Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 18:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Loka 14, 2007 20:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Eka kesä takana Kawan stongassa ja jotain korjailtavaakin talvelle löytyi.
Tarvitsisin kokeneempien apua jottei tarvitsisi kiivetä perse edellä puuhun.

Jos vaikka aloittaisi kytkimestä. Sillä on tapana "luistaa" reilummilla kierroksilla, eli kun kääntää tupista oikein reilusti vaikka kolmosella ja kierrättää kohti punarajaa niin kytkin alkaa yhtäkkiä luistaa. Luistoa ei tapahdu muutoin, ainoastaan reilummilla kierroksilla.
Mikä voisi olla vikana? Levyt vaihtoon?

Toinen lähinnä naapureita (=öljyläikkiä asfaltissa) ärsyttävä piirre on öljyvuoto vaideakselin "stefasta". Tarviiko purkaa konetta vai pystyykö sen vaihtamaan ilman suurempia purkamisia?
Startatessa koneesta kuuluu välillä ikävää "pauketta", ikäänkuin joku ketju löisi johonkin tms?

Onhan tuossa muutakin pienempää laittoa, mm. putket pitää vaihtaa parempiin, joko alkuperäisiin tai 4-1 tms.
Kaasarit vaatii uudet imukaulat, etuiskarit uudet tiivisteet ym. ym.
Ja pitäisi se kai maalatakkin, kokomusta on sinänsä tyylikäs mutta mielessä pyörii myrkyn vihreä tai musta kultatehosteilla JPS-tyyliin.
No, eipä tekeminen lopu tältä talvelta.
Jos joku viitsii antaa neuvoja näihin "tyhmiin" kysymyksiin niin kiitos jo etukäteen.

Tässäpä kuva lähtökohdasta -07:

Kuva

Tässä mennään kesäkuun alussa -08:

Kuva


Viimeksi muokannut Eksu päivämäärä Ti Heinä 29, 2008 19:21, muokattu yhteensä 5 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 14, 2007 21:16 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kytkimen säätö tulis ekana mieleen, jos perussäätö on liian tiukalle vedetty tai vaijerin liike jumitumisesta johtuen vajaa niin luistaa varmasti. Kannattaa mitata levyjen paksuus ja kunto ennen osien hommaamista. Jäykemmät jouset, jos säädöista ei apuja. Onhan koneessa perinteiset mineraaliöljyt, synteettisillä saa murheita aikaan tämän aikakauden koneissa.
Ei tarvi avata koko konetta. Vaihdekiksin stefa on kiinni vaihteiston kopassa, siihen pääsee eturattaan irroituksen jälkeeen käsiksi. Tämä samoin kuin keulan stefat sitten alkuperäiset, tarvikkeita saa vaihdella joka vuosi.
Kaasarin kurkut löytyy Stormilta.
Meinaatko ite maalata, kilikalipurkeilla saa edullisesti mieleisensä jos hermo riittää (aloittaa jo syksyllä :wink: )
Huoltomanuska kannattaa hommata, joko tehtaan alkuperäinen Sumekolta tai Alfameriltä Clymer tai Haynes, sieltä saat kaikki arvot ja momentit.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 14, 2007 21:20 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eiks tuo kuvan pyörä ole -81 mallia kun siinä on tuo vanhan mallin perälippa (sama kuin Z 1000 ST tai Mk II malleissa)
Kolahtelu startatessa tulee kulahtaneesta startin vapaakytkimestä, Raato saa selittää )zori taas, Raato :oops: ) ko. osien vaihtosession.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 09:38 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Juu-u, WihRee sen olla pitää 8)

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 17:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Kiitos vinkkeistä, noilla pääsee jo alkuun. Tarvii tuo manuska hommata ihan ensimmäisenä, ettei tarvii kaikkia purku/kasaushommia tehdä nurinpäin.

Kaveri lupasi maalata tankin, posket, takakatteen ja lokarin ihan amavehkeillä. Nuista kilikalimaalauksista on vähän huonoja kokemuksia. Runko saa jäädä mustaksi, sitä en ala purkamaan. Pienet paikkamaalaukset sinne tänne saa kelvata. Vanteet pitää varmaankin maalata mustaksi, jauhemaalaus oli mielessä. Kestääpähän ainakin.

Vuosimallista en osaa sanoa muuta kuin että otteessa lukee tuo -83 ja malli on tuo KZ 750E. Tuohan on tuontipyörä joten olisiko saksassa myyty vanhaa mallia vielä vuonna -83?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 17:29 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
En tiiä kuinka pitkälle viitsit tai ehdit purkaa mopoa talven aikana, mutta runko kannattaa kyllä jauhemaalata jos suinkin on siihen tilaisuus. On musta vaivan väärtti vaikka purku ja kasaus onkin työläs.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 17:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
z1109r kirjoitti:
En tiiä kuinka pitkälle viitsit tai ehdit purkaa mopoa talven aikana, mutta runko kannattaa kyllä jauhemaalata jos suinkin on siihen tilaisuus. On musta vaivan väärtti vaikka purku ja kasaus onkin työläs.

Ihan hyvä idea ja alkuperäinen suunnitelma oli että puran pyörän atomeiksi, mutta siinä on vaan se vaara etten saa sitä kesäksi takaisin ajoon. On sen verran rajoitettua tuo aika mitä ehtii harrastaa mopoa, joten pakko tyytyä rungon osalta ns. paikkamaalaukseen.
Muuten lähtee "mopo" käsistä...

E: Tuo haynesin manuaali löytyy varastosta alfamerilta, onko tietoa mitä kawan alkuperäinen korj.kirja maksaa? Ja pystyykö Stormilta tilaamaan kamaa suoraan vai pitääkö ottaa yhteys jälleenmyyjään? Ehdin jo tilata nuo imukaulat Ykkös-Mp:n kautta loppukesästä, mutta muut varaosat olisi näppärä tilata suoraan Stormilta jos vain pystyy.


Viimeksi muokannut Eksu päivämäärä Ma Loka 15, 2007 17:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 17:52 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuvan malli näyttäisi enemmänkin L-mallilta, kantikkaampi tankki kuin E-mallissa. Molempia tehtiin 81-82 ajan, L-mallia -83 jo uudella sirommalla perälipalla. Sun pyörän sivukopan merkkien grafiikka taas olisi -83 lähtien mukaan tullutta tuotantoa, saksan versiota. Kosmeettisia erojahan noissa vain on. Saksassa myytiin aikoinaan paljonkin ylivuotisia malleja. Voi olla jo Saksan maahantuojan päivittämiä -82 malleja. Suomeen tuli aikoinaan L-mallia Sumekon kautta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 18:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Veikkaisin kyseessä olevan vuoden -82 L-malli (L2) vuoden -83 sivukopan merkeillä. Runkonumerostahan tuo loppujen lopuksi selviää. Tosin eipä tuolla suurempaa merkitystä ole, koska tekniikka on pääpiirteissään kaikissa sama. Tuo rekisteriotteen E ei oikeastaan kerro mitään, koska niin lukee meikäläisenkin GT:n saksalaisessa rekisteriotteessa.

Alkuperäinen huoltomanuska maksaa Sumekolla kyllä maltaita, mutta multa löytyis se pdf-muodossa - myös paperiversio löytyy, mutta siitä en luovu... Haynesin kirja kuuluu valitettavasti sarjaan melkein käyttökelvoton virheineen. Lisäksi se on tehty keppivetoisen GT750:n pohjalta, koska GT on briteissä niin yleinen.

Stormilta osia saa joko tilaamalla suoraan tai käymällä paikan päällä myymälässä Kaarinassa, Konalassa, Lempplässä tai Olulussa. Itse suosittelen kyllä myymälässä paikan päällä käyntiä, koska tunnetusti Stormin luettelossa on aikamoisia virheitä.

Ja lopuksi täytyy mainita, että ei kannata ongelmien kanssa kovin kauan pähkäillä yksin, koska täältä foorumista löytyy melkoisesti kokemusta ja auttamishaluista porukkaa. Samoin löytyy jonkin verran tarvittavia erikoistyökaluja...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 19:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Veikkaisin kyseessä olevan vuoden -82 L-malli (L2) vuoden -83 sivukopan merkeillä. Runkonumerostahan tuo loppujen lopuksi selviää. Tosin eipä tuolla suurempaa merkitystä ole, koska tekniikka on pääpiirteissään kaikissa sama. Tuo rekisteriotteen E ei oikeastaan kerro mitään, koska niin lukee meikäläisenkin GT:n saksalaisessa rekisteriotteessa.

Kiitos vinkeistä!

Kävin tuossa tallilla vähän purkamassa mopoa ja samalla tutkin runkonumeron ja tyyppikilven. Kummassakin lukee selvästi KZ 750 E. Voihan olla että tuota minun yksilöä on "kustomoitu" jonkun muun version osilla, koska pyörästä näkee että se on ainakin kerran purettu ja maalattu.
Mutta eipä sillä tosiaan hirveästi väliä koska ei tuota olla kuitenkaan museoimassa lähivuosina, enemmänkin pieni race-henkinen luukki on mielessä.

Putket ovat tosiaan aika lahot ja niitä täytyy alkaa metsästämään, joko orkkikset tai joku 4-1-versio.
Kuuluuko tuon vaihdevivun akselin heilua pystysuunnassa? Siinä tuntuu sellainen klappi, ei sinänsä ihme että sieltä välistä on öljyä valunut. Lisäksi "vetoakselin" (=mihin eturatas kiinnittyy) stefa näyttäisi vuotavan, eli tarvitsee lisätä se ostoslistaan. Liitän pari kuvaa mukaan jos vaikka jotain kiinnostaa.

Kuva
Kuva
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2007 20:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kuvat kiinnostaa aina !! 8)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 02:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawasaki Model Recognition Manualin kertomaa:
Z750-E3 (1982):
Motin numero: KZ750EE062623 -->
Runkonro: KZ750E-032401 -->

Z750-L2 (1982):
Motin numero: KZ750EE066893 -->
Runkonro: KZ750E-034258 -->

Vaihdeakselissa ei tietenkään saisi olla pystysuuntaista klappia, mutta käytännössä niin tahtoo aina olla, koska vaihdeakselin uloin laakerointi on jätetty vain ketjukopasa olevan reiän huoleksi. Kannattaa vaihtaa saman tien vaihteiston kopan kaikki stefat (3 kpl). Samalla tietenkin menee vaihteiston kopan tiiviste uusiksi ja siinäkään ei kannata turvautua tarvikeosiin - alkuperäiset tiivisteet, stefat ja o-renkaat ovat osoittautuneet käytännössä parhaiksi ja kestävimmiksi 8)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 07:46 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Tervetuloa talviremontti porukkaan vaan munkin puolesta :P . Juu, noi kuvat on aina tärkeitä. Mäkin yritän laittaa aina kuvia vaikka noi veteraanit kyllä tietää ilmankin mistä yleensä on kysymys :mrgreen:
Tota kytkin remonttia me voidaankin sitten tehdä talven mittaan yhdessä koska itselläni oli tasan samat ongelmat kesällä.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 08:26 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Tohon vaihdeakselin klappijuttuun mä tei semmosen ratkaisun ett yks koneistaja laajensi sitä ulommaisen kopan reikää ja pakotti siihen nailonholkin. Siitä tulee tosi pitkä vääntövarsi, jos ulommaisessa kohdassa on klappia ja se syö stefan varmaan aika nopeesti.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 10:14 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
misä tuomonen koneistaja sijaitsee? joskus tekis mieli koneistuttaa osia, joskus pitäis koneistuttaa, vaikkei niin tekis mielikään.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 15:30 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
kawabata kirjoitti:
misä tuomonen koneistaja sijaitsee? joskus tekis mieli koneistuttaa osia, joskus pitäis koneistuttaa, vaikkei niin tekis mielikään.


Kun se on vähän niinku firaabelijuttuja hänellä ni ei kehtoo kertoo nimee. Sorvaili se mulle Kerkerin päätypalankin alumiiniklöntistä ja teki uuden sisähuilut.

Kyllähän noita tekijöitä löytyis mutta ku työ maksaa täällä Suomessa nii älyttömästi :''

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 16:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Kawasaki Model Recognition Manualin kertomaa:
Z750-E3 (1982):
Motin numero: KZ750EE062623 -->
Runkonro: KZ750E-032401 -->

Z750-L2 (1982):
Motin numero: KZ750EE066893 -->
Runkonro: KZ750E-034258 -->

Vaihdeakselissa ei tietenkään saisi olla pystysuuntaista klappia, mutta käytännössä niin tahtoo aina olla, koska vaihdeakselin uloin laakerointi on jätetty vain ketjukopasa olevan reiän huoleksi. Kannattaa vaihtaa saman tien vaihteiston kopan kaikki stefat (3 kpl). Samalla tietenkin menee vaihteiston kopan tiiviste uusiksi ja siinäkään ei kannata turvautua tarvikeosiin - alkuperäiset tiivisteet, stefat ja o-renkaat ovat osoittautuneet käytännössä parhaiksi ja kestävimmiksi 8)


Tuota, runkonumero on KZ750E037332, mikähän versio tuo sitten on? Mottinumero täytyy vielä tarkastaa.
Täytyy tosiaan hommata nuo kaikki stefat sekä tuo uloimman kopan tiiviste, sellaisesta ei ollut jälkeäkään. Kopan reiässä oli jonkin sortin neulalaakeri, pitäisiköhän sen tilalle soveltaa tuollainen nailon-patentti?

Tuosta kytkinremontista voikin tulla ihan mielenkiintoista, en ole sellaista aikaisemmin purkanut. Mutta eiköhän se siitä selkiä, neuvoja näyttää saavan ihan kivasti. Kiitos siitä!
Ja tuollaisia putkia saa tarjota jos sellaisia jonkun nurkissa pyörii... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 17:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ulommasta kopassa ei ole tiivistettä, se kun on alhaalta avoin. Siinä on vain stefa ohjaamassa vaihdekiksiä.
Vetarin stefan lisäksi kannattaa tarkastaa ratasta vasten koneen puolelta tulevan holkin alla olevan O-renkaan kunto, vuotaa herkemmin kuin itse stefa. Holkki lähtee vetämällä ulos, kun ratas on saatu irti.
Tarkista samalla kun vaihteiston koppa on irti, myös kytkimen tangon kokokuminen stefa ja uusi tarvittaessa. Tangon voi kääntää toisinpäin jos stefan kohta on kulunut kuopalle, ellei kytkimen päässä kuula ole hitsautunut tangon päähän kiinni.
Kytkin remppa on aika yksinkertainen, koppa auki ja sen jälkeen painelevyn jousien pultit auki ja painelevy pois, sen jälkeen tuleekin eka massalevy, jonka alla välilevy jne. Viimeisenä massalevy. Yleensä vaihdetaan nuo massalevyt ja jäykemmät jouset jos tarvii parempaa pitoa kytkimeen.
Stormilla kannattaa varoa tarvikevalmistajaa EMGO, taiwanilaista roskaa, mittatarkkuus ja työn jälki ala-arvoista. Orgis osat maksavat enemmän, mutta menevät ilman viilaa paikalleen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 20:38 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Niin, tuon kytkimen työntötangon yhteydessä on itse asiassa kaksikin tiivistettä: 0-rengas kytkinakselin päätyholkin sisällä eli riinä reiässä, missä kytkimen työntötanko menee akselin sisään sekä stefa vaihteiston kopassa - kummatkin kannattaa vaihtaa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2007 17:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Okei, täytyy lisätä nuo tiivisteet ja stefat ostoslistaan. Tarvii jatkaa purkuhommia viikonloppuna, eiköhän tuo projektin laajuus siinä samalla selviä.
Kun tuolla ylempänä mainittiin että pitää käyttää mineraaliöljyä koneessa niin mitä merkkiä suosittelette? Ja onko tuossa ö-suodatin jossain? Ainakaan perinteistä patruunaa ei näy missään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2007 19:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eksu kirjoitti:
Okei, täytyy lisätä nuo tiivisteet ja stefat ostoslistaan. Tarvii jatkaa purkuhommia viikonloppuna, eiköhän tuo projektin laajuus siinä samalla selviä.
Kun tuolla ylempänä mainittiin että pitää käyttää mineraaliöljyä koneessa niin mitä merkkiä suosittelette? Ja onko tuossa ö-suodatin jossain? Ainakaan perinteistä patruunaa ei näy missään?


Pari suosikkiöljyä on Shell X-100 20W-50 jota ainakin Hessumobiili myy 4 litran pönikässä kymmenen euron korvilla. Toinen kestosuosikki on on Mobil Delvac MX 15W-40, AD-auto toimittaa 20 litran kanistereissa noin 60 euron hintaan. Molemmat toimivat näissä koneissa hyvin. Toki muitakin öljyjä löytyy, muut saa kehua niitä.
Öljyfilsu löytyy koneen alta pyöreän kannen alta 17 mm pultilla kiinni, filsu on koneen sisällä jemmassa. samalla koolla on myös pohjaproppu. Momenttiavaimella sitten molemmat kiinni.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2007 20:06 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Shell X-100:a löytyy myös hywin warustetuista Prismoistakin
muiden nesteiden (Koff) wierestä ainakin Suamen suurimmalla walaistulla hautausmaalla eli Hämeenlinnassa :mrgreen: ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Talviremppaa kz 750e 81vm
ViestiLähetetty: Su Marras 04, 2007 17:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 08, 2006 00:39
Viestit: 28
Otin just kaasarit irti ja siellä niitten alla on semmonen mötikkä mikä tulee koneesta, niin sen päässä semmone osa joka oli sormitiukkuudessa, onko se hyvä juttu? oisko se osa jotenki liitoksessa jakopäänketjuun? Mitenkä noi kaasarit kannattais putsata, voiko mennä noin vaan availee? mulla on alfamerin kirja kyl apuna:) Ja mikä värin tulee niin ei sillä oo mitään väliä kunhan se on vihreä!

_________________
kawa 750 kz vm.81


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 01, 2008 20:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Nostetaanpa tätäkin välillä. Projektin kanssa kävi niinkuin varmaan monella muullakin...talvi meni kaikkea muuta ropaillessa paitsi prätkää.
No nyt on aloitettu huima loppukiri :)
Tankki ja katteet on maalauksessa ja käytetyt, mutta hyväkuntoiset putket löytyi oulun suunnalta foorumin kautta(kiitokset nimim. del tones).
Vielä pitäisi vaihtaa noita stefoja ja säätää tuo kytkin. Ja pikkuosia pitäisi maalailla, xenonit asennella ym.ym.ym...

Mutta usko on kova että tämä vielä tänä keväänä liikkuu! :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 01, 2008 21:47 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eksu kirjoitti:
Nostetaanpa tätäkin välillä. Projektin kanssa kävi niinkuin varmaan monella muullakin...talvi meni kaikkea muuta ropaillessa paitsi prätkää.
No nyt on aloitettu huima loppukiri :)
Tankki ja katteet on maalauksessa ja käytetyt, mutta hyväkuntoiset putket löytyi oulun suunnalta foorumin kautta(kiitokset nimim. del tones).
Vielä pitäisi vaihtaa noita stefoja ja säätää tuo kytkin. Ja pikkuosia pitäisi maalailla, xenonit asennella ym.ym.ym...

Mutta usko on kova että tämä vielä tänä keväänä liikkuu! :mrgreen:

No, niinpä! Itsellänikin Turbo vielä työn alla, mutta luulen (tai tiedän, koska on pakko), että saan liikenteeseen ensi viikolla. Mutta joitakin asennuksia jää tehtäväksi sitten ajelin lomassa (Kapan laukut, viihde-elektroniikka, navigaattori...)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 02, 2008 19:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
No, niinpä! Itsellänikin Turbo vielä työn alla, mutta luulen (tai tiedän, koska on pakko), että saan liikenteeseen ensi viikolla. Mutta joitakin asennuksia jää tehtäväksi sitten ajelin lomassa (Kapan laukut, viihde-elektroniikka, navigaattori...)

Pikku fixiä täytyy aina olla :mrgreen: !
Oman zetan vakuutus alkaa vappuna joten siihen tähdätään. Pääsis vappuajelulle faijan ja sen vuotta uudemman zetan kanssa.
Kade on vaan kova koska se on huomattavasti paremmassa kuosissa kuin oma. No, jospa sitä ensi kesäksi saisi hommattua vaikka 1000st:n, eikös se ole kardaanipeli? No, jahka tää seiskapätkä saatais ensin ajoon... :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 02, 2008 20:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eksu kirjoitti:
No, jospa sitä ensi kesäksi saisi hommattua vaikka 1000st:n, eikös se ole kardaanipeli?... :moto:


Jeah, olet nähnyt valon, kardaani ST:ssä on ja siinä pyörää kauas ja takaisin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2008 17:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Pientä edistystä tapahtuu:
Kuva
Kuva
Kuva

Huomasin tuossa että nuo mallimerkit ovat erilaiset. Kumpihan mahtaa olla alkuperäinen?
Lisäksi jos joku voisi ilmoittaa öljypropun ja suodattimen pultin momentit, kiitokset etukäteen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2008 04:23 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Momentit: pohjaproppu 3.8 ja suodatin 2.0 kiloa
Veikkaisin, että tuo Saksanlipullinen mallimerkki on alkuperäinen, jos kyseessä Saksassa eka kerran rekisteröity pyörä

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2008 08:22 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Ai-jai-jai-Caramba 8) Ompa nätit wärit walittu, mistä liet tuollaisen zävyn keksinyt :jump: :beer:

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com