Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 05:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 18:20 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Kirjan mukaan, jos pakonokan viiva on 0- ja 1-niitin välissä, niin imunokan viivan on oltava 45- ja 46-niitin välissä.

EDIT: Kiristin ei muuten ole vielä paikallaan. Kampiakseli on TDC:ssä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 18:26 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä se sitten on kohdallaan. Jostain vaan kummitteli toi 44. pinnin kohta. Kiristin paikalleen vasta venakopan asennuksen jälkeen, muuten kopan talla painaa ketjua väkisin liian kireälle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 19:04 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Se vain jäi vaivaamaan, kun tuossa ei ole aivan tarkalleen tiivistepinnan tasossa nuo viivat. Kirjan mukaan ensimmäinen tiivistepinnan yläpuolella oleva niitti pitäisi olla nro1 ja viimeinen nro45.

Kiitti muuten tuosta vinkistä laittaa kiristin viimeiseksi!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 19:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, kohillaan on eli pakoakselin Z6EX-merkki 0-pinnin ylälaidassa ja imuakselin IN-merkki 45. ja 46. pinnin välissä. Jos kiristin on uudempaa sivuoksa-tyyppiä, sitä ei tarvitse irrottaa kokonaan vaan pelkkä sivuoksan irrottaminen ja sen sisältä kiilan poistaminen riittää. Tällöin kiristin toimii eli poistaa väljät imupuolelta, mutta antaa tarvittaessa myös väljää. Sivuoksa kiinnitetään kiiloineen vasta venakopan kiinnityksen jälkeen. Ja sitä sivuoksaa ei todellakaan vedetä 17-millisen pultin momenttiin vaan hellä 6-millisen kireys riittää :ope: (nimim. muutaman kiristimen rungon hajoittanut) :P


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Z650:ssa (Gpz750 Turbossa) pakoakselin merkki on Z6EX ja Z750:ssa Z7EX
Z750_nokkien ajoitus.pdf [212.21 KiB]
381 kertaa

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 19:56 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Kiitos uskonvahvistuksesta :)

Täytyy kiristää pukit momenttiin, venakoppa paikalleen ja kiristin kiinni. Otin sen kokonaan irti, kun halusin uteliaana nähdä miltä se näyttää. Muutamat pyöritykset ja sitten koppa pois ja ajoituksen tarkastaus. Muistaakseni kirjassa ei kyllä käsketty välillä kiinnittää koppaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 20:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Niissä kuvissa kummitteli nokkarattaan pulttina joku kiiltävä tarvikepultti. Ethän vaan sitä jätä sinne, saattaa kestävyys olla rajoitettu tuon kanssa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 20:14 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Jim Goose kirjoitti:
Niissä kuvissa kummitteli nokkarattaan pulttina joku kiiltävä tarvikepultti. Ethän vaan sitä jätä sinne, saattaa kestävyys olla rajoitettu tuon kanssa.


Vähän pelkäsinkin, että joku tarttuu tähän :mrgreen:

Kieltämättä tuo ei sovi kuvaan. Enpäs keksi miksi 8.8 ei kestäisi tuossa kohtaa, kun kerran kiristysmomentti on luokkaa 10 Nm, eli 8.8:n ohjemomentti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 20:39 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Alkuperäiset ovat leveällä kannalla ja ne on lämpökäsitellyt (niitä tummia pultteja)
Ite en hirviäis jättää koneeseen muilla pulteilla kiinni.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 21:50 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
No, ehkä kuitenkin vaihdan siihen lujemman ruuvin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 16:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Pitääkö kiristimen sivuoksa olla aina irti, kun pyörittää moottoria ilman venttiilikoppaa? Muutenhan, kun konetta pyörittää ilman koppaa, niin ketju menee suoraksi rattaiden välillä ja kiristin ottaa löysät pois. Ja kun laittaa kopan takaisin, niin on niin kireällä että soi. Tai joku paikka antaa periksi.

Viime kesänä tuli pyöriteltyä ilman koppaa ja seköhän on syynä siihen, että kiristimen "ristitappi" tulee vain muutaman millin ulos, kun pitäisi kirjan mukaan tulla 10mm. Eli kiristin on syvemmällä. Joku paikka antanut periksi???


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 17:54 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jep, aina sivuoksa irti, kun konetta pyöritetään ilman venakoppaa. Muuten on vaarana, että kiristmen puoleinen laahain tai nokkaketju saa kipeää - todennäköisesti kylläkin kiristimen lukitus antaa paineelle periksi eikä suurempia vahinkoja pääse syntymään.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 18:16 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Miten muuten on, jos kiristimen sivuoksa on paikoillaan ja venttiilikoppa pois, niin pitäisikö koneen pyörittämisen yhteydessä kiristimen kiristää siten, että rattaiden väliin ei saa enää sormilla painamalla löysiä? Nyt vainka kuinka pyörittää, niin rattaiden väliltä saa painettua ketjun "mutkalle".

Ettei vaan olisi kiristin saanut siipeensä niin, ettei enää toimi?! Mietin vaan, kun tuo kiristimen sivutappikin on niin syvällä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 20:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Automaatti kiristimien huono puoli on että ne antavat periksi, varsinkin moottorijarrutuksessa.
Toinen mikä syö pelivaraa kiristimestä, on laahaimen kuopalle meno kiristimen kohdalta.
Vanhemmiten kiristimet antavat herkemmin periksi. Toisaalta se ei ole periksiantamaton kuin mekaaninen kiristin.
Hieman tuo ketjun käsin painamisen periksiantaminen vaikuttaisi hieman ehtoopuolella olevasta kiristimestä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 20:12 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Olisi pitänyt tarkemmin katsoa laahaimen kunto, kun oli nokat irti. Ettei vaan olis tässä säätövarat lopussa, kun kerran kiristimen sivutappikin on niin syvällä :( Mittasin ketjun, mutta se ei ollut lähelläkään hylkyrajaa.

Venttiilikopassa ja kannessa oli kummallisia jälkiä ja mikäpä muut kuin ketju niitä on sinne tehnyt. Tuntuu vaan erikoiselta, että miten se olisi niin rajusti voinut hakata. Jäljet huomasin, kun viime kesänä ensimmäisen kerran otin koppaa pois.

Periaatteessa kiristimenhän saisi kiinteäksi korvaamalla jouset holkeilla, mutta parempi vaihtoehto olisi investoida kaupasta ostettuun kiinteään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 13, 2013 21:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sen kiristäjän laahaimeen tekemän kuopan voi tuntea sormella, kun kiristäjän käyttää pois. Alunperin siinä on vain pieni loiva syvennys, mutta menee ajan saatossa selvälle kuopalle lopulta. Mekaanisessa on kiristysvaraa alkuperäistä reilummin, mutta sen kiristämisessä saa olla tarkkana, menee herkästi liian tiukalle ja kuumassa koneessa se menee vielä kireämmälle. Mekaanisella saa vanhalle laahaimelle vähän peliaikaa lisää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 18, 2013 20:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 16:44
Viestit: 9
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Mulla on Spectressä automaattikiristimen säätövara loppu ja pistin APE:n kiristimen tilaukseen rapakon takaa.
Saako sitä kiristintä vaihdettua,ilman että joutuu purkamaan kaasarit pois tieltä?

_________________
Kawasaki KZ 750 Spectre -82
Honda Goldwing 1200 Aspencade -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 18, 2013 22:14 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Racingrabbit kirjoitti:
Mulla on Spectressä automaattikiristimen säätövara loppu ja pistin APE:n kiristimen tilaukseen rapakon takaa.
Saako sitä kiristintä vaihdettua,ilman että joutuu purkamaan kaasarit pois tieltä?

Periaatteessa saa, mutta on todella ahdas paikka - pulteja pitää kiertää vähän kerrallaan nitkuttamalla. Ja laitetaan tähän vielä se APEn kiristysohje: kampiakselilta pyöritetään konetta ja samalla kiristetään APEn kiristyspulttia sormin - ei missään tapauksessa työkalulla. Kun APE ei enää sormin kiristy, kierretään 1/6 kierrosta kiristyspulttia takaisin. Lukitusmutteri kiristetään samalla kiristinpulttia kiintoavaimella / hylsyllä kiinni pitäen - se ei saa pyörähtää lukutusmutterin mukana. Ja muistetaan samalla, että ketjua kiristettäessä venakopan pitää olla paikallaan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com