Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Heinä 02, 2024 15:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 09:25 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:19
Viestit: 7
Olen etsinyt korjauskäsikirjaa -98 Zephyriin. Löytyy englanninkielinen vuosimalliin -97 asti ja saksankielellä siitä eteenpäin. Mahtaako em vuosimalleissa niin oleellista eroa olla, että tarviin tuon saksankielisen (ja saksankielen tekniikan sanakirjan lisäksi) vai pärjänneekö englanninkielisellä. Sumekolta eivät vastanneet tiedusteluun.
En nyt tumpelona mitään ihmeitä aio motissa yrittääkään, mutta tulisipa pyörän sisukset edes kuvista tutuiksi. Että osaisin edes puhua niinku ymmärtäisin koneesta jotain. Ainakin haluaisin omin silmin käsittää, kuinka ei ole mahdollista poistaa pysyvästi nokkaketjun rahinoita alakierroksilla; joita tällä yksilöllä on ollut melkein uudesta asti (nyt 60.000 km) eivät ole nimittäin ammattilaiset ossanneet ja on mulle epäilty, että ei se onnistu kovin pitkään edes uudella ketjulla (hirmu kallis vaihtotyö kun pitää koko mylly avata). Tosin aina vakuutetaan, että ei siitä sulosoinnusta mitään haittaa koneelle ole, ainoastaan kuskille kun joku aina tulee sanomaan, että onko sulla kiviä laatikossa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 10:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ettei äänen lähde vaan olisi kytkimen kehän vaimennuskumit jotka vanhemmiten kovettuvat ja kutistuvat, aiheutaen joutokäynnillä ääntä kytkinkehän kahden osan välillä, kun koneen ollessa kuormittamaton, koneen pieni edestakainen rekyyli hakkaa edestakaisin kytkinkehää. Kierroksilla ja kuormittaessa ääni lakkaa, kun välys on kiinni. Ääni on enempi ominaisuus kuin vika ko. konetyypissä. Laita joutokäyntiä hieman ylemäs 1500 korville, jos se jelppaa, usein kaasareiden balanssin säätö pienentää rekyylin liki kokonaan. Nokkaketjun ääni olisi kaikilla kierroksilla ja rikkoisi laahaimet aikaa myöten. Noilla kilometreillä nokkaketju ei ole venynyt vaihtorajalle, pitäisi kestää sadantonnin korville ainakin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 10:10 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
nokkaketjun voi vaihtaa helposti ilman koneen avausta. ketju katkaistaan ja niitataan liitospalalla joita saa mm. Storm-motorilta. rohinan saa kuriin jos vaan kiristin toimii kunnolla. täällä näköjään vilisee kaikenlaista "ammattikorjamoa" jotka ryssii hommat tai laiskuuttaan/taidottomuuttaan jättää tekemättä asioita ja selittelee asiakkalle kaikenlaista paskaa. kannattaa tutustua koneeseen.... 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: hyvää tietoa, thanks
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 10:54 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:19
Viestit: 7
OK, kiitos näistä molemmille tumpelolta. Metelit tosiaan loppuu 1500:n kiekan yläpuolella. Ei kai siitä sitten mitään haittaa ole, jos pitää tyhjäkäynnin säädön siellä?
Kumma vaan ettei merkki- sun muissa huolloissa ole tiedetty noista kumeista ja kolinoista mitään, aina on viitattu pelkästään ketjun rahinaan ja siihen, että kiristysvarat on finaalissa.
Nyt homma etenee ja kohta kuvakirjan kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 11:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Merkkihuolloissa ne ei halua alkaa vaihtamaan kytkinkehää, tietävät kyllä että äänet vaimenee sillä, mutta saavat rahaa helpommilla töillä tänä päivänä määräaikaishuolloista. Yleensä hiemankin vanhempiin peleihin 10 v. ja yli suhtaudutaan kuin ruttoon tämän päivän korjaamoissa. Kannattaa opiskella jutut, säästö voi olla melkoinen nykyveloituksilla korjaamoilla, kun vielä tietää niiden tietotaidon vanhempien pelien kanssa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 11:17 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Bike & Tuning huolto Lahdessa on asiantuntevaa ja omistaja soittaa perään jos ilmenee jotain muuta kuin ennalta sovittua. Korjaa omat kuprunsa mukisematta.

Hyvin on homma hanskannu mun mopottimen kanssa, eivät vierastaneet classikkoa. En vie muualle.

Kyllähän siellä oli asiakkaita kattomas ja ihmettelemäs "että vieläkö tuo liikkuu? Jos ei kulje -kromaa se". Oli yhden kommentti, no kyl se kulkee ja komiasti. Kaasarit tuli säädettyä keväällä ja sähköpuoli kans.

Meni vähä off topik, mut tulipahan mainittua jos tuolla suunnalla liikkuu.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 11:44 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
JG jo kertoikin kaiken tarpeellisen keskari-Kawan äänekkäimmästä ominaisuudesta eli kolisevasta kytkinkehästä. Ääni tulee siitä, kun kytkinkehän vedon (=moottorin) puoleisen osan 3 terästappia osuu alumiinisen vahteiston puoleisen osan hahloissa liikkuessaan hahlon reunaan. Laitan tänne kuvat tuosta rakenteesta jossain vaiheessa. Itse olen pikkuisen pidentänyt noita hahloja niin, että terästapit eivät enää paasee osumaan reunaan - ja niin kolina on poissa. Samalla tosin kytkinkehän vapaaliike hieman kasvaa, mutta käytännössä sillä ei ole paljonkaan merkitystä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: 20 tunnin työ?
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 12:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:19
Viestit: 7
Johan rupes maailmankuva laajenee. Mutta tota, koskeeko tää kaikki tieto tosiaan 1998 Zephyriä. (Tämähän ei tosiaankaan ole vielä klassikko, mutta sitten joskus on - itellä oli vuosikymmeniä sitten myös z500, ihana sekin ja arvaa että harmittaa kun tuli myytyä silloin.)
Mutta korjaamossa tokaistiin tätä nykyistä uusvanhaa vilkaisten, että "tossa" on nokkaketju niin hankala, kawasakin huoltohinnastossa vaihto on kuulemma 20 tunnin työ. Sanottiin myös, että nykyiset ketjut ja tykötarpeet on paremmat kuin silloin ennen ja että ehkä rohinat... mutta tämä ei ollut esillä, että voisi noin helposti korjata.
Eli toista tonnia menis nappulaa merkkikorjaamossa.
Mutta ei ne tosiaan puhuneet mitään kytkinkehästä.
Jos on kerta ammattilaiselle 20 tunnin työ, se on meikäläiselle 200 tunnin työ, vähintään.
Kiitos myös korjaamovinkistä.
Täytynee kuitenkin itse iskeä näpit p.. eikun rasvaan ja ruveta opiskelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 13:11 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pääpiirteissään Zephyrissä (ja ZR-7:ssa) on sama kone kuin Z650/750:ssa. Katsoin juuri ZR-7:n räjäytyskuvaa ja kytkinkehä näytti ainakin siinä aivan samalta. Korjaamot eivät kerro tuosta kytkinkehästä, koska Kawasakin virallinen ohje kolinavaivaan on yksinkertaisesti uusia koko kytkinkehä ja se taas maksaa mansikoita: 80-luvun puolivälissä 1000 silloista markkaa ja sen jälkeen Kawan varaosahinnat ovat noin kolminkertaistuneet. Tuo hahlon pidentäminen on kokonaan meikäläisen oma viritys, joka on tosin osoittautunut toimivaksi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 13:33 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Raato kirjoitti:
Tuo hahlon pidentäminen on kokonaan meikäläisen oma viritys, joka on tosin osoittautunut toimivaksi.


ajanmittaan varmasti gummit litistyy ja sama kolina palaa...välystäkin tullee lissää :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 13:44 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Yksi vaihtoehtohan olisi että poraakytkinkruunun auki ja modailee siihen mallin että kumit korvataan jousilla ja siinä samalla vahvistelee sitä muutenkin, toisaalta ko. operaatio vaatinee vähin jo työstö koneita ja mielenkiintoa hommaan.

Jos joku on tässä JKL:n alueella tekemässä keskarin kytkytin remppaa niin voin lainata välilevystä tehtyä kykimenkeskiö avainta, helpottaa kummasti irroitusta koska avaimessa on melkein metrinen varsi eikä avain lipsu varmasti irti!!

Edit. avain käy näköjään aikas moneen kawaan !:

� KZ1000-A1 KZ1000 (1977)-->CLUTCH ('77-'78 A1/A2/A2A)
� KZ1000-A1 KZ1000 (1977)-->CLUTCH ('79-'80 A3/A3A/A4)
� KZ1000-A2 KZ1000 (1978)-->CLUTCH ('77-'78 A1/A2/A2A)
� KZ1000-A2 KZ1000 (1978)-->CLUTCH ('79-'80 A3/A3A/A4)
� KZ1000-A2A KZ1000 (1978)-->CLUTCH ('77-'78 A1/A2/A2A)
� KZ1000-A2A KZ1000 (1978)-->CLUTCH ('79-'80 A3/A3A/A4)
� KZ1000-A3 KZ1000 (1979)-->CLUTCH ('77-'78 A1/A2/A2A)
� KZ1000-A3 KZ1000 (1979)-->CLUTCH ('79-'80 A3/A3A/A4)
� KZ1000-A3A KZ1000 (1979)-->CLUTCH ('77-'78 A1/A2/A2A)
� KZ1000-A3A KZ1000 (1979)-->CLUTCH ('79-'80 A3/A3A/A4)
� KZ1000-A4 KZ1000 (1980)-->CLUTCH ('77-'78 A1/A2/A2A)
� KZ1000-A4 KZ1000 (1980)-->CLUTCH ('79-'80 A3/A3A/A4)
� KZ1000-B1 KZ1000 LTD (1977)-->CLUTCH ('77-'78 B1/B2)
� KZ1000-B1 KZ1000 LTD (1977)-->CLUTCH ('79-'80 B3/B4)
� KZ1000-B2 KZ1000 LTD (1978)-->CLUTCH ('77-'78 B1/B2)
� KZ1000-B2 KZ1000 LTD (1978)-->CLUTCH ('79-'80 B3/B4)
� KZ1000-B3 KZ1000 LTD (1979)-->CLUTCH ('77-'78 B1/B2)
� KZ1000-B3 KZ1000 LTD (1979)-->CLUTCH ('79-'80 B3/B4)
� KZ1000-B4 LTD (1980)-->CLUTCH ('77-'78 B1/B2)
� KZ1000-B4 LTD (1980)-->CLUTCH ('79-'80 B3/B4)
� KZ1000-C1 Police 1000 (1978)-->CLUTCH ('78 C1/C1A)
� KZ1000-C1 Police 1000 (1978)-->CLUTCH ('79-'81 C2/C3/C4)
� KZ1000-C1A Police 1000 (1978)-->CLUTCH ('78 C1/C1A)
� KZ1000-C1A Police 1000 (1978)-->CLUTCH ('79-'81 C2/C3/C4)
� KZ1000-C2 Police 1000 (1979)-->CLUTCH ('78 C1/C1A)
� KZ1000-C2 Police 1000 (1979)-->CLUTCH ('79-'81 C2/C3/C4)
� KZ1000-C3 Police 1000 (1980)-->CLUTCH ('78 C1/C1A)
� KZ1000-C3 Police 1000 (1980)-->CLUTCH ('79-'81 C2/C3/C4)
� KZ1000-C4 Police 1000 (1981)-->CLUTCH ('78 C1/C1A)
� KZ1000-C4 Police 1000 (1981)-->CLUTCH ('79-'81 C2/C3/C4)
� KZ1000-D1 Z1R (1978)-->CLUTCH ('78 D1)
� KZ1000-D1 Z1R (1978)-->CLUTCH ('80 D3)
� KZ1000-D3 Z1R (1980)-->CLUTCH ('78 D1)
� KZ1000-D3 Z1R (1980)-->CLUTCH ('80 D3)
� KZ1000-G1 Classic (1980)-->CLUTCH
� KZ650-B1 (1977)-->CLUTCH
� KZ650-B2 (1978)-->CLUTCH
� KZ650-B2A (1978)-->CLUTCH
� KZ650-B3 (1979)-->CLUTCH
� KZ650-C1 Custom (1977)-->CLUTCH
� KZ650-C2 Custom (1978)-->CLUTCH
� KZ650-C3 Custom (1979)-->CLUTCH
� KZ650-D1 SR (1978)-->CLUTCH
� KZ650-D1A SR (1978)-->CLUTCH
� KZ650-D2 SR (1979)-->CLUTCH
� KZ650-E1 LTD (1980)-->CLUTCH
� KZ650-F1 (1980)-->CLUTCH
� KZ650-H1 CSR (1981)-->CLUTCH ('81-'82 H1/H2)
� KZ650-H1 CSR (1981)-->CLUTCH ('83 H3)
� KZ650-H2 CSR (1982)-->CLUTCH ('81-'82 H1/H2)
� KZ650-H2 CSR (1982)-->CLUTCH ('83 H3)
� KZ650-H3 CSR (1983)-->CLUTCH ('81-'82 H1/H2)
� KZ650-H3 CSR (1983)-->CLUTCH ('83 H3)
� KZ700-A1 (1984)-->CLUTCH
� KZ750-E1 (1980)-->CLUTCH ('80 KZY 50-E1)
� KZ750-E1 (1980)-->CLUTCH ('81 -'82 KZ750-E2/E3)
� KZ750-E2 (1981)-->CLUTCH ('80 KZY 50-E1)
� KZ750-E2 (1981)-->CLUTCH ('81 -'82 KZ750-E2/E3)
� KZ750-E3 (1982)-->CLUTCH ('80 KZY 50-E1)
� KZ750-E3 (1982)-->CLUTCH ('81 -'82 KZ750-E2/E3)
� KZ750-F1 LTD Shaft (1983)-->CLUTCH
� KZ750-H1 LTD (1980)-->CLUTCH ('80 H1)
� KZ750-H1 LTD (1980)-->CLUTCH ('81'-83 H2/H3/H4)
� KZ750-H2 LTD (1981)-->CLUTCH ('80 H1)
� KZ750-H2 LTD (1981)-->CLUTCH ('81'-83 H2/H3/H4)
� KZ750-H3 LTD (1982)-->CLUTCH ('80 H1)
� KZ750-H3 LTD (1982)-->CLUTCH ('81'-83 H2/H3/H4)
� KZ750-H4 LTD (1983)-->CLUTCH ('80 H1)
� KZ750-H4 LTD (1983)-->CLUTCH ('81'-83 H2/H3/H4)
� KZ750-L3 (1983)-->CLUTCH
� KZ750-N1 Spectre (1982)-->CLUTCH
� KZ750-N2 Spectre (1983)-->CLUTCH
� KZ750-R1 GPz (1982)-->CLUTCH
� KZ900-A4 (1976)-->CLUTCH
� KZ900-A5 (1977)-->CLUTCH
� KZ900-B1 LTD (1976)-->CLUTCH
� Z1 Z1 (1973)-->CLUTCH
� Z1-A Z1 (1974)-->CLUTCH
� Z1-B Z1 (1975)-->CLUTCH
� ZN700-A1 LTD Shaft (1984)-->CLUTCH
� ZN700-A2 LTD Shaft (1985)-->CLUTCH
� ZX750-A1 GPz 750 (1983)-->CLUTCH
� ZX750-A2 GPz 750 (1984)-->CLUTCH
� ZX750-A3 GPz 750 (1985)-->CLUTCH
� ZX750-E1 GPz 750 Turbo (1984)-->CLUTCH
� ZX750-E2 GPz 750 Turbo (1985)-->CLUTCH
� ZR750-C1 Zephyr 750 (1991)-->CLUTCH
� ZR750-C2 Zephyr 750 (1992)-->CLUTCH
� ZR750-C3 Zephyr 750 (1993)-->CLUTCH
� ZR750-F2 ZR-7 (2000)-->CLUTCH
� ZR750-H1 ZR-7S (2001)-->CLUTCH
� ZR750-H2 ZR-7S (2002)-->CLUTCH
� ZR750-H3 ZR-7S (2003)-->CLUTCH
� ZR750-H4 CANADA ONLY (2004)-->CLUTCH
� ZR750-H5 CANADA ONLY (2005)-->CLUTCH


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2007 14:22 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
lewis kirjoitti:
ajanmittaan varmasti gummit litistyy ja sama kolina palaa...välystäkin tullee lissää :P

Aika kauan siihen taitaa mennä, koska näyttäisi siltä, että kun nuo kumit ovat litistyneet ja kovettuneet tiettyyn pisteeseen, niin sitten ne ei hevillä litisty enää lisää ja ovat kivikovia. Korpisudessa on ollut tuo viritys nyt jo 30000 km eikä kolina ole vieläkään tullut takaisin - no, aika näyttää :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: mutta se kysymys 97/98
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2007 10:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:19
Viestit: 7
Viisaistuin lujasti näistä viesteistä, mutta vielä uudestaan se alussa esitetty ihan pikku kysymys, jos joku tietää: missä kohden Kawasaki 750 Zephyr vm -98 eroaa mallista -97. Vai eroaako.
Ymmärrän toki että täällä harrastetaan oikeita klassikkoja eikä just pakasta nostettuja, mutta jos joku kuitenkin sattuisi tietämään.
Kun ei toi sumeko (h.......n p....n) kerro.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2007 13:29 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Varsinaisia eroj en gyl osaa kertoa mutta räjäytyskuviahan voipi kattella jos auttavaa apua löytyy ongelmaan.

http://www.kawasaki.com/DefaultFrame.as ... EHICLE.ASP


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2007 17:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1232
Paikkakunta: Turku
Jeps en mäkään eroja tiedä, ilmeisesti kuitenkin kaikki välillä 95-98 samoja C5 malleja joten päättelisin että eroja ei ole:
1995〜1998 ZR750-C5 ZR750C-050001〜
1999〜2000 ZR750-C6 ZR750C-065001〜 

vai onko RS malli tai joku muu, mutta kannattaa vielä varmistaa että tuo on -98 malli, eikä seuraavan vuoden puolella myyty -97.
runkonumeroita esim:
http://www9.plala.or.jp/ma_pooh/zep750rs.htm
(japaniksi, kääntää voi yrittää babelfishillä babelfish.altavista.com)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: mennään näillä
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2007 12:20 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:19
Viestit: 7
OK. Päätin sitten hankkia engl. korjauskirjan Zephyristä, kun ao language on jotenkuten hallinnassa. Alfameriltä muuten vastattiin, että he eivät pysty (!) kertomaan saksankielisen version painovuotta, kun se ei ole hyllykamaa.
Että jos on kesämiehiä korjaamoissa, tuntuu niitä olevan kirjakaupoissakin.
Sitten eikun kuvakirjan kanssa mutteritaistoon. Mahdollista on, että jonakin päivänä joku onnekas korjaamo saa täältä peräkärrillisen mootoripyörän palasia ja toivomuksen, että tehkää noista jotain.
Kiitos myöttunnosta kaikille.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com