Noita koneita voi sotkea jonkin verran keskenään. 72-78 malleja voi tehdä aika helposti ristiin. 79-80 Mk II malleissa mosa muuttui hieman, suurin muutos nokkaketjun rattaiden koon muutos, nokkaketjun pituus (122/124 lenkkiset) ja laturi, joten kampura,laturi ja nokkarattaat täytyy AINA samasta mallista. Vaihteistoissa on joitakin eroja, erot selviää varaosanumeroista, samoja osia on aika paljon. Toki onnistuu ristiinkin, mutta menee prässihommiksi, kampuran osien vaihdon takia, mutta on mahdollista.
Sylinteriblogit menevät ristiin, mutta jos laittaa Z 1000 blogin Z1 900 kellariin, joutuu kellaria työstämään hieman putkien etuosan kohdalta (isommat putket)
Nokkien ajoitukset ja nostot ovat samat malleissa 72-80. Menevät paikoilleen keskenään, liukulaakerit ovat samat. Venat ovat erinlaiset 900 ja 1000 malleissa, samoin venan lukkoprikat. Muuten voi tehdä niitäkin ristiin.
Kannet menevät ristiin, tonnisessa hieman suurempi palotila kuin 900 mallissaja 8 mm pinnapultit pakosarjassa, ysissä 6 mm. Nokkapukit pitää olla AINA siitä kannesta , mistä kansikin. Venakopat joutuu laittamaan käytettyjen nokkarattaiden mukaan. Muuten kaikki moottorin kopat ovat vaihtokelpoisia keskenään, kiinnitys lohkoihin on identtinen.
Jos z 1000 loota on rikki, suosittelisin laittamaan -74 kellarin vaihteistoineen. Riippuen yläkerran kunnosta laita parempi kuntoinen paikalleen, ellei sitten koko -74 mosaa sellaisenaan Z 1000 tilalle.
_________________ Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.
|