Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 750 turbo ilm. DFI warning
ViestiLähetetty: Su Huhti 27, 2008 21:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Ilmoitus tulee ajon aikana, kun antaa reilusti hanaa, eli turbon paineet on tapissa. Veto loppu, ihan kuin bensan syöttö katkeaisi, mutta kulkee kyllä sitten kevyemmällä kaasulla ihan kohtuullisesti, ei kuitenkaan enää lähde samalla lailla kuin ennen virheilmoituksen ilmaantumista. Vika poistuu kun käyttää virran pois. Pitäisi varmaan katsoa mitä koodia DFI boxi ilmoittaa virheen aikana. :?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 07:20 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
Ilmoitus tulee ajon aikana, kun antaa reilusti hanaa, eli turbon paineet on tapissa. Veto loppu, ihan kuin bensan syöttö katkeaisi, mutta kulkee kyllä sitten kevyemmällä kaasulla ihan kohtuullisesti, ei kuitenkaan enää lähde samalla lailla kuin ennen virheilmoituksen ilmaantumista. Vika poistuu kun käyttää virran pois. Pitäisi varmaan katsoa mitä koodia DFI boxi ilmoittaa virheen aikana. :?

Juuri niin, DFI boksin virhekoodi kertoisi paljon.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 19:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
DFI ilm. kaksi pitkää ja yksi lyhyt, kun kone käy, resetoituu kun käynnistää uudelleen, eli mitään vikakoodia ei pukkaa ennenkuin antaa jälleen kunnolla hanaa, lähtee kun Atte potalta, kunnes hiipuu n. 5 sekunnin päästä. Sen jälkeen turbon paineet kyllä nousevat, vaikka DFI vilkuttaa vikaa, mutta ei kulje kuitenkaan niin kuin pitäisi. Ja putkessa paukkaa. Toi ilmoitushan tarkoittaa boost sensoria. Jotain möhnää oli bensasuodattimessa, jonka sitten vaihdoin - oisko samaa tavaraa päässyt pidemmälle?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 05:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
DFI ilm. kaksi pitkää ja yksi lyhyt, kun kone käy, resetoituu kun käynnistää uudelleen, eli mitään vikakoodia ei pukkaa ennenkuin antaa jälleen kunnolla hanaa, lähtee kun Atte potalta, kunnes hiipuu n. 5 sekunnin päästä. Sen jälkeen turbon paineet kyllä nousevat, vaikka DFI vilkuttaa vikaa, mutta ei kulje kuitenkaan niin kuin pitäisi. Ja putkessa paukkaa. Toi ilmoitushan tarkoittaa boost sensoria. Jotain möhnää oli bensasuodattimessa, jonka sitten vaihdoin - oisko samaa tavaraa päässyt pidemmälle?

Olisko painekotelossa liikaa möhnää, jota sitten kulkeutuu boost sensorille? Kawan oma huoltomanuaali kyllä antaa tuolle vikakoodille sangen inhottavan hoitotavan: vaihda keskusyksikkö :'' Minä puhdistaisin ennen yksikön vaihtoa painekotelon ja varsinkin boost sensorin sekä tarkistaisin, että kaikki piuhat & liitokset ovat kunnossa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 08:51 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
samanlailla mullakin joskus vilkutteli ruiskukawassa, siis joku eri koodi oli siinä silloin, mutta nakkasi jotkut perusasetukset ruiskuboxille ja sillä pystyi ajamaan näennäisesti ihan normaalisti.

nykyään ovat jo jotkut teknisesti pitkälle orientoituneet nykykyykkyjen syvällisemmät harrastajat päässeet hakkeroimaan nuita ecu-boxeja sun muita ja pystyvät jopa itse rukkaamaan ne haluamikseen. tuolla mp.orgion puolella olen mielenkiinnolla lueskellut osiosta mp-talli ja siellä nimim. petrik on hyvin pitkälti perehtynyt tuohon mustaan laatikkoon vietiketjussa jossa kerrotaan syistä "miksi luovuin PC3:sta ja TRE:stä...", jollainen se lähinnä on mulle ja monille ei niin elektroniikasta tajuaville. erittäin kiinnostavaa luettavaa ja haastavaa yrittää edes suunnilleen ymmärtää mitä ne jätkät ovat tehneet ja testailevat.

muuten kyllä kokeilisin nuita raadon ohjeita, koska se lienee helpoin, halvin ja toimivin vaihtoehto.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 21:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Irroitin sen turbon painetankin, jossa oli ainakin öljyä ja vettä, putsaus ja uusi tiiviste ja sensoreiden liittimet contact cleanerilla ja hiomalla kuntoon, mopo kasaan ja kypärä päähän. Kyllä lähti, niin että kytkin luisti, eikä mitään virheilmoja tullut, muutamia kertoja motarilla ehkä n. 8000 kierrosta ja turbossa täydet paineet...mutta sitten homma hiipui, eikä se enää nostanut kunnolla paineita, muutaman tolpan ja tuntui että ei käynyt kaikilla. Eihän se mitenkään kauniisti ole käynyt, mutta sitten kotona en sen käynnissä mitään huomannut kun kävi tyhjäkäyntiä.
Täytyypä huomenissa syynätä ensin vaikka päältäpäin näkyykö mitään - ostin eilen siihen hätäpäissäni Hondan bensasuodattimen, muttei sen piikkiin voi oikein tätä laittaa kun sen näkee että bensaa kyllä menee sen läpi ihan reippaasti ja kulkihan se alkuun sillä kun mikäkin. Oiskohan se hukkaportti mennyt auki asentoon, siinähän sitä syynättävä on ainakin vappuaatoksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 22:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Vika löytyi, joku oli varmaan käynyt aukomassa ruuveja siitä surge tankista, kun se oli päässyt irti. :yes: Ja eikun hanaa. Mutta...n. 7000 kierroksella kiihdyttäessä kone hyytyy hetkeksi, eli 5 - vaihteella jos ajaisi niin ei menisi mittarin mukaan yli 180, millään. Ihan kuin kytkimestä kääntäisi syötön tai sähkön pois. Elikkäs ei ota ainakaan ajossa yli 7k kierroksia.
Painesensori? Ei taida olla, koska tulee täydet paineet mittariin.
Pitäiskös laittaa se race mode aktiiviseksi jo tässä vaiheessa?
Vai voisikohan vika olla kuitenkin siinä Hondan bensasuotimessa? :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 09:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
Vika löytyi, joku oli varmaan käynyt aukomassa ruuveja siitä surge tankista, kun se oli päässyt irti. :yes: Ja eikun hanaa. Mutta...n. 7000 kierroksella kiihdyttäessä kone hyytyy hetkeksi, eli 5 - vaihteella jos ajaisi niin ei menisi mittarin mukaan yli 180, millään. Ihan kuin kytkimestä kääntäisi syötön tai sähkön pois. Elikkäs ei ota ainakaan ajossa yli 7k kierroksia.
Painesensori? Ei taida olla, koska tulee täydet paineet mittariin.
Pitäiskös laittaa se race mode aktiiviseksi jo tässä vaiheessa?
Vai voisikohan vika olla kuitenkin siinä Hondan bensasuotimessa? :P

Voihan se siinäkin olla eli bensansuotimen virtaavuus ei riitä ruiskukoneelle.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 09:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Mitenkähän se painesensori toimii - koska painetankissa oli öljyä ja vettä, niin samaa suttua on varmaan sen sensorin sisälläkin, saattaa haitata sen toimintaa. Mitäköhän sinne voisi ruiskia jotta se puhdistuisi, vai kannattaako yrittääkään puhdistaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 10:41 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Toisaalta koska se paineanturi on painekotelon yläreunassa, tuskin sinne kovin paljoa p**kaa on kulkeutunut.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com