Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 23, 2024 13:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Marras 07, 2006 09:00 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
No niin, päätin syksyllä onnistuneesti suoritetun tasapainoakselin stefan vaihdon jälkeen uskaltaa aloittaa hieman "vaativampiakin" projekteja.

Hommasin Heinäsen manuaalin, aika oiva opus muuten, ja tunkkasin Zetorista etupään ilmaan, ja keulaputket irti, toinen kun on vuotanut jo pitemmän aikaa.

Purku sujui mallikkaasti, ainoastaan ne kymppimillin pultit siellä pohjassa hiukan ahdistivat, piti käydä velipojan pulttipyssyä niille esittelemässä, ennekuin suostuivat avautumaan. Lienee laitettu kierrelukitetta niihin joskus, niin ainakin manuaali kasausvaiheessa kehottaa tekemään. Pulttipyssyssä oli sekin hyvä puoli, ettei tarvinnut mitään "erikoistyökalua" alkaa virittelemään pitämään sisäpuolen rojuja paikallaan avauksen aikana.

Eipä siellä vuotaneessa putkessa paljon öljyä ollut, noin desin verran tuli mustaa liejua pihalle :) Saapi nähdä nyt sitten ensi kesänä, huomaako ajossa suurtakin ajo-ominaisuuksien paranemista...

Tänään illalla pitäis sitten aloitella kasaushommaa. Hommasin ihan originaalistefat, täällä kun ei tarvikestefoja oikein varteenotettavana vaihtoehtona ole pidetty...

Jos/kun saan tämän projektin menemään kunnialla läpi, on suunnitelmissa venttiilivälysten mittaaminen, ja tarvittaessa säätö. Samalla tietty tulpat ja ehkä ilmanputsari vaihtoon. Ketjut ja rattaat pitäis vaihtaa, josko jopa yhtä hammasta pienemmällä eturattaalla kokeilisi, kulkupuolta kun tuossa fillarissa on täkäläisiin oloihin hiukka liikaa, kiihtyvyyttä sitävastoin ei koskaan ole tarpeeksi.

Ainakin näin alkuunsa homma on tuntunut ihan hauskalta ajanvietteeltä, mitä sitä nyt tuolta ylenmääräiseltä lumen lykkäämiseltä on ehtinyt tekemään (just joo, viime yönä rojahti katolta kauhea lasti pihaan, niin että kait ne ensin pitäis siitä lapioida, enneku pääsee mielekkäämpien harrastusten pariin).

Näistä saattaa talven mittaan tulla kysymys jos toinenkin mieleen, palaan asiaan tarpeen niin vaatiessa.

_________________
--Jos mä annan ihan pikku pusun tohon starttiin tällä lekalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 10, 2006 09:32 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
juuh, pulttipyssystä on apua paljon. itellä kun joskus vaihatin etupään stefat zetoriin goosen kanssa jokisen hanskin pajalla, ei edes pelkkä pulttipyssy riittänyt, olivat niin zairaan lujazza ne etuputkien pultit siellä pohjassa. piti tehdä harjanvarresta sellainen vastakappale jolla ylsi painamaan pohjasta.

mahtivehe se zetori. ja nuo venahommatkin siinä on paljon helpommat kuin näissä uudemmissa joissa pitää irrottaa nokka-akselit jos tarvii paloja vaihtaa. zetorissa tarvii vain venksauttaa se paininvipu sivuun ja pala on siinä hollilla heti.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 10, 2006 10:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Juuh, mulla pitäis zx-10 tehdä taas talven aikana kansiremontti...venttiilit vaihteeksi uponneet kanteen ; ) Noh, eihän toi oo vaadi kun pikkasen pinnaa, ja kerranhan se on jo tehty (siitä kiitos myös batalle). Vastoin yleistä käsitystä palojen hiomisen ongelmista, itse hiotuilla paloilla (2,00 -> 1,80) ajettiin lähes kymppitonni ilman ongelmia....

Samaten kympin kaasarit pitäis purkaa ja putsata jollain, ilmeisesti jonkinnäköistä korjaussarjaa pitäisi siihen miettiä. Tuskin kannattaa mitään käytettyjä kaasareita alkaa mettästämään.

Ja takaiskarille pitäis tehdä jotain, alkaa olemaan aika kuollut peli.

--------------
Sitten työn alle 12r, johon venttiilin säädöt. Kesällä parin venttiilin säädöt olivat jo sen verran alarajoilla, että pitää varmaan palat vaihtaa nyt talven aikana. Tuo sitten tarkoittaakin jo batan mainitsemien nokka-akseleiden poistoa / siirtoa....

Eli kyllä tässä taas hommaa on....

...ja välillä pitäis keretä lumihangessa ajelemaankin dr:llä : )

kapsutin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 10, 2006 13:52 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Nuin, nyt on putket taas läjässä. Harjanvartta siinä minäkin tarvitsin, jotta sai ne pohjapultit kiristettyä takasin paikoilleen, ilman sitä se damping rod eli vaimennusvarpu pyöri mukana :)

Muuten oli aika helppoa kauraa, mutta uusia stefoja ei käsipelillä saanut paikalleen tuupattua. Kävin rautakaupasta hakemassa muovisen pätkän
50 millistä viemäriputkea, jossa muhvin puoleinen pää oli sopivan halkaisijan omaava. Sitä sitten vasaralla naputtelemalla ne sinne paikoilleen upposivat. Toivottavasti pysyy öljyt sisässä...

Tuo oli helpottava tieto, ettei nokka-akseleita tarvitsekaan irrottaa säätöpalojen vaihdossa. Päteekö sama myös D-malliseen vempeleeseen?

Kapsu: Meinaatko, ettet ostakaan multa niitä käytettyjä kaasareita? Olisit nyt vaan laittanu kunnon ram-air-systeemit kymppiin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 10, 2006 14:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, ei tartte mun mielestä irrottaa nokka-akseleita D-mallissakaan....eikös siinä ole ne ihan samat sivuun liukuvat nokkavivut (vai mikä lie niiden virallinen nimi) kuin C-mallissa ja kympissä. Aivan äärimmäisen helppo homma !

Joo, en näillä näkymin taida valitettavasti ostaa käytettyjä kaasareita ; ) Ensin pitää yrittää huoltaa / korjata entiset....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 11, 2006 09:34 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
samanlainen kone on niin B-mallissa(zx10), C-, D- ja E-mallissakin. E on 1200 zzr, siinäkin vivuilla nokat painelee venoja. helppo säätää ja etenkin tarkistaa. mun entiseen kypään eräs uusi omistaja vaihtoi zzr1100:sta kaasarit. vaatii joitain säätöjä koska zetorissa on se ram air, jota ei ole kypässä vielä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 27, 2006 14:56 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Moro. Joo, nyt on kansikoppa saatu auki, ja venttiilivälykset tarkastettua. Yht. 12 kpl paloja menee vaihtoon, 5 niistä saan vaihdettua ristiin, eli 7 tulee hankittavaksi. Oikeassa olitte, ei tarvitse tosiaan nokka-akseleita irrottaa, kun ne paininvipuset liukuu nätisti sivuun. Joskus sitä sentään osattiin ajatella asioita huoltomiehenkin näkökulmasta!

Mihinkäs ootte muuten tuon vaihtorajan vetäneet? Ite ajattelin tehdä niin, että jos välys on alarajan tuntumassa, niin vaihdan nekin, vaikka menisi sitten hieman sallitun toleranssin yli viiden satkun ohennuksella...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 27, 2006 15:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, jos välykset ovat alarajoilla niin kyllä kannattaa vaihtaa, varsinkin jos imupuoli alarajoilla. Ja jos uppoavat ajan kuluessa, niin mitä lähemmäs menee kantamista, niin sitä vaikeempi käynnistää kylmänä....tää on mun näppätuntuma aiheesta....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 05, 2007 16:31 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Nyt alkaa jännittää. Palat vaihdettu, ja venttiilit ainakin omasta mielestä hienosti säädöissään. Tänään sain tulpat ja ilmanputsarin, joten viikonloppuna olis tarkoitus laittaa läjään, ja yrittää käyntiin, saapi nähdä kuinka äijän käy...

Tulpat muuten sain noin puoleen hintaan tilaamalla autoliikkeen kautta, normihinta esim. Stormilla 11 e per kynttilä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 08, 2007 14:40 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Jees, hyvin lähti käymään, ja tuntuu pelittävän. Tässähän alkaa itseluottamus kasvaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 09, 2007 10:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, ja sitten kannattaa tarkistaa vielä toi kaasareiden synkronointi....

Kun ne on synkassa venttiilien säädön lisäksi, niin voi jo alkaa onnitella itseään ja kawasaki kiittää huolettomilla kilsoilla ; )

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 10, 2007 11:03 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Kaasarit on synkattu KX-Centerissä viime keväänä. Mulla ei itellä oo synkkamittaria, lieneekö tuo venansäätö siihen kovasti vaikuttanut...

Voishan ne tosin tarkastaa. Jos jollakin on Tampereen seudulla mittari lainaksi/vuokralle antaa, niin saapi ilmoittautua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 10, 2007 11:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, kyllä noi viisaammat väittää, että enste tarttis säätää venttiilit ja sitten kaasarit. Mutta jos sun venttiileitä ei tarttenu pahemmin säätää suuntaan/toiseen....niin sitten ei niin akuuttia.

Synkkamittari on hiton helppo rakentaa ite. Ei montaa euroa maksa...kauhee läjä vaan muoviletkua ; ) Ohjeita löytyy netistä mm. täältä: http://moottoripyora.org/cgi-bin/palsta ... ;hl=synkro%

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 11, 2007 13:00 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
No justiinsa, taitaa tulla tehtäväksi tuollainen letkuhässäkkä :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 12, 2007 14:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, itellä edessä taas kansiremppa, takaiskari-jousipaketti pitää huoltaa ja kaasarit pitää purkaa ja huoltaa. Onneksi sain eilen illalla lähes kaikki purkamistyöt tehtyä....nyt ei tartte muuta kuin alkaa näperrellä noitten parissa.

Koska kymppi on niin sairaan yksinkertainen vekotin, niin kaasareiden irroittamiseenkaan ei mennyt kuin alta puoltuntia.

Sen sijaan tossa takaiskarin irroittamisessa paloi kyllä aikaa, varsinkaan kun en jaksanut hakea korjaamokäsikirjaa eteen ja sieltä luntata...meni siis tyyliin: "jos vaikka ton avais ensin". Ehjänä lähti kuitenkin irti, tosin puolipyörää piti purkaa ; )

kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 10:43 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Kaasarikysymys: Kuuluuko alipaineluistissa olla reikä pystysuunnassa neulan vieressä? Tuo mun peli on Saksasta joskus tuotu, ja rekisterotteessa tehoksi ilmoitetaan 73 kW, eli on ollut kuristettu joskus. Luistit nousevat "kattoon" asti, eikä kumikurkuisssa ole mitään ylimääräisiä prikkoja tms.

En ole avannut kaasareita vielä, eli en tiedä onko reikä läpi asti auki, vai onko kenties tukittu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 15:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
En oo miekään avannut kaasareiden vielä....enkä vastausta tuohon kysymykseesi tiedä. Toki nuo avattuani voin tarkistaa tuon asian....mulla pitäis olla täystehoinen...siis toi kymppi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 21:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
Paahtis kirjoitti:
Kaasarikysymys: Kuuluuko alipaineluistissa olla reikä pystysuunnassa neulan vieressä? Tuo mun peli on Saksasta joskus tuotu, ja rekisterotteessa tehoksi ilmoitetaan 73 kW, eli on ollut kuristettu joskus. Luistit nousevat "kattoon" asti, eikä kumikurkuisssa ole mitään ylimääräisiä prikkoja tms.

En ole avannut kaasareita vielä, eli en tiedä onko reikä läpi asti auki, vai onko kenties tukittu.


Kuuluu olla reikä luistissa,alipainekaasari ei muuten toimi 8)

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 23:11 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
kawailija kirjoitti:
Kuuluu olla reikä luistissa,alipainekaasari ei muuten toimi 8)


Jep. Muuten ei pääse ilmat kotelosta pois.. ;D

Muuten... mitä jos sitä reikää suurentaa? :P Luisti 'herkistyy'? Tukehtuuko kone vai karkaako mopo käsistä ;D ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2007 23:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuon reijän suurentaminen vaikuttaa luistin liikkeen muuttumisen myötä seokseen. Jos luisti nousee nopeammin kuin normaalisti aiemmin, virtauksen ollessa sama, on seos rikkaampi neulan ollessa tavallista ylempänä.
Dynojetin setissä tulee mukana poranterä, jolla tuo reikä kairataan hieman isommaksi. Siinä setissä tulee tosin myös erinlaiset luistin neulat ja suuttimet, joten pelkkä poraaminen ei taida viedä toivottuun tulokseen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 13:58 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Joo, näin ne sanoivat Kawahuollossakin, kun sinne soitin. Ilman reikää luisti ei pääse laskeutumaan alas.

Avasin kuitenkin mielenkiinnosta yhden kaasasin kannen, ja otin luistin käteen. Sanoivat samaisessa huollossa, että kuristusreiät tehdään yleensä sinne ylemmäs, lähelle kalvoa. No, siellähän oli kaksi reikää luistin rungossa vaakasuunnassa, jotka oli peitetty sellaisella sopivalla messinkiholkilla (laitettu luistin rungon sisään ylhäältäpäin). Eli ilmeisesti kuristukset on olleet tuossa, ja joku on ne asiantuntevasti tukkinut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 11:32 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Heh, no niin, nyt on hieno synkkamittari valmiina. 16 metriä 5,7 mm läpinäkyvää muoviletkua, kaksi T-liitintä ja neljä 0,6 mm mig-suutinta kuristimiksi, parimetrinen laudanpätkä, vettä muutama desi ja valmista tuli.

Nyt tarvis vaan löytää jostakin muutama metri sellaista letkua, joka sopisi pakoputken päähän, ja kestäisi hieman lämpöäkin, että saisi savut ohjattua pois varastosta. Viikonlopuksi on luvattu sen verran pakkasta, ettei taida säätö onnistua ulkosalla, jäätyy mittari ja mies... Onko vinkkejä, mistä moista letkua voisi kysellä? Biltemasta ei näytä ainakaan nettikaupasta löytyvän.

_________________
--Jos mä annan ihan pikku pusun tohon starttiin tällä lekalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 12:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Hep, ÄLÄ LAITA SINNE VETTÄ !!!!! Meinaan jos kaasarit eivät heti alkuun ole synkassa keskenään, voi joku kaasareista imaista vedet sisäänsä ja sylinteriin.

Eli mä ite laitoin putkeen ihan bensaa, johon joukkoon laitoin hitusen automaattivaihteistoöljyä - punaista väriä antamaan. Tosin kyllä sä nestepintojen liikkeet huomaat ihan pelkällä bensallakin. MUTTA EI SIIS VETTÄ. Kun ekan kerran kokeilet, niin huomaat kyllä ; ))))

t:kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 13:02 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
No mulla se letku ei kuulemma kestä edes öljyä, joten tuskin kestää bensaakaan. Näin sanoi myyjä, eli siksi ajattelin vettä käyttää.

Luulisi, että nuo mig-suuttimet päästävät vettä läpi sen verran hitaasti, että tilanteeseen ehtii reagoida, ja puristaa ko. letkua pihdeillä. Ja lieneekö tuosta nyt niin kovin suurta haittaa, vaikka hieman vettä sylinteriin pääsisikin, eikös sillä ole vaan karstaa poistava vaikutus...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 15:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Noh, ihan miten vaan ; ) Mutta kyllä mun mielestä kannattaa käyttää bensaa....toisekseen mulla on ollu noissa kumiletkuissa bensat sisällä vuoden päivät, eivätkä ne miksikään ole menneet.

t:ari


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 16:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Niin, tossa virityksessä, missä kaikki letkut on yhteydessä toisiinsa niin se imaisee tosi herkästi mig-suuttimista huolimatta. Nimittäin jos jossain pytyssä on vajaampi imu niin se imaisee nesteet niihin kolmeen muuhun.. Ihan helkkarin pieni pyöräytys ruuvissa tkee ison eron paine-eroihin.

Itse käytin ruokaöljyä muistaakseni, se vaan vähän haisi KUN imaisi monta kertaa. Kyllästyin siihen turaamiseen, ostin Carbtune-mittarin ja säädin muutamassa minuutissa kuntoon.

Kylä se kirkas letku bensaa ainakin lyhyitä aikoja kestää, varmaan paras vaihtoehto. Kaipa se vedenkin polttaa niitä määriä mitä suuttimesta läpi menee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 12:20 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Hienosti onnistui synkkaus tuolla vesimittarilla. Ei olleet kylläkään kovin pahasti metsässä, pahimmillaan ero vesipatsaissa oli noin 30 cm luokkaa. Eli ei hörpännyt vettä kone ainakaan tällä kertaa.

Sittenpä olis enää jäljellä noiden ketjujen ja rattaiden vaihto-operaatio, ja vehje alkaisi olla kesää vailla :)

Kuinkas Kapsun kaasarijumppa etenee?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 23, 2007 10:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Voiskohan tähän todeta, että jumppa on aikalailla vaiheessa....

Dynojetin paketti tilattu USA:sta ja oottelen sitä saapuvaksi. Kaasareista pitäis tällä välin purkaa kaikki suuttimet poies ja sitten ultraäänipesuun.

Mutta toisaalta talvihan tuli vasta äsken...eli ei kiirettä ; )

Ja mopoilemaankin pääsee, kun viikonloppuna kävin taas päästelemässä DR650:lla rundii kauheessa lumipyryssä. Kerran meni mukkelismakkelis, mutta isäntä ja pyörä voivat melko hyvin....

t:kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 23, 2007 10:45 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Tulipa tuossa synkkausoperaatiossa testattua tuollaisen ilmanvaihtokanavan kestävyys pakokaasujen poisjohtamisessa. Se oli sellainen reilun metrin pätkä, minkä sai venytettyä reiluun kahteen metriin. Tulos: Ei kestä. Liian ohutta ainetta, tyhjäkäynnillä kesti jotenkuten, mutta kun antoi hieman jenkaa, niin meni puhki. Kertakäyttöinen peli oli se, mutta kesti se juuri sen aikaa, kun tarvikin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 24, 2007 10:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Paahtis kirjoitti:
Tulipa tuossa synkkausoperaatiossa testattua tuollaisen ilmanvaihtokanavan kestävyys pakokaasujen poisjohtamisessa. Se oli sellainen reilun metrin pätkä, minkä sai venytettyä reiluun kahteen metriin. Tulos: Ei kestä. Liian ohutta ainetta, tyhjäkäynnillä kesti jotenkuten, mutta kun antoi hieman jenkaa, niin meni puhki. Kertakäyttöinen peli oli se, mutta kesti se juuri sen aikaa, kun tarvikin :)


Joo tuli mieleen, vastaisuudessa jos on tarvetta, niin esim. motonetissä myydään sellaista alumiininväristä, taipuisaa pakokaasuletkua. Olikohan jotain 1-1,5 metrin pätkissä. Se tuntuu kestävän, on asennettuna mm. varmastikin Suomen, ehkä jopa koko maailman ainoaan zx-12r:n hinaamaan koirankuljetusperävaunuun siihen aisan paikkeille, johtaa ne pakosavut kärryn edestä sivulle. Aika sätös.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com