Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 15:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2013 13:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 12:53
Viestit: 4
Elikkäs olisi "hieman" ongelmia kyseisen pyörän kanssa. Ensinnäkin huoltomanuaalin mukaan pyörästä puuttuu pari osaa; vacuum valve switch ja vacuum valve. Ilmeisesti näillä on jotain tekemistä "kleen air" modauksen kanssa (yritin etsiä siis tietoa internetistä). Onko tällainen modaus siis mahdollinen ja saako pyörän toimimaan ilman näitä puuttuvia osia, jos se on mahdollista, miten "ylimääräiset" putket tulisi yhdistää?

Ongelma pyörässä on: 1 - 3 vaihteilla pyörä toimii moitteettomasti, mitä nyt tyhjäkäynti vähän röpöttää. 4 - 6 vaihteilla pyörä kuitenkin tuntuu tukehtuvan (varsinkin jos kaasun vääntää pohjaan) eikä vauhti nouse yli 120 km/h paitsi todella hitaasti kitkuttelemalla jos silloinkaan. Missähän mahtaa olla vikaa?

Kaikki apu ja ideat on tarpeen, kiitos jo etukäteen ja tuossa vielä kuvia selvennökseksi.


Liitteet:
2013-04-19-257.jpg
2013-04-19-257.jpg [ 205.11 KiB | Katsottu 8082 kertaa ]
2013-04-19-258.jpg
2013-04-19-258.jpg [ 210.26 KiB | Katsottu 8082 kertaa ]
2013-04-19-259.jpg
2013-04-19-259.jpg [ 244.64 KiB | Katsottu 8082 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2013 14:22 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kleen air on pakokaasujen polttamista puhtaammiksi pakoputkistossa, syöttämällä pakokanaviin raitista ilmaa alipaineella avautuvien Reedventtiilien avulla. Vacuum valve ja switch taas avaa ilmankulun ilmanputsarikopalta noille reedventtiileille.
Pyörä toimii ilman kleen air systeemiä, vaatii vaan huolellisen tulppaamisen kaikkiin lähtöihin. Sulla näkyy olevan noita letkuja jätetty vähän sinne tänne tulpattuina pulteilla letkuihin ja kannen Reed venttiilit yhdistetty keskenään yhteen. Ei välttämättä kaikkein tiivein ratkaisu.
Kanteen kannattaa hommata tai ite tehdä alumiiniset umpikannet noiden reed venttiilien ja niiden kansien tilalle. Reed venttiilit jäävät pois kokonaan samassa yhteydessä.

Jos ne poistaa välistä, alkuperäisillä kansilla, polttavat pakokaasut kaikki muoviosat sulaksi, sama käy jos reed venttiilit jäävät aukiasentoon karstan takia. Niilläkin on käyttöikänsä.

Röpötys viittaisi imuvuotoon jossain tai rikkinäisiin alipainekalvoihin kaasareissa, myös luistit voivat alkaa olemaan horot.
Pistä peli tulille noin että näet nuo kaasarit tuossa ja tarkkaile luistien liikkeitä, onko niiden liike yhteneväistä keskenään.

Onkohan kuvassa näkyvä bensafiltteri alkuperäinen vai lisätty jälkeenpäin. Tahtovat jälkeen asennetut filsut ahdistaa bensan kulkua juuri kun soppaa tarvittaisiin, tosin tässä pyörässä varmaan bensapumppu.

Aloita vikojen eliminointi kaasareiden joutavien letkujen korvaamisella kunnon tulpilla.

Uudet sytytystulpat paikalleen ja tuoretta bensaa ja sitten kokeilemaan tulille.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2013 14:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 12:53
Viestit: 4
kiitos paljon vastauksesta! Tarkennuksia sen verran että tuo lähtöjen tulppaaminen eli voiko kaikki irralliset letkujen kohdat tulpata? Alipainekalvot oli ainakin ehjät kun viimeksi avasin kaasarit eli niissä ei oo vikaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2013 14:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Suotavaa olisi, mitä pitempi joutilas letku siellä turhaan roikkuu, sitä enemmän vuotomahdollisuuksia.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2013 15:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Jeesuksen ahdasta on tuolla 6R:nkin pannuhuoneessa... :huh:

No asiaan, ymmärtääkseni jos Kleenin poisto tehdään oikein, pitäisi käyttää "block off plates" kansia. Noit KAW2 kannet sopii tähän 6R:ään.

http://www.ivansperformanceproducts.com/airkitkaw.htm

Kleenin poiston pitäisi vähentää moottorijarrutuksen poksumista pakarissa, omassa en ole huomannut tuota vaikutusta, mukavan väljää kyllä konehuoneeseen tuli.

Pidätä oikeuden kaikille korjata mahdollisia pöpöpuheitani. Ugh.....

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2013 15:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Kaasarien synkronointi mahdollisesti voinee kans mennä pieleen Kleenin poistossa...

EDIT.

....ja aiheuttaa röpötystä.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 23, 2013 16:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Kuvaa kun tarkemmin katselin, niin näkyy ettäs siinä kohdassa missä pitäis olla se "vacuum valve", onkin putki joka yhdistää ne reedeille menot venttiilinkopassa. Ehkä aiheutta käyntihäiriötä, kun reedeillä yhteys tuolla tavalla. Tämä kuitenkin mutua.

Haiskahtaa anyway ns. köyhänmiehen kleenin poistolle...

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2013 11:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 12:53
Viestit: 4
joo tähän tulokseen olen itsekin jo tullut että joku tehnyt vähän vasemmalla kädellä :o mutta noita block off plateja tilasinkin jo netistä että täytyy ne laittaa paikoilleen ja kun saan pyörän kasattua niin kaasarien ja venttiilien säätöön kannattaa varmaan viedä kun en tosiaan tiedä onko ikinä säädetty ja kun on tosiaan tehty vähän muuntelua niin tekee varmaan hyvää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 25, 2013 17:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 12:53
Viestit: 4
Vielä semmonen kysymys teille tietäjille, että pyörän takaa tuleva letku joka yhdistyy ilmanputsarin kotelon taakse, niin jätänkö sen kuitenkin paikoilleen, vai tukinko senkin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 25, 2013 18:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sitä letkua älä tuki, se on varmaan koneen huohotusletku, eli tulee koneesta ilmaputsarikoteloon.
Koneen huohotus eli mäntien liikkeen kampikammioon aiheuttama edestakainen ilman pumppaus on johdettu sinne.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 26, 2013 09:44 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tulee mieleen sekin entinen luokkakaveri, joka kyllästyi GpZ900R:n nopeaan ilmanputsarin likaantumiseen. Innoissaan hän kertoi tukkineensa huohotusletkun ja putsari pysyi puhtaana - mutta kone sai jatkuvan ulkoisen öljypesun, kun stefat antoivat periksi huohotuksen paineelle :uaa:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 26, 2013 18:28 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Onkos tuossa laitteessa pikkuiset ilmaputket kaasareille joilla paineistetaan kohokammiota pikkaisen bensansyötön varmistukseksi. Sellaiset härpäkkeet löytyy ainakin omasta zzr 1200:sta. Kerran jäi yksi putki liitoksesta auki ja kone ei käynyt oikein kuinkaan.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 29, 2013 01:43 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
putsarin kumikurkut kantsii kans tutkia, ovatko kivikovat ja vuotaako sieltä väärästä välistä. omassa zzr1100 kärpiössä vm. 1992 on ainakin ne kivettyneet jo ja kaasarit saavat ilmaa miten sattuu ja käynti on huonoa.

yks paikallinen turboguru sanoi, että alipainekalvot ovat tuskin koskaan olleet rikki tai edes venyneet kun on etsinyt vikoja omassa mp-korjaamossaan käyneistä huonokäyntisistä prätkistä. väitti jopa etteivät ne mene koskaan rikki ellei niitä töki jollakin terävällä.

yleisimmät prätäysvaivat tulevat kaasarien kannenpuolen tai putsarinpuolen ilmavuodoista ja tuossa tietenkin tuo kleenin epämääräinen poisto voi olla lisänä yhtenä syynä.

yks vanha konsti selvittää vuotoja on laittaa kone tulille, käyttää lämpimäksi ja tyhjäkäynnillä suihkia kurkuille starttipilottia. jos käynti muuttuu eli rundit nousee, niin sieltä vuotaa.

vastaava joku muukin palava aine suihkuteltuna voinee toimia, esim. crc tai wd40. bensaa ei kannattane suihkia, voi olla koko pelin soihduksi muuttumisvaara liian iso ja kulmakarvat saattavat kärähtää.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 30, 2013 08:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Vaikkei tässä nyt ruiskusta olekaan kyse niin laitan silti esimerkiksi siitä että kuinka kaikki vaikuttaa. RuiskuMöhkön huolto-ohjeissa sanotaan mm. että öljyntäyttökorkin mahdollinen ilmavuoto saattaa häiritä ruiskusysteemin toimintaa. Mihin tämä sitten perustuu niin viisaat tiennee.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com