Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 19:37

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 13:42 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Morjesta taas kanssakawailijoille :stobe: Näin kevään kunniaksi kun jo luulin selviäväni uuteen kauteen ilman ongelmia tuli seuraava pulma. Nimittäin startti lyö välillä tyhjää. Välillä starttaa ok ja välillä kesken sahauksen kuuluu sellainen mielenkiintoinen rolina/kahina kun startti lyö tyhjää. :eitajuu: Joskus täällä on muistaakseni puhuttu siitä startin vapaakytkimestä ja sen ongelmista... Voisiko olla se vikana? Vai hiilet? Muuten pyörä on kuin viime kesän jäljiltä. :moto:

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 14:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Kyllä tuo kuulostaa vapaakytkimen ongelmalta. Siellä on pienet joousikuormitteiset kuulat ja kun nuo jouset kuoleutuu niin alkaa startti lyödä tyhjää. Tilalle on laitettu kuulakärkikynän jousia ja taas starttaa :fu:

Kokeneemmat valottakoot vaihto-operaation yksityiskohtia. :ope:

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 14:36 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Startin kytkin se siellä rouskuttaa. Mulla on mennyt noita jousia poikki, etenkin ne kuulakärkikynän jouset meni pikavauhtia, samaten korjaussarjan mukana tulleet rimpulat. Wanhanliiton autotarvikeliikkeestä löytyi jousilajitelma missä oli tarpeeksi pieniä jousia paksummalla langalla mitä kynän jousissa. Kytkin voi lipsua myös jos on tullut laitettua vähän liian hyvät öljyt koneeseen ja vanhemmuuttaan kytkimen runkoon kuluu skraaduja rullista. Jos näin on käynyt niin silloin ei auta kuin uudet osat, ite tappelin 2 vai 3 remonttia läpi ennenkuin onnistui. Ja nyrkkisääntönä vois pitää että jos niitä jälkiä näkyy niin peli on menetetty. Ihan uskomattoman tarkka paikka!!

Vaihto-operaatio = öljypohja pois, kytkin + kytkintä vetävä pikkuratas pois, vasemmalta puolelta enskan akselin koppa auki, sitten akseli pois (lähtee käsin vetämällä) ja lopuksi vapaakytkimen taiteilu morseketjusta irti. Melkein vois suositella ettei kantsi alkaa tekemään lattialla maaten. Kylmällä betonilla kun tuon homman tekee niin vanhoistakin peräpukamista tulee ihan kuin uusia!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 18:27 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Yksi luistamiseen vaikuttava juttu on myös se, että aikaa myöten rullat painavat välirattaan pinnan, johon rullat osuvat, kuopille. Hoidosi riittää kevyt sorvaus eli kuoppien tasoittaminen. Itse en oikein usko luistamisen johtuvan noista jousista, koska niiden tarkoituksena on vain pitää rullat kevyesti vasten tuota rattaan pintaa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2010 01:27 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Jousien perimmäinen tarkoitus on olla ehjänä. Rimpulat ei näköjään haluat olla. Tuosta koneistamisesta, sekin on ihan hiusten halkaisu juttuja. Joskus netissä missä kaikki on mahdollista oon nähnyt kartiolle kuluneita pintoja mutta tosielämässä ongelmat alkaa varmasti paljon ennen sitä. Ja se karkaisu rattaan pinnassa tuskin on mikään paksun paksu eli paree onnistua kerralla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2010 16:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Pitääpä seuraavan öljynvaihdon yhteydessä alkaa tutkimaan... Sitä ei vissiin tarvitse koko konetta halkaista moisen operaation vuoksi? Aika hankalalta vaikuttaa mutta eiköhän se onnistu kun rauhassa tekee.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: Ma Huhti 12, 2010 14:05 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Ei tarvi halkaista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2012 15:49 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Nyt on osat tilattu. Koitan laitella joitain kuvatuksia operaatiosta jahka kerkeän tätä tekemään. Youtubesta löytyi hyvä amatöörin video kz1000:een. Tuossa se vapaakytkin on vasemmalla puolella.

http://www.youtube.com/watch?v=l4UdZcixskA

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2012 21:43 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Jos nyt ei ole kauhea hätä sen kanssa niin tilaa vielä 8kpl vaimennin kumeja.
Numero on: 92075-1227 ja näyttää olevan vielä saatavissa.
Jaa että mihinkä noita tarvii. Ne tulee sinne ensiöketjun ratas mötikän sisälle. Se menee kahteen osaan ja siellä sisällä on nuo kumit. Helppo vaihtaa samalla kun tuon akselin irroittaa :pappa: .
Vähentää moottorin vaihteistolle osoittamaa selkäsaunaa kun kumit on kunnossa sekä antaa ensiöketjulle lisää elinaikaa.
Öljyä uudet kumit kun asennat, tulee aika lailla piukempi paketti kun avatessa oli :ope: .
Linkki katalookiin sieltä Secondary shaft ja osa 92075.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2012 19:06 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Olisiko vinkkejä kytkimen irroitukseen? Pitäisi olla jokin erikoistyökalu? Kestääkö ottaa pultti pois jos pitää etuvälittäjästä kiinni, ilman ettei mene mitään rikki? Myös tuo ensioakseli pitäisi saada pois. Pultit ovat kyllä aika kiinni =/

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPZ 750 - 83 startista
ViestiLähetetty: Ke Helmi 22, 2012 09:50 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 16:22
Viestit: 18
Kytkimen irroitukseen tarvittaisiin työkalu (Cluch Holder 57001-305), sen voi tehdä helposti itsekkin, niin ei rikota vaihteiston sisuskaluja.
T:Seppo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com