Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 11:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z900/Z1000?
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 07:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Itsellä Z900 -74 jossa -80 Z1000 moottori. Koneessa vaihteistovikaa,kakkonen loikkii päältä pois sekä savuttaa sinistä myös aikamoisesti, sekä öjyä vuotaa erityisesti kannentiivisteestä nokkaketjutunnelin kohdalta. Seissyt pitkään. Savutus voi nyt johtua monestakin syystä mutta vaihdevika vaatii vissiin isomman remontin,uusia rattaita ym.mukavaa. Tarjolla olisi edullinen Z900 -74 moottori ja kysymys kuuluukin kuinka paljon osia voi näistä sekoittaa. Käykö esim vaihteiston osat päikseen, entäpä moottorin yläkerran osat, mahtuuko tonnisen sylinteri 900 lohkoon, entä 900 kansi tonnisen sylinteriin?? Kampiakselihan sama? Käykä tonnisen laturi 900 moottoriin? Entä nokka-akselit,onko nostoissa ja ajoituksessa eroa? Kumman koneen lohkot kannattaa hyödyntää, onko mainittavia eroja? Netistä kai nämä tiedot jostain saa kaivettua mutta jos joku nämä jo tietäisi kun Kawasaki-tietous aivan uutta, Suzukit jo tunnen läpikotaisin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 08:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Noita koneita voi sotkea jonkin verran keskenään. 72-78 malleja voi tehdä aika helposti ristiin. 79-80 Mk II malleissa mosa muuttui hieman, suurin muutos nokkaketjun rattaiden koon muutos, nokkaketjun pituus (122/124 lenkkiset) ja laturi, joten kampura,laturi ja nokkarattaat täytyy AINA samasta mallista. Vaihteistoissa on joitakin eroja, erot selviää varaosanumeroista, samoja osia on aika paljon. Toki onnistuu ristiinkin, mutta menee prässihommiksi, kampuran osien vaihdon takia, mutta on mahdollista.
Sylinteriblogit menevät ristiin, mutta jos laittaa Z 1000 blogin Z1 900 kellariin, joutuu kellaria työstämään hieman putkien etuosan kohdalta (isommat putket)
Nokkien ajoitukset ja nostot ovat samat malleissa 72-80. Menevät paikoilleen keskenään, liukulaakerit ovat samat. Venat ovat erinlaiset 900 ja 1000 malleissa, samoin venan lukkoprikat. Muuten voi tehdä niitäkin ristiin.
Kannet menevät ristiin, tonnisessa hieman suurempi palotila kuin 900 mallissaja 8 mm pinnapultit pakosarjassa, ysissä 6 mm. Nokkapukit pitää olla AINA siitä kannesta , mistä kansikin. Venakopat joutuu laittamaan käytettyjen nokkarattaiden mukaan. Muuten kaikki moottorin kopat ovat vaihtokelpoisia keskenään, kiinnitys lohkoihin on identtinen.

Jos z 1000 loota on rikki, suosittelisin laittamaan -74 kellarin vaihteistoineen. Riippuen yläkerran kunnosta laita parempi kuntoinen paikalleen, ellei sitten koko -74 mosaa sellaisenaan Z 1000 tilalle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 09:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Mitä eroa laturissa? Onko roottorin halkaisija eri, vai kartio eri kokoinen,pituinen? Voiko tonnisen laturinkopan ja varsinaisen laturin/käämityksen hyödyntää 900:ssa jos oman roottorin jostain saa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 10:52 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kampuran pää on erikokoinen, uudemmassa paksumpi. Noiden roottorit asettuvat nurinpäin toisiinsa nähden. Ysissä roottori on sisäpuolella ja staattori ulkopuolella, kun uudemmassa on roottori ulkopuolella ja staattori sisäpuolella.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2006 07:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Kiits tiedoista ja jos ymmärsin oikein en voi hyödyntää tonnisen laturinkoppaa ysissä??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2006 07:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä kestä. Voit hyödyntää tonnisen laturia ja koppaa Ysissä jos laitat Z 1000 kampuran Z 900 lohkoihin, vaatii silloin kanteen Z 1000 nokkarattaat ja kantikkaan venakopan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com