Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 23:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2012 16:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:48
Viestit: 43
Paikkakunta: Muhos
Tässä alkaa olla ranne hellänä ja sormet puutuneet kaasun punomisen seurauksena :storm: .Onko jollakin jotain kikkoja, jolla saisi edes hiukan kevennettyä neljän kaasarin vastusta. Jousta ei enää hirveä yhtään keventää. Onneksi kuitenkin on pieni tankki, niin joutuu pakosta pysähtymään tankille joka huoltsikalle :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2012 20:02 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Rasvaa vivustoon?
Rasvaa vaijeriin tai uusi vaijeri?
Vaijeri kulkemaan jotain toista kautta?
Siinä ensimmäiset mieleen tulevat ideat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Ke Elo 01, 2012 00:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
sakkev kirjoitti:
Rasvaa vivustoon?
Rasvaa vaijeriin tai uusi vaijeri?
Vaijeri kulkemaan jotain toista kautta?
Siinä ensimmäiset mieleen tulevat ideat.

Veit sanat suustani :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Pe Elo 03, 2012 18:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:48
Viestit: 43
Paikkakunta: Muhos
Vivustot on rasvattu ja vaijeri on uusi ja kulkee hyvin, mutta noiden neljän keihinin vastus on liikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Pe Elo 03, 2012 18:44 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Jos kuskilla on ruista ranteessä ja myös itse kaasukahvassa on tarpeeksi luikastetta, niin vika kaikesta päätellen lienee jossain kaasarin sisällä.
Mut mun tietämys ja päättelykyky loppuu sit siinä vaiheessa.
Omassa on myös neljän keihinin patteri, mutta ei tuon käyttämisessä oo mitään ongelmaa. Ainakaan niin kauaa ku ei vaihda tuohon isompaa tankkia.
Talvella kaasarit auki ja tutkimaan, jos ranne kestää sinne asti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: La Elo 04, 2012 14:38 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Läppäakselin vastus ilman jousikuormaa on aivan olematon riippumatta kaasarien lukumäärästä, jos mekanismit jumittaa niin ongelmia ilmenisi myös kaasun palautuksessa eli jousi siellä vastustaa.
Ei kai siellä ole mitään ylimääräisiä jousivirtyksiä?

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: La Elo 04, 2012 22:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Ainakin uudet kytkinvaijerit on täysin ilman rasvaa ja ovat hetken päästä voimamiehen vaativia, mutta sitten pieni tilkka öljyä vaijeriin ja kevenee...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2012 23:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Onkos kaasuvaijereita 2 kpl eli toinen veto ja toinen palautus? Jos palautusvaijeri säädetty liian kireälle, saattaa se muuttaa kaasukapulan jäykkäliikeiseksi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2012 15:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:48
Viestit: 43
Paikkakunta: Muhos
Ei ole kuin yksi vaijeri ja kun sen irrottaa kaasareista niin huilaa todella keveästi. Täytynee talvella syventyä myös noiden kaasareiden anatomiaan tai ruveta käymään punttisalilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 kaasun jäykkyys
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2012 10:54 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Ettei sinne sit joku olis ympänny ylimääräistä/vääränlaista jousta?
Jos vaikka vaijeri on joskus ollut kuiva/rispaantunut, kaasu jäänyt sen takia päälle ja ongelma ratkaistu lisäämällä ylimääräinen tai jäykempi jousi vetämään vaijeria takasinpäin?

Sitä tosin on multa turha kysyä, et montako jousta sinne kuuluu ja mihin, saati kuinka jäykkä sen kuuluisi olla, mutta jos viisaammat osais avittaa, mikäli moinen mahdollisuus olisi olemassa :?:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com