Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 23:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kytkimen kolinan korjaaminen
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2011 23:33 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 01:06
Viestit: 17
Mulla on myös tuo samainen tilanne, mikä lienee melkein kaikissa vanhoissa ilmakavoissa, eli kytkin kolisee pienillä kierroksilla. Olen korjaamassa öljypumppua ja samallahan joutuu ottamaan kytkinasetelman pois jotta saa sen viimeisenkin öljypumpun ruuvin auki.

Millaisia kokemuksia teillä on näistä kytkinten hiljentämisistä, onko tuo Jezuksen konsti pidemmän päälle toimiva ja löytyykö sinne sopivan kovaa kumilaatua mistään?

viewtopic.php?f=4&t=2394

Kiitti etukäteen vastauksista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 26, 2011 07:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Lisää juttua samoista kuminapeista, mahtaakohan vielä olla kumeja jäljellä?
viewtopic.php?f=3&t=5580

viewtopic.php?f=4&t=4503

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 26, 2011 18:27 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 01:06
Viestit: 17
Eli vaikuttaisi siis siltä, että etolan peruslaatuinen polttoaineen kestävä kumi ei kestä niitä kytkimen voimia ja lämpöjä. Polyuretaanipohjaiset palat voisin kyllä ostaa, jos niitä jostain vaan saan kohtuuhintaisesti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2011 08:10 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Muutama satsi noita nappuloita vielä olis. Taustalevyjä on vieläkin hirvee läjä. Enpä tiedä teetänkö noita enää lisää kun ei oo aikoihin kyselty.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 16:14 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Just kollasin osat läpi, on 6 settiä jäljellä. Jos joku empii niin kantsii ostaa nyt, luultavasti uusia ei tuu. Noistakin puolet on jo puhuttu natseille.. Noita taustalevyjä jää enempi jos joku haluaa ruveta askartelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 11:09 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
Terve Smokie,

tuohon omaan turboon ei oo tullu vielä sisäisesti tutustuttua mutta uskoisin että kytkinhäkki olis vielä orig -> voisin yhden satsin lunastaa varalle kun kerrot hintaa vaikka privalla.

Ei se edes kolise kauhiast mutta jos joskus sinne kurkkaan (toiv. ei pakkoa...) niin noi vois sit samalla.

Oon seuraillu sun projektia ja näköjään pitää olla paljon ala ja ylämäkiä jotta vois poistua tasasta suoraa......

GTR(turbo)wing


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:31 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
45€ sisältäen postimaksun. Siis PUR nappulat, 3mm kytkimen taustalevy ja pultit sen kiinnittämiseen. Mun mielestä yks parhaimpia puolia noissa PUR nappuloissa on se ettei ne jauhaannu moskaksi niinkuin alkuperäiset kumit. Monella on ollut öljypumppu ihan tukossa tuon takia.

Oma turbomopo näköjään huilaa tämän kesän. Tuli arvattua harrastuskohde keväällä väärin ja rakentelin muita pyöriä. Nyt pännii :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:36 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 140
No sellanenhan sitten otethaan :rock:

Pistän privaan tietoa hetimiten kun oon tässä "linjoilla"...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2011 05:39 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Jeps, tackar och pockar.

Sanokaas, on kyselty että onko isommissa malleissa sama vaimennus kytkimessä. Onko kellään tietoa, minä en ymmärrä kuin keskarin päälle :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 07, 2011 16:04 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Täällä pari kuvaa asennuksesta. Noi PUR-nappulat on muuten protoversioita..

http://www.750turbo.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10094

Ei kait tuossa mitään kummempaa huomioitavaa ole kuin että pultin kartiolle _pitää_ tehdä tilaa kytkimeen, muuten paikat halkeaa. Noin 9mm terällä kun vähän tökkää reiän suuta laajemmaksi niin se riittänee, tarpeen näkee kun kattelee paljonko pultti tulee ulos levystä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2011 05:39 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 01:06
Viestit: 17
PUR-palat on nyt asennettu ja ainakin tässä vaiheessa kolinat loistaa poissaolollaan. Alkuperäisetkin oli kyllä mun pyörässä melko hyvässä kunnossa, vaikka olivatkin jo 30 vuotta vanhat. Sellanen 5-7mm välys oli vanhoissa kumeissa ja ei nämä uudetkaan ihan välyksettömät ole. Luulisin että helpoiten noita pur-nappeja saa tehtyä pyöreästä, tankomallisesta tavarasta sahaamalla ja sorvaamalla. Tankoa saapi esimerkiksi vink-finlandista. Se alkuperäisten nappuloiden keskireikä ei ollut ihan pyöreä, vaan sellanen epäkeskon muotoinen, joten ihan yhtä hyvin nämä ei siihen istu, en sitten tiedä voisko siitä alkuperäisestä leikata sen keskustaosan esim. sorvamalla ja asentaa pur-prikat siihen ympärille...

Itte tein ne ruuvien kartioiden syvennykset senkkausterällä siihen alumiiniin. Niitit poistin poraamalla siihen niitin keskelle ensin 3,5mm reiän akkuporakoneella, uusi terä meni melkein joka niitille, kovaa oli. Tuurnalla lyömällä ne lähti pois, mutta vasta kun olin porannut sen reiän siihen keskelle. Pillillähän ois voinu lämmittää, mutta sellasta ei ollut käytettävissä.

Kiitti smokielle laadukkaasta asennuspaketista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2011 13:46 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Toi PUR on aika puolimahdotonta koneistettavaa.. Ekan satsin noita tein pylväsporakoneella ja jyrsimellä mutta totesin ettei hommassa ole mitään järkeä. Sitä keskireikääkin ajattelin että onkohan se hyvä vai huono jos se on justiin eikä melkein, toi PUR taitaa olla jäykempää mitä alkuperäinen kumi. Noh, tuntuu ne noinkin toimivan. Varmaan iso vaikutus on sillä taustalevylläkin, turboissa ainakin on näkynyt ties vaikka minkälaisia kiemuroita kun se alkuperäinen lirvu antaa periksi. Mulla ainakin helpotti sekä ryömimiseen että lipsumiseen toi hoito.

E: tältä erää nämä nappulat on loppu. Kiitoksia vielä ostaneille.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2011 18:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
sain kytkimen purettua..vähän teetti työtä se keskipultti joka pitää kruunun ym kiinni. Väsäsin lattaraudasta kiinnipitotyökalun, ja sit vaan lämpöä ja pulttipyssyä niin lopulta aukes!
Vanhat kumit oli halkeilleet ja kovettuneet huolella, kun sitä kruunun takana olevaa ratasta pyöriteli niin kovin tuttua kolinaa kuului kun kumit ei enään estäneet tappeja kolisemasta kytkinpakan runkoon :yesyes:

Nyt vaan smokien toimittamat nappulat ja taustalevy kiinni niin eiköhän kolinat katoa!

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 14:28 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
On kyselty menöökö toi satsi suoraan sisään, menee se eikä tarvi koneistaa mitään mistään. Eikä kannatakkaan notta nappuloille jää vähän varaa elää, sitäpaitsi kytkimen ratas on niin kovaa että menöö naapureiltakin hermot jos sitä alkaa jyystämään. Muistakaahan sitten vaan laittaa liimaa pultteihin tai / ja vetää ne kunnolla kireälle. Ja myös tehdä tilaa pultin kannalle.

Noi osat on tältä erää loppu ja koska kysyntä on ollut vähäistä niin lisää ei tule ellei sitten kysyntöjä satele. Jos tarvetta on niin teen noita lisää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 13, 2011 14:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
suurkiitos smokielle vaivannäöstä :rock:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 08, 2011 23:32 
Poissa

Liittynyt: To Syys 08, 2011 21:37
Viestit: 1
Paikkakunta: Juankoski
Mulla olis kanssa tarvetta noille Smokien nappuloille. Vieläkö niitä olis mahdollista saada?

_________________
Kawasaki GPz 750 -85, Kawasaki KE 125 -75


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 09:55 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Ei oo. Jos niitä tulee vielä tehtyä niin ilmoittelen. Eipä noita oo hirveesti kyselty niin suattaapi olla että ne oli nyt siinä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2011 17:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Sopi muuten ne pur nappulat ku nenä päähän !
Taitaa mulla mennä ens kevääseen kunnolinen koeajo uusilla kytkimen palikoilla..vaihdoin samalla massalevyt ja jouset kans :lukea:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 09:36 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Ulkomailta kantautui huonoja uutisia. Joillain oli mennyt muruiksi noi myymäni PUR nappulat, ilmeisesti jopa ihan parinsadan kilometrin ajamisella. Käsittääkseni jauhautuu niin hienoksi pölyksi ettei jää öljypumpun sihtiin vaan tukkii öljynsuodattimen. Itse avasin pari-kolme tonnia ajetun oman kytkimeni ja nappulat oli kuin uudet. Epäilivät lämpöä syyksi mutta mun on todella hankala uskoa sitä, minun moottori varmasti lämpeni enemmän kuin turbomoottori keskimäärin, etenkin kun tuli raiskattua sitä dynossa todella paljon. Itse epäilen liittyvän öljyyn, mulla on ollut Redline motorcycle ööliä ja sittemmin Shell turbodiesel semisynteettistä. Aika mysteeriltä vaikuttaa valitettavasti.

Saattaa olla järkevää talven aika kurkata kytkimeen jos sieltä noi PUR osat löytyy.

Olen todella todella syvästi pahoillani jos joku noilla on itselleen ongelmia saanut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2012 14:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Isommissa Z-koneissa on kytkimen kehän vaimennus tehty jousilla. Kyllä niissäkin aikaa myöten alkaa jouset väsymään joissakin yksilöissä. Tuossa videopätkässä Z1 käy jopa 500 rpm joutoa aika nätisti. Kytkinkolina on todella vaimea, mutta kuultavissa. Toinen ääni on nokkaketjun rullista.
http://www.youtube.com/watch?v=_NXb8hQF ... re=related
Tuossa samaisella hepulla myös kauniskäyntinen MK II
http://www.youtube.com/watch?v=9O22Xvic ... el&list=UL

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2012 13:10 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Jim Goose kirjoitti:
Isommissa Z-koneissa on kytkimen kehän vaimennus tehty jousilla. Kyllä niissäkin aikaa myöten alkaa jouset väsymään joissakin yksilöissä. Tuossa videopätkässä Z1 käy jopa 500 rpm joutoa aika nätisti. Kytkinkolina on todella vaimea, mutta kuultavissa. Toinen ääni on nokkaketjun rullista.
http://www.youtube.com/watch?v=_NXb8hQF ... re=related
Tuossa samaisella hepulla myös kauniskäyntinen MK II
http://www.youtube.com/watch?v=9O22Xvic ... el&list=UL



Käy kyllä pirun nätisti! Ja on aika muikeen näkösiä sekä vimosen päälle kunnossakin, pirun mukava nähä että on vanhoja kawoja noin hyvissä käsissä arwoisessaan kunnossa :yes:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com