Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:12

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 05:19 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Onko vinkkejä. Lämpimänä lähtee käyntiin tosi hyvin. Kylmänä taas saa starttailla useaan kertaan, mutta lähtee lopulta, kun vaan akussa riittää virtaa. Eli laitan imun päälle ja en koske kaasuun startatessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 06:37 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Ookko kokeillu pensahanan "PRI" -asennosa? (siis jos siinä on sellanen...) Alipainehanat perkeleet temppuilee joskus.

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 08:08 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Pikkutwini lähtee kylmänä vähän heikosti käyntii (ja kostealla). Jouduin työntämään Nemin pelin (LTD 400) käyntiin täs eräänä aamuna kun iltasella sillä lähdin yöksi töihin. Vettä satoi ja +3 lämmintä, akku kesti noin minuutin sahauksen ja sit lähti vasta mäkistartiilla.

Ei oo muita neuvoja ku että on oltava hyvä akku. Ja lehmän hermot.

Ryyppy täysille ja ei kaasua ennen kuin on käynnissä ja sit himmaa pelkän ryypyn varassa noin 5 minuuttia.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 13:28 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Millä vaihteella käynnistät mäkistartilla. Olen vielä niin vähän aikaa ollut pyöräni kanssa tekemisissä, mutta sen huomasin että kun pyörä on sammuksissa ja paikallaan niin ei ilmeisesti saa muuta vaihdetta päälle kuin ykkösen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 14:55 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Juu ykkönen on ainoa vaihde minkä saat (vapaan ohella) päälle pyörän ollessa paikoillaan. Kytkin pohjaan ja tuuppoomaan... pyörän liikkuessa (vaikka kävelyvauhtia) saa jo kakkosen ja kolmosenkin päälle. Oli onneksi alamäki mistä tulin alas ja vaihde oli muistaakseni 4. Liian pienellä vaihteella ei onnistu mäkilähtö, takarengas jarruttaa liikaa ja rasittaa vetoakseleita ihan liikaa, tuo Nemin peli on viel remmivetoinen joten sitä pitää kohdella nätisti. Asia erikseen kuinka kauan tuollaista noin 200 kg rullaavaa rautapalaa jaksaa työnnellä. :vaitos:

Kyllä se 4 vaihde antaa tulpille kipinää sen minkä käyntiin lähteäkseen tarvii.

Just koitin tallissa, on laturi kiinni (tunti päälle ja kaksi pois) ja napista lähtee.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2012 17:36 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Starttailin tänään viikko edellisen ajon jälkeen. Ryyppy päällä ja en koske kaasuun. Muutama 5-10 sekunnin starttuu ja ei ees yritä. Sitten yks kaks yrittää ja lähtee käyntiin. Onko ilmaruuvilla merkitystä, mulla puolitoista kierrosta auki. Service Manuals ilmoittaa tähän Saksan malliin kaksi ja yksineljäsosa. Lämpimänä lähti tosi hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2012 19:36 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawa440 kirjoitti:
Starttailin tänään viikko edellisen ajon jälkeen. Ryyppy päällä ja en koske kaasuun. Muutama 5-10 sekunnin starttuu ja ei ees yritä. Sitten yks kaks yrittää ja lähtee käyntiin. Onko ilmaruuvilla merkitystä, mulla puolitoista kierrosta auki. Service Manuals ilmoittaa tähän Saksan malliin kaksi ja yksineljäsosa. Lämpimänä lähti tosi hyvin.

Kannattaa kokeilla seuraavaa: ensin hana PRI-asentoon, jolloin hana on aina auki, starttaus ryypyn kanssa ilman kaasua ja kun käynnistyy, niin hana takaisin ON-asentoon.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2012 19:43 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Hansci tossa jo mainitsi alipainehanan, niin onko siellä sellanen?
Kuvauksesi sopii sellaseen oireeseen että pitemmän seisokin jälkeen kohokammiot on haihtuneet tyhjäksi.
Pitempi starttailu kehittää senverran alipainetta hanalle että liruttaa vähitellen gasoa jopa käynnistymisen tarpeeseen asti.
Itellä ollu vakio toimet valuttaa PRI-asennossa bensaa hetken ennen starttia niin iskee taatusti heti tulille.
Eli bensan saanti siellä mättää.
Kokeilin just omaa 400 Twiniä ryyppy täysille ei kaasua, heti lähti käyntiin vaikka ollu käynnistämättä viikon päivät ja viime kesän bensat tankissa vielä :yesyes: .

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2012 11:23 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Kannattaa kokeilla seuraavaa: ensin hana PRI-asentoon, jolloin hana on aina auki, starttaus ryypyn kanssa ilman kaasua ja kun käynnistyy, niin hana takaisin ON-asentoon.

Tässäpä tämä pähkinän kuoressa on tiivistettynä kaikki olennainen.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2012 06:22 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Sen verran tein muutoksia kaksi päivää edeltävään starttiin, että laitoin ilmaruuveja pienemmälle ja ennen käynnistystä laitoin hanan PRI- asentoon. Lähti heti ensi starttuulla käyntiin ja toimi hyvin. Kiitos neuvoista.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com