Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 30, 2024 22:56

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 09:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Onko normaalia että sylinteriputket kolahtaa lattialle kun vain hiukan kosaania vilauttaa sylinterin nurkkaan?? Sylinteri oli jämähtänyt hiukkasen tiukkaan kiinni ja sitä hieman lämmitettiin tyvestä jotta irtoaisi niin ensimmäisenä lähti putki putoamaan ennenkuin pytty liikahtikaan. Ja kylmänäkin saa putket liikkumaan kun kunnolla kalautti perspuolelta. Onko tämä ominaisuus vai onko sylinteri nyt sitten hylkytavaraa? Vai onko zetojen putket brittityyliin nuin löysässä? Semmoisessa laatumerkissä kuin Suzuki ainakin oli paljon piukemmalla sovitteella.Sylinteri std-koossa ja tuskin koskaan avattu ja hyvässä kunnossa muuten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 10:26 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 31, 2005 23:17
Viestit: 23
Paikkakunta: Joutseno
Joo kyllä ne tuommoisia ovat, aikoinaan oma sylinteriryhmä oli osienpesukoneessa ja lämpö 75 astetta noin 10min pesun jälkeen putket oli aivan irrallaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 20:39 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vuoteen -78 käytti Kawa isoja O-renkaita Z1 koneen putkien juuressa sylinteriplogissa, jossa oli ura tuolle O-renkaalle. Se ehkäisi mahdollisen öljyn kapilaarisen nousun plogin ja putken välissä osien eri lämpölaajenemisen takia. Alumiinihan varsinkin ulkoapäin kuumennettaessa lämpölaajenee rautaa enemmän, joten siksi se putki kuuluukin pudota, jos se on kaulus alaspäin tai jos blogia ei ole tuettu. -79 lähtien tuo O-rengas ja sen ura jäi pois käytöstä.
Koneen käydessä lämpeneminen tapahtuu sisältä ulospäin, eli putki on blogia kuumempi ja blogin ote putkesta tiukempi. Eri tehtaat käyttävät eri toleransseja ja materiaaleja, joten eivät välttämättä ole vertailukelpoiset keskenään.
Paitövei, laatumerkki Kawasakin nelikoita turboahdettiin jo ennenkuin Suzuki edes valmisti nelitahtisia :P Perässä on helppo hiihtää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2007 23:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Paitövei, laatumerkki Kawasakin nelikoita turboahdettiin jo ennenkuin Suzuki edes valmisti nelitahtisia :P Perässä on helppo hiihtää.

Voiskos tuota tuon selkeämmin ilmaista :P Ja eipä tuolla sovituksen tiukkuudella ole käytössä kovin suurta merkitystä, koska sylinterinkansi pitää putken tiukasti paikoillaan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 18, 2007 09:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Näinhän sen on, varmistin vaan kun tuntuivat niin löysiltä sovitteilta kun puupalikalla kalauttamalla saa putken liikkeelle. Onhan nuo Hamamatsun miehet tarkkaan Kawasakin koneen aikoinaan tutkineet ja kun niitä vierekkäin katselee niin mallia on otettu kyllä kovasti ja tehty vähän parannettu versio Kawan padasta, tarkoitan tässä GSX(16v)moottoria. Ja nyt varmaan joku älähtää mutta onhan siinä sentään pitsikansi :wink:
Mietinkin tuossa että saisiko tuota Suzukin kantta mitenkään ympättyä tuohon Kawan alakertaan kun semmoinen ylimääräisenä pyörii...
Mutta on nuo Zykköset sentään komiampia kun GSsät!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2007 22:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Eihän ne putket saa olla irti,kyllä ne pitää pysyä kiinni.Kun kaikki asiat on kohdallaan ne putket on kiinni ja pysyy.
Eikös irtonainen putki riko kannentiiviisteen?

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 22, 2007 16:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Siukolan Erkiltä tätä tuli kysyttyä ja hänen mielestä sellaisia ne olivat eikä kannata murehtia pientä liikehdintää. Kyllä kait ne sitten siellä välissä pysyy kunhan muut jutut kunnossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 23, 2007 12:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Tuskin ne sen vuoksi on tiukka sovitteisia että karkaisivat sieltä välistä.
Lämmon siiryminen pukesta sylinteriryhmään on kuitenkin yksi tärkeä tekijä.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com