Moi, Tuli hommattua ZR-7aan juuri ennen kauden alkua pikkasen isommalla porauksella oleva lohko ja siihen sopivat männät.
Ja juu, tiedän, "olisit duunannu ens talvena". Eipä ollut sen vertaa älliä päässä siinä vaiheessa, "pikkujuttuhan" tuo vaihto on...
Hetken turattuani totesin että pari eroa on ZR-7n ja ostetun lohkon välillä. Nokkaketjun kiristäjä on erilainen. (toivottavasti) oikeanlainen löytyi spinninwheelistä. Vähän pidemmälle päästyäni huomasin että ostettu kiristäjä on aika paljon lyhyempi... Eli nyt on tilattu sumekolta se kiristäjän ja ketjun väliin tuleva kilke, mallia 1993 ZR750 (Zephyr). Kyllä tuon pitäisi pikkuhiljaa alkaa muotoutumaan...
Onko tämän palstan guruilla kokemusta miten tuollaisen saa parhaiten säätöihin?? Tässä vähän siitä miten ajattelin toimia... Tarkoitus olisi käyttää vakiokaasareita (CVK32) jollei jollakulla ole mitään painavaa sanottavaa sitä vastaan.
Putkisto on Barracudan e-hyväksytty vähän paremmin virtaava, samoin ilman saantia on vähän modattu. Pääsuutin on jonkun verran kasvanut alkuperäisestä ja nyt pitää ihmetellä noita lambdan kanssa. Putkeen on tehty paikka anturille.
Kaasareista vielä sen verran että nelosen pilot-ruuvi on ihan jumimssa. Yritin availla ja siitä lohkes kannasta toinen puoli. Annoin uida crc:ssä yön yli, Tein dremelillä uuden uran messinkiin, lämmittelin ja kokeilin mutta tulos oli sama. Jos joku tietää sen suhteen jotain kikkaa, niin olisin sangen kiinnostunut kuulemaan..
Jumissa olleen pilot ruuvin pää tuli sen verran imukurkkuun että sormella tunsi ja pystyi laittamaan ykkösen suunnilleen samaan. Keskimmäiset säädin vähän rikkaammalle kun ykkösen.
Venat pitäis vielä säätää ennen nippuun laittamista mutta sitä on tullut tehtyä aiemminkin. Venttiilisäädöistä vielä sen verran että kaverin ZR-7ssa on ykkösen imunokka sen verran omituisen muotoinen että jos välyksen laittaa yläkuolokohdassa 0,15, niin se kantaa osassa kierrosta, se ei varmaan ole hyvä. Mutta mitä tuolle tekisi? Muuta kun että laittaa välyksen niin isoksi ettei kanna nokan tasasella osalla.
_________________ Ei riemulla rajaa kun KAWALLA ajaa!!! ZR-7, Kyllä se riittävästi menee... 3 x Rataperse, 2 x yli 2000km/24h
|