Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Touko 12, 2024 23:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 16, 2008 22:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:07
Viestit: 4
Moro!

Kevään koneremppa se vaan jatkuu. Tällä kertaa roplauksen kohteena kawan kytkin. Kytkimestä taisi löytyä syy ajoittain koneesta kuuluvaan kolinaan.

Kytkin asetelman ja akselin välissä on nimittäin melko kovasti klappia ja luulen tuon neulalaakerin tulleen tiensä päähän. Kyseisellä pärrällä ajettu jo 78 tkm, joten ehkä tuo laakerikin on jo parhaat päivänsä nähnyt.

-Kuinka tiukka tuo asetelma normaalisti on tuossa akselilla?


Liitteet:
ZR-750_Kytkin.JPG
ZR-750_Kytkin.JPG [ 19.61 KiB | Katsottu 3810 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 17, 2008 07:54 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei tuo 78 tkm ole paljon mitään tuolle neulalaakerille olettaen, että koneessa on käytetty kunnollista öljyä - ei siis mitään Castrolin ylihintaista lirua :P Minkälaista tuo kolina on, ilmeneekö tyhjäkäynnillä ja häviää sitten kierrosten noustessa? Tälläiseen kolinaan yleinen syy on kytkinkruunun väsähtäneet nykäyksenvaimenninkumit. Tuon asetelman tiukkuus on sellainen, että sisäkehä pyörii sormin herkästi, mutta ei ole poikittaista klappia.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 17, 2008 09:53 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:07
Viestit: 4
Kolina kuuluu vain matalilla kierroksilla ja pyörän ollessa liikkeessä.
Vaihteiston olessa vapaalla tuota ääntä ei kuule.
Parhaiten tuosta kolinasta pääsee "nauttimaan" kun lähtee kiihdyttämään matalilla kierroksilla ja isolla vaihteella.
Vaihteistosta tuo kolina ei mielestäni tule, vaan syyllinen löytyy mitä ilmeiseimmin tuolta kytkin osastolta.... :?

Alla olevasta linkistä video clippiä minkälainen klappi löytyy asetelman ja akselin väliltä.

http://www.youtube.com/watch?v=LrgC-vr1siE


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 12:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Eikait toi klappi ole niin vaarallista kun tositoimissa paketti on jousien pitämänä tiukasti nipussa!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 19, 2008 17:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:07
Viestit: 4
Aina ei ole luulo tiedon väärti...

Purin näet tuon kytkinpaketin ja luulin löytäväni vioittuneen laakerin tms.
Todellisuudessa tuo laakeri oli kuitenkin aivan kuin uusi ja mitään kulumisen merkkejä ei ollut havaittavissa muissakaan kytkimen osissa.
Raadon kommentti tuosta neulalaakerin kestävyydestä piti ilmeisen hyvin paikkansa... :mrgreen:

Ilmeisesti tuo välys on siis aivan normaali.
Levyjen ja jousien ollessa paikalla tuo paketti on toki tiiviimpi ja klappikaan ei ole yhtä suuri.

Kasasin koneen ja jatkan ajoa....koliskoon mokoma, kyllä maailmaan ääntä mahtuu... :moto:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com