Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2012 17:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 09:21
Viestit: 5
Eli otsikon mukaisen pyörän kaasareihin pitäisi löytää korjaussarjat.Olisiko kellään tietoa mistä saisi ja missä vuosimalleissa on sama kone tai kaasarit?. Ja vm. on86


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2012 20:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aragorn kirjoitti:
Eli otsikon mukaisen pyörän kaasareihin pitäisi löytää korjaussarjat.Olisiko kellään tietoa mistä saisi ja missä vuosimalleissa on sama kone tai kaasarit?. Ja vm. on86

Siis otettu liikenteeseen -86, vuosimalli on -83. Jos pyörässä on pakkoohjatut kaasarit, niihin tuskin löytyy korjaussarjaa mistään. Ne ovat samat kaasarit kuin Z500:ssa. Jos pelissä on alipainekaasarit, tilanne ei ole oikeastaan paljonkaan parempi. Yksi vaihtoehto olisi asentaa Zephyr 550:n Keihinit. Samalla joutuu vaihtamaan imukurkut ja ilmanputsarin.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 17:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 09:21
Viestit: 5
kyllä tuo on varmaan vm86. Tuotu ilmeisesti aikoinaan ulkomailta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 19:41 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Runkoputkessa on maininta. Ja siellä etu kolmiossa.

Oma 550 on -82, mutta otteessa -83

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 22:57 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Mutta kun viimeinen KZ550 LTD:n valmistusvuosi on tuo -83...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 15:38 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 09:21
Viestit: 5
Ainakin tuommoinen teksti löytyi KZ550C-023081.Eli onko tuo nyt vm81? Kaasareissa luki TK ja japanissa valmistetut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2012 18:29 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 09:21
Viestit: 5
Miten moisesta vehkeestä saa kaasarit helpoiten irti? ja mistä tuon vuosimalli selviäis?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2012 18:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Aragorn kirjoitti:
Miten moisesta vehkeestä saa kaasarit helpoiten irti? ja mistä tuon vuosimalli selviäis?


Google on ystävä, esim:
http://www.cyclechaos.com/wiki/Kawasaki_KZ550C
Sen mukaan KZ550C1 on -80, C2 -81
Linkin takaa löyty runko- ja moottorinumerotkin vuosimalleittain

Kaasarinirrotusjuttuun suosittelen korjauskäsikirjan hankintaa, ja onhan siitä apua muissakin hommissa.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 15:03 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ihan mielenkiinnostaja kysyn. Mistä ja milloin löysit ko. pelin?

Pohjanmaalta vai Hki-Espoo-Vantaa akselilta? Noit on minun tietääkseni 2 kpl pohjanmaalla ja yksi tuolla etelässä omani lisäksi. Ja kaikki km mittareilla, tupla jarrulevyt edessä eli Japanin versioita. Omani on made in USA. Mailimittarista tunnistaa, ja parista muusta pikkuseikasta.

Kuva olis bueno :)) Noit on tietääkseni vain kolme suomessa omani lisäksi. AKEn ja tullin mukaan tuo omani on ainoa laatuaan.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Touko 10, 2012 07:40 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 09:21
Viestit: 5
Kaveri tuon hommasi jokunen vuosi sitten,oli seissyt sitä ennen tallissa lähemmäs kymmenen vuotta,ostin itselle viime keväänä.Kaveri muokkasi pyörää rajusti,kuvia voin laittaa kun kerkeen kasata tuon ja ottaaa kuvia.Tupla levyjarrut ja km mittari löytyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Elo 01, 2012 14:02 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Nopea (ja sen näköinenkin) turaus kun LTD sai päällensä GT vermeet.

Pätkä reikänauhaa ja pari metalliliuskaa ja mielikuvitusta loput. Tulee saamaan vielä GT:n etuloksun ja uudet peilit joista näkee oikeasti taakse. Sarvia ei voi vaihtaa, ottaa tankkiin kiinni. Etupamppujen päälle haitarikumit laitan vielä joskus. Syksyllä/talvella saa uuden maalikerroksen päällensä ja hieman pakkelia.

SK on hieman kolhinut tuota tankkia. :cycle:

Olkoon nyt tuollainen lopun kesää.

kliks

kliks

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Elo 01, 2012 22:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
SK on hieman kolhinut tuota tankkia. :cycle:

Itse asiassa SK on syytön noihin tankin kolhuihin - kolhut ovat tulleet jo GT:n edellisessä elämässä Saksassa. Täytyy kyllä sanoa, että hyvin istuu GT:n tankki LTD:hen eikä bensa lopu ihan heti :P

Ps. olisihan minulla ollut myös se kolhuton tankki Vara-Hukasta...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Elo 02, 2012 07:29 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Ps. olisihan minulla ollut myös se kolhuton tankki Vara-Hukasta...


Saattaa olla että noudan sen vara-hukan tankinkin... Kattoo ny miten se istuis tuohon Nemin peliin, noi on pirun pieniä (ltd:ssä on noin 10 ltr) ja toimintasäde on aikas pieni.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 18:20 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Itse asiassa SK on syytön noihin tankin kolhuihin - kolhut ovat tulleet jo GT:n edellisessä elämässä Saksassa.

Tankki kitattu (ainakin suorempi kuin Askolasta hakiessa) ja vailla pohja- sekä pintamaalia.

Tulee saamaan myös varttikatteen siitä pitsleristä vaimikäsenytoli. Ja luonnollisesti yritän tehdä siitä GT:n näköistä. Haitarikumit asentuu myös talven aikana.
Sekä noudan vielä sen puuttuvan etulokarin ja väriteema olisi ELR vihreä.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 22:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Itse asiassa SK on syytön noihin tankin kolhuihin - kolhut ovat tulleet jo GT:n edellisessä elämässä Saksassa.

Tankki kitattu (ainakin suorempi kuin Askolasta hakiessa) ja vailla pohja- sekä pintamaalia.

Tulee saamaan myös varttikatteen siitä pitsleristä vaimikäsenytoli. Ja luonnollisesti yritän tehdä siitä GT:n näköistä. Haitarikumit asentuu myös talven aikana.
Sekä noudan vielä sen puuttuvan etulokarin ja väriteema olisi ELR vihreä.

Tervetuloa penkomaan varastoja! Vielä löytyis GT:n runko ja kardaani sekä muuta kilkettä :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: La Syys 08, 2012 09:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Tervetuloa penkomaan varastoja! Vielä löytyis GT:n runko ja kardaani sekä muuta kilkettä :P

No, minäpä tulen joku kerta. Runkoa ja kardaania en toivon mukaan tarvitse. Yritän pitää mopon pystyssä ettei runko väänny ja kardaani ei mene "heittämällä" paikalleen.

Vaikkakin minkä tahansa osan saa kiinni minne tahansa. Se, että onko se tarkoituksenmukaista ja esteettisesti tarpeellista on katsojan silmissä. Ihan vielä ei ole "Kärpiö" esikuvana. Kaikenlaista sitä on turattu ja visioitu. Katotaan mitä visioita ja ideoita tulee kun saan ostettua sen hitsauskoneen... :huh:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2012 08:16 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Mun kerettiläisessä vasta pieni tankki on : 7,95 L . Varoitusvalo syttyy matka-ajossa 115 km:n kohdalla ja kaupungissa 85 km:n kohdalla . Eivät taida Laphissa kovin montaa Seiskakakkosta myyrä ..

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2012 18:47 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Gt:n vermeillä 280 km takana eikä ole viel varatankilla... Katotaan mis kulkee raja. Otan kanisteriin varalle mukaan ja ajan kuivaksi. Veikkaan noin 400 km kun kulutus on noin 5 litran luokkaa.

Zek.
15 ltr ja käänty varatankille noin 350 km. Näemmä varatankin osuus on noin 10 ltr. Kattomatta vielä paljonko sieltä tulee ulos jos 22 ltr menee sisään. Kaikkia ei saa hanan kautta ulos kallistelematta, mut veikkaan 18-20 ltr = päälle 400 km pitäis päästä samoilla silmillä.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Maalis 08, 2013 15:45 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
No niin, yritin lähteä käynnistelemään ja tsekkaamaan akun kuntoa (näytti tuolla pakkasessa olevan navat vaseliinissa 11,8 V) eli auton akku kylkeen ja yritystä :tooth:

Mutta eihän siitä tullutkaan mitään kun tuo kytkin vaijeri on irti rattaiden vaihtoa odotellessa ja tarvii sen kytkimen olla pohjaan painettuna ennenku startti alkaa pyöriä. HÖH aivan turha toiminto :hammer:

En tietenkää muista ulkoa kuinka se kytkin vaijeri säädetään niillä kuulilla jotka työntää sitä kytkin tappia sisään, positiivista kuitenkin että tuo tappi lähti irti kun aikaisempina vuosina on ollut kiinteä eikä liikkunu mihinkään päin. Näytti olevan ihan naarmuton ja siellä päässä oli sellanen kirkas kohta joka painaa kuulaa (muistaakseni) siellä koneen syövereissä.

On muuten kylmää tuo rauta kun sen oikein syväjäädyttää. Ei saakeli :miekka: :miekka:

Olkoot akku latauksessa. Printtaan ohjeet tuonne tallille ja säädän sen kytkimen jahka saan rattaat. Se jousi edelleen puuttuu joten siihenkin miul kikka3 jotta saan vedon taaksepäin.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Maalis 08, 2013 18:05 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kytkimen säätö (uudistettu mekanismi vuosimallista -81 eteenpäin):
- vaijeri irti eli siihen ei saa jäädä yhtään vetoa
- ketjukopan pikkuluukusta säätöruuvin lukitusmutteri löysälle
- säätöruuvia kierretään AUKI niin paljon kuin tulee kohtuullisella voimankäytöllä
- säätöruuvia kierretään KIINNI 1/4 kierrosta
- lukutusmutteri kiinni samalla varoen ettei säätöruuvi kierry samalla
- vaijeri paikalleen ja kytkinkahvaan säädetään parin millin vapaaliike vaijerin säätöruuveilla

Tämä ohje löytyy Kawan omasta huoltomanuaalista sivulta 319

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Maalis 08, 2013 19:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kawa LTD kirjoitti:
Printtaan ohjeet tuonne tallille ja säädän sen kytkimen jahka saan rattaat. Se jousi edelleen puuttuu joten siihenkin miul kikka3 jotta saan vedon taaksepäin.

Ja pazkat, vaihdan vaan ketjut ku väänty syksyllä. Ei oo pahoja kulumia noissa rattaissa

Raato kirjoitti:
Tämä ohje löytyy Kawan omasta huoltomanuaalista sivulta 319

Joo, niin minä muistelin että sieltä se ohje löytyy.

Takarengas vielä vaan vaihtoon ni se on siinä. Sekin löytynee mut tarvii koneen jotta saa vanteelle väännettyä. Eipä mene raudoilla paikoilleen rikkomatta vannetta.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Su Maalis 24, 2013 19:36 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Rengas vanteella ja vanha pois pojille keinuksi :yesyes:

Ei tuo kytkin vaijerin asentaminen ihan piisofkeik ollutkaan. Oli pari vuotta sitten hankala ja oli sitä nytkin.

Piti purkaa koko hässäkkä osiin ja katsoa miten se oikein kasataan ja missä asennossa. Ohjeet yllä oli hyvät ja oikeat, mutta pari muuttujaa siinä oli (pakkanen ja älytön päänsärky) mukana. Päänsärky ei johtunut huimausaineista vaan ihan kofeeinin puutteesta.

No nyt selvisi tuon kytkinvaijerin toimintaperiaate oikein kunnolla kun useaan kertaan sen joutu purkamaan ja asentamaan.

Josko sitä toimintasavua kokeilis ottaa ulos pääsiäisenä. :spank:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Touko 02, 2013 18:04 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ekat kilsat takana... Tuli 520 ketjut asennettua (oli 530 ennen ja oli turhan leveät) sekä uudet tulpat ja ilmansuodatin.

Tuollainen mites tämä mm. zephyrin suodatin öljytään vai rasvataanko ollenkaan?

Vanha oli paperisuodatin ja tämä nykyinen on tuollainen vaahtomuovi juttu. Ihan hävetti ottaa se vanha pois, oli toooosi likainen. Yksi syy tulppien palamiselle oli varmaan tuossa suodattimessa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2013 10:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Ekat kilsat takana... Tuli 520 ketjut asennettua (oli 530 ennen ja oli turhan leveät) sekä uudet tulpat ja ilmansuodatin.

Tuollainen mites tämä mm. zephyrin suodatin öljytään vai rasvataanko ollenkaan?

Vanha oli paperisuodatin ja tämä nykyinen on tuollainen vaahtomuovi juttu. Ihan hävetti ottaa se vanha pois, oli toooosi likainen. Yksi syy tulppien palamiselle oli varmaan tuossa suodattimessa.

Kyllä sekin öljytään eli ensin upotetaan öljykylpyyn ja sitten valutetaan ylimääräiset pois. Lopuksi loput ylimääräiset imeytetään talouspaperiin tai käsipyyhkeeseen painelemalla sisäpuolelta vasten pyyhettä/paperia.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Pe Touko 03, 2013 11:24 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ OK. Kiitosta jälleen kerran Raato. Mie ajattelin että tuo on kertakäyttö vehjes, mutta onkin sitte vähän pidempi ikäinen. Makso paperisuodattimen verran motonetissa :yesyes:

Edellyttää että rasvaa sen öljynvaihto välein eli noin 5000 km

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ti Touko 07, 2013 13:08 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
En jaksanut ruveta nysväämään. Löyty purkinpohja tallista...

Eihän tuo helmiäis sininen ole mutta saapi kelevata kunhan laittaa vähän pinstraip teippiä tuohon tankkiin.

Meni samoilla silmillä tuo kypäränkin väritys uusiksi. Oli ennen huomion keltainen. Siihen kans tulee pinstraip teipit -joskus..

Samalla tuli väkerrettyä nuorimmaiselle korotetut jalkatapit (näkyy huonosti) tuohon jotta voipi olla kyydissä. Kausi tuli aloitettua pojan kanssa kun synttäreillä käytiin. Sellanen 40 km ja meni kuin vanhasta muistista.

http://i205.photobucket.com/albums/bb170/Limiitti/07052013653_zps85babbef.jpg

http://i205.photobucket.com/albums/bb170/Limiitti/07052013652_zpsb4254853.jpg

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Touko 29, 2013 08:50 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Pientä sähköhäikkää ilmeentynyt kevään aikana. Virrat hävisi (yht´äkkiä noin vaan) tykkänään ja hätävilkut toimi miten sattui.

Syyksi paljastui hapettunut liitin "fuse boksin" vierestä ja hätävilkkujen hapettunut rele. Kyllähän se kulki, mutta vähän niinku 3 pytyllä...

Tarkoituksena oli laittaa katkaisija etuvalolle (USA malli, ei katkaisijaa) kun tuota sulakerasiaa kääntelin ja vääntelin niin hävis kaikki virrat ja totesin että liittimet on jäänyt huomioimatta kevät huollossa... Joten en taida uskaltaa laittaa lisää sähköhimmeleitä tekemään lisää harmaita hiuksia kun ovat jo omasta takaa suht harmaita ja harvoja lukumäärältään (etenkin päälaelta) :mrgreen:

Ne kannattaa putsata ja rasvata keväisin. Täysin kuiva ja suojaamaton (liitin) abiko kerää kosteutta ja hapettuu melko nopeasti ja ylläripylläri tulee silloin ku sitä vähiten odottaa. Ja sähkövika on ihan :tuota: Kuva

Privaviestien kautta iso kiitos Kygälle :rock: Kyllähän puolalla olevat liittimetkin oli kans aika happamia.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: Ke Touko 29, 2013 14:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Oli ilo auttaa :stobe:

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2013 11:17 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kaik maholliset liittimet hinkattu. Kävi kaikilla pytyillä, noin 20 metriä ajoin ja mittasin akun navoista jännitteen. Tyhjäkäynti 11.8 V ja pikkasen runtua ni nous 13.8 V

Ilmeisesti kaik ok? :surrender:

Kylhän se vähä jänskättää taas lähteä tien päälle ku kahdesti temppuillu.
Ps. Nyt hätä- ja muutkin vilkut toimii niinku pitää.

Tosin gt:n tankin maalauksesta tuli vituixman ku spreijasin muutaman vuoden vanhoi maaleja. No, odotelkoot talvea ja jos vaik vähä tuoreempia maaleja hommais :fu:

Muoks.
Starttirele ilmeisesti ottanut siipeensä jossain vaiheessa kun rukarilla väkisin kerran jouduin starttaamaan.

Pieni sekunnin kymmenyksen viive ja "naks-naks" ääni ennen starttausta releestä. Pyörittää kyllä, mutta onkohan tiensä päässä??
Varmaan ihan tämmönen perus rele? http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... arttirele/

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: kz 550 ltd
ViestiLähetetty: La Kesä 01, 2013 22:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Pieni sekunnin kymmenyksen viive ja "naks-naks" ääni ennen starttausta releestä. Pyörittää kyllä, mutta onkohan tiensä päässä??
Varmaan ihan tämmönen perus rele? http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... arttirele/

Veikkaanpa, että jossakin on vielä hapettumia eli startin ohjausvirta kulkee starttinapilta varmistuskatkaisimien kautta (kytkinkahva, sivujalka) Ja uudemmissa homma on hoidettu diodien avulla.
Stormin starttirele käynee eli se on täysin yksinkertainen rele (joka on vielä purettavissa)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com