Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 23, 2024 22:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 24, 2007 11:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, mä näin sen, kun ajelin muutama kuukausi taasen Hämeenlinnan väylää....luulin tosiaan, että bata oli tällä putkella ratkaissut koiran kopin lämmityspuolen ; ))) ....olihan tuo näky, pikkasen tuo viritys häivytti zx-12r:n ah niin kaunista linjakkuutta....

Hullu miäs ! : ))))

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 24, 2007 11:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kapsu_zx10 kirjoitti:
Joo, mä näin sen, kun ajelin muutama kuukausi taasen Hämeenlinnan väylää....luulin tosiaan, että bata oli tällä putkella ratkaissut koiran kopin lämmityspuolen ; ))) ....olihan tuo näky, pikkasen tuo viritys häivytti zx-12r:n ah niin kaunista linjakkuutta....

Hullu miäs ! : ))))

kapsu

Eikun bata :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 22, 2007 16:19 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Zetoriprojektit alkaa olla hyvässä mallissa, ketjut ja rattaat vaihdettu, saa nähä kuinka tuo 16-piikkinen eturatas soveltuu värkkiin... Kytkimen työsylinteri ja eturattaan koppa on vielä irrallaan, kun vartoilen sellaista muovihärpäkettä saapuvaksi jostakin hollannista tms, kun ei oo hyllyssä edes Sumekolla. Se tulee sen kytkimen sylkyn alle, vanha oli poikki, enkä viitsisi rikkinäistä osaa paikalleen laittaa. Vaikka kait se kelpaisi, kun ei sen tarvi mitään sen kummemmin tiivistää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 11:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Höh, mulla on kympin peruskorjaus aivan vaiheessa, mitään en oo saanut tehtyä muutamaan viikkoon.

Sen sijaan eilen sain väännettyä alle piikkirenkaat enduroon (3 tunnin rojekti) ja nyt uskalsi jo surautella hana pohjassa umpijäisiä hiekkateitä. Ei uskois, että nastat lisäävät pitoa niin hirveesti. Tiellä missä ei pysynyt kunnon maastojalkineilla pystyssä muutamaa sekunttia kauempaa, pystyi ajamaan nastoitetuilla renkailla noin 6-kymppiä....Huisaa !!!!!!

Ei oo muuten talven aikana tullu yhtään ikävä zx-10:llä tai 12r:llä ajamista...kun on endurolla päässy toteuttamaan itseään. Suosittelen siis tätä talvienduroimista lämpimästi kaikille kawahtaneille : )

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 20:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
kapsu_zx10 kirjoitti:
Höh, mulla on kympin peruskorjaus aivan vaiheessa, mitään en oo saanut tehtyä muutamaan viikkoon.

Sen sijaan eilen sain väännettyä alle piikkirenkaat enduroon (3 tunnin rojekti) ja nyt uskalsi jo surautella hana pohjassa umpijäisiä hiekkateitä. Ei uskois, että nastat lisäävät pitoa niin hirveesti. Tiellä missä ei pysynyt kunnon maastojalkineilla pystyssä muutamaa sekunttia kauempaa, pystyi ajamaan nastoitetuilla renkailla noin 6-kymppiä....Huisaa !!!!!!

Ei oo muuten talven aikana tullu yhtään ikävä zx-10:llä tai 12r:llä ajamista...kun on endurolla päässy toteuttamaan itseään. Suosittelen siis tätä talvienduroimista lämpimästi kaikille kawahtaneille : )

kapsu


Niin miekii suosittelen! Aivan järettömän siistiä vedellä kelkkareittejä kun alusta toimii ja voimaa riittä tänään kävin tossa meidän järven jäällä 35cm umpihangessa ja sielläkin poistuu mopo iloisesti kun vaan raaskii kahvaa vääntää ja on muuten selkä jalat ja yläroppa sen verran kipeänä (tervettä kipua) että on myös kunto mielessä todella hyvä laji mitä nyt polvi pikkasen mustana ja kytkinkahvakin on jo vaihdettu uuteen :jump: :beer: :jump:

Kapsu sai sit piikit alle ja näköjään aika nopeesti, sieltäkö Jämsästä tulivat ja oliko kalliit :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 26, 2007 12:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Juuh, Jämsästä tulivat:

Plussaa:
- palvelun tosi ystävällinen
- asiantuntemusta löytyy
- toimitus äärettömän nopeaa ja vastasi 100 %:ti sitä mitä tilasinkin

Miinusta:
- ite oli hinnaksi budjetoinut 300 eur, nyt meni 350 eur
- nastoja sittenkin vähän liian vähän renkaissa...otin vain 160 rallinastaa per rengas ajatuksena, että pystyisi ajamaan asvaltillakin...no, eihän sillä pysty edes tolla nastamäärällä...eli koska käyttö rajoittuu nyt jäisille teille / pöpelikköön saisi noita nastoja olla ehkä enemmänkin.

Mutta entiseen kesärenkailla lipsutteluun verrattuna, nyt uskaltaa päästelläääääää.....

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 13:30 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Ostin Biltemasta sellaisen jarrujen ilmaukseen tarkoitetun purnukan, jossa on takaiskuventtiili letkun päässä, jotta ilmauksen pystyisi suorittamaan yksin. Eilen sitä sitten kokeilemaan, ajattelin vaihtaa jarrunesteet. Aivan turha vehje! "Takaiskuventtiili" ei pidä, neste vaeltaa letkussa edestakaisin ihan samalla tavalla, kuin pelkällä letkullakin. No, ei se maksanut kuin reilun 5 euroa, mutta olishan silläkin rahalla voinut ostaa vaikka olutta...

No, sillä perinteisellä purista-avaa-sulje-vapauta-metodilla sain vaihdettua takajarrunesteet, ja eteen toiselle puolelle. Toinen puoli tarvis melkein kaverin, kun ei oikein yletä avaamaan nippaa ja puristamaan kahvaa yhtä aikaa. Tarvii varmaan kyllä tehä sekin vielä ennen ajokauden alkua, hieman pehmeän tuntuinen se etujarru on vieläkin, ja kytkinnesteet on vanhat.

Ketjujen niittauksesta jäi hieman epävarma olo, kun en oo sitä ennen tehnyt. Mulla on 530-ketjut, ja siinä se pistepuikolla niitattava lukko. Mittasin tönärillä niitin nykyhalkaisijan, on 5,20 mm. Perhana, kun en huomannyt ennen niittausta mitata paljonko se oli alunperin, mutta voisi olettaa että jos oli 5 mm, niin olisi tuon pari kymppiä levinnyt... Riittääkö, vai tarviiko nuijia lisää? Mulla taitaa kyllä olla liian jyrkkä pistepuikkokin, taitaa pohjata, eikä levitä niitinpäätä kunnolla, pitänee etsiä loivempi jostakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 14:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, vaimo(ke) tai naapuri jarrukahvaa/poljinta pumppaamaan...eihän tosta nesteiden vaihdosta muuten selviä ; )

Itellä ollut pitkään jo työn alla tuon zx-10. Nyt motti saatu kasaan ja venttiilikansi päällä, piti venttiileiden päitä vähän hioa ja paloja vaihdella. Kympistä puuttuu enää kaasarit, jotka on parhaillaan kaverilla ultraäänipesussa. Sitten kaasarit kasaan, uudet tiivisteet ja o-renkaat ja dynojetit sisuksiin. Vapaavirtaussuodattimetkin ovat amerikasta matkalla kohti koto-soomea. Takaiskari vielä Fixtremellä, eivätkä kuulemma saakaan purettua, joten nyt pitää miettiä hankkiako uutta (3 vk:n toimitusaika) vai tilatako kesällä kesken ajokauden. Vaimoke odottelee kympin kasautumista, jotta pääsis tielle ; )

Eilen pyöräytin myös 12r:n käyntiin. Mitään öljynvaihtoa kummempaa en ole siihen ehtinyt tehdä. Herttileeri kun oli mukavaa kuunnella akran putkien pauhua....kerrassaan upea äänikokemus : ) Kun vehje vaikutti olemukseltaan ihan syöksypommittajalta...niin mietiskelin, että miten helvetissä sitä taas oppii talven jälkeen ajamaan : )

Kun lumet suli, eikä jäälle enää pääse, niin jouduin eilen vaihtamaan DR650:een "kesänappulta". Piikit ehti siis olla alla vain huimat 3 viikkoa / 400 kilsaa...jäi tältä talvelta käyttö vähäiseksi. Darraa kun pihalla käytin, niin eihän sen raukan käyntiääni edes kuulunut 12r:n pauhun takaa. Ruohonleikkuri siis tuo suzuki ja on alkanut ruostumaankin ; )

Joka tapauksessa, kauhiasti huoltotöitä takana ja edessä. Mitenhän näistä taas kunnialla selvitään.

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 14:05 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Paahtis kirjoitti:
Ostin Biltemasta sellaisen jarrujen ilmaukseen tarkoitetun purnukan, jossa on takaiskuventtiili letkun päässä, jotta ilmauksen pystyisi suorittamaan yksin. Eilen sitä sitten kokeilemaan, ajattelin vaihtaa jarrunesteet. Aivan turha vehje! "Takaiskuventtiili" ei pidä, neste vaeltaa letkussa edestakaisin ihan samalla tavalla, kuin pelkällä letkullakin. No, ei se maksanut kuin reilun 5 euroa, mutta olishan silläkin rahalla voinut ostaa vaikka olutta...

Tuo Bilteman purnukka on todellakin ala-arvoinen. Mulla tuo takaiskuventtiili piti liiankin hyvin eli ei auennut ollenkaan ja sitten sitä jarrunestettä olikin joka paikassa, kun työkalun letku irtosi paineessa ilmausnipasta :evil: Eli kyllä se vanha "painetta - nippa auki" -metodi toimii prätkissä kaikkein parhaiten, kun ylettää samoilta sijoilta sekä pumppaamaan painetta & aujaisemaan nippaa - autot on sitten toinen juttu.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2007 09:31 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Joo, sain loputkin nesteet vaihdettua ihan perinteisellä menetelmällä. Ylettyihän sen toisenkin puolen etujarrun tekemään ihan hyvin ihan itekseen, sitä vaan jotenkin kuvitteli että on liian lyhyet kädet tai jotakin :)

Ja ketjun niittejä nuijin hieman lisää, nyt niitinpäät on 5,4 mm. Pistepuikolla en niitä kyllä tuohon mittaan saanut leviämään millään, mutta muutama terävä napautus pelkällä vasaralla perään levitti päätä ihan eri malliin. Eiköhän se ala olla valmis. Ajokeliäkin jo olisi, mutta kun asun sen verran korvessa, että pihasta asfaltille asti on vielä liian liukasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2007 10:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Hanki enduro : ))))

Mie ajelen töihin joka päivä täyttää häkää, kun helmikuussa tuli vaan ajeltua pari kertaa viikossa....voin sanoa, ettei tänä talvena tullut lainkaan vieroitusoireita !

t:ari


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2007 14:46 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Heh, joo, varmaan pitäisi. Voisin vaihtaa vanhan ET-jammu-moottorikelkkani enskaan, tällaisina talvina kelkha on täällä eteläsuomessa enemmän kuin turha kapistus. Ja vähän muutenkin, kun ei sillä oikeen missään saa ajella, vaikka olis luntakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2007 09:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Äkkiä se jää suli, eilen ajettu ensimmäiset metrit, ja hyvin tuntui pelittävän 8)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com