Ok, muistelin että jossain kaasarimallissa oli tuossa pohjaletkussa myös ylivuoto-ominaisuus, eli siinä oli kuupan sisällä messinkiputki, joka oli niin pitkä että normaalisti se oli bensapinnan yläpuolella, mutta jos uimuriventtiili vuosi, niin bensaa pääsi putkea pitkin ylivuotoletkuun. Mutta jos oikein katselin tuon kaasareita jostain youtube-videolta, niin tuossa ei ehkä taida olla sellaista. Mutta mitä on tuon vuotavan oksan toisella puolella (eli jos katsoo kaasarin vastakkaiselta puolelta samalta korkeudelta), eli onko siellä bensantulo uimuriventtiilille (silloin tuo voisi olla vain tulpattu porausreikä)?
Bensapinnan saa katsottua noista kuupan pohjaliitoksista laittamalla läpinäkyvän letkun, taivuttaa letkun takaisin ylöspäin ja teippaa vaikka jonnekin kiinni ja avaamalla tyhjennysruuvia (ja bensahana pri-asentoon) ja vertaamalla bensapintaa letkussa kaasarin kuupan tiivistetasoon - tarvitsis vaan tietää mikä on oikea korkeus, joissain on määritelty milleinä tuosta tasosta. (usein noissa tyhjennysruuveissa on ihan o-rengas tiivisteenä?) mutta ilman ohjekorkeuttakin voi verrata kaasareita keskenään.
[Edit]tuota ylivuoto-ominaisuutta ei taida oikein voida nähdä kuuppaa irroittamatta, ilmeisesti poistui jossain vaiheessa ympäristösyistä, mutta jotkut ovat lisäilleet jälkikäteenkin:
http://web.ncf.ca/ag136/floatDrainTubes.htmPeriaatteessa sen voisi havaita myös siitä että putkessa liikkuu tavaraa vaikka ruuvi on kiinni, mutta ilmaa puhaltamalla/imemällä voi olla vaikeaa, kun reikä putkessa on niin pieni.