Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 12:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kawan jarrut
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2007 20:47 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
vaihdoin etujarrupalat ja ajattelin vaihtaa huonon näköiset jarrunesteet mutta ilmaus ei sitte onnistunutkaan tarvinko sen alipaine ilmaus vekottimen vai onkos siihen joku koti konsti??

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2007 20:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossa oli aiheesta aikaisemmin:
http://jumbo66.adsl.netsonic.fi/phpBB2/ ... jen+ilmaus

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2007 20:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 21:21
Viestit: 18
Joo, se kotikonsti on vaihtaa nesteet yläkautta päästämättä ilmaa systeemiin ollenkaan :)

Eli läpinäkyvä letkunpätkä alhaalta nipasta pulloon (vanha liemi menee tänne, letkussa näkee jos ilma yrittää takaisinpäin ), nippaa auki puolikierrosta lenkkiavaimella, jarrukahva pohjaan jolloin lientä tulee letkua pitkin ulos, nippa takas kiinni, kahva ylös. Ja toistetaan alusta lähtien. Huomattavasti helpompaa kaverin kanssa ku yksin :) Sitä mukaa kun jarrunestesäiliö tyhjenee, niin kaadetaan lisää jarrunestettä kuppiin ettei haukkaa ilmaa. Homman saa lopettaa kun alkaa tulla uudennäköistä nestettä ulos...

Samalla menetelmällä saa ainakin pienet ilmamäärät veks, mutta koko systeemin ilmaamisesta en valitettavasti tiedä.

Edit: Jim Goose näköjään ehti ensin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2007 21:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
joo edellinen oli hyvä jos jarru tuntuu kumi pallolta tämänkin jälkeen olisi hyvä olla jarru neste säiliön kansi auki ja rauhallisesti kåyttää vipua ja katselee kun ilmakuplat tulee säiliöön kun ilman tulo loppuu saattaa jarru olla aika hyvä (kova).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2007 21:47 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
ei tule kawaan jarruja lopetin tältäpäivältä jos vaik huomenna tuliskohan ilmat säiliöönpäin jos ottais satulat ja jakoblokin irti ja nostaisin kahvan yläpuolelle ja jumppaamaan jotain vain palojen väliin

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2007 05:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
jope kirjoitti:
ei tule kawaan jarruja lopetin tältäpäivältä jos vaik huomenna tuliskohan ilmat säiliöönpäin jos ottais satulat ja jakoblokin irti ja nostaisin kahvan yläpuolelle ja jumppaamaan jotain vain palojen väliin


Letku ilmaruuvista jarrunestepulloon, niin että letkunpää on nesteessä, (ei kus...)
Puolikierrosta ruuvvi auki, ja "klipsuttaan" kahvasta, uutta nestettä, aina kun hupenee. On vimoset 40 vuotta onnistunut nuin :shock:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2007 19:33 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
nyt on jarrusatulat roikkumassa säiliön yläpuolella ja huomenna pitäis taas koittaa ilmata koitin laittaa letkun jarruneste purkkiin ja pumpata mut jarruja ei tullu kokeilin sitä alipaine härdelliä mut eipä niitä jarruja tullun niin ajattelin kokeilla nostaa satulat ylös

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2007 23:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Kulostaa vähän vaikeelta jarru kamat voi olla kasattu ihan paikoilleen nestettä sitten lorauttaa kupin täyteen ilmaa jarrut ihan normaalisti niinkuin nelipyöräisissäkin kahva on ehkä pehmeä mutta anna olla aamuun asti ilmaantuu itekseen yön aikana jos nämä lääkkeet ei auta on varmmaan kysyttävä JG tä jos haluu jarruista hyvät kannatta uusia jarruletkut niin tulee tämäkät tää on varmaan itä murretta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 02:00 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Varsin hyvä tapa saada hyvät etujarrut aikaiseksi on vaihtaa teräspunosletkut ja vielä siten, että pääsylinteriltä lähtee oma letkunsa kumpaiseenkiin jarrusatulaan. Näin pääsee jakotukista eroon, joka on aikamoinen ilmauksen vaikeuttaja.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 12:00 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
kyllä rupee kawan jarrut otaan niin kupoliin kaikkea on tullu yritettyä mut jarruja ei tule muutakun jos kovasti pumppaa niin vähän ottaa voiskohan toi pääsylinteri olla vähän lomalla et ei jaksa pumpata tarpeeksi et ilmat tulis pois

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 14:36 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Mulla oli pieni reikä siinä kahvan jälkeen olevassa kumitiivisteessä ennen nestesylinteriä.

Hori siitä ilmaa järjestelmään joka kerran ku kahvaan koski, kahvan juuri oli kostea ei märkä. Hankala tapaus saada selville. Syletti tosiaankin sillo aikoinaan.

Nyt on taas uudet kujeet... Akku... Latausjännite... Että sillai, ja nyt on Yuasa tulossa :oops: :oops:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 14:49 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Kawa LTD kirjoitti:
Mulla oli pieni reikä siinä kahvan jälkeen olevassa kumitiivisteessä ennen nestesylinteriä.

Hori siitä ilmaa järjestelmään joka kerran ku kahvaan koski, kahvan juuri oli kostea ei märkä.



en usko että sillä on tähän asiaan merkitystä se on vain pölysuoja. jos siitä menis ilmaa nesteeseen,niin kyllä nesteetkin tulis samaten pihalle...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2007 19:38 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
nyt on satulat pyykkinaruilla ja kahva roikkuu alaspäin pitää koittaa josko kohta rupeis ilmaus onnistumaan

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2007 09:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
mistähän sais halvimmalla metallipunosletkut vaihdanko vaii pitemmän letkujen läpi menevän pultin

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2007 10:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
jope kirjoitti:
mistähän sais halvimmalla metallipunosletkut vaihdanko vaii pitemmän letkujen läpi menevän pultin


tuolta olen omiini aina hakenut, voi tosin saada jostakin halvemmallakin :roll:
http://www.ape-import.com/teraspunosjarruletkut.htm

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2007 13:05 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
nyt tuli kawaan jarrut teräskudos putket suoraan kahvalta satuloille

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com