Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jakopään osat
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 14:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Niin, tuli tuo Z1:n mylly avattua. Mitäköhän osia jakopäähän kannattaa vaihtaa tuon ketjun lisäksi? "Kumiset" ohjainrullat ovat kuin kiveä ja ketju on syönyt jälkensä niihin. "Idler sprocketit", ne pienet ketjupyörät tuntuvat vähän väljiltä akseleihinsa. Nokka-akselien välissä oleva taittopyörä vaikuttaa kunnolliselta. Sylinteriryhmässä olevaan ohjaimeen (laahain) on ketju kuluttanut urat. Eil siis millainen välys näissä apuketjupyörissä on hyväksyttävissä. Näyttävät maksavan Amerikassakin n. 100$ / kappale. Turhaan ei viittis vaihtaa. Osat ainakin näyttää siltä, ettei niitä oo koskaan vaihdettu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 16:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Suosittelen että vaihdat kaikki, ei ole turhaan vaihdettua.Se luistin on yleensä poikki, tai poikkiviassa kun tarkemmin katselee. :''

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 17:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vaihtaa kannattaa samalla avauksella tosiaan kaikki, kuten Tero k jo tuossa sanoikin. Iso kuminen rulla lohkojen ja sylinteriblogin välistä, kiristäjän kumirulla, molemmat rattaat etu-ja takapuolelta sekä akselien välissä oleva rulla (nuo rullat 3 kpl ovat keskenään fyysisesti samalaiset) akselien välissä oleva rullan teline on Z1 mallissa pistehitsattu kasaan, itse rullan vaihto siihen hankalampi. Noissa rullissa menee yleensä laakerin holkin ja rullan ulkopuolen rungon välinen vulkanointi murusiksi, jolloin ne heiluvat holtittomasti akseliin nähden. Monesti itse laakeri on virheetön ja holkitus vulkanoinnin tilalle (joutuu sorvaamaan myös rullien holkkeja, niiden pinnat ei ole suorat) petraa nuo rullat kuntoon, mikäli ne muuten ovat kunnossa. Rullien akselien kumityynyjen uusiminen on aika turhaa, ne kovettuvat jo parin vuoden jälkeen korpuiksi. Se sylinteriblogissa oleva suksi on tosiaan vaurioherkkää tavaraa, kannattaa vaihtaa. Löysä ketju pääsee hakkaamaan sen poikki aikaa myöten. Hintaahan noille kilkkeille tulee runsaasti, mutta kestävät taas pitkään ajoa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jakopään osat
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 17:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Mr. Walker kirjoitti:
Niin, tuli tuo Z1:n mylly avattua. Mitäköhän osia jakopäähän kannattaa vaihtaa tuon ketjun lisäksi? "Kumiset" ohjainrullat ovat kuin kiveä ja ketju on syönyt jälkensä niihin. "Idler sprocketit", ne pienet ketjupyörät tuntuvat vähän väljiltä akseleihinsa. Nokka-akselien välissä oleva taittopyörä vaikuttaa kunnolliselta. Sylinteriryhmässä olevaan ohjaimeen (laahain) on ketju kuluttanut urat. Eil siis millainen välys näissä apuketjupyörissä on hyväksyttävissä. Näyttävät maksavan Amerikassakin n. 100$ / kappale. Turhaan ei viittis vaihtaa. Osat ainakin näyttää siltä, ettei niitä oo koskaan vaihdettu.

Jep, ja hanki didin ketju. Ei mitään Stormilaista. Ne ei istu rattaihin kunnolla.(syöpi jäljet niihin "Idler sprokketteihin" :wink:) Stormin ketjun sivuprofiili on ihan suora :P

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2006 18:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Jim Goose kirjoitti:
Vaihtaa kannattaa samalla avauksella tosiaan kaikki, kuten Tero k jo tuossa sanoikin. Iso kuminen rulla lohkojen ja sylinteriblogin välistä, kiristäjän kumirulla, molemmat rattaat etu-ja takapuolelta sekä akselien välissä oleva rulla (nuo rullat 3 kpl ovat keskenään fyysisesti samalaiset) akselien välissä oleva rullan teline on Z1 mallissa pistehitsattu kasaan, itse rullan vaihto siihen hankalampi. Noissa rullissa menee yleensä laakerin holkin ja rullan ulkopuolen rungon välinen vulkanointi murusiksi, jolloin ne heiluvat holtittomasti akseliin nähden. Monesti itse laakeri on virheetön ja holkitus vulkanoinnin tilalle (joutuu sorvaamaan myös rullien holkkeja, niiden pinnat ei ole suorat) petraa nuo rullat kuntoon, mikäli ne muuten ovat kunnossa. Rullien akselien kumityynyjen uusiminen on aika turhaa, ne kovettuvat jo parin vuoden jälkeen korpuiksi. Se sylinteriblogissa oleva suksi on tosiaan vaurioherkkää tavaraa, kannattaa vaihtaa. Löysä ketju pääsee hakkaamaan sen poikki aikaa myöten. Hintaahan noille kilkkeille tulee runsaasti, mutta kestävät taas pitkään ajoa.


Sen ylärullan voi purkaa poraamalla akseli auki "pyöreämmältä" puolelta, ja kasaus vaiheessa hitsata akselinpää kiinni.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2006 18:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Z 1000 malliin löytyy noita nokkien välissä olevia rullien kehikkoja 3 eri mallia. Yhdessä mallissa on rulla akseloitu pultilla, jonka mutteri on hitsattu runkoon kiinni. Rulla on siinä holkilla akseloituna pultin päällä. Siinä mallissa on helppo vaihtaa irtorulla vanhan tilalle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2006 21:09 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Jostain luin, että tuo tonnisen ylärullan runko-osa on sellainen, ettei se sovi Z1:n venttiilikopan sisälle (korkeampi). Pitäneekö paikkansa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2006 21:36 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Z1 ja Z 1000 (77-78 ) mallien ylärullat eivät käy venttiilikopan mallin takia ristiin. Z 1000 venakopassa on pienet klunssit rullan kohdalla molemmin puolin koppaa, Z1 koppa "sileä" samasta kohdasta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 04, 2006 17:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Tero k kirjoitti:

Sen ylärullan voi purkaa poraamalla akseli auki "pyöreämmältä" puolelta, ja kasaus vaiheessa hitsata akselinpää kiinni.


Jep, varastosta, löytyy Tero K:n korjaama ylärulla, onnistuneen oloinen :wink:
Seuraavaksi taidan lähettää sinne vanhan viallisen balalaikan. Tulee varmaan, uuttavastaavana paluupostissa :wink:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com