Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 23, 2024 20:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z900 männistä kokemuksia?
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 15:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Z1 moottoria tuossa kunnostellessa tulee valittavaksi että mitkä männiksi. Hintavertailua tuossa suorittelin niin Wisecot mitä valitettavasti ei näytä saavan kuin viimeistä ylikokoa (70mm,10,25 puristuksella) maksaa sen 450€(männät,renkaat,tiiviste). Klasmo myy sarjaa 69,40 ja 70mm koossa samalla puristuksella ja ilmoittaa valmistajaksi ART ja hinnaksi muodostuu 340€ ja siihen vielä kannentiiviste n.50€.
Wisecot tiedän että ne on ihan käyttökelpoisia mutta tietääkö kukaan tuosta ART:n sarjasta? Ovatko ne alkuperäismäntiä,nehän myös merkillä ART? Mutta tuleeko tuo puristussuhteen nousu pelkästä halkaisijan suurenemisesta noin isoksi (8,5->10,25)? Vai ovatko nuo jotkut ART:n tekemät virivirimännät? Kannattaako tuossa säästää vai ottaa suosiolla ne Wisecot? Tosin halvimmalla pääsisi kun hoonaisi ja ostaisi männänrenkaat, sylinteri vielä std-koossa ja männät ja poraus hyvät mutta kun kone auki niin mielellään vähän ruttua lisäisi...
Vai mistä olette moottorinosat tilailleet,suosituksia?? Itse olen selaillut Klasmoa ja Z1-enterpriseä. Onko Klasmon hinnoissa muuten ALV??
Moottorinlohkon pultteja en ole vielä löytänyt,siis niitä muitakin kuin kampiakselin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 16:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jos Klasmolla maaksi on valittu Suomi, niin ALV ei ole hinnoissa mukana.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 18:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Wisecot laitoin (1075cc / 10,25) ja laittaisin edelleen vaikka nyt tulee pikkasen kalliimmaksi mutta kyllä ne tulevat kilometrit sitten palkitsee ettei tullut säästettyä :wink:

Tuolta löytyy jonkin verran osia, pulttejakin muistaakseni mutta nokkia ja ilokaasuja myös :P

http://www.kzzone.com/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 22:24 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
ART on japanilainen männänvalmistaja, eli tekee myös muihin koneisiin mäntiä. Kawasaki on tilannut aikoinaan yhdenlaiset männät, varmaan ARTilta löytyy muunkinlaisia mäntiä, mutta tuskin nekään ovat takomäntiä kuten Wisecot ovat.
Alkuperäiset männät ovat yleensä valumäntiä, huokampia ja helpompia valmistaa ja mekaanisilta ääniltään hiljaisempia.
Takomännät ovat takomalla tehtyjä ja kalliimpia valmistaa, joskin laadukkaampia ja kestävempiä kuin valamalla tehdyt. Yleensä takomäntiä pidetään virimäntinä, pelkät korkeammat puristukset ei siihen riitä. Takomäntiä löytyy myös matalemmilla puristuksilla varustetuna, yleensä turbokäyttöön tarkoitettuja.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2007 14:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
APE tuttu paikka.Onko kukaan muuten tilannut suoraan sieltä? Itse olen tilannut diilerin kautta.Onnistuuko sähköpostilla ja onko hidasta? Jotenkin tuo jenkkien kanssa sähköpostiasioiminen ei aina tunnu sujuvan...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2007 15:04 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Juuri tulossa tawaraa ko. firmasta mutta piti soittaa muutaman kerran ennenkuin tawarat lähti liikenteeseen :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2007 17:53 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jeff Saundersilta jenkeistä tilatessa on aina homma toiminut hienosti ja tuntee vanhat kawurit. jeff@z1enterprises.com.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 30, 2007 20:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
z1109r kirjoitti:
Jeff Saundersilta jenkeistä tilatessa on aina homma toiminut hienosti ja tuntee vanhat kawurit. jeff[at]z1enterprises.com.


Kerran olen myös Jeffiltä tilannut ja homma toimi kun perseen haistelu koiralta = loistavasti :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 31, 2007 10:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Mitenkäs nuo Z1-Enterprisen hinnat? Niihin tulee varmaan tullit ja alv vielä päälle...Ja laittaako tuo ilmojen teitse tavarat automaattisesti eli viikossa paketti perillä??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 07:56 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Tullit ja alv:t tulee päälle, jos paketti menee tulliin. Käytännössä raja on jossain 50€:n paikkeilla (lähetyskulut mukaan lukien). Voi se tulla suoraan kotiinkin, jos sattuu. Eiköhän ne lentopostilla tule, mutta ei välttämättä viikossa. Riippuu myös siitä, meneekö tulliin vai ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 10:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Thomas Klasmolta aikanaan sano ettei suosittelisi Wisecon mäntiä. Sulavat kuulemma kovassa ajossa autobahneilla. Ei suomessa niin kovaa mennä, mutta kai tuo jotain kestävyydestä kertoo.

Ei mikään yllätys mulle, ne nakuttaa herkästi kovassa ajossa, mutta se riippuu aika paljon esim. nokka-akseleista tietysti sytytysajoitusten ja seoksien lisäksi.

Saa ne toimimaan ja antaa vääntöä kivasti.

Thomas suositteli jotain JT tai JE -merkkisiä mäntiä, niistä en tiedä sen tarkemmin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 12:29 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joopa joo, vai sulavat Wisecot - tuskinpa sentään, koska niitä käytetään myös kisakäytössä, joka lienee aika paljon raskaampaa kuin normaalikäyttö. Tietysti, jos laitetaan Wisecot eikä samalla tarkisteta seoksia, niin saattavat tietysti sulaakin, mutta niin sulaisivat muunkin merkkiset männät. Nuo Z1100A:n puristussuhdeongelmat johtuvat lienee siitä, että samaa Wisecon mäntäsarjaa käytetään myös GPZ:ssa ja siinähän sylinterinkansi eli tarkemmin palotila on erilainen, joten puristussuhde kasvaa yli tuon ilmoitetun 10,25:n.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 13:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Niinno, normaalikäyttöä saksassa saattaa olla se, että ajetaan suurimmalla vaihteella kaasu pohjassa aina kuin mahdollista koko tankkausväli. Ei noi niin hulluna kulje ettei voisi niin tehdä jos vaan pää kestää ne ajo-ominaisuudet. Monellako radalla ajetaan koko ajan kaasu pohjassa? Ehkä joillain ovaaliradoilla.

Voi olla, että Thomasilla on jotain kauppapoliittisia syitä olla sitä mieltä kuin on, en tiedä. Tai sitten Wisecot eivät ole mitään maailmanhistorian parhaita mäntiä ja vaikka JE-männät on kestävämpiä. Kyllä niitäkin kisakäytössä kuulemma on jne. Ainakin Wisecoiden muotoilu on paloteknisesti ihan perseestä, kulmikkaita ja valtava patti keskellä. Viimeistelemättömiä.

En tiedä, onko GPZ B-mallissa eilainen palotila. A-mallissa on ainakin, mutta siihenhän eivät samat männät käy. Eräällä joensuulaisella harrastajalla oli isoja ongelmia wisecojen kassa GPZ-B-mallissa. Kummatkin koittelimme vaikka millä seoksilla, ei ne hyvin toimineet vaikka rikasti niin että puski sysimustaa putkista ja vei bensaa ihan hulluna.

Sen sijaan myöhemmin huomasin, että nokka-akseleilla on vaikutusta aika paljon. Viime kesän kun ajelin GPZ A-mallin nokilla niin pystyi käyttämään isompaa sytytysennakkoa ilman nakuttamista ja se vaati laihemman seoksen toimiakseen kunnolla (muuten nyki). Voi olla että alkuperäisillä nokilla jää kovassa vedossa niitä kuumia kaasua pyörimään liikaa sylinteriin ja ne lisäävät itsesyttymistä. Paremmin hengittävät nokat vaihtavat kaasut paremmin ja puristukseen jää vähemmän edellisen tahdin pakokaasuja. Ero oli tosi selvä, isompi kuin millään seosten hämmentämisellä noin esim.

Tässä "teoriassa" saattaa olla perää, koska monissa rinnakkaismalleissa niissä, missä on loivemmat nokat, on käytännössä aina myös pienemmät puristukset, vrt. esim I/Ö suzukit, gsxr1100 vs. 1100bandit / 1100gsxf.

Tämä osaltaan selittäisi myös miksi monissa muissa kawoissa on vähemän ongelmia, z1100A taitaa niitä harvoja tai ehkä ainoa, missä on 270 asteen nokat ja aika maltillinen nosto väännön maksimoimiseksi.

Mutta ihan kritiikitön en Wisecoita kohtaan olisi, vaan jos nyt olisin ostamassa, selvittäisin, olisiko vaikka JE- tai REC -männät parempia. Voi hyvinkin olla. Mutta W:t varmaan toimii z900:ssa ihan jees. Amerikkalainen moottoriteknologiahan on tunnetusti edistynyttä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 15:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Lisäystä edelliseen; ainakin joidenkin maailman foorumilaisten mielestä kysymys on enemmänkin sylintereiden työpaineesta (dynaaminen paine), joka nousee liian korkeaksi jos venttiilien aukiolo on liian pieni suhteessa nousseeseen puristussuhteeseen. Esim.:

http://www.kzrider.com/forum/viewthread.php?tid=29098&page=2

Aika paljon muitakin vastaavia on...

Imunokan ajoituksellakin olisi voinut ehkäpä tuota parantaa, tuon jos olisi silloin aikanaan tiennyt niin olisi päässyt aika paljon vähemmällä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 16:25 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
sami kirjoitti:
Mitenkäs nuo Z1-Enterprisen hinnat? Niihin tulee varmaan tullit ja alv vielä päälle...Ja laittaako tuo ilmojen teitse tavarat automaattisesti eli viikossa paketti perillä??


Hinnat kohtuulliset ja taalan kurssi alhaalla eli $100 / 1,25 = 80€.

Tulli ja ALVi tulee, jos se jämähtää tulliin. Yleensä lootassa on lukenut "motorcycle parts, valua $20" Olikos se tulli 7% ja siihen ALVit päälle 22% -> $100 / 1,25 = 80€ *1,07=85,6*1,22=104,43€

Toimituajat:
- Air Mail 3-4 päivää (kyllä, tilasin lauantaina ja tuli keskiviikkona, oli kiire saada kunnonn kytkinlevyt ja jouset ku lipsu) noin 20-30 taalaa pikkupaketti, isot hunajaa
- Sea-Air 10 päivää (kyllä tullut pari kertaa kellon tarkkuudella) noin 15 taalaa
- Sea 4-5 viikkoa (jep, odottelen Dynan puolia...) halpa...

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 19:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo Wisecoitten sopimattomuus on aika mielenkiintoinen asia. Vanhempiin Z1 pohjaisiin tuntuu sopivan ilman ongelmia ja uudempiin J-pohjaisiin joissain tapauksissa taas ei.
Mitä eroa noissa koneissa sitten on. Vanhoissa on kaikissa samat nokat, Z 1000 ST esimerkiksi, imuvenat 36 mm ja pakovenat 30 mm, aukioloaikaa 280 astetta, nostoa 7,55 mm, aukeaa 30 astetta ennen YKK ja sulkeutuu 70 astetta jälkeen AKK, imu ja pakonokat samat ajotuksiltaan. Kannen palotilat 35 cc 7,8 puristussuhteella 70 mm männän halkaisija.
Tuohon Wisecon 1075 cc setillä puristuksen nousevat 10,25 ja poraus 72 mm, joten aika paljon ainakin puristusuhde nousee alkuperäisiin lukemiin verrattuna.
Kaasarit noissa vanhoissa on suoravetoiset Mikuni VM 28 SS mallit, joiden ainoa muutos on Wisecoiden jälkeen olleet 115 kokoiset pääsuuttimet. Sytytys on Kawan oma kärjetön mekaanisella ennakonsäädöllä 10 astetta ennen YKK 1000 rpm - 40 astetta ennen YKK 2350 rpm .
Mitkä uudempien koneen vastaavat speksit, onko suurin ero kannen muotoilu ja isommat venttiilit.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 19:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Perustuen kaikkiin kokeiluihini, hakisin merkittävintä syytä nokka-akselista ja siitä, että z1100st:ssä se on 270´. Luulen, että se olisi gpz A1-nokilla toiminut ilman muutoksia mäntiin - mutta sitä ei enää voi tietää.

KZriderssilla ovat maininneet, että J-mallin kone on enemmän "detonation prone engine". Ne jotka postaamassani ketjussa kehuu että toimii, ajaa pääosin vanhemmilla, ne jotka on että ongelmia piisaa, kaikki J-mallisilla, esim:

Lainaa:
My KZ1000s have a detonation tendancy even with stock compression. I'd never up it. I made the mistake on a 1982 GPZ1100 running Wiseco 10.25-1 pistons. Ran fantastic as long as I only rode a few miles then let it cool, otherwise unridable due to the detonation even running premium.


Totta on, että saa sen soimaan vakiomännilläkin, mutta se vaatii aika paljon hellettä ja hanaa. Pikku rilahdus vaan.

Kaivelen tarkemma speksit kotona, voihan niitäkin vertailla. Jos löydän, tai kunhan Lewis toipuu 40'C ulkolämpötilapudotuksestaan ja kotiinpaluuvXtutuksesta, saisi kaivella ne tehtaan manuskasta :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 20:19 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
"Sulavat kuulemma kovassa ajossa autobahneilla."
Kyllähän sitä mikä waan mäntä sulaa, eikä tarvi edes ajaa saksan
autopaanoilla jos on seokset ja sytkä poskellaan puhumattakaan
väärän lämpöarwoisista kynttilöista :shock: ...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 21:45 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Enpä usko että näillä kotimaan nopeuksilla saa mäntää sulamaan (4-tahtisissa) vaikka olis useamman pykälän liian pienet suuttimet ja vetäis pidempiäkin suoria ruttu auki.

Putkiston vaihdon jälkeen meni aika roimasti laihalle viime kesänä ja jos pikkasen pidempään ajoi kaasu aivan auki niin kyllä ainakin minun himmeli nyki siihen malliin että huh huh, eli jos on edes suht täys järkinen niin tajuaa et kannattaa alkaa löysäilemään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 22:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
KooJii kirjoitti:
"Sulavat kuulemma kovassa ajossa autobahneilla."
Kyllähän sitä mikä waan mäntä sulaa, eikä tarvi edes ajaa saksan
autopaanoilla jos on seokset ja sytkä poskellaan puhumattakaan
väärän lämpöarwoisista kynttilöista :shock: ...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


No tottakai, tai jos ajaa dieselöljyllä tai vaikka nitrometaanilla, niin voipi sulaa mikä vaan.

Mutta kaipa oletuksena oli että em. arvot oli kohdallaan, ja mainittu taipumus oli siis kuulemma suurempi wisecoilla kuin muilla viritysmännillä.
Ei ne mulla sulanut vaikka kaasu liki pohjassa pitkiä matkoja ajelin.

Tämä nyt oli nyt oli tällai kuriositeetti minkä kuulin, suomessa ne kestää varmasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 23:01 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Minäpä se vaihdoin GT:stä #1 ja #4 männät kun olivatten vammaisia wisecoita. Ykkösestä oli etuosasta sulanut jopa ylimmäinen männänrengas poies... Miten onkaan laihalla olleet vaikka kaasarit putsasin ja säätelin :shock:

Onneksi löytyi lähistöltä varamännät.. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 02, 2007 01:01 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
jiikoo kirjoitti:
Minäpä se vaihdoin GT:stä #1 ja #4 männät kun olivatten vammaisia wisecoita. Ykkösestä oli etuosasta sulanut jopa ylimmäinen männänrengas poies... Miten onkaan laihalla olleet vaikka kaasarit putsasin ja säätelin :shock:

Onneksi löytyi lähistöltä varamännät.. :roll:


niinpä.sulaa se wisecokin näköjään...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 02, 2007 01:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
Minäpä se vaihdoin GT:stä #1 ja #4 männät kun olivatten vammaisia wisecoita. Ykkösestä oli etuosasta sulanut jopa ylimmäinen männänrengas poies... Miten onkaan laihalla olleet vaikka kaasarit putsasin ja säätelin :shock:

Onneksi löytyi lähistöltä varamännät.. :roll:

Etkös jiikoo vaihdellut pakoputkistoa aina mielialan mukaan - tarkistitko seokset samalla? Tuossa viime kesänä huomasin nimittäin itse mikä vaikutus putkistolla on, kun vaihdoin sen melko avaran Laserin Deeptoneen - seoksia oli laihennettava aika ronskisti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 02, 2007 07:36 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Raato kirjoitti:
jiikoo kirjoitti:
Minäpä se vaihdoin GT:stä #1 ja #4 männät kun olivatten vammaisia wisecoita. Ykkösestä oli etuosasta sulanut jopa ylimmäinen männänrengas poies... Miten onkaan laihalla olleet vaikka kaasarit putsasin ja säätelin :shock:

Onneksi löytyi lähistöltä varamännät.. :roll:

Etkös jiikoo vaihdellut pakoputkistoa aina mielialan mukaan - tarkistitko seokset samalla? Tuossa viime kesänä huomasin nimittäin itse mikä vaikutus putkistolla on, kun vaihdoin sen melko avaran Laserin Deeptoneen - seoksia oli laihennettava aika ronskisti.


"Avarassa" putkessa oli seosmittari kiinni, vakiossa ei. Mittarin mukaan kaikki oli ok.. Aika ahdas se putki loppujen lopuksi oli, huilu 20mm ja viimepeleissä vaimennin oli kammiomallia kun villat paloi ja huilu leikkas/ruostui kiinni. Putkihan oli omavalmiste :) . Jaa suuttimet muistaakseni oli poratut 0,2mm ylikokoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2007 10:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Noi seosmittarit pitäisi olla joka juuriputkessa kiinni jotta saataisiin kaikki kaasarit pelittämään oikein. Nyt kun on vain yksi anturi joka on yhdysputkessa,ei se anna kuin jotain keskiarvoa kaikista putkista, jos olisi vain yksi kaasari, silloin se toimisi niinkuin pitäisi.
Aika hassua että Jiiko sulla oli noi mäntävammat 1# ja 4# pytyissä, yleensä kuumakäynti vammat tulevat keskimmäisiin, jotka yleensä käyvät kuumempina. Ettei ois jotain sytkän kanssa ollu tekemistä (liian aikaisella, toinen picup väärässä asennosa)?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2007 10:54 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Tuolla se kellarin hyllyssä sytkä on edelleen (laitoin alkuperäisen takas) ja viimeksi pari päivää sitten sitä kattelin ja kunnossa oli, valualumiinirunko ja kaikki ruuvit tiukalla. Ajoinhan mä niillä wisecoilla jotain 20tkm enkä huomannut kuin vasta konetta aukaistessa ja senkin tein kun öljykanavan renkaat vuoti. Kansipahvejakin kun oli ylimääräisenä.

Sovittelin syttyä sitä tuohon akseliinkin mutta ei pohjalevy käy suoraan. Jaskamallissa on erilainen syttykoppa. Kopsaan alkuperäisestä alumiinille ja laitan pickupit siihen kiinni niin pelannee. Roottori köy suoraan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2007 12:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Noi seosmittarit pitäisi olla joka juuriputkessa kiinni jotta saataisiin kaikki kaasarit pelittämään oikein. Nyt kun on vain yksi anturi joka on yhdysputkessa,ei se anna kuin jotain keskiarvoa kaikista putkista, jos olisi vain yksi kaasari, silloin se toimisi niinkuin pitäisi.
Aika hassua että Jiiko sulla oli noi mäntävammat 1# ja 4# pytyissä, yleensä kuumakäynti vammat tulevat keskimmäisiin, jotka yleensä käyvät kuumempina. Ettei ois jotain sytkän kanssa ollu tekemistä (liian aikaisella, toinen picup väärässä asennosa)?

Tai sitten polttoaineen saannissa ollut häikkää eli hanasta ei ole tullut tarpeeksi bensaa läpi ja se vähä mennyt 2. ja 3. pytyn tarpeisiin - sen takia reunapytyt käyneet reilusti laihalla.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2007 12:43 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Raato kirjoitti:
Tai sitten polttoaineen saannissa ollut häikkää eli hanasta ei ole tullut tarpeeksi bensaa läpi ja se vähä mennyt 2. ja 3. pytyn tarpeisiin - sen takia reunapytyt käyneet reilusti laihalla.


Paljon mahdollista kun oikein pohtii.. :shock: Mitään ahdistimia ei kyllä siinä ollut ellei sellaiseksi lueta orkkis alipainehanaa. Pitäisköhän wisecoituun peliin laittaa ihan pumppu? ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2007 18:21 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Tai sitten polttoaineen saannissa ollut häikkää eli hanasta ei ole tullut tarpeeksi bensaa läpi ja se vähä mennyt 2. ja 3. pytyn tarpeisiin - sen takia reunapytyt käyneet reilusti laihalla.


Paljon mahdollista kun oikein pohtii.. :shock: Mitään ahdistimia ei kyllä siinä ollut ellei sellaiseksi lueta orkkis alipainehanaa. Pitäisköhän wisecoituun peliin laittaa ihan pumppu? ;D

Pumppu aiheuttaa helposti lisää ongelmia eli kaasarit tulvivat helposti yli. Paras ratkaisu lienee hyvin virtaava bensahana (Pingel tai ruiskupelin hana). Alkuperäinen alipainehana alkaa helposti ahdistamaan varsinkin luistien ollessa katossa (alipaine ei avaa hanaa riittävästi). Kaikkein herkin yhdistelmä on alkuperäinen alipainehana ja huonosti virtaava ylimääräinen paerisuodatin bansaletkussa - se on suorastaan takuuvarmaa ongelmien hakemista :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 04, 2007 23:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Taas tyhymä kysymys kun aina vaahdotaan siitä laihalla käymisestä; eikö kone siis nyi jos edes joku sylinteri on laihalla? Tuntuu että aika pienenkin eron jo perseessä tuntee, oli se rikkaalla tai laihalla ja yhdenkin, varsinkin kahden sylinterin heikko veto kyllä tuntuu.

Alipainehanakin voi olla hyvässä kunnossa. Kalvo pitää uusia toisinaan jne, kestää ajaa 180-190kmh pitkiäkin aikoja, jos vaan siis se pää kestää.
Joskus se voi jäädä ikään kuin jumiin, jolloin se pitää kääntää hetkeksi "PRI"-asentoon. Sen jumimisen huomaa heti, joku pytty alkaa nykimään. Ei merkkiäkään männän palamisesta ja tällä (hanan satunnaisella jumimisella) ei siis ole mitään tekemistä sen nakuttamisongelman kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com