Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 01, 2024 02:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z650F 1981 liikaa bensaa ??
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 05:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 21:46
Viestit: 3
Vaihdettiin tossa talven aikana uudet neulaventtiilit, suuttimet ja vapaavirtausfiltterit tohon mun kawaan, ku siel yks neula oli ainakin rikki. No nyt ongelmana on varmaan sitten, että se saa liikaa bensaa, koska filttereiden takia nostettiin suutinkokoa ja pyörä alkaa "röpöttämään" noin 6000/rpm kohdalla. Olisko jollain vinkkejä, että mikä suutin koko toimii tollasten kartiofilttereiden kanssa ja miten noi neulat on oikeissa säädöissä ?? Mul on nyt sillee, että keskellä pantiin isot suuttimet ja sivukaasareihin vähän vakiota isommat. Harmi ku en muista paljon isommat sinne meni mihinkin :hammer: Pitäs hommaa se hayenes.. Vinkkejä ja linkkejä otetaan vastaan, otetaan vastaan.. Kiitos jo etukäteen kaikille :band:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 08:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ensinnäkin jos ne kartiofiltterit ovat PowerFilterit, niin ne saa heittää saman tien romukoppaan - tähänkin pätee se, ettei halvalla saa hyvää. Lisäksi en näe mitään tarvetta laittaa keskipytyille eri kokoisia suuttimia kuin reunoille.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 17:42 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 21:46
Viestit: 3
no aika halvat ne oli joku 15e/kpl mut ihan niinku ilmansuodatin nimellä niitä myydään, eikä powerfiltter ja allrightista ne ostin. keskel on yhen koon isommat suuttimet, mut neki voi vaihtaa samoihin ku sivulla, koska ne nyt ei paljoa maksa. tuskin toi vika noista filttereistä johtuu sentään, ku se kiertää kuitenki punarajalle ilman filttereitäki. lähinnä jos noihin suutinkokoihin ja neulan asentoihin sais vinkkejä..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 17:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jaakk0 kirjoitti:
no aika halvat ne oli joku 15e/kpl mut ihan niinku ilmansuodatin nimellä niitä myydään, eikä powerfiltter ja allrightista ne ostin. keskel on yhen koon isommat suuttimet, mut neki voi vaihtaa samoihin ku sivulla, koska ne nyt ei paljoa maksa. tuskin toi vika noista filttereistä johtuu sentään, ku se kiertää kuitenki punarajalle ilman filttereitäki. lähinnä jos noihin suutinkokoihin ja neulan asentoihin sais vinkkejä..

No, siinäpä se: niitä toki myydään ilmansuodattimen nimellä - ja suodattaahan ne kaikki kärpästä isommat möykyt imuilmasta. Eli asia toisin sanoen nuo "filtterit" ovat oikotie ennenaikaiseen koneremppaan, joka on kuuspuolikkaassa hieman konstikkaampi, koska orkkismäntiä ei enää saa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 18:42 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 21:46
Viestit: 3
Raato kirjoitti:
Jaakk0 kirjoitti:
no aika halvat ne oli joku 15e/kpl mut ihan niinku ilmansuodatin nimellä niitä myydään, eikä powerfiltter ja allrightista ne ostin. keskel on yhen koon isommat suuttimet, mut neki voi vaihtaa samoihin ku sivulla, koska ne nyt ei paljoa maksa. tuskin toi vika noista filttereistä johtuu sentään, ku se kiertää kuitenki punarajalle ilman filttereitäki. lähinnä jos noihin suutinkokoihin ja neulan asentoihin sais vinkkejä..

No, siinäpä se: niitä toki myydään ilmansuodattimen nimellä - ja suodattaahan ne kaikki kärpästä isommat möykyt imuilmasta. Eli asia toisin sanoen nuo "filtterit" ovat oikotie ennenaikaiseen koneremppaan, joka on kuuspuolikkaassa hieman konstikkaampi, koska orkkismäntiä ei enää saa.



No eipä tommosta ehjää orkkisboxia oikeen löytyny suodattimella, niin miks ei noilla vois ajaa ? Edellinen omistaja oli ajanu ilman ilmansuodatintakin pelkällä kotelolla vähän ja kiers silti. Nyt haetaan edelleenkin niitä oikeita suutinkokoja, eikä mitään mikä osa on oikein laitettua. Mitä orkkismännillä tekee, jos saa tilattua paremmat wisecot tilalle ? Pyörä on kuitenkin hintaluokkaa 1000€ ja ajot n. 3000km/kesä, ni sen takia mä nyt vaan haluisin ajaa noilla mun kartiofilttereillä ja oikeen kokosilla suuttimilla niin et se pyörä toimii. Röpöttäminen yläkierroksilla ei kuitenkaan johdu noista filttereistä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 19:03 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3401
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos on alipainekaasarit ja niiden perässä heti kartiofilsut, niin nimenomaan vika johtuu siitä ettei kaasarin luistin kohtaan synny sopivaa alipainetta, josta johtuu että luistin putoavat alemmas ja seos menee sekaisin. Melkoisella suutinjumpalla voi saada jonkun osa-alueen kohdilleen, mutta ei koko skaalaa :axe: .
Rakenna kaasareiden taakse pidemmät torvet ja filsut niihin kiinni, silloin luistien kohtaan syntyy alipainetta ja luistit toimivat niinkuin oo tarkoitettukkin :dj: .

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 19:09 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jaakk0 kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Jaakk0 kirjoitti:
no aika halvat ne oli joku 15e/kpl mut ihan niinku ilmansuodatin nimellä niitä myydään, eikä powerfiltter ja allrightista ne ostin. keskel on yhen koon isommat suuttimet, mut neki voi vaihtaa samoihin ku sivulla, koska ne nyt ei paljoa maksa. tuskin toi vika noista filttereistä johtuu sentään, ku se kiertää kuitenki punarajalle ilman filttereitäki. lähinnä jos noihin suutinkokoihin ja neulan asentoihin sais vinkkejä..

No, siinäpä se: niitä toki myydään ilmansuodattimen nimellä - ja suodattaahan ne kaikki kärpästä isommat möykyt imuilmasta. Eli asia toisin sanoen nuo "filtterit" ovat oikotie ennenaikaiseen koneremppaan, joka on kuuspuolikkaassa hieman konstikkaampi, koska orkkismäntiä ei enää saa.



No eipä tommosta ehjää orkkisboxia oikeen löytyny suodattimella, niin miks ei noilla vois ajaa ? Edellinen omistaja oli ajanu ilman ilmansuodatintakin pelkällä kotelolla vähän ja kiers silti. Nyt haetaan edelleenkin niitä oikeita suutinkokoja, eikä mitään mikä osa on oikein laitettua. Mitä orkkismännillä tekee, jos saa tilattua paremmat wisecot tilalle ? Pyörä on kuitenkin hintaluokkaa 1000€ ja ajot n. 3000km/kesä, ni sen takia mä nyt vaan haluisin ajaa noilla mun kartiofilttereillä ja oikeen kokosilla suuttimilla niin et se pyörä toimii. Röpöttäminen yläkierroksilla ei kuitenkaan johdu noista filttereistä.

No, toki voi ajaa, mutta eri asia sitten on, onko se järkevää. Vapaavirtaussuodattimia on olemassa laadukkaampiakin (K&N, BMC, Pipercross) kuin nuo AllRightin kauppaamat kärpässuodattimet. Wisecotkin voi laittaa, mutta sitten kannattaa varautua myös vaihtamaan kaasarit, koska kuuspuolikkaan orkkiskaasareiden säätömahdollisuudet alkavat loppumaan 700cc Wisecojen kanssa - tämä on kokeiltu ihan käytännössä. Ja sitten on kulunutkin pyörän hinta pelkkien halpojen, mutta kelvottomien ilmanputsarien takia.
Kaiken kaikkiaan Suomi on vapaa maa eli jokainen saa käyttää minkälaisia virityksiä haluaa - mutta turha tulla sitten itkemään jälkikäteen, kun kone savuttaa 2-tahtisen lailla ja vetokin on kateissa :ope:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2011 07:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1219
Paikkakunta: Turku
Tuossa -81:ssä on ainakin alkujaan Mikunin suoravetokaasarit, eli ne saa säädettyä toimivaan vaikka pelkillä kiihdytyssuppiloilla, (-82 tulee alipainekaasarit niitä ei oikein saa toimimaan ilman että on ainakin joku koteloviritelmä)

Joskus röpöttäminen voi johtua liiallisesta öljyämisestäkin, ainakaan K&N:iä ei kannata yliöljytä tai muuten ei mene ilma enää läpi, eli ehkä kannattaa kokeilla alkuperäisillä päsuuttimilla ensin toimiiko edes niillä?

Samaa mieltä kuin monet muutkin, kaikki "vapaa"virtaus suodattimet päästää enemmän likaa lävitseen kuin alkuperäinen, ja nimettömät kartiofiltterit oli ainakin ennen tehty pelkästä ohuesta isohuokoisesta vaahtomuovista, eikä ne juurikaan suodata. Mutta toisaalta edellinen omistaja taisi siis tunnustaa ajaneensa ilman suodattimia? on se siihen verrattuna parempi vaihtoehto...

K&N:kin on tosin monissa tutkimuksissa todettu melkoisesti likaa päästäviksi (ja niitä pitäisi öljytä aivan naurettavan usein, että edes jotenkin toimisivat) mutta on minulla silti sellainen, tosin alkuperäiseen koteloon menevä malli.

Mutta suuttimista en mitään tiedä, auttaisiko tuo:
http://forums.kz650.info/index.php?topic=1853.60

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2011 14:30 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Mie panin kerran yhteem Yamahan XJ 900 ovaalifiltterit. Vaihdoin suuttimet mutta ei toiminut. Ei vain saanut tarpeeksi alipainetta. Vulcanointi teipillä kuristin ovaalit ja jätin vain pari milliä suodatinpintaa niin alkoi pelittää. Kokeile vaikka ensin sähköteipillä kuristaa ja sitten jos pelittää niin osta Vulcanointikumia niin kestääkin kun sähköerkka ei.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com