Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 17:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2013 11:44 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Talven aikana ilmenny mopon sähköihin pari pientä toiminta häiriötä, eli neutral-valo sammuu hiipumalla muutaman sekunnin palamisen jälkeen ja syttyy kun kallistaa pyörää vasemmalle.
Jossain sille on kytkin, joka valon päälle kytkee, mutta missä ja miksi se käyttäytyy noin?
Ja toinen, eli vilkut ei vilku vaan palaa yhtäjaksoisesti tasan niin kauan, kuin vilkun katkaisija on päällä. Releet testattu, ilman vaikutusta. Vilkut on aiemmin toiminut, muuten olisin epäillyt edellisen omistajan tehneen suorakytkennän. Jännitettä piisaa, eli about 12V löytyy releelle tulevista kummastakin johdosta. Maavika ei kai voi vaikuttaa kaikkiin neljään vilkkuun + merkkivaloihin?

Ja koska olen kaasareiden kanssa kohtuu tumpelo, eli kokematon, on jäänyt epäselväksi miten bensan taso säädetään. Eli ongelmana on 2&3 kaasareiden ylivuoto. Pinnan taso on edelleen mittaamatta mutta jos ja kun sitä pitääpi alkaa säätää, niin olis kiva tietää mitä pitäis tehdä, eikä alkaa vasta sitten etsiä apua ja neuvoja.
Lontoonkielinen manuskakin löytyy, :lukea: mutta kun kaikki pilot ja muut ruuvit ja järjestelmät on hitusen outoja, niin manuskan anti on turhan ohut. Eli mitä pitää säätää jotta tapahtuu jotain ja mikä vaikuttaa mihin.
Kai se sieltä aukeis, kun vaan olis kunnolla aikaa keskittyä, mutta kun kolmen lapsen isänä ei ole... :help:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2013 19:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vapaavalon anturi on vaihteiston kopassa, eli eturattaan alla olevassa. Taitaa jumittaa anturi hieman, puhdistushommia. Eturattaan päällä oleva koppa auki, vaihdekiksi pois ennen sitä, niin pääsee anturiin käsiksi. Anturi maadoittaa sille tulevan johdon.

Olisiko vilkun vivun johdotuksessa kontaktivikaa, ne kosketuspinnat on aika aneemisia jo alunperin, vaatimattomat jouset painaa kontaktipintoja toisiinsa ja ne kontaktipinnat kuluvat kuopille. Pura kapula ja putsausta kehiin. Varoitus - paljon pieniä osia :uaa:

Bensapintojen tason säätö vaatii koko kaasaripatterin irroituksen, pohjakupit pitää saada auki, josta pääsee uimurin kohojen kieltä taivuttamalla bensapinnan tasoa säätämään.
Bensapinnat pääsee tarkistamaan periaatteessa kaasarit pyörässä paikallaan ja näkee onko syytä edes purkaa kaasareita sen takia pyörästä pois.
Tyhjennysproppujen (siellä kaasarin pohjassa on joko ruuvi tai putki, jota ruuvi avaa) tilalle laitetaan läpinäkyvä letku, letkun toinen pää nostetaan reunimmaisen kaasarin rinnalle. Kun hana avataan vapaalaskuasentoon PRI, nousee bensapinta kaasarin lisäksi myös letkussa hieman alle uimurikammion ja kaasarin rungon alapuolelle (n. 3 mm) joko virittää kaikille kaasareille nuo letkut tai tekee joka kaasarille erikseen saman kokeen ja merkitsee niiden pintojen korkeudet ylös.

Ohessa räjäytyskuva kaasarista:
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1981-kz75 ... ml#results

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 26, 2013 22:17 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Thanks, arvasin että apua löytyy :kiss:

Nuo bensapintojen tasot on oudot. Mittasin tasot ja kohokupin yläreunasta eli kaasarirungon alareunasta mitattuna bensan pintaan jää 18-22mm?
Mittaus suoritettu pyörä jalalle nostettuna läpinäkyvällä letkulla ja letkunpää oli luonnollisesti avoin.
Mikäli manuskasta oikein ymmärsin, pitäisi ko.mitan olla 4.0mm?
Silti polttoainetta vuotaa ylivuotoputkesta. Tankista kaasariin päässeet roskat ovat tosin kiusanneet niiden toimintaa, suodatin kun ei ollut kunnolla paikallaan. Kohokupit ja tankki nyt puhdistettu.
Mopo käy kohtuu hyvin niilläkin säädöillä, vaikkakin tyhjäkäynti on huonoa ja veikkaan, että kierrokset nousee taas koneen lämmetessä, kuten teki viimekesänäkin (ai miten niin myöhässä ajokauden aloituksesta...). Ne vapaavirtaus suodattimet on sentään talven aikana vaihtunut pipercrossin suodattimiin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com