Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Kesä 07, 2024 06:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 12:56 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kävin tuossa ulkoiluttamassa Akashi Experssiä konetiellä, kun paluu matkalla alkoi tärinä lisääntyä ja pihalla kiristelin nokkaketjun kiristintä ja käynti hieman parani kunnes käytin hieman kaasua ja joutokäynnille löysätessäni kuului pahankuulloinen kirskaisu motista ja kierrokset laskivat selvästi.
Kunhan hieman mosa jäähtyy, alan kurkkimaan venakopan sisään, löytyykö mitään syytä moiseen ääneen ja käytökseen. Jotain sieltä on varmaan tullut tiensä päähän, jänzkättää vaan mikä se on. Laakerilta se kuullosti, saapa nähä.
Taitaapi jäähä kokkareet tältä viikonlopulta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 13:20 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
ai ai. toivottavasti on vain jotain viatonta vikaa, vaikka joltain koneenlaakerilta tuo kuulostaisi kertoman perusteella. harmi sellainen vika olisi just nyt kokkarekauden alkupuolella ja kesän ollessa vasta alussa. voisit lainata multa multakärpiötä jos oikein kova ajopolte iskee, kohtuu korvausta, esim. vakuutusmaksua vastaan, ja jos omaasi joudut osia odottamaan ym, tjn.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 15:31 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tattis vaan Bata, mutta pääseehän sitä tuolla Mk II pyöristetyllä versiolla ajelemaan jos tarvii.
Availin venakopan ja mitään silminnähden hajonnutta ei sieltä näkynyt, yläkeskirulla oli moitteettomassa kunnossa. Epäilyni kohdistuukin tuohon kiristimeen ja sitä painavaan kiristinrullaan. APE:n kiristin oli purkaessa epäilyttävän ulkona (siis koneeseen sisäänpäin) ja kokeilin alkuperäistä automaatti kiristäjää maksimisäädössään paikalleen, eikä sen pelivara riittänyt painamaan ketjua kireälle, APE oli itseasiassa toista senttiä pitemmällä, joten rulla lienee aivan finaalissa (kumit murusina koneessa) Nokkaketjun 20 lenkin mittaus tulos oli toleranssien sisällä.
Jotain positiiivistä, venan välykset olivat liki samat (0,10-0,15 mm) kuin silloin 4 vuotta sitten kun koneen kasasin talman tallilla.
Yläkerta menee purkuun tuon rullan takia, sitten näkee mitä muuta mosa on pureskellut. Kumin palojahan (pieniä mutta tuoreita) tuossa on viime öljynvaihdoissa mukana tullut, joten alkuperä alkaa jo varmistumaan.
Taidan tuossa hieman grillailla ja vetäistä muutaman ölpän, pidän omat kokkareet pihalla hajonnutta Kawan mosaa katsellen. :beer:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 16:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Hanan letkuja irrotettaessa pisti silmiin vielä outo piirre, alipaine letkua hanasta poistaessa, tuli sieltä joku tippa bensaa, eli jotain häikkää siinäkin taitaa olla, vaihtunee Raadon turbion vanhaan mekaaniseen hanaan samalla. :beer:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 16:31 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Joo,näinhän meilläkin eilen kävi että kolikoli :shock:...
Ja sitä ihmeteltiin :roll: ...
Mutta onneks Goose pelasti päivän kertomalla mikä jaskaa vaivaa 8) .
Siitä startin vapaakytkimestä oli sitten ruuvit löysällä (kuten omistajallakin).
No nyt sit täälläkin vietetään ehtoota tallilla 8) mut ei grillata :beer: ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 20:42 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Hanan letkuja irrotettaessa pisti silmiin vielä outo piirre, alipaine letkua hanasta poistaessa, tuli sieltä joku tippa bensaa, eli jotain häikkää siinäkin taitaa olla, vaihtunee Raadon turbion vanhaan mekaaniseen hanaan samalla. :beer:

Toivottavasti ei ole päästänyt enempää bensaa alipaineletkun kautta koneeseen - noin ihan kiertokankien hyvinvoinnin kannalta. Toivotaan parasta, pelätään pahinta :?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 22:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Sulla on kokemusta kyseisestä moottorista pidemmältä ajalta kun mulla joten turha mun on alkaa tässä neuvoa mutta mun pyörässä oli samat oireet silloin kun magneetto päätti syystä tai toisesta irrota kampuran päästä.

Ensin kuulosti niinkuin joku olisi leikannut kiinni ja sitten käynti muuttui täristäväksi jolloin oli sen verran järkeä että käänsin keulan takaisin kohti kotia ja aloitin suomalais ugrilaisen piharemontin että sain vihreän lukkoliiman avustuksella murikan pysymään taas paikoillaan että matkan teko jatkui. Johonkin oli kiire.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: mottionkelmat
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 22:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
sitä on nyt näköjään liikkeellä :'' ,eilen tullessani ajelulta
1000 ltd:n ykköspytty alkoi savuttamaan perskeleesti :?
talvella hoonautin ja rengastin myllyn alkuperäisillä osilla,
siinä ihmettelin aikani,ja eikun purkamaan :(
öljyrengas poikki(levitysrengas) :''
eli sama homma kun jäsen Z 1109 :llä,onneksi sumekolta
löytyi hyllystä,vielä toivoa päästä hossaan :roll:

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 09, 2006 22:57 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
joppe kirjoitti:
Sulla on kokemusta kyseisestä moottorista pidemmältä ajalta kun mulla joten turha mun on alkaa tässä neuvoa mutta mun pyörässä oli samat oireet silloin kun magneetto päätti syystä tai toisesta irrota kampuran päästä.

Ensin kuulosti niinkuin joku olisi leikannut kiinni ja sitten käynti muuttui täristäväksi jolloin oli sen verran järkeä että käänsin keulan takaisin kohti kotia ja aloitin suomalais ugrilaisen piharemontin että sain vihreän lukkoliiman avustuksella murikan pysymään taas paikoillaan että matkan teko jatkui. Johonkin oli kiire.


Tuo roottori mullakin kävi mielessä, se kun aiheuttaisi juuri tärinää koneessa. Jokusen kerran kun sekin on irronnut sähköstartin aikana, siksi se on poiskin nykyään siitä kampurasta, eli siinä on pelkkä roottori kampuran päässä, ilman vapaakytkintä. taidan varmuuden vuoksi avata laturin kopankin, menee siinä samalla.
Huomenna ollaan taas viisaampia asian tiimoilta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 07:39 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Kummallinen yhtälö :? .
Kylmänä kautena hajos yks ja toinenkin kuski ;D
ja näin lämpimänä pyörät :'' ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 07:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuka sitä nyt remonttia kylmällä alkaisi tekemään, hellepäivät on sitä varten. Mukava remppailla kun aurinko helottaa, saa sitten kolealla kelillä ajella. :) :P :''

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 10:19 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kansi on irti ja syy löytyi, nokkaketjun kiristimen kumirullassa, tai oikeastaan siinä kun sitä ei enää ollut. Sen metallinen akseli oli alkanut muotoutumaan pinnaltan rattaan muotoiseksi, hassua ettei ketjussa näkynyt merkkiäkään mistään raapimisesta, eli ei se kauan ole ihan paljaana metallisena siellä jengannut, ainoastaan sen viime hetken sekunnit, jolloin kirskuva ääni tuli ja stumppasin koneen heti. Öljypohja pitää vielä riipaista irti, mujua on varmaan kivasti siellä ja pumpun sihdissä.
Sotasyyllinen istuu tässä naputtamassa, perussyy oli kumminkin liian kireälle viritetty APE:n kiristin, joka tuhosi kumirullan aikansa painettuaan sitä ketjua vasten. Takaisin paikalleen laitan orgis automaatin muutettuna mekaaniseksi, sillä ei saa ylikiristettyä ketjua. Täytyy kaivella jostain laatikon pohjilta vähemmän käytetyn näköinen kiristimen rulla uusiokäyttöön.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 10:37 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Hyvä, että syy löytyi! Kuten monta kertaa on tullut todettua APEn kiristäminen on milteinpä taidetta - todella helposti tulee kiristettyä liikaa. Klasmon kopio on siinä mielessä pikkaisen parempi, koska se on hieman raskaampi kiertää eli näppivoimilla ei saa kirrattua ihan niin tiukalle.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 11:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vanhoissa rullaketjukoneissa on kiristimessä vielä tuo alunperin pehmeä kumirulla, joka antaa myöten aika paljon ja jää herkästi liian kireälle, varsinkin jos kiristys tehdään kylmälle koneelle ja jossa lohkojen lämmettyä tapahtuu alumiinin lämpölaajeneminen, joka on suurempaa kuin metallisen nokkaketjun, jolloin kuumana ketju on sitten tosi kireällä.
Riviketjuissahan on vain pelkät laahaimet, joissa vastaava jousto on pienempää.
Luulisi että tähän ikään mennessä olisi opinut jotain, mutta ei, taas piti lyödä päätään mäntyyn, ennen kuin oppi meni perille.
Loput kumimujut löytyivät nätissä klimpissä pumpun sihdin lähellä. Vanhaa kondenssivettäkin oli öljypohjan takaosassa, joten ei se öljy ole edes 100 asteiseksi joka paikassa päässyt.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 19:52 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Peli nipussa ja käy jälleen :jump: . Löysin käytetyn kumirullan hajonneen tilalle, ei uudenkarhea, mutta pelittää. Käynti hieman erinlainen kuin ennen. Laitoin alkuperäisen kiristäjän, selvästi äänekkäämpi nenäketju tuolla kuin APE:lla, kun kiristää vain jousivoimalla. Isompia vuotoja ei havaittavissa, laitoin pelkän Cometic 1-osaisen kansipahvin ilman kuilun kumia, hioin vanhat tiivistejämät ja muut schaisset 600 hiomapaperilla molemmista pinnoista, saapa nähä kuin alkaa vörkkimään. Alapään tiivarin jätin vanhan kun tuntui aika hyvin pysyvän sylinteriblogi paikoillaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 20:11 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Toiwotamme onnewa :jump: .
Pääset sentään sunnuntai ajelulle :moto: .
Sain kans kasaan mut sitten alko pakokäyräkin rätkyttään joten maanantaina
wasta baanalle :'' ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 20:57 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Hyvä että sait kuntoon. Tuliko ekoilla sawuilla paljonkin wihreää kun näytti pata niin siitepölyiseltä? :P ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 22:19 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
eipä siinä kauan mennyt,varsinkin kun osat löytyy...on hyvä olla varaosia valmiina,... täytyy tunnustaa,että minäkin olen kasannut usein yläkerran vanhalla alatiivarilla ja hyvin on öljyt pitänyt. jos se ei repeydy,niin 95% tod.näk pitää...omalla vastuulla.. 8) don`t try this at home ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 11, 2006 00:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
hieno homma goose, että taas pelittää :D itte oottelen männänrengassatsia,
maanantaille lupailivat sumekolta tänne pohojanmaalle saapuvaks.
kyllähän noi tiivisteet voi kahteenkertaan käyttää,jopa kansipaffinkin
sillä vitonrenkaathan sen öljyn pitää sisällä ja vettä ei myllysä oo,
joten liekkirenkaat kyllä kestää uusiokäytön 8) ( tosin vain kerta kiellon
päälle) :moto:

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2006 11:44 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Innostuin tuossa vielä pakoputkien kanssa pulaamaan. Laitoin jäätelökauhojen tilalle 400 mm Slash-cut vaimentimet, jotka tosin ei mahtuneet D3 juuriputkien pöntön 55 mm lähtöjen päälle, niin laitoin niiden sisään, jotka tiivistin kaljatölkeistä leikatuilla sliceilla (Lapin kulta IV - tuonti tavaraa, ei menny panttikaan hukkaan, sisältö menikin jo hyvään tarkoitukseen viikonloppuna rempan välissä)
Äänet ovat vieläkin mureat, muttei niin räkäiset. Vielä kun noihin laitan uudet vaimennusvillat, niin johan..

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com