Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 17:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 05, 2006 21:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 11:42
Viestit: 8
Paikkakunta: Isojoki
Minulla on vuoden 1981 mallinen kawa sr 650 a siinä on sellaiset venttilit teleskooppien päässä joista laitetaan ilmaa sisään. Olenko oikeassa ja jos olen niin kuinka suuri paine niissä on?
Vastausta odottaen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 05, 2006 22:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
Mää en tieten mikään Hesus näissä hommissa oo, mutta ainakin crossipyöris aikoinaan pyrittiin noiden venojen kautta poistamaan painetta, jota vain jostain kumman syystä aina kunnon höykyytyksen jälkeen tuli. Toki sillä voi vaikuttaa niiauxen syvyyteen, mutta älä ihmeessä ainakaan huoltiksen renkulimittarista rupee täytteleen, ettei stefat muljaha hitoille! Jos haluut tuolla ilmanpaineella pelailla, niin täyttele varoen ja vältä spruuttaamasta yli 0.5 baria. Öljyillä ja nälkävuoden pituisilla joustimilla etutelarit mieleisiks.

Pidän oikeuden antamaani kommenttiin ja pidätän kaikki jotka sitä väärinkäyttää ;D ;D ;D

IsoP


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 05, 2006 23:51 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kertjo-4 kirjoitti:
Minulla on vuoden 1981 mallinen kawa sr 650 a siinä on sellaiset venttilit teleskooppien päässä joista laitetaan ilmaa sisään. Olenko oikeassa ja jos olen niin kuinka suuri paine niissä on?
Vastausta odottaen.

Joo, nuo venttiilit ovat todellakin sitä varten, että niistä laitetaan ilmaa sisään. Nuo ilmakaulathan olivat 80-luvun alun ohimenevä virtaus. Ongelmana noissa SR:n teleskoopeissa on se, että jouset ovat todella hennot eli ilmanpaine toimii lisäjousena. Kun noissa ei ole vielä mitään väliputkea teleskooppien välillä eli kumpaankiin pitää laittaa ilmaa erikseen, soppa on valmis. Periaatteessa painetta pitäisi olla 0,7 bar, kun pyörä on keskituella ja eturengas irti maasta, mutta tässäpä tulee juuri se ongelma: ilmatila on sen verran pieni, että mittarin poisoton yhteydessä karkaava ilma laskee paineita todella paljon. Itse laitoin aikoinaan paineita noin 1 bar ja nopealla mittarin poistolla teleskooppiin jäi se 0.7 bar (hyvällä tuurilla ja äärimmäisellä nopeudella). Ja ennen kuin kukaan kerkiää ehdottaa, että ei laita ilmaa ollenkaan, niin voin kokemuksesta kertoa keulan olevan silloin aivan kasassa - ei hyvä. Eli keulan hyväksi saaminen vaatii todella hyviä hermoja ja kokeilumieltä :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2006 05:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
No niin, tässä se nähdään... toimintaperiaate katuhommissa aivan toista...
:P


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com