Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Touko 18, 2024 17:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2009 07:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Josko jollakin löytyis 83 gpz 750:een syl ryhmän ja kannen väliin niitä ovaalin mallisia öljykanavien pieniä ohjureita. Täällä olisi tarvetta niille. Tuli tilattua jo osat tuolta cmnsl:ltä ja menin vahingossa tilaamaan väärät nappulat :mur:

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 14:20 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Menikö alkuperäiset hukkaan vai miksi olet vaihtamassa niitä? Nehän ei ole mitään kuluvia osia. Mä voin tarkistaa tässä oman osalaatikkoni kunhan tämä flunssa helpottaa, ehkä vkl:n aikana. Tilasin kans aikanaan noi ohjurit erään osapaketin mukana ikään kuin varalle mut kävi samalla tavalla, väärät tuli. Enkä nyt muista olenko sen jälkeen tilannut niitä uudestaan, eli ei kannata odottaa liikoja tältä suunnalta mut jos löytyy niin myyn kyllä ne sulle.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 15:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Menikö alkuperäiset hukkaan vai miksi olet vaihtamassa niitä? Nehän ei ole mitään kuluvia osia. Mä voin tarkistaa tässä oman osalaatikkoni kunhan tämä flunssa helpottaa, ehkä vkl:n aikana. Tilasin kans aikanaan noi ohjurit erään osapaketin mukana ikään kuin varalle mut kävi samalla tavalla, väärät tuli. Enkä nyt muista olenko sen jälkeen tilannut niitä uudestaan, eli ei kannata odottaa liikoja tältä suunnalta mut jos löytyy niin myyn kyllä ne sulle.

Parantele, Spuler, flunssa kaikessa rauhassa, minä olen luvannut lähettää nuo nappulat vesmulle. Noista nappuloista on ihan kiva tietää, että niiden rakenne ja muoto vaihtui jossain vaiheessa. Vanhemmissa ne olivat kiiltävää peltiä ja sivuprofiililtaan suorakaiteen muotoiset, uudemmissa harmaata kevytmetallia ja kolmion muotoiset. Asialla ei ole kovin suurta merkitystä, koska uudemman malliset käyvät myös vanhojen paikalle. Noiden nappuloiden ainoa tehtävä on estää kanavan o-renkaan lerpsahtaminen öljykanavaan. En tiedä miksi tuo rakenne muuttui - oliskohan asiaan vaikuttanut se, että vanhat saattoivat hieman "kolista" pesässään, jos käytetään turhan ohutta öljyä :?:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 15:11 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Ja taas tietoni Kawoista kasvoi huomattavasti :o . Eli ne mitkä mulle sieltä silloin tuli, eivät suinkaan ole väärät vaan vain uudemman malliset. Ei tullut edes mieleen et ne voisi sopia sinne ;D . No hyvä et asia on muuten järjestyksessä.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 15:20 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Ja taas tietoni Kawoista kasvoi huomattavasti :o . Eli ne mitkä mulle sieltä silloin tuli, eivät suinkaan ole väärät vaan vain uudemman malliset. Ei tullut edes mieleen et ne voisi sopia sinne ;D . No hyvä et asia on muuten järjestyksessä.

Niin minä vähän arvelinkin nyt, kun asia tuli mieleeni :P Onkohan Vesmulla käynyt juuri samalla tavalla?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 17:14 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Raato kirjoitti:
Spuler kirjoitti:
Ja taas tietoni Kawoista kasvoi huomattavasti :o . Eli ne mitkä mulle sieltä silloin tuli, eivät suinkaan ole väärät vaan vain uudemman malliset. Ei tullut edes mieleen et ne voisi sopia sinne ;D . No hyvä et asia on muuten järjestyksessä.

Niin minä vähän arvelinkin nyt, kun asia tuli mieleeni :P Onkohan Vesmulla käynyt juuri samalla tavalla?


Joo tuossa purkessani tuota konetta huomasin ettei noita nappuloita ollut ollenkaan ja joku oli joskus ilmeisesti kasannut koneen ilman niitä :spank: . Ilmankos sitä öljyä tuppaskin lentämään vähän ajosaappaille... Tilaus meni siltä osin mönkään kun tilasin ne pinnapulttien "sisään" laitettavat nappulat noiden ovaalin muotoisten sijasta. Kävi niinsanotusti sivuosuma. Niin ja Raadoltahan nuo nappulat taisivatkin löytyä ja vieläpä alle asevelihinnan ;) Itse pähkäilin tuossa nuista nappuloista sitä että jos niitä ei ole, niin vaikuttaako se tuohon öljynpaineeseen alentavasti kun siinä on kuitenkin suhteellisen pieni reikä keskellä :roll:

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 29, 2009 20:21 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
vesmu kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Spuler kirjoitti:
Ja taas tietoni Kawoista kasvoi huomattavasti :o . Eli ne mitkä mulle sieltä silloin tuli, eivät suinkaan ole väärät vaan vain uudemman malliset. Ei tullut edes mieleen et ne voisi sopia sinne ;D . No hyvä et asia on muuten järjestyksessä.

Niin minä vähän arvelinkin nyt, kun asia tuli mieleeni :P Onkohan Vesmulla käynyt juuri samalla tavalla?


Joo tuossa purkessani tuota konetta huomasin ettei noita nappuloita ollut ollenkaan ja joku oli joskus ilmeisesti kasannut koneen ilman niitä :spank: . Ilmankos sitä öljyä tuppaskin lentämään vähän ajosaappaille... Tilaus meni siltä osin mönkään kun tilasin ne pinnapulttien "sisään" laitettavat nappulat noiden ovaalin muotoisten sijasta. Kävi niinsanotusti sivuosuma. Niin ja Raadoltahan nuo nappulat taisivatkin löytyä ja vieläpä alle asevelihinnan ;) Itse pähkäilin tuossa nuista nappuloista sitä että jos niitä ei ole, niin vaikuttaako se tuohon öljynpaineeseen alentavasti kun siinä on kuitenkin suhteellisen pieni reikä keskellä :roll:

Enpä usko, että noilla nappuloilla on minkäänlaista vaikutusta öljynpaineeseen, koska koneen lohkon ja sylinteriryhmän välillä on öljykanavassa suuttimet, joiden reikä on huomattavasti pienempi - näillä estetään paineen "karkaaminen". Lisäksi vanhan malliset nappulat pääsevät vapaasti heilumaan pesässään eli ne eivät ole tiiviit öljykanavaan nähden.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com