Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Touko 18, 2024 03:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2007 12:04 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
Omistan (vielä :'' ) 500 Z kawan joka lähtee lämpöisenä/ kuumana heti käyntiin, mutta kylmänä ei kirveelläkään. Sen olen selvittänyt, että kipinä on hyvä ja ongelma liittyy bensan saantiin. Kawassa on 4 tk -merkkistä suoravetokaasaria joissa ongelma ilm. piilee.

Kylmänä kun starttaa, kone pyörii kovaa, mutta ei edes yritä käynnistyä. Bensaa ei nouse kohokammioista, vaikka ryyppy on täysin päällä. Sitäkin olen ryyppysulkimen kanssa ihmetellyt, että niihin jää mielestäni aika iso ilmareikä täysin kiinni asennossakin (melkein pikkurillin mentävä).

Sitten kun laittaa käden imuaukon eteen niin sitten alkaa bensaa nousta hyvin. Jotenkin kaasariin ei synny tarpeeksi suurta alipainetta, että jaksaisi nostaa "normi" tilassa bensaa kohokammiosta. Sen verran olen kohokammioitakin tutkinut, että bensapinta jää vähän yli puoleenkuppiin. Voiko se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen?

Tämmöistä :? !
Nyt vain tietämystä/ hyviä neuvoja kentälle!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2007 15:36 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Oletkos tsekannut venavälykset, ettei vaan imut kanna ja täten ei kunnon imua/puristusta synny kylmänä? Koskapa vielä pyörittääkin iloisesti..

Lämpösenä mopo starttaa paremmin vaikka venat vähän kantaakin.

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2007 12:13 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
JIMJAK kirjoitti:
Oletkos tsekannut venavälykset, ettei vaan imut kanna ja täten ei kunnon imua/puristusta synny kylmänä? Koskapa vielä pyörittääkin iloisesti..


Täydellinen kansiremppa on tehty talvella 05-06. Venttilien säädöt pitäis olla kohdallaan...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 22, 2007 17:46 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
HALoO!
Onko nyt niin, ettei tällaiseen arkiongelmaan ole tietova, vai onko aihe niin kulunut, ettei kukaan jaksa jakaa kokemustaan taiu tietouttaan???


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 22, 2007 18:36 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Oleks koittanu kylmäkäynnistyksessä laittaa hanan pri-asentoon :? ...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 22, 2007 18:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
z500 kirjoitti:
JIMJAK kirjoitti:
Oletkos tsekannut venavälykset, ettei vaan imut kanna ja täten ei kunnon imua/puristusta synny kylmänä? Koskapa vielä pyörittääkin iloisesti..


Täydellinen kansiremppa on tehty talvella 05-06. Venttilien säädöt pitäis olla kohdallaan...

Paljonko on kansirempan jälkeen ajettu?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 22, 2007 20:00 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kyllä tuo bensanpinta hieman turhan alhaiselta vaikuttaisi, mutta en usko sen aiheuttavan kylmäkäynnistysongelmia - jos vika olisi bensanpinnoissa, niin ongelmia pitäisi olla myös lämpimänä. Yksi mahdollinen syy on ilmavuoto kannen ja kaasarien imukurkkujen välistä. Kylmänä horii ilmaa kurkun ja kannen välistä, mutta kannen lämmettyä ja laajennettua rako pienenee ja jaksaa imeä seosta kaasareista. Onkos imukurkkuja vaihdettu milloin tai olivatko irti kansiremontin aikana?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 23, 2007 14:53 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
Hyviä huomioita, kiitos vastaajille, vaan mikään niistä ei ole syy, MUTTA
NYT on valoa tunnelin päässä:
Niinkuin kirjoitin, että ryyppy ihan kiinni asennossakin jättää hirmu ison ilmareijän ja siihen loytyi syy.

Sieltä oli joka ryyppyläpästä katkennut pieni jousitettu peltiläppä pois, joka toimii jonkinlaisena takaiskuventtiilinä päästäen ilmaa vain sisäänpäin kun imu voittaa jousikuorman. Niitä ei taida kovin helpolla löytyä, joten aloin väsäillä itse... :roll:

Ehdin muuten tilata klasmolta uudet kumit kaasarien ja ilmaputsarien väliin, alkaa sit kaasaripaketin takaisinasennuskin helpottamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 23, 2007 19:05 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
JES! Nyt on vaihteeksi taas kivaa omistaa "vanha" Kawa.

Niin vaan kävi, että kun värkkäilin peltiläpät kadonneiden tilalle ja kaasaripaketti kiinni niin oli kone heti tulilla, vaikka kylmä olikin. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 23, 2007 19:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
z500 kirjoitti:
JES! Nyt on vaihteeksi taas kivaa omistaa "vanha" Kawa.

Niin vaan kävi, että kun värkkäilin peltiläpät kadonneiden tilalle ja kaasaripaketti kiinni niin oli kone heti tulilla, vaikka kylmä olikin. :D


Nyt oot tulossa asian ytimeen, wanhoissa Kawoissa on sitä jotain.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2007 19:15 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
Klasmolta tuli tänään uudet kumit ilmanputsarin ja kaasarien väliin... ja ai että ne oli pehmeät ja taipuisat.

Vanhat sai melkein sahata ilmaputsarista irti... ne on, tai siis oli ihan korput.
Ainoa mikä otti päähän oli klasmon 22 euron postikulut suomeen.
Tilasin viime vuonna jenkeistä kaasarien vuotokorjaussarjat ja niiden postilkulut oli vain 10 dollaria ja matka oli kait jonnin verran pidempi... :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2007 19:58 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 07:59
Viestit: 178
Paikkakunta: Muhos
Paljonko ne gummikurkit itessään maksoi?
Meinaan kun on omassa viissatasessa kanssa aikas korppuset kurkut.
Tällä hetkellä ovat paikallaan, mutta jos joskus tarvii taas irrottaa, niin voisi ainakin harkita uusien hankintaa ennemmin kuin kauhiana ähertää takaisin laittamisen kanssa.. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2007 09:39 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
azza kirjoitti:
Paljonko ne gummikurkit itessään maksoi?

Niillä oli hintaa n.13 e kibale, koko homma kustansi 76 eskoa. :shock:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com