Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 19:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Marras 23, 2008 19:38 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Tässä mennään tällä hetkellä jokavuotisessa pyöränpurku sessiossa :shock: .
Tuolle luurangolle ei ole tarkoitus tehdä sen ihmeempiä kuin putsata isommat p*skat siitä pois. Jälleen kerran pääsen tutustumaan minulle täysin vieraaseen tekniikan alueseen, nimittäin vaihteistoon. Syy sen avaamiseen on kulunut vetoakseli joka aiheuttaa eturattaan kiinnityksen löystymisen aika ajoin. Tietysti helpoin konsti olisi käyttää sähköliimaa rattaan kiinnitykseen mut eihän siinä olisi mitään haastetta ;) . Eli akseli vaihtoon.
Kone on nyt pöydällä ja seuraavaksi siihen olisi tarkoitus väkertää kiinnitysteline jonka avulla sen saa kiinni moottoripukkiin. Saisihan sitä pöydälläkin pyöriteltyä mut ajattelin nähdä nyt tämänkin vaivan kun kerran aloin hommaan. Uusi startinkytkinkin löytyy joten se vaihdettaneen tässä samalla.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: To Joulu 04, 2008 07:17 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 16:22
Viestit: 18
Kun kasaat starttikytkintä, kannattaa ruuvit lukita Loctite-kierrelukitteella, niin ei aukea myöhemmin, kun tein 3-vuotta sitten moottoriremontin helinän takia, niin starttikytkimen 2-kiinnitysruuvia olivat kokonaan auki ja kolmas lähti käsin. Tuo eturattaan löystyminen taitaa olla tyyppivika, itse laitoin Loctiteä senkin lukitusmutteriin, ainakin vielä on pysynyt kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2008 00:50 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Joo olen huomannu saman asia että kun haluaa että ruuvi pysyy ki niin tota ruuvilukitetta kun käyttää niin pysyy. Tosin se vaatii että pinnat on puhtaat.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Joulu 08, 2008 10:15 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Kai olette myös käyttäneet sitä lukituslevyä :?:
Teillä on siis asia vielä kunnossa kun pysyy kiinni lukitteen avulla. Mulla ei enää auta edes se Loctiten käyttö uuden lukituslevyn kanssakaan, aina vaan aukeaa. Ja on puhdistettu kierteet ja mutteri+levy on vaihdettu uusiin mutta ei auta, ei edes vaikka pistää vähän kovempaan momenttiin.
Nyt kun sain sen uuden vetoakselin ja kokeilin ratasta siihen niin ero välyksessä vanhaan akseliin nähden on kuin yöllä ja päivällä. Ratas jolla ajettu 15tkm ei holkkaa käytännössä lainkaan uuden akselin päällä.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Joulu 14, 2008 23:40 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Tässä vähän huono kuva mun ideasta kiinnittää kone moottori pukkiin :shock: . Ton adapterin tein tietysti niin että kaikkiin lohkon kiinnityspultteihin pääsee käsiksi, otan parempia kuvia jos joku välttämättä haluaa ;D . Tota tuli nyt väkerrettyä muutamana päivänä ja seuraavaksi on tarkoitus puhdistaa kone täydellisesti ennen lohkon halkomista. Idea syntyi kun näin kuvan tehtaan moottoritelineestä. Sanoisinko että "ei kaunis mutta toimiva" :mrgreen: .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2008 21:13 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Koneen purku etenee ja tänään irtosi kytkin. Nyt kun se kerran on irti niin mitenkäs sen kolinan eliminointi menikään?
Koitin käsipelillä väännellä sitä laidasta laitaan mutta en saanut tappeja osumaan hahlon reunoihin. Tätä lähemmäs ei mennyt tuohon suuntaan ja toiseen laitaan pääsin tähän asti. Koneen käydessä voimat lienee toista luokkaa joten silloin tappien hakkaaminen hahlojen reunoihin lienee mahdollista. Vai tuleeko se ääni tuolta sisäpuolelta jostain :? .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2008 23:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
zanoisin näin että spyler on vannoutunut Kawasaki mies jos laittaa koneelle tuommoisen vermeen siinä sitä GPZ on mukava ruuvailla kateeks käy ja mutenkin Porissa kaWan nimeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: La Joulu 20, 2008 08:43 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Koneen purku etenee ja tänään irtosi kytkin. Nyt kun se kerran on irti niin mitenkäs sen kolinan eliminointi menikään?
Koitin käsipelillä väännellä sitä laidasta laitaan mutta en saanut tappeja osumaan hahlon reunoihin. Tätä lähemmäs ei mennyt tuohon suuntaan ja toiseen laitaan pääsin tähän asti. Koneen käydessä voimat lienee toista luokkaa joten silloin tappien hakkaaminen hahlojen reunoihin lienee mahdollista. Vai tuleeko se ääni tuolta sisäpuolelta jostain :? .

Ei tule sisäpuolelta vaan juuri noiden tappien osumisesta hahlojen reunoihin.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: La Joulu 20, 2008 22:25 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Raato kirjoitti:
Ei tule sisäpuolelta vaan juuri noiden tappien osumisesta hahlojen reunoihin.

Eikös se korjaus ollut sellainen että hiotaan noiden hahlojen reunoja n.1mm jolloin tappi ei pääse osumaan niihin vaikka kumit kruunun sisällä olisivat valmiit? Muistinko oikein :shock: ?

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2008 05:38 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Ei tule sisäpuolelta vaan juuri noiden tappien osumisesta hahlojen reunoihin.

Eikös se korjaus ollut sellainen että hiotaan noiden hahlojen reunoja n.1mm jolloin tappi ei pääse osumaan niihin vaikka kumit kruunun sisällä olisivat valmiit? Muistinko oikein :shock: ?

Noinhan se juuri menee, mutta 1 mm ei taida ihan riittää - täytynee mittailla mikä olisi oikea määrä eli perästä kuuluu jossain vaiheessa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2008 17:59 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Huh huh,vähän pelästytti kun öljypohjan avasin. Öljypumpun sihti "hieman" tukossa :shock: :shock: . Meinaan vaan että miten on enään imenyt tuosta mitään läpi. Ilmeisesti jotain on vielä mennyt kun ei ole kone kilahtanut. Ja on todella piukkaan iskenyt kiinni, jätin likoamaan liuotinaineeseen yöksi. Öljypohjan sisäpuolella oli hiekkaa yms. sontaa. Öljypropun kierteet täytyisi myös saada nyt samalla korjautettua, on jo kertaalleen näköjään laitettu helicoil tms. Onko järkeä suunnitella ko.reiän umpeen hitsausta ja porata uusi reikä ja siihen kierteet. Joku ammattilainen täytyisi tietysti löytää hitsaus hommaan :roll: . Vai saisiko siihen asennettua Wurth holkin :| .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2008 19:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Yks kikka on laittaa pitempi pultti orgiksen tilalle ja mutteri (vaikka laakea alumiinista sorvattu, saa vaikka o-renkaalla varustettua) öljypohjan puolelle jos tilaa on ja tekee uuden propun reijän eri kohtaan. Voi silloin olla aavistuksen vanhaa reikää pienempi pulttikin kyseessä. Kierrelukitteella kiinni.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2008 20:03 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Yks kikka on laittaa pitempi pultti orgiksen tilalle ja mutteri (vaikka laakea alumiinista sorvattu, saa vaikka o-renkaalla varustettua) öljypohjan puolelle jos tilaa on ja tekee uuden propun reijän eri kohtaan. Voi silloin olla aavistuksen vanhaa reikää pienempi pulttikin kyseessä. Kierrelukitteella kiinni.

Eipä siellä sisäpuolella juurikaan ylimääräistä tilaa ole. Itse olen korjauttanut noita kierteitä juurikin Spulerin ehdottamalla umpeenhitsaus - uusi reikä - kierteet -menetelmällä. Würthin holkkia tuohon on aika hankala saada, koska öljypohjassa on niin vähän kierteitä. Pohjan ulkopuolelle voi hitsauttaa lisää tavaraa melko paljonkin, jolloin saadaan tarpeeksi pitkät kierteet - ei sitten korkkaa ihan helposti :P
Ethän, Spuler, ole vain käyttänyt Hylomaria tiivistepintoihin? Tuo öljypumpun sihti kun vähän näyttää siltä...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2008 21:37 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Itse en ole Hylomaria käyttänyt mutta edellisistä ei tietenkään voi takuuseen mennä. Opetus tässä lienee se että kannattaa tarkistaa tuo sihti/öljypohjan sisusta jos ei ole sitä koskaan vielä tehnyt. Voi pelastaa isomalta murheelta ;) . Pumpun avaan ja tarkistan sisuksen kunnon ja jos jotain likaa on siellä niin tulee puhdistettua samalla.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2008 22:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Muista sit laittaa pumpun kannen ruuveihin ruuvilukitetta. Huonoja kokemuksia siitä kun ei laita :oops:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ke Joulu 31, 2008 11:13 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 16:22
Viestit: 18
Omaan KZ 750:een tein öljypropun reikään, josta kierteet sileänä, putkijengan ja hain Kone Ketolasta sopivan hydraulipropun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ke Tammi 14, 2009 18:35 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
tuuse kirjoitti:
Omaan KZ 750:een tein öljypropun reikään, josta kierteet sileänä, putkijengan ja hain Kone Ketolasta sopivan hydraulipropun.

Kyllä se taitaa mullakin korjaus kallistua tuohon menetelmään. Parilta alumiinin hitsauksesta jotain tietävältä saatiin sellainen vastaus että riskit liian suuret hyötyyn nähden, saattaa vedellä kieroksi tms. Jos olisi halki niin sitten kannattaisi koittaa.
Koneen jo sainkin halki ja osapaketti on tänään lähtenyt jenkeistä tänne päin. Unitracin laakeroinnin kestoksi on nyt sitten selvinnyt hieman päälle 20tkm. Mutta ei se ihme olekaan ettei ne pienet neulalaakerit pidempään kestä, aika kovalle rasitukselle kun joutuvat.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2009 23:23 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Vaihteiston purkuun syventyessäni huomasin kauhukseni etten ole lainkaan varautunut päittäisvälyksen säätöön uuden akselin kanssa. Eli sinne on mahdollista saada kolmea eri vahvuista prikkaa 1:sen rattaan ja neulalaakerin ulkokehän väliin. Nyt kun en niitä huomannut tilata niin varmaan tuo mikä tuossa vanhassa akselissa nyt on, niin antaa väärän välyksen :( . Mitattu ei vielä tietysti ole mut kun tuurini tunnen niin aika varmaan noin siinä käy.
Tuossa kun katselin vara-osanumeroita vähän varalta pisti silmään pieni yksityiskohta. Korjausoppaan (Kawan oma) mukaan sinne kuuluisi myös kupari prikka tämän metallisen säätöprikan lisäksi mutta mutta....sellaista ei ZX750-A1:n vara-osakuvasta löydy :shock: :? . Ja kun purkamatonta akselia katselin en erottanut siitä kahta prikkaa. Vertailun vuoksi tarkistin KZ750-E1:n vm-80 vaihteiston osaluettelon ja sieltä kyllä löytyy tuo kupari prikka kun taas KZ750-R1 (GPz -82) kuvasta sitä ei löydy. Eli eri malleissa on vaihteistossa pieniä eroja vaikka periaatteessa sama kone.
Oletan ettei tällä ole vaikutusta asiaan eli päittäisvälyksen säätöön eli tarkistetaan välys ja tarvittaessa vaihdetaan eri vahvuinen prikka oli tuota kupari prikkaa tai ei :| . Onko kellään kokemusta/tietoa asiasta :?:

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 14:27 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Tänään sitten hain öljypohjan koneistamolta ja yllättäen olivat menneet siitä mistä aita on matalin :P . En silti voi syyttää heitä mistään kun periaatteessa annoin vapaat kädet korjata tuo proppu, holkin asentaminen oli puheena vain yhtenä vaihtoehtona. Eli olivat jyrsimellä kairanneet reiän suoraksi ja kierteyttäneet sen uudestaan ja sen jälkeen tehneet siihen sopivan propun, aika reilun kokoinen siitä tuli ;D .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 14:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Spuler kirjoitti:
Eli olivat jyrsimellä kairanneet reiän suoraksi ja kierteyttäneet sen uudestaan ja sen jälkeen tehneet siihen sopivan propun, aika reilun kokoinen siitä tuli ;D .

Virtaapahan vapaammin käytetty liukaste ulos ;D :P Sama temppu on tehty omaan pyörään jo vuosia sitten... porattu öljypropun reikä seuraavaan ylikokoon :yes:

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Helmi 01, 2009 19:46 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Nyt on sitten vaihteiston kilkkeet vaihdettu uuteen akseliin ja yllätys yllätys...päittäisvälys on toleranssien ulkopuolella :mur: .
Välys on nimittäin nyt liian iso, n. 0.4mm, sallittu on 0.1-0.3mm. Isoin ongelma tässä on se että mulla on siinä se kaikkein paksuin saatavilla oleva prikka paikoillaan joka on 1mm, muut saatavilla olevat vahvuudet ovat 0.7 ja 0.5mm. Ainakin korjausoppaan mukaan. Nyt sitten mietityttää kovasti että onko tuolla välyksellä kuinka kova merkitys vaihteiston toiminnalle/kestävyydelle ja millä keinoilla sen saisi säädettyä oikean suuruiseksi :? . Yksi vaihtoehto on yrittää etsiä sopivan kokoinen prikka jostain "miljoonalaatikosta", epätoivoista? Kyllä :mrgreen: . Toinen ajatus on tilata nuo kaksi ohuempaa prikkaa ja niiden yhteenlaskettu vahvuushan on 1.2mm jolloin välys tippuisi 0.2mm alueelle joka olisi aika optimi. Vai keksiikö joku jonkun pätevän syyn minkä vuoksi tähän ei voisi laittaa kahta prikkaa :?: Tässä se menee aika taas osien metsästykseen vaikka kuvittelin tilanneeni kaiken tarvittavan kerralla :evil: .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Helmi 01, 2009 21:23 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Nyt on sitten vaihteiston kilkkeet vaihdettu uuteen akseliin ja yllätys yllätys...päittäisvälys on toleranssien ulkopuolella :mur: .
Välys on nimittäin nyt liian iso, n. 0.4mm, sallittu on 0.1-0.3mm. Isoin ongelma tässä on se että mulla on siinä se kaikkein paksuin saatavilla oleva prikka paikoillaan joka on 1mm, muut saatavilla olevat vahvuudet ovat 0.7 ja 0.5mm. Ainakin korjausoppaan mukaan. Nyt sitten mietityttää kovasti että onko tuolla välyksellä kuinka kova merkitys vaihteiston toiminnalle/kestävyydelle ja millä keinoilla sen saisi säädettyä oikean suuruiseksi :? . Yksi vaihtoehto on yrittää etsiä sopivan kokoinen prikka jostain "miljoonalaatikosta", epätoivoista? Kyllä :mrgreen: . Toinen ajatus on tilata nuo kaksi ohuempaa prikkaa ja niiden yhteenlaskettu vahvuushan on 1.2mm jolloin välys tippuisi 0.2mm alueelle joka olisi aika optimi. Vai keksiikö joku jonkun pätevän syyn minkä vuoksi tähän ei voisi laittaa kahta prikkaa :?: Tässä se menee aika taas osien metsästykseen vaikka kuvittelin tilanneeni kaiken tarvittavan kerralla :evil: .

Oiskohan tuolla 0.1 mm ylimääräisellä päittäisvälyksellä niin kovin suurta merkitystä - varsinkin kun Kawan vaihderattaat ovat suorahampaisia? Tähän en uskalla antaa vastausta, kun ei ole asiasta kokemusta. Pitäisköhän penkoa tallilla hieman miljoonalaatikkoa, josko sieltä löytyis noita ohuempia prikkoja...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Helmi 01, 2009 21:49 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Älä turhaan vaivaudu, pistin jo tilauksen vetämään noista prikoista. Kaikkia kolmea kokoa toivoakseni jos oikein luin Kawan osaluettelon, jokaista useampi kappale. Luin nimittäin uudemman kerran korjausopasta ja siinä puhuttin noista säätölevyistä monikossa ja sanottiin jotenkin näin "oikean välyksen saamiseksi vaihda tai lisää aluslevy/-jä.....". Joten tuon mukaan sinne voi laittaa useamman kuin yhden. Jos tilaus onnistuu kokeilen noilla ohuemmilla saada oikean välyksen aikaan.
En itsekään oikein usko että tuosta pienestä liika välyksestä haittaa on mutta yritän nyt tehdä ohjesäännön mukaan kun kevääseen on vielä hetki aikaa :mrgreen: .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Su Helmi 01, 2009 22:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Olen hommannu työpaikan kautta porukoille simmi prikkoja joten jos mittaat reiän ja ulkohalkaisijan voin kurkata löytyykö meidän firmalta niitä, ne liikkuu edullisesti kirjekuoressa.

Ilmoittele jos kiinnostaa!

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Helmi 02, 2009 11:53 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
JAMPPERI kirjoitti:
Olen hommannu työpaikan kautta porukoille simmi prikkoja joten jos mittaat reiän ja ulkohalkaisijan voin kurkata löytyykö meidän firmalta niitä, ne liikkuu edullisesti kirjekuoressa.

Ilmoittele jos kiinnostaa!

Juu, kyllä kiinnnostaa.
Reikä on 20.5mm ja UH 30mm.
Kiitoksia vaivannäöstä jos vaan viitsit katsoa et löytyykö ;) .

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Helmi 02, 2009 16:28 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Tuolta löytyy noita shimmejä, ne on DIN 988 mallia joten koko ei ihan täsmää mutta mittaappa työntömitalla jos vaikka toimis!

Lähin koko on siis 20mm reikä ja 28mm ulkoa, mutta luulisin että M20.ssä on hiukan isompi reikä kun se on kuitenkin pulttiin tarkoitettu :roll:

http://www.conexmetals.com/din/technica ... in988.html

T:Jamo

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Helmi 02, 2009 18:43 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
JAMPPERI kirjoitti:
Tuolta löytyy noita shimmejä, ne on DIN 988 mallia joten koko ei ihan täsmää mutta mittaappa työntömitalla jos vaikka toimis!

Lähin koko on siis 20mm reikä ja 28mm ulkoa, mutta luulisin että M20.ssä on hiukan isompi reikä kun se on kuitenkin pulttiin tarkoitettu :roll:

http://www.conexmetals.com/din/technica ... in988.html

T:Jamo

Noista voisi olla käyttökelpoinen tuo 0.2mm vahvuudella oleva. Se yhdessä tuon orkkis shimmin kanssa varmaan toimisi kun laittaa niin että orkkis on sen neulalaakerin kehän puolella ja tuo 28mm UH rattaan puolella. 28mm UH on muuten liian pieni siihen laakerikehään nähden mut tuo yhdistelmä kyllä toimisi.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ma Helmi 02, 2009 22:14 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Voin katsoa löytyykö keskusvarastolta heti hyllystä, hinta on varmaan €uron luokkaa.

Laittelen huomenna viestä sinulle.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 08:17 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Löytyy keskusvarastomme hyllystä 20x28x0,1 tai 20x28x0,3mm mutta 0,2mm ei löydy joten yhdistelemällä vaan...

Ja hintakaan ei ole päätä huimaava 0,6€ - 0,8€ / kpl + rahtikulut.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Gpz talviprokkis Part 3
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2009 08:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
JAMPPERI kirjoitti:
Löytyy keskusvarastomme hyllystä 20x28x0,1 tai 20x28x0,3mm mutta 0,2mm ei löydy joten yhdistelemällä vaan...

Ja hintakaan ei ole päätä huimaava 0,6€ - 0,8€ / kpl + rahtikulut.


Jeztaz, on tolla Jampperilla hurjat katteet kun tollasia hintoja huutelee pellinpaloista :P

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com