Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 29, 2024 18:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 17:11 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
No niin nyt kun noista prkl kaasareista ei löydy niita kaikkia alipainenippoja, niin onko järkevää alkaa porailla reikiä kaasarin kurkkuihin tai jotain jotta vois kaasarit saada balanssiin? Manuskan mukaan tuossa on joku Kawasakin oma air suction valve johon pitäisi tulla alipaine letkut kaasareita synkatessa ja yllätys yllätys, ne on poistettu. Ainoastaan 2 kaasarissa on tuo nippa. Joskus olen nähnyt myös niitä nippoja noissa kaasareiden kumikurkuissa. Onko helppo itse värkätä noi nipat? Savotta jatkuu... älkää kysykö miten....... kysykää miksi :roll:

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 21:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
vesmu kirjoitti:
No niin nyt kun noista prkl kaasareista ei löydy niita kaikkia alipainenippoja, niin onko järkevää alkaa porailla reikiä kaasarin kurkkuihin tai jotain jotta vois kaasarit saada balanssiin? Manuskan mukaan tuossa on joku Kawasakin oma air suction valve johon pitäisi tulla alipaine letkut kaasareita synkatessa ja yllätys yllätys, ne on poistettu. Ainoastaan 2 kaasarissa on tuo nippa. Joskus olen nähnyt myös niitä nippoja noissa kaasareiden kumikurkuissa. Onko helppo itse värkätä noi nipat? Savotta jatkuu... älkää kysykö miten....... kysykää miksi :roll:

Nipat kannattanee värkätä imukurkkujen etupuolelle kanteen. Muistelisin, että minulta löytyis tallilta sopivat nipat eli ei tarvitse muuta kuin porata imukanavaan sopivan kokoinen reikä, kierteyttää se ja ruuvata nippa paikoilleen. Tuli muuten mieleeni, ettei vaan pyörään ole laitettu kaasareita Suzukista - siinä kun on samanlaiset 34 milliset Mikunin CV-kaasarit, mutta ilman alipainenippoja.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2009 13:07 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
No niin. Vastoin Raadon hyviä neuvoja ähräsin tuossa aikani kuluksi ne nipat nuihin kumikurkkuihin. Kun kaapista löytyivät ylimääräiset kurkut, niin ajattelin koittaa laittaa ne nipat paikalleen. Pari kuvatusta mitä saatiin aikaan... Mielipiteitä siihen onko toimiva patentti, otetaan vastaan. Nipat ovat kiinni tällä hetkellä kontakti liimalla. Niin ja värkkäsin nuihin nuo tulpatkin. Olisiko järkevämpää yhdistää nuo alipainetulot keskenään letkuilla vai miten?

Liitteet:
Kurkut.jpg
Kurkut.jpg [ 85.22 KiB | Katsottu 3686 kertaa ]


Liitteet:
Kurkut 2.jpg
Kurkut 2.jpg [ 87.26 KiB | Katsottu 3694 kertaa ]

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2009 13:15 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
vesmu kirjoitti:
Olisiko järkevämpää yhdistää nuo alipainetulot keskenään letkuilla vai miten?


Niin... onko tuosta pohjimmiltaan hyötyä/haittaa jos noi gurkhat on toisissaan yhteydessä? Kaasunvaihtoa tuossa tulee letkuissa eestaas kun kukin kurkku imee vuorollaan eli 3 pulssia yhteen suuntaan ja sitten 1 vastaan.

Jos kurkuissa on pieniä eroavaisuuksia virtauksessa niin tasoittaisiko tuo yhtään? On tästä kait ollut juttua joskus mutta kun vanha ei enää muista :''


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 20, 2009 07:41 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
vesmu kirjoitti:
Olisiko järkevämpää yhdistää nuo alipainetulot keskenään letkuilla vai miten?


Niin... onko tuosta pohjimmiltaan hyötyä/haittaa jos noi gurkhat on toisissaan yhteydessä? Kaasunvaihtoa tuossa tulee letkuissa eestaas kun kukin kurkku imee vuorollaan eli 3 pulssia yhteen suuntaan ja sitten 1 vastaan.

Jos kurkuissa on pieniä eroavaisuuksia virtauksessa niin tasoittaisiko tuo yhtään? On tästä kait ollut juttua joskus mutta kun vanha ei enää muista :''

Jos noita kurkkuja letkuilla yhdistelee niin 1. ja 4. keskenään yhteen sekä 2. ja 3. keskenään. Se on sitten puhtaasti uskonasia, onko kurkkujen yhdistämisestä mitään havaittavaa hyötyä - alipainekaasareissa saattaa mennä jopa haitan puolelle, kun osa luistin avautumiseen tarvittavasta alipaineesta karkaa naapurikaasariin. Tämä vain mutu-tuntumalta, jos jollakulla on asiasta tarkempaa tietoa, niin avatkoon suunsa tai tässä tapauksessa antakoon näppiksen laulaa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 20, 2009 15:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Sen verran kokemusta on noista kurkkujen yhdistämisestä, että ei kannata.
Kun vaihdoin tuohon omaan Kawaani kaasarit, niin tuli kokeiltua molempia systeemeitä
eli yhdistin nuo kurkut letkuilla Raadon kertomalla tavalla ei toiminut Kawa kunnolla
Mutta kun tulppasin nuo "nipat" niin toimii :yes:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com