Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 10:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z500 nokka-akselit
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 15:35 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:50
Viestit: 10
Paikkakunta: Kangasala
mitailin venttiilivälyksiä ( imu ja pakopuolelta löytyi 0,12-0,13 )
1-pytyn kohdalla on jotain kummallista. Nokan vastapuolella on "pieni nokka" noin 0,1 mm . Kuuluuko asiaan vain onko nokka-akselit viallisia.

Välys on 0,12-0,13 mm muuten paitsi noin 1 cm matkalta nokan vastakkaiselta kohdalta.

Tietääkö kukaan miksi.

Miten välys tulisi säätää ???


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z500 nokka-akselit
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 15:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
arska67 kirjoitti:
mitailin venttiilivälyksiä ( imu ja pakopuolelta löytyi 0,12-0,13 )
1-pytyn kohdalla on jotain kummallista. Nokan vastapuolella on "pieni nokka" noin 0,1 mm . Kuuluuko asiaan vain onko nokka-akselit viallisia.

Välys on 0,12-0,13 mm muuten paitsi noin 1 cm matkalta nokan vastakkaiselta kohdalta.

Tietääkö kukaan miksi.

Miten välys tulisi säätää ???

Ei siellä nokan vastakkaisella puolella mitään nokkaa pitäisi olla. Välykset mitataan juuri tuolta nokan vastakkaiselelta puolelta ja oikeat välykset kylmänä:
Imu: 0,10 - 0,20 mm
Pako: 0,15 - 0,25 mm

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 15:52 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
noin pieni heitto tulee laakerivälyksestä,riippuen onko viereinen nokka painautuneena vaiko laitimmainen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 16:12 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuli tuosta mieleeni, millähän on muuten tehty kupin pyörivä liike. Ettei vaan nokan profiilin pieni vinous olisi ihan sen takia, että kuppi ja pala pyörähtävät kanteen nähden, eikä kuluisi yhdessä asennossa kokoajan ollen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 18:53 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:50
Viestit: 10
Paikkakunta: Kangasala
viereisen nokan idea ei ehkä syy, koska viereinen nokka ei paina venttiiliä, kun välys menee nollaan.
Vai tarkoititko, että 4 pytyn nokka on alhaalla.

"lisä nokka" on vain 1 pytyn kohdalla.

kai sitä pitää alkaa repimään nokka-akseleita irti
mistähän noita säätöpaloja saisi sopivasti

mikähän on pukkien kiristy momentti ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 20:03 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
arska67 kirjoitti:
viereisen nokan idea ei ehkä syy, koska viereinen nokka ei paina venttiiliä, kun välys menee nollaan.
Vai tarkoititko, että 4 pytyn nokka on alhaalla.

"lisä nokka" on vain 1 pytyn kohdalla.

kai sitä pitää alkaa repimään nokka-akseleita irti
mistähän noita säätöpaloja saisi sopivasti

mikähän on pukkien kiristy momentti ?


tsekkaa vielä niin,että viereinen nokka vähän painaa kuppia ja mittaa onko välys erilainen kuin silloin , että viereinen ei paina paininkuppia, jos näissä mittauksissa on eroja ,niin ainoa mikä sen aiheuttaa on laakerivälys. kiristysmomentti on max.1.2kg. säätöpaloja Sumekolta, Stormilta tai vaihtaen mp-huolloista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 29, 2006 08:07 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:50
Viestit: 10
Paikkakunta: Kangasala
Välys muuttuu vain kun 4-pytyn nokka painaa.
Viereisellä ei vaikutusta.

Vehje menee ensiviikolla merkkiliikkeen huoltoon, kun säätöpalojen hinta ero huollossa ( vaihto ) ja varaosina on melkoinen.

Eiköhän mysteeriot siellä ratkea ...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com