Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 23:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2007 19:00 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:38
Viestit: 9
Paikkakunta: Himanka
Venttiilit ja kaasuttimet säädetty 8400 km takaperin, samalla ilmanputsari pesty/öljytty, tulpatkin uusittu samalla.
Ongelma: noin 1000km ajan ollut todella haluton käynnistymään kylmänä eli jos seisonut useamman tunnin tai vuorokauden, ilman lämpötilalla ei merkitystä eli tekee saman +10 ja +25 lämpötilassa.
Saa startata useamman kerran, reilusti hörähtää, ei vaan jää käyntiin ennenkuin kolmannella tai neljännellä starttauksella ja käynti raskasta ekat minuutit.
Ryyppyvaijeri ainakin liikkuu normaalin näköisesti/tuntuisesti.
Kuumana/lämpimänä jälkeen laakista käyntiin.
Ajossa kone pelittää normaalisti, kulutus ei ole noussut, eikä laskenut.
Vaiva alkoi yhtäkkiä, mistähän alkais vikaa hakea?
Kyselee uusiomotoristi länsirannikolta.
Takana 33 000 murheetonta kilometriä 05 kesästä tähän päivään ja nyt kävi näin:(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2007 19:13 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
tarkista liikuttaako ryypyn vaijeri ryyppyvipua kaasareissa.. kulostaa vähän siltä että vaijeri on päässyt löystymään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2007 19:14 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Jotenkin toi venttiilin säätö tulis kuitenkin ekaksi mieleen :?

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2007 19:35 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:38
Viestit: 9
Paikkakunta: Himanka
Kiitokset vastauksista!
Ryyppyvaijeri liikkuu herkästi ja ryyppyvipu näyttää liikkuvan sen mitä pitääkin, ymmärtääkseni.
Mites venttiilien säädöt olis noin äkkiä muuttunu?
Tarttee alkaa sitä tutkimaan seuraavaksi.
No, elokuu on lomakuu eli aikaa on ja toivon mukaan kerkiää ajellakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 04:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Oisko mahdollista, että uimurikammiot pääsisi tyhjeneen. Joko haihtumalla, tai vuotamalla. Ottaa aikansa ennen kuin täyttyy ja alkaa
pelittää taas. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 09:09 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:38
Viestit: 9
Paikkakunta: Himanka
Jarru kirjoitti:
Oisko mahdollista, että uimurikammiot pääsisi tyhjeneen. Joko haihtumalla, tai vuotamalla. Ottaa aikansa ennen kuin täyttyy ja alkaa
pelittää taas. :P


Ei ainakaan näkyvää vuotoa eikä bensan tuoksua. Kiitos vinkistä, tarkkaillaan tilannetta seuraavassa kylmästartissa taas.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 09:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Muistelin että noissa uudemmissa 1100 kansissa oli jonkinlainen brobleema että venttiilit uppoaa seeteihin melko nopeasti mutta voin olla väärässä, korjatkaahan viisaammat jos olen väärässä :roll:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 12:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Onko kyseinen ryyppy "rikastin" vai "kuristin"?
Aivan kuin rikastimen kylmäkäynnistyssuuttimet olisi tukossa.
Se mistä johdetaan bensaa kohokammiosta seoskammioon silloin kun ryyppy on päällä.
Pyörä käyttäytyy ikäänkuin ilman ryyppyä käynnistelisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 14:38 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:38
Viestit: 9
Paikkakunta: Himanka
Mr.Saki kirjoitti:
Onko kyseinen ryyppy "rikastin" vai "kuristin"?
Aivan kuin rikastimen kylmäkäynnistyssuuttimet olisi tukossa.
Se mistä johdetaan bensaa kohokammiosta seoskammioon silloin kun ryyppy on päällä.
Pyörä käyttäytyy ikäänkuin ilman ryyppyä käynnistelisi.


Bensahana pri asennossa, ei myöskään helpota käynnistystä, juurikin kokeilin, ryyppy päällä ja pri asennolla hana, yhtä huono käynnistymään:(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 16:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
referee kirjoitti:
Mr.Saki kirjoitti:
Onko kyseinen ryyppy "rikastin" vai "kuristin"?
Aivan kuin rikastimen kylmäkäynnistyssuuttimet olisi tukossa.
Se mistä johdetaan bensaa kohokammiosta seoskammioon silloin kun ryyppy on päällä.
Pyörä käyttäytyy ikäänkuin ilman ryyppyä käynnistelisi.


Bensahana pri asennossa, ei myöskään helpota käynnistystä, juurikin kokeilin, ryyppy päällä ja pri asennolla hana, yhtä huono käynnistymään:(

No tolla bensahan asenolla ei nyt juuri tähän keissiin ole merkitystä, siis jos kylmäkäynnistyssuuttimista puhutaan. Noitten tutkiminen vaatii sen että ottaa kaasarit pöydälle ja putsaa ne. Ohjeita tähän löytyy hakua käyttämällä.
Jollet juuri ole kaasareitten kanssa pelannu niin suosittelen että viet joko koko mopon tai kaasaripaketin mopo/kaasarikorjaamoon ja käsket puzaileen. Mun mielestä nuo oireet viittais juurikin tohon Mr.Sakin ehdottamaan tukkeumaan. Tai sitten se kaasareitten päässä oleva ryyppymekanismi ei liiku vaikka vipu ja vaijeri liikkuiskin, vaijeri kun on taipuisa niin ei se jumissa olevaan kiskoa liikuttele. Toivottavasti vika löytyy ja korjaantuu.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 25, 2007 17:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:38
Viestit: 9
Paikkakunta: Himanka
JaL3 kirjoitti:
referee kirjoitti:
Mr.Saki kirjoitti:
Onko kyseinen ryyppy "rikastin" vai "kuristin"?
Aivan kuin rikastimen kylmäkäynnistyssuuttimet olisi tukossa.
Se mistä johdetaan bensaa kohokammiosta seoskammioon silloin kun ryyppy on päällä.
Pyörä käyttäytyy ikäänkuin ilman ryyppyä käynnistelisi.


Bensahana pri asennossa, ei myöskään helpota käynnistystä, juurikin kokeilin, ryyppy päällä ja pri asennolla hana, yhtä huono käynnistymään:(

No tolla bensahan asenolla ei nyt juuri tähän keissiin ole merkitystä, siis jos kylmäkäynnistyssuuttimista puhutaan. Noitten tutkiminen vaatii sen että ottaa kaasarit pöydälle ja putsaa ne. Ohjeita tähän löytyy hakua käyttämällä.
Jollet juuri ole kaasareitten kanssa pelannu niin suosittelen että viet joko koko mopon tai kaasaripaketin mopo/kaasarikorjaamoon ja käsket puzaileen. Mun mielestä nuo oireet viittais juurikin tohon Mr.Sakin ehdottamaan tukkeumaan. Tai sitten se kaasareitten päässä oleva ryyppymekanismi ei liiku vaikka vipu ja vaijeri liikkuiskin, vaijeri kun on taipuisa niin ei se jumissa olevaan kiskoa liikuttele. Toivottavasti vika löytyy ja korjaantuu.

Kun en juurikaan mitään mistään tiedä, kokeilin nuo bensahanan asennot :oops:
Ryyppymekanismi liikkuu normaalisti.
Tilasin tänään ajan kaasareitten huoltoon, aika tosin vasta 7.8. No, onhan tuo vielä käynnistynyt lopulta eli ajo jatkuu päivittäin...
Kiitokset vinkeistä ja mukavia ajokelejä eteenkin päin itse kullekin säädylle :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2007 22:59 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 15:04
Viestit: 2
Löytykö siihen käynnistysongelmaan syytä? Kiinnostaa ku itellä sattuu olemaan samanikänen kampe.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 15:05 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
mulla olisi yksi teoria huonoon käynnistyvyyteen,,,

pieni akku, 14 ah vanhetessaan menettää tehoa, myös kylmä ilma vaikuttaa akun ominaispainoon jolloin käynnistettessä virtaa riittää vain
startin pyöritykseen , ei enää tulpille. Testattu on.... :roll: Liekö akku jo alkuaankin "kevyt" pohjolan perukoille.

Omassani vielä sitten kaasarin säädöt on herkkiä ilmanpaineelle, ilmanlämpötilalle.

omaan Zephyyriini on laitettu DynoJet satsi, Micron 4-1-putki, K&N-ilmanputsari. Lämpösellä toimi ihan hyvin, tosin bensaa meni 10 litraa
satasella. Sitten Latoajoon mennessä otin ilmanputsarin kannesta pois sen esisuodattimen / imuäänenvaimentajan ja hop, bensan kulutus pieneni heti kahdella litralla !!!! Heti tosin akku uupui. Kiva oli krapulassa pukkia käyntiin... :( .

No nyt on akku kunnossa mutta jos löytyisi jostain samankokoinen mutta
vaikka 18ah hyytelöakku niin ei tarviis enää joogata ainakaan virran puutteen takia...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2007 23:27 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:38
Viestit: 9
Paikkakunta: Himanka
Leksman kirjoitti:
Löytykö siihen käynnistysongelmaan syytä? Kiinnostaa ku itellä sattuu olemaan samanikänen kampe.


Polttoainejärjestelmä putsattu omatoimisesti bensan sekaan laitettavalla "litkulla", jonka nimi ei nyt tule mieleen... paransi tilannetta paljon ja akun uusin myös. Nyt on kiva :moto: eli eipä ollut useamman vuoden vanhassa akussa enään tarpeeksi poweria.
Tälle kesälle tähän mennessä kertynyt 17000 mukavaa kilometriä Zephyrin kanssa ja aamulla lisää.....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2007 08:39 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 15:04
Viestit: 2
Ei sitten ollut onneksi isompi ongelma. Mun pyörästä meni akku aiemmin aivan yks kaks silleen että ei startannut ollenkaan. Rele vain pärisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2007 12:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
taitaa se akun kunto olla kaiken syy ja seuraus käynnistysongelmiin... :(

rupesin vielä miettimään suutinkokoja ja miksi nokeaa laitimmaisia kynttilöitä.... laitimmaisissa sylintereissä pitääkin olla pikkuisen pienemmät suuttimet !!! keskellä 100 ja laidoilla 98 ... onkohan MR. Dynojet huomioinut kyseistä asiaa ollenkaan,,,, pitänee kaivaa kaasarit vielä irti ja tarkistaa..... :(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 12, 2008 11:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
no niin , kaasareissa oli #96 kokoiset suuttimet :idea: , dynojetin suosituksen mukaan... nyt kokeillaan 100/98 suuttimia + vaihdetaan tyhjäkäynti suuttimet + 5 -> #40, katotaan sitten miten vörkkii, akku vaihdettu myös geeliakuksi... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 13, 2008 15:16 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
nyt on garboissa 110 suuttimet, dynojetin säädettävät neulat alaasennossa,
K&N ilmansuodatin aivan kevyessä öljyssä. 1-4 alipaine letkun tulppa oli häipynyt taivaantuuliin ja sen seurauksena seokset päin ***tua. no nyt soi kovaa ja korkealta. ja lähtee käyntiin vaikka pakkasesta kun laitoin peräboxiin 5ah apuakun. 12ah jaksoi pyörittää mutta yläkertaan ei riittänyt kipinävirtaa.... mutta nyt soi, eikun kohti alppiteitä 30.5. !!! :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 28, 2008 10:09 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
32oo km päästeltiin Saksan ympäriajossa. Lähtöpaikka Zell-Mosel. Matkakumppani tuli Tampereelta Ryanairilla Hahniin , pyörät alas Zellissä ja siitä sitten yöksi Luxembourgiin. Seuraavana päivänä Ranskan läpi Soxhauxiin
ja vierailu Peugeot musee´ssa. Illaksi Sveitsiin ,Willisauhun. Seuraava etappi
Klausenpass 2408m. :yes: -> Liectensteiniin Spinne Walserin luo kahville, illaksi Innsbruckiin. Passo Roblo oli suljettu. Aamulla tähysteltiin taivaan harmaita pilviä mutta sää selkeni kun päästiin :moto: Brenneristä läpi Italian puolelle. Vipitenosta kiivettiin Passo Pennekseen gulassipäivälliselle 2209m. korkeelle. ja pohjois Italian mutkateitä illaksi Salzburgiin. Sateinen Salzburg jäi taakse ja Linzin kautta Illaksi Ceske Krumloviin. Upee paikka :yes: . Matkan varrella bongattiin American Motorcycle museum. :yes: . Seuraava
etappi aika lyhyt Cesky Budejovice, Budvarin syntylähteille. Hieno mpmuseo
taas ja oluen juontia Tomas Chlubnan kanssa (ex. JYP & Tappara) , känniin asti. :beer: ... Aamulla tien päälle taas ja kohti Caslavin rompetoria. Perillä
oltiiin hiukan liian myöhään. Kauppiaat pakkas jo kamojaan kun lauantaina puolilta päivin oltiin perillä :( . Jawoja oli ja muuta roinaa. Läheinen Kutna Horan luukirkko teki vaikutuksen ja sakemannit ihmetteli Zephyrin avointa pakoputkiratkaisua. Onko TUV ?? :? Ei TUV , ei Suomessa ;D !!! Arvelivat sen olevan joku endurance huilu... Illaksi Prahaan ja tuopposille Ladislav Zaruban seuraan :beer: . 3 päivää tutussa kaupungissa
riitti sillä kertaa ja keulat kohti Mlada Boleslavia ja Skoda museota :yes: . Seuraava etappi olikin sitten yhtä shittiä :P läpi Puolan maaseudun kohti Stettiniä. Ei paljon päässyt moottoriteistä nauttimaan :moto: . Illalla 22.00
löydettiin viimein hotelli ja naapurista kebappia evääksi. Muuten Stettin on ihan turha kohde, ei sitten mitään näkemistä..... :roll: . Enää lyhyt veto Rostockkiin ja odotteleen TALLINKin homolossiin pääsyä. Ihme logiikka. Ensin ootetaan pari tuntia eikä mitään tapahdu, sitten rekat ja caravaanit sisään ja viimeksi pyörät puolityhjään laivaan... :mur:niin ryssää, niin ryssää... Laivalla ei muuta kun syöt ja makaat... ja aamulla klo 6.30 helsingissä.

OK, vain 280 km kotiin ja Zephyyri toimi hienosti. vain bensaa ja rasvaa ketjuihin. Takavilkku poikki omaa syytä mutta uusi löytyi Rostockin Hein Gerickeltä, se viimeinen.... Olisi varmaan Zephyyri halunnut takaisin tien päälle kun alko röpöteleen juhannuksena. I kaasarin neulaventtiili jumissa,
kaasari pumppaa ja putsausta niin taas laulaa !!! Kowaa ja korkeelta. :twisted:

ps. matkatoverin Suzuki GSX750 toimi myös kuin kello. Naisparka vaan ei aina pysynyt perässä ja eikä jaksanut ihan joka moottorimuseota kun ei ollu lankakauppoja lähistöllä. Sankarillinen teko silti, ensikertalaiselta. :)

Työt suckii, ja 2 viikkoo Brucen :yes: konserttiin . Pakko jaksaa.

Hyvää ja kuumaa kesää ! :beer:

-timppa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2009 16:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 15:30
Viestit: 65
Paikkakunta: jyväskylä
:arrow: vihdoinkin zephyr ryntää niinkuin on tarkoitus ! kaasareihin vaihdettiin uudet kalvot ja luistit ja tankin alla ollut käärmeenpesä heivattiin huis ***tuun.meinasin jo antautua :surrender: mutta Jämsässä asiaan paneutui :lukea: Huoltokaksikon mainio mekatsu. Laitetta huudattettiin penkissä ja löytyihän ne kadoksissa olleet hevoset :jump: Nyt soi taas kovaa ja korkeelta vaikka vähän huimasikin kaasarinkalvojen väkevä hinnoittelu.... :jook: sen kunniaksi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com