Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 20, 2014 13:37 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 11:50
Viestit: 16
Olisko kellään nurkissa 13 mm halkaisijaltaan olevia venttiilinsäätöpaloja.

Gpz 550 sylinterinkansi on hiottu, venttiilit hiottu, pakoventtiilit vaihdettu. Nyt ongelmana on, että rakotulkilla ei saa pakoventtiileille minkäänlaista välystä. Olemassa olevat palat liian paksut. Tarttis siis saadä jonkinlaisen mitattavan välyksen, josta laskis uusien palojen koon. Sumekolta kun paloja summassa tilaa, niin kalliiksi tulee :(

onko edes ideoita miten etenisi??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 20, 2014 17:37 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kokoa 200 olevat palat paikalleen ja välyksen mittaus. Jos välystä ei kaksatasillakaan ole, niin sitten vaan lyhentämään venttiilinvartta, mutta varovasti. Missään tapauksessa ei saa mennä hiomaan säätöpalaa ohuemmaksi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 20, 2014 21:58 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 11:50
Viestit: 16
oolrait thanks. :boing: Kyllä tosiaankin voisi ostaa riitttävän pienen palan elikkä 200:sen, Alkuun suunnittelin 260:stä kun paikallaan oleva minimipala on 300. Ehkä en lähde venttiilivartta lyhentelemään, josko venttiililautasta hioa, mutta hiomolla sitten :axe2:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 20, 2014 23:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Lautasta tai seetiä hiomalla välystä saa vain tiukemmaksi, ei isommaksi. Varren hiomisen maltillinen varoitus lienee siksikin, että jos hioo liikaa alkaa nostimet painamaan venttiilin lukituspaloja auki tai löysälle joka nostolla ja voi venttiili pudota lopulta pyttyyn ajossa (ei ainakaan kannata niin kauan kuin kaupan shimmipaksuudet riittää). Shimmipalojen hiomista taas kehoitetaan välttämään, yksi syy ainakin joskus mainittu että pala voi pirstaloitua (tai kuluttaa nokkaa...) jos ei ole ihan suora ala/yläpuoli

Nikä tuossa on paksuin pala nyt, saako niitä kierrätettyä vähän ohuemmiksi että saa mitattua, joku ystävällinen huolto voisi ehkä myydä palat mittauksen ajaksi jonkinmoisella palautus/vaihto-oikeudella?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 09:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kannattaa muistaa, että venavarren lyhennys on Kawan huoltomanuaalissa esitetty normaali menettely, koska uusissa venoissa on usein vartta hieman reilusti - näin ne saadaan sopimaan mahdollisimman moneen kanteen. Venan lukituspalan yläreunan ja venan pään minimietäisyys on (muistaakseni) 1 mm.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 10:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuo konemalli ei olekaan minulle tuttu, isommissa voi saman koneperheen eri jäsenissäkin olla eroja, kuten vaikkapa minun koneessa on varren lyhentäminen kielletty, vaikka jossain sukulaisessa saakin lyhentää vähäsen

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 21, 2014 10:32 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Itsellänikin GPz750:ssa olis tarve kolmelle 2,00 palalle. Tavarantoimittajalla tuntuu olevan toimitus-/yhteydenpitovaikeuksia. :mur: Vaihtoon taitaa mennä palojen lisäksi ko. toimittajakin! Sen siitä saa kun yrittää tukea kotimaista vaihtoehtoa... :miekka:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2014 15:51 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 11:50
Viestit: 16
Ohuin mitattu pala on 300 ja sain hankittua 200:sen palan vaihtamalla vanhan palan mp-liikkeessä, jolloin sain sen sitten halvemmalla. Imupuolelle saa vanhoista paloista oikeanlaiset välykset, mutta Pakopuoli täytyy tsekata tolla 200:sella, josko rakoa syntyisi, niin pääsis ostelemaan oikeat palat sinnekki. Ei löytynyt palan palaa Hämeestä, Jyväskylästä löytyi :stobe:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2014 09:11 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Heh, tavarantoimittaja toimitti tavaran. Tai siis osan tavaroista; kolmesta tilatusta shimmistä saapui kaksi kappaletta... Täsmennöksenä mainittakoon, että paikallinen valtuutettu Kawa (+muutama vähäpätöisempi merkki) -huoltokorjaamo kysymyksessä, tilaa siis kamat Sumekolta. Joka siis ei merkin maahantuojana pystynyt toimittamaan kolmea tilattua säätöpalaa kolmessa viikossa...! :miekka:

Jälkitoimitusta odotellessa pistän ulkomaantillauksen vetämään, taitaa olla nopiampi (ja oletettavasti myös edukkaampi) tapa se. :kuuma:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com