Aika huonoistakin sarjoista voi saada elvytettyä, mutta työlästä se on ja vaatii paljon työtä. Ihan täysin alkuperäisiä pyöreitä liittimiä ei saa tarvikkeena, mutta nuo ainakin toimivat:
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/ja ... 856646d1deMuistaakseni siellä oli myös joku setti pihdeilla (Perusrimpulat eristämättömille puristusliittimille)
Erilaisia lattaliitinmallejakin löytyy moninapaliittimillä, voi löytyä myös ihan lähitarvikeliikkeistäkin, ja louisilta on joskus tullut hommattua tuollainenkin setti:
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/el ... 856646d1deEtottuvat vaan ikävästi 40 vuotta kellastuneiden rinnalla, voi kokeilla sopiiko sisuskalut vanhaan muovirunkoon.
Mutta sitten niiden kärsineiden (katkenneet, ryöstetyt, kuumenneet...) johtojen korjaaminen - suurin ongelma taitaa olla löytää oikeanvärisiä johtoja, autohajoittamoilta voi ehkä kaivella vanhemmista autoista, muuten ne vaan korvataan uusilla ja jatkoskohta piilotetaan suojakuoren sisään (Itse olen suosinut tinattuja jatkoksia kutistesukalla ja sukan sisään kunnon sääsuojaus tai liimasukka- ei juuri tule pullistumaa, mutta ei sovellu kuin taipumattomiin kohtiin). Kawoissa on myös haaroituksia noiden suojien sisässä, eli yksi johto voi jakaantua moneksi - maadoituksia tms. niiden kunnon mittaaminen on vaikeaa, pitäisi mitata ylimenovastukset (jännitehäviö) reilulla kuormituksella. Nykyään saisi myös sellaisia tinan ja liiman sisältävia jatkossukkia, muttei niistä mitään kokemusta (tai yhden kerran olen kokeillut autossa, mutta luotettavuudesta ei havaintoa).
Sitten niillä on myös johtojen suojaputkea/letkua, sen originaalisuuden asteesta en tiedä enkä kestosta (kaapissa se on kestänyt vuosia
) mutta tuota löytyy kokona vain pienempiin häntiin ja sivuhaaroihin.
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/sl ... be0655bfe4Huomasin että noillakin on sukkajuotosjatkoja:
https://www.louis-moto.co.uk/artikel/so ... be0655bfe4(Toi on siis Saksalainen Louis.de vaikka linkit on UK kielen takia, on sikäläinen Storm-motor tms, mutta pitkä historia ja oli mm -60 luvulta Kawasakin maahantuojakin Saksassa)
Pitkä talvi edessä ja aikaa askarrellakin...
[Edit] Katselin että on noissa ainakin erikseen kytkentäkaavioissa kuvat US/Canada ja Europe, mutta mitä eroa mahtaa olla, joskus oli ainakin valoissa ja valomääräyksissä?
Tuolta vaan ei oikein erota huonoista kuvista:
https://www.classiccycles.org/1852/597943.html