Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 23:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2012 19:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 12:02
Viestit: 7
Paikkakunta: Salo
Moro,

nyt alkaa kyrsimään. Ensin vaihdoin rullat ja jouset ja nippuun. Edelleen sama ongelma eli startti pyöräyttää konetta silmänräpäyksen ajan ja sen jälkeen sutii tyhjää.

No otin uudestaan masiinan auki ja sorvasin 0.1mm siitä vastapelurista(oli pientä pykämää) pois

http://i5.photobucket.com/albums/y160/Papillon83/kuva7.jpg

Edelleen sama ongelma jatkuu

http://s5.photobucket.com/albums/y160/Papillon83/?action=view&current=IMG_1672.mp4

Kertokaahan tietäjät missä vika? Ajokausi on pitkällä ja kun ei oo tota kicksiä?

Runko on "77 mutta kone taitaa olla uudempi kun tuota kicksiä ei ole ollenkaan. En tiedä koneesta juuri mitään kun hommasin pyörän juuri. Voiko esim. väärä starttimoottori tehdä tollasta ongelmaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 01:38 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jotkut ovat vaihtaneet niitä vapaakytkimen jousia jäykempiin - kuulakärkikynnissä on kuulemma sopivan jäykät jouset. Starttimoottorista kannattaa tarkistaa hiilien kunto ja rasvata kevyesti puslat ja planeettapyörästö - viimeksi mainittuun saa laittaa vaseliinia hieman reilumminkin.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 14:43 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
No empä ole ongelman kanssa yksin. Ihan sama vaiva ja starttina uudempi zephyrin versio. Ei silti takaa että olisi kunnossa. Harmittaa vain koska vaihdoin koko startti kytkimen täysin uuteen kolme vuotta sitten ja ajattelin että nyt kestää pitkään ilman ongelmia.
Ei millään viitsi/ehdi repiä auki joten sahattava on jos mielii ajaa.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 17:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ihmekös tuo, sillä Zephyrin vapaakytkin on sama p..ska kuin vanhemmissa Z650/750 malleissa.Starttikytkin muuttui vasta ZR-7:aan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 19:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 12:02
Viestit: 7
Paikkakunta: Salo
Tilasin nyt ebaystä tuon sprocketin eli sen rattaan joka on kuvassa ekassa viestissä. Startti tuntuu kyllä toimivan hyvin ja kun katsoin startatessa akselia joka aukoo kärkiä niin aluksi se pyörii kun nappaa kiinni. Tämän jälkeen sutii tyhjää ja kun vauhti hidastuu niin taas nappaa vähän kiinni. Oiskohan tuo sorvi sitten ottanut liikaa kuitenkin tuosta kosketuspinnasta pois ettei ota rullat enää kiinni kunnolla...? Nyt kun ton on ottanut auki 2 kertaa ja kasannut niin koko hommaan menee noin 2 tuntia. Taidan koittaa vielä sitä vaihtoehtoa. Kiitos paljon vastauksistanne.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 19:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Katoppa sen rungon kuntoa, missä ne jouset on... Mulla oli runko halki.. Toimi hyvin käsissä, mutta ei startatessa.

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2012 23:03 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 12:02
Viestit: 7
Paikkakunta: Salo
Joo mä tarkistan sen myös kun osa saapuu ja otan alakerran auki taas.

Ohi aiheen mennään mutta otetaan worst case scenario ja toi ei tuu toimimaan muutenkaan vaikka startti alkaiskin toimimaan. Ajoin pyörällä noin 100m testinajon ennen kuin aloin purkamaan. Joten osaatteko sanoa heti kättelyssä mitkä muut kawan koneet sopii suoraan tohon runkoon?

edit: mulla on varaosakone ilmeisesti "77 kun on hieman erilainen tuo starttikytkimen kiinnitys mutta akseli on samanlainen. Onko noita kytkimen runkoja erilaisia vai onko ne yhteneviä riippumatta vuosimallista? Eli jos on jotain rikki niin voisin hyödyntää siitä suoraan.

Pyöränihän se harmaa/musta joka oli muutama viikko sitten huuto.netissä myynnissä jos joku sattui huomaamaan. Ulkoasusta päätellen ollut huonolla pidolla.. Itse olen muokannut pyörää suht radikaalisti vielä alkutilanteesta. Pintaväriä ja tuota starttiongelmaa vailla valmis.
Kuva ostohetkeltä.

http://i5.photobucket.com/albums/y160/Papillon83/DSC00108.jpg

Ja Hanscille kiitos tankista. Ulkonäöstä tulee "hieman" miehekkäämpi isommalla tankilla..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 14, 2012 01:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Lassi4212 kirjoitti:
Joo mä tarkistan sen myös kun osa saapuu ja otan alakerran auki taas.

Ohi aiheen mennään mutta otetaan worst case scenario ja toi ei tuu toimimaan muutenkaan vaikka startti alkaiskin toimimaan. Ajoin pyörällä noin 100m testinajon ennen kuin aloin purkamaan. Joten osaatteko sanoa heti kättelyssä mitkä muut kawan koneet sopii suoraan tohon runkoon?

edit: mulla on varaosakone ilmeisesti "77 kun on hieman erilainen tuo starttikytkimen kiinnitys mutta akseli on samanlainen. Onko noita kytkimen runkoja erilaisia vai onko ne yhteneviä riippumatta vuosimallista? Eli jos on jotain rikki niin voisin hyödyntää siitä suoraan.

Pyöränihän se harmaa/musta joka oli muutama viikko sitten huuto.netissä myynnissä jos joku sattui huomaamaan. Ulkoasusta päätellen ollut huonolla pidolla.. Itse olen muokannut pyörää suht radikaalisti vielä alkutilanteesta. Pintaväriä ja tuota starttiongelmaa vailla valmis.
Kuva ostohetkeltä.

http://i5.photobucket.com/albums/y160/Papillon83/DSC00108.jpg

Ja Hanscille kiitos tankista. Ulkonäöstä tulee "hieman" miehekkäämpi isommalla tankilla..

Koneeksi käy Z650 tai (Gp)Z750 koneet. Vapaakytkimen runkoja on vain yhdenlaisia eri vuosimalleissa. Kuvan pyörä aika radikaali yhdistelmä B- ja D-mallia (SR).

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 30, 2013 23:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 23, 2012 12:02
Viestit: 7
Paikkakunta: Salo
Ongelma ratkesi kun otin pyörän taas työn alle. Eli uusien osien jouset ratas rullat etc. vaihdot eivät auttaneet. Viimeiseksi koitin vielä vaihtaa ballograf-kynän jouset hieman venyttettyinä ja toimii välittömästi kuin unelma. Kiitos kaikille viesteistä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com