Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 19:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: tulpan johdot
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 21:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 22:34
Viestit: 16
Paikkakunta: Hyvinkää
Zephyrin talvihuoltoa tehdessä löytyi sitten pari pilaantunutta tulpan johtoa. Ongelma ei sinänsä ole paha, mutta vihreetä johtoa oli muodostunut hatun juureen sen verran pitkä matka, ettei johto enää suosiolla yletä tulpalle lyhennyksen jälkeen. Mikä olisi paras konsti noita jatkaa... Johdot on siis valettu puolan päähän, joten vaihtaminen kokonaan on kai vaikeempi juttu. Lisäksi vauriot oli vielä mahdollisimman hauskasti eri puolissa! Uudet puolat maksaa Sumekolla 142€ kpl!!!!! Joskus olen nähnyt sellaisia kierrettäviä jatkokappaleita, mutta mahtaakohan niissä olla jokin häiriön poisto judo sisällä? Vinkkejä...?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 22:15 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Valettu! Ällässä ja GT:ssä ne irtoaa ihan kiertämällä.. IsoZetassa lienee samanlaiset puolat. Onko Zephyrissä ihan oikeasti sellaiset karvat ettei lähde irti? Persiöstä on ne..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 23:17 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Enpäs lähtisi Jiikoo kokeilemaan edes noiden Z 1100 puolien johtojen kiertämistä irti puolista. Ne näyttävät päälle samalta kuin pienempien Zetojen puolat, kierrettävissä auki olevilta, mutta valetut ovat (tuli joskus kokeiltua, Raato muistanee)
Fanatic, autotarvike liikkeissä myydään jatkokappaleita puolan johdolle. Laadukasta johtoa vaan jatkoksi ja liitos vanhan kanssa. Katso sellainen paikka jatkolle, ettei jää mutkaa juuri liitoksen kohtaan. Päälle kutistesukkaa, sellaista jossa on liima sisällä, ettei jää kosteudelle tilaa. Kuumailma puhallinta peliin ja hyvä tulee.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 01:45 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Jännää.. En ole vielä tutkinut enempää; sen verran huomasin että letkut ovat 'tuninkia' eli kirkkaat... :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 02:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Enpäs lähtisi Jiikoo kokeilemaan edes noiden Z 1100 puolien johtojen kiertämistä irti puolista. Ne näyttävät päälle samalta kuin pienempien Zetojen puolat, kierrettävissä auki olevilta, mutta valetut ovat (tuli joskus kokeiltua, Raato muistanee)
Fanatic, autotarvike liikkeissä myydään jatkokappaleita puolan johdolle. Laadukasta johtoa vaan jatkoksi ja liitos vanhan kanssa. Katso sellainen paikka jatkolle, ettei jää mutkaa juuri liitoksen kohtaan. Päälle kutistesukkaa, sellaista jossa on liima sisällä, ettei jää kosteudelle tilaa. Kuumailma puhallinta peliin ja hyvä tulee.


Kyllä se lähtee ihan kun kiertää sen muovisen holkin poikkeen siitä ja nykäiseen johdon pois. Siinä keskellä on sellainen piikki mikä uppoaa niihin johdon kuparijohtimiin, ilman kierteitä. Ja tämä muoviholkki pitää johtoa paikallaan. Näin siis z1100:ssa, zepyhyristä en tiedä...

Luulisin, että mulla oli alkuperäiset, sellaiset mustat ja korkeajännitejohdot lähti päistä. Nyt dyna-puolat, joissa eri kiinnitys...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 07:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Motonetistä löytyy noita jatko paloja myös. Oon joutunu käyttään.
Ei ole ollu mitään ongelmia niiden kanssa :P

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 11:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Itellä oli ST:ssä kiinteät johdot ja samanlaiset "korkit" kuin Z 650 mallissa irroitettavissa, vaan johdot oli kiinni puolissa. Aikani kun kiersin ja ihmettelin, jotta ompas kuoret tiukassa, jätin lopun kiertämättä ja tuumasin että eivätpähän irtoa. Nuo puolat tuli aikoinaan paljon myöhemmin vaihdettua uusiin, kun molempiin puoliin oli tullut halkeamat pohjaan. Vaihdoin ajoissa ennen kun ne tilttasivat. Johdothan noissa oli jäykistyneet siihen asentoon, mihin ne paikallaan oli olleet.
Uusista puolista toinen löytyi Spinnin Wheelistä ja toinen piti Sumekolta tilata. Vielä ne on rokanneet.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 11:58 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
kyllä ne on ainakin z1100A:ssa irroitettavat niinkuin Niko totesi ja täysin samat puolat kuin keskareissakin. mm. z750 ltd:ssä . hauska yksityiskohta oli 1100:n alkuperäisissä tulpanhatuissa, niissä tuo 5kohm vastus on irroitettavissa hatun sisällä jos se palaa kuin usein vanhemmiten tekee,niin pelkän vastuksen voi vaihtaa 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 12:24 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Nih! Mehän sen tiedämme, Z1100A-ryhmäläiset! ;D

Kävinpä tallilla ja nykäisin tankin poies.. mielessä haavekuva uusista Dyna-puolista kun tulpanletkutkin oli kirkkaat kupariletkut, Güntterihan oli tuunannu pyörää ihan rahalla...
Mutta siellä olikin alkuperäiset puolat :'' ja niihin kierretty nuo uudet letkut... :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 12:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eka kunnon vesisade näyttää onko johdoista tulpanjohdoiksi. Eikös raatokin joutunut vaihtamaan Dynan johdot toisenlaiseksi, kun sateella roiskivat läpi. Kalifornian vehkeet ei aina pelitä täällä pohjolan perukoilla. Tiedä sitten noitten sakemannien viritelmistä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2006 13:24 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Eka kunnon vesisade näyttää onko johdoista tulpanjohdoiksi. Eikös raatokin joutunut vaihtamaan Dynan johdot toisenlaiseksi, kun sateella roiskivat läpi. Kalifornian vehkeet ei aina pelitä täällä pohjolan perukoilla. Tiedä sitten noitten sakemannien viritelmistä.

Joo, viime keväänä tuli kulutettua kotimatkaan pääkaupunkiseudulta liki 3 tuntia, kun vesisateella Dynan johdot ja tulpanhatut roiskivat läpi ihan urakalla - olihan se tietenkin ihan komeen näköistä, kun tankin alusta loisti sinisenä jatkuvasti, mutta matkanteko ei oikein edistynyt. Vaihdoin sitten niiden tilalle metritavara-sytytyspiuhaa & NGK:n hatut ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com