Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Heinä 23, 2024 06:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2015 20:24 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Meinas mennä sormi suuhun kyynärpäätä myöten. Taka-akselin kun irroittaa, niin kaikki osat putoaa iloisesti kilahtaen siihen kahtapuolta renkaan viereen ja jos mahdollista niin menee viel sekaisin mitkä oli oikealla ja mitkä vasemmalla puolella.

Eikä ne ole edes identtisiä jotta ei olisi väliä mikä olisi missä ja miten päin.

Pitkään piti pähkäillä yhtä holkkia joka oli jäänyt ylimääräiseksi osaksi (onnistunut remontti siis :laalaa: ) ja piti katella räjäytyskuvaa cmsnl sivujen kautta aika pitkään ja hartaasti. Ja tietenkään tilaa ei juurikaan ole kun tuossa on GT:n pakoröörit jotka on 10 cm pidemmät ja tulee näppärästi siihen akselin eteen. Mutta onneksi sille holkillekin löyty paikka laakerin ja hammasrattaan välistä sinne sisään. Räikkäliinalla varovasti putken päästä nostamalla ja runkokiinnike irti niin nous just ja just et sai akselin on/off tilaan.

Ja kiitos kawarille pohjanmaalle niistä möhkön sarvista. En oo viel metriäkään ajanut, mutta kylmätyypit tuntu aikas hyvältä.
Jonkun verran joutu säätään ku oli 21 mm tangosta tehty.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 13:35 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Turaaminen jatkuu... ne sarvet oli ihan ok, mut selkä sanoi sopimuksen melkein irti :manaa:

Eräänä kauniina päivänä löytyi bensan jämät ilmanputsarin kotelosta ja tulpat toooosi nokiset. Vähän niinku ryyppy päällä olis ajeltu.

2 kaasarista tuli sellasta ruskeaa nestettä pohjakupin ruuvista. Otinpa irti koko kaasaripatterin ja kurkin sisälle... :huh: oli hiukka mönjää siellä täällä ja bräkleenillä suihkin suurimmat kivet ja skeidat pois.

Lähti postin mukana raadolle ultraääni kylpyyn.

Elämme jännittäviä aikoja, että miten sen saa takas tuohon keksintöön kiinni. Ehjänä nimenomaan...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2015 09:54 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1711
Paikkakunta: hyvinge
Kawa LTD kirjoitti:
...Elämme jännittäviä aikoja, että miten sen saa takas tuohon keksintöön kiinni. Ehjänä nimenomaan...


Uudet kumikurkut helpottaa kokoamistaistelua huomattavasti. Siis jos vanhat on sitä normimallia "kumikorput" :ope:

nimim "kantapään kautta kamppaillut ex-Z650A1 -kuski" :takoo:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2015 13:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ne ovatten kyllä aika kovat... jospa niitä liottaisi kuumassa vedessä ennen asennusta.
Juhannuksena pitäis asentaa takas. Ei taida löytyä uusia kurkkuja ennen sitä.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2015 20:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 448
Paikkakunta: Hyvinkää
Kuumailmapuhallin tekee kans ihmeitä ainakin koville suodattimen puoleisille kumipötköille.
Kohtapa tuo taistelu on (toivottavasti) itelläkin edessä, eihän toi laite ole vasta kun marraskuusta ollu paloina ympäri tallia... :takoo:

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Kesä 18, 2015 17:42 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Patteristo kotiutunut savoon ja alustavien tietojen mukaan kirvestä ei kannata heittää kaivoon. O-renkaat meni vaihtoon (joita tietenkään ei saa suomesta) niinkuin viimeksikin kun oli kaasaripatteristo irti bike&tuning liikkeessä 2007 eli nyt jo toisen kerran auki tämän pyörän historian aikana kun kilsoja on takana n.90 000 km

Toivottavasti Roope ei ole kyläilemässä Raadon tykönä...

Jahka saan tuon takaisin kiinni kawan runkoon, niin voisin koeajun päräyttää Hyvinkäälle kun tuota postia on siihen suuntaan. CBW jää väliin joten käydään vaikka ennakkoon tuolla tiedottajan luona.

Raato osaa kertoa enempi noiden kaasareiden kunnosta. Eli tarviiko alkaa katselemaan zephyrin osia. Onhan nuo alipaine jutskat jo lyöty kiinni jo -82 elokuussa ja nyt jo toista kertaa auki putsattavana...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Kesä 18, 2015 21:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Kawa LTD kirjoitti:
Toivottavasti Roope ei ole kyläilemässä Raadon tykönä...


Tuon asian suhteen voit olla huoleti. Roope on täällä Niinijoella tiukasti akkansa valvonnassa ja keskittyy vain Loimaan alueen teknisten vempainten vikuuttamiseen. :kuusi: Ei edes länsituuli, ei edes myrsky, voi vaikuttaa Kausalaan asti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: La Kesä 20, 2015 10:28 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1711
Paikkakunta: hyvinge
Kawa LTD kirjoitti:
...voisin koeajun päräyttää Hyvinkäälle kun tuota postia on siihen suuntaan...
Jo vain se passaa! Koeajukahvit tarjotaan Zoolandiassa kyllä. :jump:

:heppa: + :kaulin:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: La Kesä 20, 2015 12:27 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kassellaan. Enstemmäiseksi on saatava tuo häksätin ajettavaan kuntoon.
Se edellyttään kuumailmapuhallinta ja lehmän hermoja. Tietty se osa on ensin haettava raadon luota.

Ellei sitten tule tuolla pikkukakkosella, jos nuo kumikurkut ei suostu menemään omille paikoilleen.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2015 14:35 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Elämme jännittäviä aikoja. Jo vain tuli viestiä että kaasarit ovat jälleen yhdessä osassa. Toki irti kawasakista ja reilun 300 km etäisyydellä itse rungosta. Vahva tunto (usko) on että pääsee vielä tien päälle tänä kesänä...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 08:44 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kaasaria yritetty istuttaa sylintereiden ja putsarin väliin. Hienosti meni, mutta välissä olevat kurkut aiheuttaa hiusten ( ja nahkojen käsistä) lähtöä.

Asennusohjeita saatu ja kokeilen toisenlaista lähestymistapaa. Rasvaa ja kuumailmapuhallin löytyy, mutta katsotaan mitä saan niillä aikaan.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 12:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 796
Paikkakunta: Helsinki
Laitapa räikällä oleva pikaliina kaasaripaketin ja rungon/pakosarjojen ympäri niin saat helposti paketin paikoilleen koneen puolen koviin imukurkkuihin (kevyt kiristys niin pysyy paikoillaan, sitten toisella kädellä ravistelua kaasaripakettiin ja toisella voi liinan kireyttä lisätä). Hyvin toimii :jump: Putsarin puolen pehmeisiin töttöröihin sitten esim. lämpöä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 19:59 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ tuo räikkäliina onkin hyvä idea. Oli nimittäin aika tiukka sovite ku eilen rystyset verillä turasin. Homma seisoo edelleen, mutta eiköhän tuo rakennu tämän vuoden puolella.
Niinku eräs työkaveri lohkaisi: "tää yks kahjo sitten vissiin aloittaa kauden ku muut lopettaa..."

Jepjep. Heti ku pakeetti on kasassa ni kone tulille. Noin 300 km vasta takana tälle kaudelle ja Nemin 400 olis venttiilien säätöä vailla. Paikalliset arvioi homman olevan ohi noin 4 tunnissa, joten ne on edelleenkin säätämättä. Raadolle olis tarkoitus viedä jahka tästä toimeentuu

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Syys 24, 2015 11:45 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ei onnistu...
Täytyy viedä jonnekkin pajalle (bike & tuning) etten riko noita kurkkuja.
perskules :hammer: :jojo:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Loka 14, 2015 15:57 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
No niin. Palataampas taas aiheeseen... Sain asennusvinkin entiseltä duunikaverilta. Lämmitä ja suurenna ne kumikurkut (muovi) 5 mm ylikokoon niin mahtuu menemään kaasarin kurkkuihin väljästi. No näin tein, kaasarin kurkut on 40 mm ja laajensin sitten ne kumikurkut 45 mm mittaan.
Lämpöä kurkulle ja venytys johonkin sapluunan päälle joka on 45 mm halkaisijaltaan. oli pari yötä ja päivää kunnes koppuroitui taas ja kas, kurkut on nyt 43 mm sisähalkaisijaltaan :mrgreen:

Seuraavaksi laitoin koko paketin yhteen, kurkut oikeaan asentoon putsariin ja että sovittuu kaasareihin.
Ensin putsarikotelo rungon sisään kurkkuineen ja sitten äheltämään kaasareita sylintereiden ja putsarin väliin. EI MENE...

Ja eikun irti nuo kurkut jotka on sylinereissä kiinni kahdella ruuvilla, tässä on suora liitos eli ei mene sisäkkäin.

Ja eiku uusiksi:
Putsari kotelo kurkkuineen runkoon, seuraavaksi kaasarit kurkkuineen jotka menee sylintereihin kiinni.
Nyt mahtu väliin...

Asennus oli sitten sormijumppaa rasvattuine sormineen:
Kaasarin kumikurkut irti (hollilleen) ja valeeseen kiinni sylintereihin, seuraavaksi koko perkeleen paketti sovitettava (kaasarit, kurkut ja putsari) balanssiin sillai että kurkut on putsarissa ja kaasareissa kiinni. Ja äkkiä putsarikotelo runkoon kiinni koska se oli oikeassa asennossa.

Tämä pyhä kolminaisuus oli linjassaan, HYVÄ !!. Seuraava jumpan aihe oli ne pienet pultit (5 mm kuusiokolo) avaimella kiinni. Olisipa ollu 10 mm kannalla niin olis ollu helpompi laittaa räikkäavaimella (kiintosellaisella) kiinni. Mutta näillä se vaan oli laitettava. neljänneskierros kerrallaan sormituntumalla avain paikoilleen ja siitä avaimesta piti tehdä tosi lyhyt jotta se mahtui kääntymään siellä kaasareiden ja sylinterin välissä. 4 tuntia kiinnitin näitä 8 ruuvia eli puoltuntii ja ruuvi... :ninja:

Mutta nyt on paketti kasassa ja huomena bensat sisään ja tarkastamaan asennusvammat. Ne kiristysklemmarit jäi pois mitkä tulee kaasarin ja sylinterin väliin, jääköön. Liian ahasta laittaa jälkikäteen.

Olis pitänyt laittaa toisella tavalla, mutta en tiedä millä jotta nekin olisi mukana.

Nuukana miehenä laitoin ite VIELÄ KERRAN YRITTÄEN, sillä Bike & Tuning olisi mielellään ottanut sen hoidettavakseen.

4-satkun venttiilit saapi säätää.


Raadolle iso kiitos :stobe: :stobe:

Kuva

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Loka 15, 2015 08:59 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
It's alive, It's alive :rock: asennusvammoja ei tullu ja aika nopeaan löyty sopiva tyhjäkäyntikin.
Toisella yrittämällä pärähti tulille.

Parempi myöhään kuin ei silloinkaan.

Pikkuisen bensahana vuotaa, mutta turvotkoon nyt pari päivää.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Maalis 16, 2016 18:14 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kawa herätetty lumihangesta.
Sinne sen syksyllä tyrkkäsin kun sain kaasarit koneeseen kiinni. Nyt läks tokalla yrittämällä käyntiin.

Bensat on viime kesältä mutta imaistu toisesta pyörästä joten kawan tankki on ollut tyhjillään koko talven tuol pakkasessa.

Uudet väriosat pitää viel asentaa ja runkoon tehdä paikkamaalausta.

Ajotakin vetskarin kun korjauttaa, niin siinähän se sitten olis.

400 venttiilit pitää viel säätää (askola/savo) Raadolla. En uskalla antaa sitä muille.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2016 20:04 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kawa

Tuollainen siitä nyt tuli. Räksälle kiitos maalauksista. Väri on just oikea.

Teippaukset (kromilistat) tankin alareunaan ja lokareihin ni se olis siinä. :tooth:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Viimeksi muokannut Kawa LTD päivämäärä To Touko 05, 2016 17:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2016 19:57 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
kawa

Tuommoinen toisesta kuvakulmasta. Vielä pitää purkaa kaasarit irti / auki ja katsoa mistä vuotaa ilmaa 2 pyttyyn.

Käy kolmella ja siliconia suihkasin kaasarin ja pytyn väliin. Kierrokset nous eli vuoto löytyi.

Perskules, on hankala paikka.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2016 18:00 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kawa LTD kirjoitti:
Mutta nyt on paketti kasassa ja huomena bensat sisään ja tarkastamaan asennusvammat. Ne kiristysklemmarit jäi pois mitkä tulee kaasarin ja sylinterin väliin, jääköön. Liian ahasta laittaa jälkikäteen.


Niinpä niin. Nuo klemmarit kun laitto paikoilleen niin heräsi kaikki 4 sylinteriä käyntiin ja putket kuumeni tasaisesti. :yesyes:

Enää tarvii fiksata vuotava eturengas, tai oikeastaan pitäis vaihtaa molemmat. Olkoon viel, onhan niissä kulutuspintaa ja kompuralla saa ilmaa kotipihalla.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Su Touko 15, 2016 20:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Eipä ollutkaan... kakkonen vuotaa, röpeltää ja paukkuu putkessa.

Suihkaus siliconia sinne kaasarin ja pytyn väliin nostaa kierroksia. On se otettava auki vaik luulin ettei tarvi ku klemmarit paikoilleen.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Touko 25, 2016 20:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Oli pieni murunen siinö pytyn ja "kumiholkin" välissä. Nyt ei nosta 2 pytystä siliconilla kierroksia. HYVÄ!

Tosin 3 & 4 aavistuksen omaisesti nosti kierroksia kun testasin. Olkoot, kun kaikilla käy...

Kumikurkut meni yllättävän hyvin (??!!) paikoilleen kun rasvasin ne huolella ja kuumaa ilmaa puhalsin samalla. Näpit ja mopo meinas palaa :manaa:

Mut ompahan nyt tehty ja todettu tuo kaasaripatteriston kiinnilaitto varsin V-mäiseksi hommaksi. Varsinkin kun ei oo tallia ja polven päällä hyttysten kaverina pihalla turaa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 15:14 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kawa Heinolassa :tooth:


Kawa ensikertaa taas liikkeellä sitten... en edes muista.

Kiitos Raadolle tekniikasta ja Räksälle tuosta väristä. Homma toimii, ja laukut + tuuliklasi lähti.

Kulutus putosi säätöjen myötä 5.5 ltr => 4.4 ltr/100 km.

Tosin otanta on vasta 140 km, mutta näyttää kyllä että säädöt on kohdillaan. :rock:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 22:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Hienoa Kawa LTD että peli taas soi..... :moto: ..ihan siisti GT/Ltd... :beer:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2020 20:14 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jatketaan tarinaa vaikka mitään jännää ei oo tapahtunut.

Ketjuvetoisen kiroja on se kun ketju pääsee löysälle ja hyppää moottorijarrutuksessa takarattaan hampaiden päälle (perkele) ja menee katkeamaan. Onneksi oli kaupunkinopeus eli noin 60~70 km/h.

Haukkas eturattaan ympärille vekin ja onnistui katkaisemaan kytkimen työntötangon :fu:

Kärryllä mopo kotiin ja vammoja tutkimaan.
Uusiksi meni takaratas, ketjut ja se tanko.

Ketjut löyty motonetista ja ratas tallin seinältä (ollu siel jo pari vuotta ku tilasin aikoinaan 2 kpl kerralla).

Uusi tanko puuilosta mustaa rautaa 8 mm vedettyä terästä. Rälläkällä 240 mm pituiseksi ja päät pyöristäen siistiksi. Ja vot taas kytkin pelaa.

Onneks ketju ei sotkeutunut takapyörään tai laturin ympärille. Ja oishan se ollu vähä noloa hakea takana tulevan tuulilasistakin :axe:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Su Heinä 26, 2020 16:18 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tais sittenkin tulla jotakin vahinkoa ?

Vapaalta kun stumppaa ykkösen silmään, niin pikkuisen nykäisee (normaalia) mutta kun kytkimen nostaa ylös ja pitäisi lähteä liikkeelle, niin mitään ei tapahdu.

Kytkin kahva toimii normaalisti. Täytyy syventyä myöhemmin tuohon vammaan.

Ehkä se kolmikuula hässäkkä neni jotenki sekaisin ja joutuu uudelleen säätää sen ?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ma Heinä 27, 2020 22:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1235
Paikkakunta: Turku
Teitkö kytkimen perussäädön rataskopan luukusta? Joka tapauksessa se se täytyy säätää, melkein jos vain on ollut irtikin ja kasattu vanhoillakin osilla ja jos on tehty uusi tanko ja se on inan liian pitkä (varmaan alle millin ero jo vaikuttaa) voi kytkin puristua auki jo kun kiristää rataskopan ruuvit, silloin kytkinkahva painaa auki olevaa kytkintä vielä enemmän auki. Jos tanko on reilummin pitkä, voi olla ettei rataskopan luukusta saa säädettyä siten että kytkin menee kiinni ja jää löysä väli (voi ehkä yrittää haarukoida kuinka paljon täytyy lyhentää löysäämällä rataskopan ruuveja vielä antamaan lisävaraa).

Olihan rataskopan sisällä kaikki ok ja kolmikuulahärveli liikkui sisään/ulos kun sitä kokeilee pyöräyttää? Ja tarkista että vaijerin alapäässä on jousi paikoillaan (ostin joskus pyörän, josta edellinen oli hukannut jousen ja sen kunnollinen säätö oli melkein mahdotonta) (tuo jousi on yleensä rataskopan sisäpuolella, vaijerin ympärillä ja se painaa kolmikuulahässäkän vivun alkuasentoon ), kuvassa nro 23:
https://www.cmsnl.com/kawasaki-kz550c2- ... x81hqgvOL8
(ja korvikkeeksi käy melkein mikä vaan sopivasti istuva työntöjousi)
(jtuo linkitetty joku satunnaisesti arvottu samankaltainen pyörä...)

Perussäätöä en tuohon malliin tiedä, tuossa oli raadon ohje:
viewtopic.php?f=4&t=6934&p=49849#p49849
Tuossa kuvassa olikin kaksi erilaista kytkimenvapautusmekanismia, en tiedä kumpi on sinulla.

(eikun tekstin muoto hämäsi, onhan se suht sama ohje kuin mietinkin, ihan ensin vaijeri löysälle kahvan ja vaijerin keskellä olevasta säädöstä ja sitten tuo rataskopan luukun säätöruuvi säädetään kiinni tapin päähän(+sen lukitus auki/kiinni), ja sitten vähän takaisin. Eli ideana löysät pois ja sen jälkeen vähän takaisin päin ettei jää "paine päälle" ja joku osa kuumene kun pyörii koko ajan kytkintä vasten (vähän sama kuin polttaisi autossa painelaakerin kun lepuuttaa jalkaa kytkinpolkimella)) Ja vielä ihan viimeiseksi vaijerin säätö keskeltä että kahvaan tulee sopiva välys. (ja vaikka voisi tuntua että säädetään samaa moneen kertaan, miksei vaan siitä vaijerin keskeltä tai pelkästään luukun alta, niin nuo vaijerin keskilöysäykset ja uudelleen kiristykset lopussa on tarpeen, muuten perussäätö (helposti) tulee väärään kohtaan ja jos huonosti käy saa ainakin kolmikuulan vedettyä yli tasaiselle)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2020 20:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
En ole vielä päässyt säätämään sitä kolmikuula hässäkkää, on "to do" listalla.

Kaikki näytti ok kunnolta kun ketju oli kiertyny eturattaan päälle ja tehnyt möykyn akselia vasten. Akseli liukui pois sulavasti ja uusi meni sisään. Ei sisäisiä vammoja?

Todennäköisesti säädöllä onnistuu (tankoa lyhennän aavistuksen) sillä tuntuu kuin kytkin kantaa nyt koska vaihde silmässä ja kahva ylhäällä ei tapahdu mitään.

Pieni normaali nykäys ketjussa kun ykkösen laittaa päälle.

Tosin olen viisaampi kun säädän sen tangon siitä koneen poskesta, paalinaru mulla on vetämässä vaijeria kohti takapyörää koska tuo mainitsemasi jousi puuttuu minultakin.

Taisin kerran löytää sopivan, mutta aluslevyjä ei ollut siihen hätään, joten se jäi.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2020 21:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1235
Paikkakunta: Turku
Kawa LTD kirjoitti:
En ole vielä päässyt säätämään sitä kolmikuula hässäkkää, on "to do" listalla.
...

Todennäköisesti ei sitten muuta tarvitsekaan tehdä, kolmikuulan aikaansaama liike kokonaisuudessakaan ja kohdalleen säädettynä ei ole kovin montaa milliä?

Voikohan tuo jousen puuttuminen (vai oliko pelkkä säätövika) kuormittaa tapin laakerointipistettä, tapin päässä lienee laakerikuula painelaakerina (lienee numero aiemmassa 22 cms-kuvassa) ja jos ei kunnolla irrottanut, niin kuula voi kitkahitsautua tappiin kiinni, mistäkö tiedän...

Kuva

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2020 21:46 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ei ole akselin/tangon päässä mitään. Tyhjä tanko, mutta terävä kuulan jälki siellä koneen puoleisessa päässä.

Eli kuula on pyöreä.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com