Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 18:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2008 16:29 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
Onko ihan normia, että kuuma kone (Z500) pistää öljy valon palamaan aina kun kone tippuu tyhjäkäynnille vaikka koneessa on öljyä tarpeeksi? Valo myös sammuu heti kun kiekat nousee yli 2000. Sitä vain ajattelin varmistaa, ettei valo kieli oljypumpun väljyyttä? :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2008 17:06 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Onko koneessa 20w -50 öljyt ? Tekeekö samaa kuumana ja kylmänä ?

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2008 18:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Käytä öljypohja irti ja tarkista pumpun sihti, ettei ole osittain tukossa esim. tiivistesilikonista (Hylomar on pahin sihdintukkija)
Öljynpaine kannattaa tarkistaa, tuleeko maksimipaine 3000 rpm. Alentunut öljynpaine voi sammuttaa valon kierroksilla, mutta joutokäynnillä alkaa silti palamaan.
Öljyfilsu lienee alkuperäisosa? Muita öljynpaineen laskijoita on löysällä oleva nokkapukki, jonka liukulaakerin välistä pääsee painetta pihalle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2008 03:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Käytä öljypohja irti ja tarkista pumpun sihti, ettei ole osittain tukossa esim. tiivistesilikonista (Hylomar on pahin sihdintukkija)
Öljynpaine kannattaa tarkistaa, tuleeko maksimipaine 3000 rpm. Alentunut öljynpaine voi sammuttaa valon kierroksilla, mutta joutokäynnillä alkaa silti palamaan.
Öljyfilsu lienee alkuperäisosa? Muita öljynpaineen laskijoita on löysällä oleva nokkapukki, jonka liukulaakerin välistä pääsee painetta pihalle.

Nuo kaikki potentiaalisia syitä paineen laskulle, mutta vaikutusta on myös öljyllä eli mitä öljyä koneessa - ei kai vaan jotain Castrolin mp-litkua??

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2008 11:39 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 19:40
Viestit: 25
Paikkakunta: Kotka
Öljy on delvacin 1400 superia, eli raskaan kaluston mönjällä mennään. Valo ei tosiaan pala kuin koneen ollessa kuumana. Voi tosiaan olla niin, että alakerta pitäisi avata, siellä sihti voipi olla tukkeessa. öljyfilsu on ok.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ke Heinä 02, 2008 11:28 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Nosta vähä tyhjäkäyntiä korkeammalle

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ke Heinä 02, 2008 14:31 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawautunut kirjoitti:
Nosta vähä tyhjäkäyntiä korkeammalle

Ei tosiaankaan kannata hoitaa asiaa tyhjäkäynnin nostamisella, koska öljyvako sammuu vasta kierrosten noustua yli 2000:n - se kertoo jostain ongelmasta, joka kannattaa selvittää. Ensiksi kannattaa tarkistaa öljypumpun sihti, koska se ei vaadi muuta kuin öljypohjan irrottamista.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyvalo
ViestiLähetetty: Ke Heinä 02, 2008 22:45 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 16:42
Viestit: 60
Paikkakunta: Huittinen
Kannattaisikohan öljynpaineanturin kunto tarkistaa ennen kuin mitään kovin isoa remonttia alkaa tekemään? Mittaa paineet vaikka öljynpainemittarilla niin saa varmuuden.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com