2008 19:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 18:53
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
Kone löytyi myyntipalstalta,osittain kasassa. Alakerta rempattu ja kasassa.Kansi irrallaan,venttiilit puuttuu.ei starttia eikä kaasuttimia.Asiallisessa kunnossa,uudet tiivisteet mukaan ja uudessa maalissa.300e maksoin.Mistä löytyy manuaali kiristimiä?Minkälaisesta tavarasta kannattaa tehdä,jos itse väsää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Konerikko
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2008 19:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1172
Paikkakunta: Imatra
Minulla on tehty ruostumatomasta teräksestä mutta noi valmiit on käsittääkseni alumiinia (korjatkaa jos olen väärässä)!

APE.lta saa tilattua noita mutta eiköhän kotimaastakin jostain löydy, esim. mp palvelu tms.

Itse olen meinannut teettää kaverilla reilumman satsin jos vaan jostain sais semmoisen alumiinisen "tehdas tekoisen" malliksi niin sais mitat ja laittais kaverin pajalla cnc sorvin laulamaan niin tulis samalla vaikka 20-30 kpl.

Siihen sit cnc kaivertimella K merkki tai CKCF tai jotain muuta kivaa :beer:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com