Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Kesä 01, 2024 04:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: LTD 1000
ViestiLähetetty: Su Loka 01, 2006 14:34 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 01, 2006 13:17
Viestit: 6
Paikkakunta: Helsinki
Olen uusi jäsen ja otsikonmukaisen ajoneuvon onnelinen omistaja. Vuosimalli on 1980 ja on museotarkastettu, mittarissa 19 tml. Alkuperäiskuntoinen peli ameriikasta.

Mitähän huoltoja tuollainen tarvitsee lähitulevaisuudessa? Mitä muuta hyvä tietää? Viimeksi ajellut kevarilla parikymmentä vuotta sitten ja nyt siis odotellaan ensi kesää ja sateettoman syksyn jatkumista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 01, 2006 18:38 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Haa, ostitko japsiraudalta? :D
Komea peli, jos se sama kuin tuusulassa lauantaina. Onneksi olkoon jokatapauksessa. Hieno malli ja harvinainen.

Öljyt, -suodatin, ilmapatruuna, tulpat, etupumppuöljyt ja jarrunesteet vaihtoon, ketjujen pesu polttoöljyllä rasvaus ja ei kun menoksi. Huolettomia pelejä ilmakawat on, kunhan muistaa huoltaa välillä.

8)

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 01, 2006 18:47 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 01, 2006 13:17
Viestit: 6
Paikkakunta: Helsinki
Japsiraudalta juuri. Sama peli, kiitokset onnitteluista, olen kyllä onnellinen. Tää sää vaan juuri muuttui :(

Täytyy varmistaa, mitä huoltoja tuolle on tehty ennen myyntiä. Moottori lienee yleinen malli?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 16:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Welkam tu tiim, toi kone (1980) on Kawan paras malli mitä ne on koskaan tehnyt, sen kone on painavin, johtuen siitä että sama lohko on keppipelissä käytössä. Jenkkiversiossa on tietty pakolliset saastehässäkät kannessa, mutta jos joskus alkavat oireilemaan, ne on helppo kytkeä pois käytöstä tulppaamalla lähdöt venakopan päästä ja putsarikotelosta.
Venavälykset kannattaa tarkistaa talvella, jos ei tietoa aikaisemmasta tarkistuksesta. Noilla kilsoilla tuskin on edes vielä syytä huoleen, itsellä on ollut parhaimmilaan 40 tkm säätötarveväli. Suositustarkistusväli venanvälyksille on 5000 km, mutta kymppitonnin avausvälikin on ollut liian usein. Palasäätöisenä kestävät pitkään yhdellä säädöllä. Kustantaa lähinnä osissa venakopan tiivarin.
Sytkä on tuossa vähähuoltoinen kärjetön, josta vain välillä rasvaillaan liikkuvia mekaanisen ennakonsäädön osia ohuelti vaseliinillä.
Moottoriöljyksi perinteinen mineraaliautoöljy Delvac MX 15W-50 tai Shell X-100 20W-50. Alkuperäinen filsu tilalle sitten joka vaihdossa, tarvikkeet joutaa verkonpainoiksi.
Kuten Jimjak edellä jo mainitsikin huoltokohteet, kannattaisi lisäksi vielä takahaarukka purkaa ja putsata sen neulalaakerit, jos niissä vielä vaseliinia on ja uudet tilalle, tahtovat ruostua jumiin, varsinkin vähemmän ajetuissa iäkkäämmissä peleissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 21:41 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 01, 2006 13:17
Viestit: 6
Paikkakunta: Helsinki
Suuret kiitokset, perusteellista tietoa! Varmaan nuo huollot kannattaa tehdä/teettää, jotain tietysti onnistuu omatoimisesti.

Kylmänä tuo mylly käy vähän huonosti eli meinaa sammua, ryypyllä käy paremmin, mutta vaikea löytää oikeaa asentoa ryypylle ettei huutaisi ja kuitenkin kävisi...

Kulutus kiinnostaisi siinä mielessä että mitä kunnossa oleva kone syö satasella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 22:50 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
late kirjoitti:

Kulutus kiinnostaisi siinä mielessä että mitä kunnossa oleva kone syö satasella?


siinä 5-7l/100km tai saattapi ehkä puoli litraa siitä vielä lisääkin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: LTD
ViestiLähetetty: To Helmi 22, 2007 16:51 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Mulla jenkkiwersio 550 ccm vm -80. Ilmeisesti samat vermeet ku tonnisessa, mut pienemässä mittakaavassa?? Vielä viikko niin saan pyörän kotio 8) ja tarkemman huoltohistorian. Korjauskäsikirjaa ei saa LTD, mut GPZ 550 lienee sama kone??

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com