Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 23, 2024 04:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GPz 1100 -83 ja syttyongelma
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 16:22 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Kaivoin otsikon mukaisen pärrän pressun alta ja oli taas niiin loistava niiiiiiiiiiiiiin loistava alku keväälle ettei oo taivaan tosi...
Viime kesänä ostettu akku oli talven Bilteman ylläpitolaturissa. Ajattelin että kerrankin on latinkissa oleva akku kun laittaa pyörää tulille... No eihän siellä ollut mitään hönkää, noh isotehoisen akkulaturin avustuksella sain pyörän pyörähtämään pari puristusta, joka riitti käyntiin lähtöön. Noh käyttelin siinä koneen lämpimäksi, ja viime kesästä tuttu vika ilmeni, eli alkoi käydä kolmella. Sitten hain pihdit sisältä ja kun vetäsin nelosen tulpanhatun irti niin kone sammui, ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Ei edes lupaa. Bensa haisee, eli ruisku ilmeisesti toimii, mutta syttypuoli taitaa olla nyt kuollut. Kiekkamittari ei yhtään elä startatessa, eli ikäänkuin puuttuisi tuo kierrospulssi.
Vianhakuvinkkejä, kiitos...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 16:39 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Aika mystiseltä jutulta kuulostaa toi juttu että kun kone lämpenee saattaa viitata venttiilien välyksiin mutta jos nykäsee 4 hatun pois ja koneesta tulee täysin tajuton kuulostaa mystiseltä tai sitten se on käynyt vain kahdella??????


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 17:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos akku on käynnyt polvillaan, heikkenee tulppien kipinä ja ne kastuvat melko varmasti. Niillä kynttilöillä tuskin enää hörähtää. Uudet kynttilät tyhjänä pyörityksen jälkeen paikalleen ja autoakku apuakuksi oman rinnalle ja uusinta yritys, katso yleismittarilla jännite kun irrotat apuakun irti, pitäis olla jossain 14,5 V korvilla.
Eikös tuossa ruiskussa ole syttypuoli erillisenä ruiskun ohjausyksiköstä, vain impulssi tulee sytkältä boksille. Antaako ohjainboksi jotain koodia ledistään?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 17:11 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Kutos-z kirjoitti:
Aika mystiseltä jutulta kuulostaa toi juttu että kun kone lämpenee saattaa viitata venttiilien välyksiin mutta jos nykäsee 4 hatun pois ja koneesta tulee täysin tajuton kuulostaa mystiseltä tai sitten se on käynyt vain kahdella??????

Venan välys juttu olis ihan jees, mutta starttausäänestä kuulee että puristukset on kotona. Luulen että se nelosen hatun repäisy oli vaan että otin kolmesta toimivasta sylinteristä yhden toimivan pois, ja se ei jaksanut käydä, mutta sitä en ymmärrä että miksi se sitten kuoli täysin. Olen nyt niin monta kertaa koittanut startata sen jälkeen, että olen melkein 100% varma että kipinä on hukassa.
Märät tulpat on tuttu juttu, ja kone oli kättäpolttavan kuuma, eli tunnissa ei pitäisi olla epäilystäkään siitä etteikö tulpat olisi kuivaneet... Ei vaan hörähdä...
Ohjainboksi ei kerro mitään, mutta tosiaan bensa haisee siihen malliin, että suuttimet tikittää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 17:16 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Sulla on ollut 2 tai 3 - tulppa pimeenä ja kun otit nelosen hatun irti niin 1 ja 4 -kipinät katosivat ja sammui kastellen samalla 1 ja 4- tulpat.

Vaihda koko kierros tai jos ei satu olemaan uusia niin putsaat ja kuivaat esim. hammasharjalla ne vanhat. Kunhan se kosteus vaan saadaan pois tulpista, niin monesti alkaa toimimaan (tsekkaa kipinät että toimii), se kosteus on monesti siellä syvällä, niin vain harjalla saa putsattua. Toimii, kokemusta on.

Täähän on vain seurausten korjausta, ei välttämättä syyn.. mutta toisaalta, se voi lähtetä toimimaankin kun tulpat putsaa/vaihtaa; tää on joskus tämmöstä. Arvauskeskus vaikenee kiittäen.

edit: aha, tulikin uutta tietoa samalla kun tätä kirjoitin... No kuitenkin kannattaa varmistaa että kipinät tulee; joskus tulpat on säilytyksen jälkeen oikosessa vaikka näyttäisi olevan OK.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 17:21 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Noh toivottavasti auttaa, kokeilen. Mulla kun on toi Wisecon mäntäsetti, ja kansi on portattu, niin se käy tyhjäkäynnillä vähän rikkaalla, kun bensanpainetta on ollut pakko nostaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 17:30 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Saattaa olla käynyt niin kun pyörä on ollutkäyttämättä pitemmän aikaa jos vielä ulkona kylmässä hapettumia tulee katsele ensin sulake doksi ja siitä eteenpäin jostain kohdasta varmaan on yhteys poikki tai se boksi pimee ? ei maalata pirunkuvia seinille :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 17:48 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Hellalla kuivasin yhden tulpan, niin tuloksena oli jopa yksi ainoa palotapahtuma. Ainakin tiedän nyt että syttyboksi on todennäköisesti hengissä. Se kastuneiden tulppien teoria tuntuu nyt aika todennäköiseltä, vaikken ikinä olisi ruiskukoneelta odottanut sellaista.
Meikäläisen Fiat TC tuplakaasareilla, se oli arkipäivää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 18:06 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
No niin sain sen yhdellä pytyllä käyntiin... Kävi jotenkuten kaasu pohjassa, kunnes sitten yritin löytöö jotakin tyhjäkäynnin tapaista että pääsisin tutkimaan...
Noh sammui sitten samantien, ja ei taas käyntiin millään. Starttausyritys tuotti vahvan savupölläyksen ohjausakselin tienoilta, en tiedä mikä siellä kärvähti, mutta taitaa vähän sähkövikaa olla nyt pyörässä :evil:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 20:20 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
No tää on tätä katellaan jos nährään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 21:53 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1172
Paikkakunta: Imatra
Minulla kävi ktm.n kanssa sillai et ei lähtenyt käyntiin, tarkastin bensan saannin ja sen jälkeen kipinän jä tulppa antoi hyvän kipinän mutta ei vaan lähtenyt tulille ihmeteltiin pari tuntia ja purettiin ja kokeiltiin jonka jälkeen kokeiltiin kuitenkin sitä vanhaa tulppaa ja eka potkaisulla käyntiin :?

Vika oli uudessa tulpassa joka antoi kipinän väärään suuntaan paineen alla eli eristeen läpi meni kipuna :!:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 23:02 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Joo, ton oon huomannu joskus kanssa, että vaikka tulpat näyttäisikin antavan jonkunlaisen kipinän testatessa, ne eivät välttättä paineen alla kipinöi, tai ainakin käy huonosti. Tämänsuuntaista voi päätellä, jos se lyö runkoon paljon isomman kipinän mitä kärkien välissä. Nöyrästi kuivaa ja putsaa mahdollisen lian eristeitä niin voi auttaa.

Lisäksi tulpanhattujen ja johtojen mittaus on hyvä tehdä jos käynti seinonnan jälkeen tökkii.. Aloittaa arvonnan aina helpoimmista ja halvimmista kohteista, siitä sitten siirtyy monimutkaisempiin...

Pirun hyvin sanottu projekteista ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2007 23:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
NGK:n tulpissa on ollut Japanissa tehtyjä, USA:ssa tehtyjä ja Ranskassa tehtyjä versioita. Nuo Japanissa tehdyt ovat olleet parhaita. Niissä on kellertävä pinnoitus metallissa, Ranskan vastaavat ovat olleet kirkkaan metallin värisiä. Nykyään olen varaosatiskillä sanonut että haluisin niitä Japanissa tehtyjä ja aika yllätyksenä tieto, että niitä tehdään muuallakin, on ollut myyjillekkin. Tulpissa on muuten monesti paketissa lentokoneen kuva ja raksit päällä, eli ei ilmailukäyttöön niitä suositella. Onko siihen hommaan sitten olemassa vielä parempia tulppia samalta valmistajalta. Jos sellaiset kestäisivät paremmin lentokonetehtaan tuotteissa Kawasakeissa? ;D
Mulla on sellainen hytinä noiden tulppien pimenemisestä, että niiden kastuessa eriste joko halkeaa sisältä tai noki muodostaa kipinälle lyhyemmän reitin, eikä se enää paineen alla lyö kunnolla kipinää kärkien välissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 07:54 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
NesteHukka kirjoitti:
No niin sain sen yhdellä pytyllä käyntiin... Kävi jotenkuten kaasu pohjassa, kunnes sitten yritin löytöö jotakin tyhjäkäynnin tapaista että pääsisin tutkimaan...
Noh sammui sitten samantien, ja ei taas käyntiin millään. Starttausyritys tuotti vahvan savupölläyksen ohjausakselin tienoilta, en tiedä mikä siellä kärvähti, mutta taitaa vähän sähkövikaa olla nyt pyörässä :evil:

Ettei vaan olisi sytkypuola sanonut sopimustansa irti ja kertoi sen savumerkillä :'' Eli kannattaa tarkistaa noi sytkypuolat ja sen jälkeen laittaa uudet tulpat.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 10:12 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Tutkimatta tulisi mieleen että kun tuollainen savupölläys vaatii melkoisen virtamäärän, niin se liittyisi startin johtoihin. Tiedä häntä sitten... En usko että syttyboksin virroilla puolasta tuollaista savupölläystä saadaan.
Tulpat menee kyllä vaihtoon...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 16:34 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
itte käytän DENSON tulppia,ovat huomattavasti parempia
kuin NGK:t :D
talven jälkeenkin heti neljällä tulille,NGK:t sai olla aina
uusimassa keväällä :!:

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 16:52 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawailija kirjoitti:
itte käytän DENSON tulppia,ovat huomattavasti parempia
kuin NGK:t :D
talven jälkeenkin heti neljällä tulille,NGK:t sai olla aina
uusimassa keväällä :!:

Minä olen taas kerran käyttänyt Denoja ja toista kertaa ei tarvitse käyttää. Kyseessä oli Z650SR ja laitoin siihen joskus 80-luvulla Densot. Lähdin siitä sitten Turkuun Motoristin kevätpäiville ja eikös yksi Denso sitten aloittanutkin pelleilyn juuri sopivasti paraatissa - kävi kolmella, mutta silloin tällöin myös neljäs sai kipinää suht' mukavan pamauksen saattelemana. Siinä kotimatkalla yhdeltä huoltikselta sattui löytymään NGK:t eli ei muuta kuin tulpat vaihtoon ja sen jälkeen peli kävi kaikilla neljällä ilman ongelmia - Densot lensivät aika pitkälle pöpelikköön :P No, voihan olla, että ne Densotkin ovat kehittyneet vuosien varrella 8)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 17:32 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Mitäs Championit? Jotenkin noista jäänyt sellainen kuva että on sellaisia ruohonleikkuritulppia... Näyttääkin vähän epäilyttäviltä.
NGK:ta on enimmäkseen koneissani ollut, nyt on ekaa kertaa viriviritööttööt autossa Equiemit tai mitkä patonginpureskelutulpat nuo nyt sit onkaan...

Joo, yön oli laturissa ja kävin tossa kokeilemassa, niin tasaseen lupailee sillä yhdellä tulpalla jonka putsailin, eli eipä tässä mitään hätää kai. Se on vaan myönnettävä että nää korkeeviri vehkeet ei lähde käymään ihan niin kun tonnikakssatanen Lada, tai no lähtee jos on lähteekseen...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 18:43 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
heh,tulppa jorinaa.. tätä on ootettukin :) itsellä taas NGK:t on palvellut koko motoristiuran ajan eli 7 kesää ja kertaakaan ei ole tulppa pimennyt(huom! ei yhtään kertaa) onkohan tuuria vai..? viimeisillä ajettu yli 30tkm. näillä testaan kuinka monta kilsaa voi ajaa samoilla. kärkiväli on myös pysynyt muuttumattomana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 18:54 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Itse olen nyttemmin käyttänyt NGK:n platinatulppia B8EVX - ovat kalliimpia kuin tavalliset, mutta kuitenkin halvempia kuin iridiumit. Nykyisillä ajettu päälle 20 tkm ilman ongelmia.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 18:56 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
lewis kirjoitti:
heh,tulppa jorinaa.. tätä on ootettukin :) itsellä taas NGK:t on palvellut koko motoristiuran ajan eli 7 kesää ja kertaakaan ei ole tulppa pimennyt(huom! ei yhtään kertaa) onkohan tuuria vai..? viimeisillä ajettu yli 30tkm. näillä testaan kuinka monta kilsaa voi ajaa samoilla. kärkiväli on myös pysynyt muuttumattomana.


Tuohon Lewiksen juttuun, en voi muuta sanoa, kuin jyst. NGK:n tulpilla
ajellu aina olen, muita tullu ees kokkeiltua.
Ikuna ei mitään problemaa, (kop, kop) autoissa, sama juttu :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 19:59 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
tuli mieleen,että eikös se melkein aina ole merkki jostain muusta, jos tulppa pimenee? niinkuin seossuhde perseillään tai öljyä pääsee palotilaan,ylikuumeneminen t.m.s...vai voiko ilman edellämainittuja syitä tulppa "pimetä"? voi tietty olla valmistevika,vaikkakin ehkä harvinaista :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 20:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
lewis kirjoitti:
heh,tulppa jorinaa.. tätä on ootettukin :) itsellä taas NGK:t on palvellut koko motoristiuran ajan eli 7 kesää ja kertaakaan ei ole tulppa pimennyt(huom! ei yhtään kertaa) onkohan tuuria vai..? viimeisillä ajettu yli 30tkm. näillä testaan kuinka monta kilsaa voi ajaa samoilla. kärkiväli on myös pysynyt muuttumattomana.


Eipä miullakkaan vakiovireisenä tulppia menny, uusin ne yleensä keväthuollossa muuten vaan. Sitten kun piti alkaa sorkkimaan puristussuhteiden ja kaasareiden kanssa,alkoi kylmäkäynnistyksessä tulppia menemään.
Ei pitis mennä sorkkimaan juttuja mutu pohjalla, on tainnu tehtaan inssit kokeilleet nämä jutut jo aikoinaan, mutta ku ei millään malta :P

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 23:37 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Juu-u, sama vika, tulppia alkoi kulumaan kun niiden wisecoiden kanssa yritin ajaa "riittävän" rikkailla seoksilla ettei detonoisi. Alkoi olla vähän väliä joku tulppa pimeänä. Se noki eristeessä johti varmaan sen verran sähköä että paineen alla ei toiminut, vaikka tulppa näytti olevan kuivakin. Hammasharja auttoi toisinaan. Perstuntumalla viritetyillä, hiukan alkuperäistä rikkaammilla seoksilla toimii ja ei pimentele.

On se yleensä oire jostain... Mutta mun mielestä ei näissä wanhoissa mitenkään ihmeellistä jos talven jälkeen on joku tulppa pimeenä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 00:15 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Jos on vain tulppa kastunut ja nokinen ja aika uusi, niin huomasin käteväksi euron-parin täytettävän nestekaasutohotimen, jolla lämmittää keraamista osaa. Kun lämmittää reilusti noki palaa pois, eikä tarvitse edes harjailla. Niin ja siis sieltä kärkienpuolelta eikä ulkopuolelta :wink:

http://microtorches.ayay.com/PencilTorch.htm
Mallia biltema/motonet/honkkari tai vastaava

Mulla taas oli/on kaasareiden säädöt ja irto power-filtterin tapaiset tulppia syövä yhdistelmä. Ikävä puoli on se että tulppa kuumenee järjettömästi joka puolelta ja sitä ei paljain käsin ruuvailla mihinkään. Mutta onneksi sen saa näppärästi tulppahylsyyn ja sitä voi käyttää grillivartaana sekä ruuvata suoraan kiinni.

Mutta en ole ainakaan huomannut mitään eroa uuden/käristetyn kestossa, joskus jos startissa jää joku tulppa pimeäksi melkein nopein se on uudistaa noin.

Tosimiesten ruokavalio:
Grillatut tulpat ja kurkkusoppa
(täytyiskin jostain tehdä tuollaiset kaasari-ilmanpuhdistimen kurkut jos seokset paranisi ja täällä toisaalla on ollut mukavia virikkeitä aiheesta)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 03:28 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
eikös tuohon tohottamiseen soveltuisi retkikeitinkin. kynttilä vain pitkähköjen tonkien eli pihtien varaan liekkiin ja siinä grillaisi. hehiö.

mun kestotesteissäni erinäiset tulpat ovat olleet melko lyhytikäisiä. taannoin testailin kärpiöllä yksillä neljillä tulupilla, siis neljällä pytyllä yksi tulppa kussakin ja jo pimeni heti yksi kun olin ehtinyt noin 65 000 km ajaa niillä ihan huoltamatta ja avaamatta. sitten kun vaihdoin pimenneen niin jo kohta pimeni kaksi muuta perään. ettei ne ny kovin lujia vaikuta olevan. niijen merkki on ngk ja semmoset mitä zzr1100:ssa pitää ohjekirjan mukaan käyttää, tavalliset ja aika pienikokoiset, oliko b8es tjn.

eikös nippon denso ollut se japanialainen alkoholisoitunut kynttilänvalaja?

taitaa olla gpzetasaki ngk tulupat. niilä on vain vähän ajettu muistaakseni, alle 20 000 yhteensä kai.

zx12r kwakiossa ons sitten vakiona ne raadon mainostamat latinatulupat ja vieläpä kahdella sivuelektrooodilla varustetut on net. kalliita ovat ne - sumekon hinta 39 ekua oli pari vuotta sit, tilattuna englannista spark plug.comista maksoivat noin puolet suomen hinnasta - mutta kuulemma tusinassa nillä on ajettu 55 000 km ilman ongelmia. ite vaihatin muka varmuueksi 43 000 km kohalla ja käytetyt olivat vielä liki uuden veroiset, mitä nyt väri oli muuttunu. veikkaan, että niillä saattaisi ajaa yli satatuhattakin kilsaa.

kylmäkäynnistely ja samantien sammuttelu pilaa monesti hyvätkin tulpat, vaikka olisi seoksetkin kuinka kunnossa. kannattaakin aina hieman pörisyttää vehettä kuin vehettä, jos sen käyntiin saa tai laittaa, jotta tuluppa edes ehtii kuumeta ja välttyä näin kostumiselta sekä maholliselta karstottumiselta. vinkkiö.

eri asia on, jos vekotin ei lähe tai jää käyntiin kunnolla tai sammuu heti. minkäs sille teet. jottai vikkaa siinä kai on sitten. sitä joutuu ehkä etsimään, sitä vikkaa ja jopa korijaamhan. tais nestehuikalla tulla ns. toimintasavu ulos ruiskukawiostansa. heti kun se savu tuli ulos, niin vehje lopetti toimintansa.

ite en sähköistä ymmärrä yhtään mittään, joten nyt viisaammat tässä asiassa osannevat paremmin auttaa uskoisin vakaasti. pöriö.

toivotaan, että pian jo raitilla raikaisi ruiskukawan retee riekunta riemusta kiljuvalle kuskilleen.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 11:52 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
niko kirjoitti:
Mutta mun mielestä ei näissä wanhoissa mitenkään ihmeellistä jos talven jälkeen on joku tulppa pimeenä.


höh. mitenkäs se tuluppa ittekseen pimenee talven aikana? :shock: myth? :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 14:37 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
lewis kirjoitti:
niko kirjoitti:
Mutta mun mielestä ei näissä wanhoissa mitenkään ihmeellistä jos talven jälkeen on joku tulppa pimeenä.


höh. mitenkäs se tuluppa ittekseen pimenee talven aikana? :shock: myth? :P


No ei kait ne ittestään pimene vaan sitten kuin puolen vuoden jälkeen koittaa käynnistellä. Tää ehkä koskee ennemminkin niitä, josta säilytetään kylmässä, tulee kaikenlaista hapettumaa johtimiin ja kondenssia, niin se tökkii sitten käynnistyksessä ja saattaa kastella. Kaasaripelit ei pitkän tauon jälkeen ihan hipaususta lähe ainakaan mulla vaikka ne lämpösessä onkin. Varsinkin jos on tilkan öljyä laittanut sylintereihin, niin silloin saa tulpat putsata, mutta se ei tietty ole mikään yllätys.

Ei ole myytti tämäkään - mun mielestä vaan totta ;D Pitää aloittaa uusi ketju näistä "myyteistä"; kelit viileni niin kerkee taas vääntämään :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 17:48 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Nyt mulle tulikin takauma, muistin siinä että kun pyörä oli palasina viimeksi joskus kun se maalattiin, niin joku puolalle tulevista johdoista oli polttanut eristeensä. Eristin sen uudestaan ja katoin ettei ota mihinkään kiinni, mutta siellä voi silti olla joku oikkari jossain, jos se sama johto haluaa nyt palaa uudestaan.
Pitänee ottaa tankki pois ennenkuin enempää yrittää käynnistellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 21, 2007 01:29 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
yleensä se on se tulppa..varsinkin jos ei lämpimäksi kerkiä käytellä..kastelee ja nokeaa..hammasharja on kuulunut vakiovarustukseen myös kawalle, vaikka viimekesänä ei tarvinnut kuin vasta syksyllä..iridiumit ei ole näes välittäneet noesta niin paljon


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com