Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 23:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 12:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Hommasin tuossa pari viikkoa sitten Zephyr 750 menopelin vuosimallia -92, jolla ajettu 57tkm. Tarkoitus olisi rakennella siitä cafe racer painotteinen kulkine tai mitä siitä nyt ikinä sattuu tulemaan? :)

Nyt tuli liuta kysymyksiä mieleen. Josko täällä olisi jollain noihin vastauksia? :)

Mikä tuossa on öljytilavuus? Öljynä näissä ilmeisesti kannattaa tuota delvac super 1400 15W-40 öljyä käyttää?

Löytyykö tuohon jotain hyvää korjausopasta tai tehdasmanuaalia jostain?

Mistä mahdollisesti löytyisi 4-1 pakoputken alkukäyrät, mallia tämä kuva ja värikin saisi mielellään olla musta. Äänenvaimmeninta en tarvitse, koska ajattelin laittaa tuohon putken päähän melko varmasti super trapp pöntön jos ei muunlaista sopivan näköistä pönttöä löydy? Pönttö pitäisi saada lähtemään käyrien kokoojakappaleesta vaakasuoraan, eikä yläviistoon kuten esim. vakiona lähtee.

Tuohon koneeseen ilmeisesti käy Wiseco K810 takomäntä setti? Jos käyn purkamaan konetta, mitä muuta koneesta kannattaa remontoida/vaihtaa samalla avauksella?

Tarkoitus olisi vielä tehdä sellainen viritys, että laitan tuohon vapaammin virtaavat ilmanputsarit, jonka jälkeen kannattanee laittaa kaasareihin vielä dynojet tms. suutin setti ja säätää seokset kohalleen?

Tällä hetkellä tuo tuntuu käyvän vielä vähän huonosti ja meno tuntuu omituisen tukkoiselta. Tuntuu, että vetoja alkaa yhtään löytymään vasta ihan yläkierrosalueella. Eilen tein tuohon uudet tulpanjohdot ja vaihdoin tulpat. Tänään on vielä vuorossa kaasareiden putsailu jospa tuo tuosta alkaisi toimimaan hiukan paremmin? :) Entinen omistaja kertoi, että tuo on noin pari vuotta seisonut tyhjän panttina.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 12:58 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
Onnea ostoksen johdosta se öljytilavuus näkyy oikealta puolen moottorin alaosasta
ikkunan vierestä 3,6 Delvakit tietenkin. Samalla kun putsaat kaasarit tarkista imukurkut
venyttele ja puristele tuleeko halkeamia näkymiin.Pese ja öljyä ilman suodatin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 13:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Ne imukurkut on kyllä varmaankin jo vaihtokunnossa. Huomasin, että ainakin olivat jonkin verran ulkopinnaltaan pykineet, kun tänään purin noita kaasareita irti. Alkuperäistä ilmanputsarilaatikkoa tuohon enään tuskin takaisin laitan. Meinasin, että laitan jokaisella kaasarilleen oman putsarin. Löytyyköhän tuohon esim. K&N:ltä sopivat?

Tuli vielä mieleen sellainen asia, että onko joku tällaiseen vaihtanut usd keulaa? Mistä vehkeestä tuohon voisi saada helpoimmalla sopivan? Mielummin vähän matalampi kuin tuo alkuperäinen ja sitten vielä pitäisi jostain löytää alkuperäisten takaiskareiden tilalle hiukkasen lyhyemmät, jottai saisi mopedista hiukkasen matalamman.

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, että mistä noita tarvittavia osia kannattaa koittaa etsiä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 14:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
jättäisin kyllä sen orkkis putsarinkopan ei saa hyvin pelaamaan noilla pikkuputsareilla alipainekaasareita
lisäksi 1 ja 4 pytty käy aina laihemmalla kuin 2 ja 3 :hammer:

laita ennemmin siihen orkkikseen vaikka K&N:n suodatin

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2011 18:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
moro

jotain tekniikka pdf fileitä on netistä ladattavissa..ainakin räjäytyskuvat..en nyt löytänyt tähän hätään osoitetta, voin pistää kun löydän.
Mulla haynes huoltomanuska digitaalisena..on tosin 166mb joten ei ihan s-postissa taida tulla, sen saa myös ostaa ladattavaksi netistä tai kirjaversiona esim. http://www.alfamer.fi/kawasaki-zr550-zephyr-fours-199097-p-14768.html

onnea projektille ! :moto:

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 07:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
LUMI kirjoitti:
jättäisin kyllä sen orkkis putsarinkopan ei saa hyvin pelaamaan noilla pikkuputsareilla alipainekaasareita
lisäksi 1 ja 4 pytty käy aina laihemmalla kuin 2 ja 3 :hammer:

laita ennemmin siihen orkkikseen vaikka K&N:n suodatin


Onko tuohon saatavilla järkevään hintaan jotain parempia kaasareita, joilla tuo toimisi? Onko tuo ihan toivotonta saada säädettyä hyvin toimivaksi noilla pienillä putsareilla. Tekisi mieli kyllä heittää se pirun iso muovimötikkä pois kokonaan. :)

Edit:
Sainkin tuossa sellaisen ajatuksen, että voisi nyt ensi hätään iskeä nuo vakiokaasarit ja tuon vakio filtteriboksin kuitenkin kiinni ja jos sitä sitten vaikka joskus myöhemmin hommaisi jotkin kiihdytyspumpulla varustetut suoravetokaasarit tuohon. Kunhan tuon nyt homman saa muuten etenemään.


Viimeksi muokannut Hepa_s päivämäärä To Elo 18, 2011 14:58, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 07:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
scubari kirjoitti:
moro

jotain tekniikka pdf fileitä on netistä ladattavissa..ainakin räjäytyskuvat..en nyt löytänyt tähän hätään osoitetta, voin pistää kun löydän.
Mulla haynes huoltomanuska digitaalisena..on tosin 166mb joten ei ihan s-postissa taida tulla, sen saa myös ostaa ladattavaksi netistä tai kirjaversiona esim. http://www.alfamer.fi/kawasaki-zr550-zephyr-fours-199097-p-14768.html

onnea projektille ! :moto:


Osaatko sanoa mistä tuon digitaalisen version saisi? Voisi olla parempi kuin tuo kirja, joka kuitenkin muutaman selailukerran jälkeen on rasvalla ja moottoriöljyllä kyllästetty. :mrgreen: Tai voisitko sen lähettää esim. FTP:n kautta jos saan iltasella näprättyä kotikoneelle palvelimen pystyyn?

Löytyykö tuosta manuaalista johdotuskaavio?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2011 19:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
joo, on siinä johdotuskaavio.

voishan sen yrittää ftp:llä pistää..

Mulla muuten myynnissä uudenveroinen suzuki gsx-r 600 usd keula, on lyhyempi kuin zepen oma..piti laittaa omaan projektiin mut olis pudonnut liikaa ja ei olisi mahtunut enään putket kulkemaan alla :yesyes:
laita yv jos kiinnostaa.hp 600e

Kuva

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 16:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
scubari kirjoitti:
joo, on siinä johdotuskaavio.

voishan sen yrittää ftp:llä pistää..

Mulla muuten myynnissä uudenveroinen suzuki gsx-r 600 usd keula, on lyhyempi kuin zepen oma..piti laittaa omaan projektiin mut olis pudonnut liikaa ja ei olisi mahtunut enään putket kulkemaan alla :yesyes:
laita yv jos kiinnostaa.hp 600e

Kuva



Koitin laittaa yv:n, mutta en tiedä osasinko ja tuliko perille kun meni vain tuohon lähtevät kansioon. :noidea:

Paljon tuon keulan pituus on noin suunnilleen yläpäästä akselin keskiöön? Tuskin tuo omaanikaan sopii paikalleen, kun jotenkin tuossakin on nuo putket oltava. :) Voisihan tuota kuitenkin vähän suunnitella.

ftp-palvelinta en jostain syystä saa toimimaan ja paljon muita keinoja ei oikein tule mieleen jos et käytä jotain verkkotallennusratkaisuja kuten esim. dropbox jossa halutessaan voi jotain jakaa muillekin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 19, 2011 17:25 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Hepa_s kirjoitti:
...tuliko perille kun meni vain tuohon lähtevät kansioon.
Viesti taitaa lähettäjän sivulla näkyä lähtevänä niin kauan, kunnes vastaanottaja vastaanottaa sen? :pcknock:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2011 11:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
hansci kirjoitti:
Hepa_s kirjoitti:
...tuliko perille kun meni vain tuohon lähtevät kansioon.
Viesti taitaa lähettäjän sivulla näkyä lähtevänä niin kauan, kunnes vastaanottaja vastaanottaa sen? :pcknock:

:heppa:

Juuri näin se toimii eli viesti on lähtevänä lukemiseen asti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2011 08:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Eilen sain uudet imukurkut ja putsatut kaasarit paikalleen. Imukurkut olivat hiukan erilaiset, kun alkuperäiset kokonaan kumiset. Näissä uusissa oli metallirunko, joka oli päälystetty kumilla. Noihin olisi ilmeisesti o-renkaat tarvinnut, mutta laitoin väliin polttoaineen kestävää tasotiivistettä. Näinköhän nuo kestää? :eitieda:

Alkuperäistä putsarilaatikkosysteemiä ei meinannut enää saada kyllä millään paikalleen. Ykkössylinterin kaasariin se menee nätisti ja muihin ei tunnu uppoavan perille asti millään. Pitää varmaan vielä koittaa ujuttaa väliin silikoonia ja töhöttää noita kuumailmapuhaltimella notkeammiksi.

Yksi asia noissa kaasareissa ja imukurkuissa ihmetytti. Kaasari on halkaisijaltaan 32mm ja imukurkut ja koneessa oleva reikä vain 29mm. Eikö tuohon synny väliin ahdistus? Noinko tuon kuuluu normaalistikin olla?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com