Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 16, 2024 08:37

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kuva alakerrasta -77
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2007 18:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Tervehdys,

Pyörä roikku katossa, ja pudotin öljypohjan pois. Tiskasin öljypumpun verkon, ja nappasin pari kuvaa. Onko toi RK laakerin levy -70 luvun tunningia. Onko orkkis samanlainen.

http://s166.photobucket.com/albums/u86/ ... 0alakerta/

_________________
Last Hero Out
----------------
Peace

Z1 1200-75
GPZ900R -85
Harley -94
KZ750R -83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2007 19:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Orgis on ihan alumiinista tehty ja on sellainen kupera, toisin kuin tuo Starcyclen valmiste. APE tekee nykyään noita vastaavia.
Hyvässä kunnossa sulla nuo limput, mulla ne on ihan pintaruosteessa :''

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2007 20:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Jep tossa se on kylläkin jo pesun jälkeen sauna puhtaana. Toi verkko oli aika tahmanen. Mulle tuli apen kannen pinnapulttisarja tohon lohkoon, oli kesällä ongelmia, kun kansi löysty itsellään.

Kanteen pitäisi vaihtaa myös apen uudet ohjurit. Onnistuuko vaihto wanhalla uunikonstilla. Eli pulla uuniin ja ohjurit kylmiksi, vai pitääkö viedä ammattilaiselle, ettei menis kalliit aineet hukkaan. Onko kokemuksia?

_________________
Last Hero Out
----------------
Peace

Z1 1200-75
GPZ900R -85
Harley -94
KZ750R -83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2007 21:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
puukenkä kirjoitti:
Jep tossa se on kylläkin jo pesun jälkeen sauna puhtaana. Toi verkko oli aika tahmanen. Mulle tuli apen kannen pinnapulttisarja tohon lohkoon, oli kesällä ongelmia, kun kansi löysty itsellään.

Kanteen pitäisi vaihtaa myös apen uudet ohjurit. Onnistuuko vaihto wanhalla uunikonstilla. Eli pulla uuniin ja ohjurit kylmiksi, vai pitääkö viedä ammattilaiselle, ettei menis kalliit aineet hukkaan. Onko kokemuksia?


Ohjurin vaihto kannattaa tehdä koneistamolla koplikaatioiden takia. Vanhojen mukana saattaa lähteä sen verran kantta mukana että uusi ohjuri on jo väljä kanteen. Lisäksi ohjurin oikea asento seeteihin nähden on tärkeä tiiviyden takia, jos ohjuri ei täysin mene samaan asentoon kuin vanha, joutuu seetit tekemään eri paikkaan kuin missä ne ovat olleet.
Uudet pinnapultit kannattaa laittaa kierrelukitteella lohkoihin aukikiertymisen ehkäisemiseksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 19:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Lautasten ja seetien koneistuksen jälkeinen kysymys; Onko venttiilin varren max pituuteen jotakin nyrkkisääntöä. Vai meneekö kokeilun kautta?
Koneistaja lupasi lyhentää venaa lautasen hionnan verran. Mulla on tossa kannessa ne venan säätöpalat (under buckets)
Wanhat Pako-ohjurit oli tosi väljät.
Käyttääkö kukaan noissa vintage kawoissa niitä polttoaineen lisäaineita.

_________________
Last Hero Out
----------------
Peace

Z1 1200-75
GPZ900R -85
Harley -94
KZ750R -83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 20:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
puukenkä kirjoitti:
Lautasten ja seetien koneistuksen jälkeinen kysymys; Onko venttiilin varren max pituuteen jotakin nyrkkisääntöä. Vai meneekö kokeilun kautta?
Koneistaja lupasi lyhentää venaa lautasen hionnan verran. Mulla on tossa kannessa ne venan säätöpalat (under buckets)
Wanhat Pako-ohjurit oli tosi väljät.
Käyttääkö kukaan noissa vintage kawoissa niitä polttoaineen lisäaineita.


Nenäkepit mukaan koneistamolle. Jos on liuta säätöpaloja käytössä, aina parempi, sais suoraan säädettyä pöydässä oikeat välykset, ei tuu yllätyksiä kasausvaiheessa. Mikää ei riivi pahemmin kuin juuri koneistettu kansi, jonka seetit on pilattu liian rankalla työstämisellä, kun venat kantaa jopa 2 mm säätöpaloilla, eikä venttiilin päästä lyhentäminen enää riitä.
Z1 Kawoista lähtien Kawasakit toimivat lyijyttömällä gasolla, eivätkä tarvitse mitään lisäaineita.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 20:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Onko keinoja jos palat ei riitä. Meneekö seeti uusiksi.

_________________
Last Hero Out
----------------
Peace

Z1 1200-75
GPZ900R -85
Harley -94
KZ750R -83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 21:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
puukenkä kirjoitti:
Onko keinoja jos palat ei riitä. Meneekö seeti uusiksi.


Venttiilin päästä voi lyhentää maksimissaan 0,3 mm. Sen jälkeen tulee lukkopalat vastaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 22:14 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Voihan niitä lukkojakin lyhentää !! Pihteihin kiinni ja vaikka nauha koneella hiasee sopivasti pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2007 23:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Surffailin niiden säätöpalojen perässä, kun pitäis myös tarkistaa venttiilien säädöt.
Tuli vastaan tämmönen tarvikepaloista varoittava juttu - kai tämä asiaa on vai mitä?
http://www.redlinecycle.com/Valve%20Shims.html
Huonosti karkaistu, pinnasta irtoaa metallia...

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 15:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, tuttua huttua noi redlinen jutut. Kawan orgikset tai XJ jammun käyvät molemmat, laatukamaa, jammun oli halvemmat aikoinaan, miten lie tänään.
Kerran kaverin Z1-A -74:sta säädettiin venoja ja sieltä yhdestä venasta löytyi alle milliin madallettu kupin yläpuolinen säätöpala, samoin kupin reunaa oli myös vastaavasti madallettu, siitä huolimatta ei menny 0,05 mm luiska väliin. Toimiva konehan se oli, mutta noita osien viilaus tarpeita en oo koskaan ymmärtänyt, ei niillä ainakaan luotettavuus parane.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 19:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
Minkähän laatuisia mahtavat olla nuo STORMIN myymät
säätöpalat,kestävätkö kulutusta :?:
Onko kellään kokemusta näistä ?

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 22:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos sulla on kupin alapuoliset palat, ne ei joudu niin koville kuin kupin yläpuoliset, joita nokat hieroo suoraan, mutta silti alkuperäiset on parhaat!
Jos on yläpuolisilla paloilla, ehdottomasti hyväkuntoiset orgispalat.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 15, 2007 22:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Onko nokkien asteluvulla merkitystä palojen sijoitukseen. Mulla on yhdessä kannessa apen 410 nokat ja palat alapuolella.

_________________
Last Hero Out
----------------
Peace

Z1 1200-75
GPZ900R -85
Harley -94
KZ750R -83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 16, 2007 11:25 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawailija kirjoitti:
Minkähän laatuisia mahtavat olla nuo STORMIN myymät
säätöpalat,kestävätkö kulutusta :?:
Onko kellään kokemusta näistä ?

Hyvin on Stormin yläpuoliset palat kestäneet ainakin Korpisudessa (GpZ750:n 286 asteinen nokka-akseli) - eivät ole Emcon tekeleitä :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 16, 2007 20:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
[Hyvin on Stormin yläpuoliset palat kestäneet ainakin Korpisudessa (GpZ750:n 286 asteinen nokka-akseli) - eivät ole Emcon tekeleitä :P[/quote]

No onpa hyvä tietää että Raadolla ainakin kestäneet,
tuli nimittäin noita muutama laitettua myllyyn :?

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 17, 2007 10:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 793
Paikkakunta: Helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Jos sulla on kupin alapuoliset palat, ne ei joudu niin koville kuin kupin yläpuoliset, joita nokat hieroo suoraan, mutta silti alkuperäiset on parhaat!
Jos on yläpuolisilla paloilla, ehdottomasti hyväkuntoiset orgispalat.


Eikös se asia tässä jo piilekin :P Eli olen antanut itseni jostain ymmärtää että virikoneissa käytetään paljon alapuolisia paloja ja esim kampuran limppuja on hitsailtu. Syyksi olen hyväksynyt sen että mitä jyrkemmät nokat sitä suurempi riski on yläpuolisen palan hypähtää pois kuopastaan (nokan painallus jyrkkä ja terävä eli pala jää tavallaan ilman tukea) eli mennään mielummin alapuolisiin ettei näin käy :P Samoin tietenki rasitus muuttuu palalta paininkupille, joka ei esim halkea yhtähelposti kuin mahdollinen pala.

VOIN OLLA VÄÄRÄSSÄKIN :?

Missä kulkee raja nokan muodossa siitä mulla ei ole enää mitään hajua :? omissa on niin pienet tehot että ei ole tarvinnut moista miettiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 17, 2007 12:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Oikeastaan syy siihen, miksi alapuolisia paloja (sekä jäykempiä venttiilin jousia) käytetään jyrkkäprofiilisisten (paljon nostoa) nokkien yhteydessä on se että jos korkeilla kierrosluvuilla kupin jouset eivät ehdi palauttaa paininkuppia nokan profiilin mukana riittävän nopeasti, eli nokan kärki ehtii irrota kupin päältä ennenkuin jousivoima kerkiää seurata perässä. Silloin jää hetkeksi liikaa tyhjää nokan ja kupin väliin, pala saattaa alkaa nousemaan kupistaan ja kun nokka taas jyrkän profiilin ansiosta tulee nopeasti palaa kohti, se voi lingota palan irti kupin päältä ja silppua on luvassa kanteen, siellä ei tilaa paljon ylimääräisille liikkuville osille ole.
Miedommilla nokilla vaara on paljon pienempi nokan pyöreämmän profiilin vuoksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 17, 2007 21:59 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
viritetyissä 4 venapalotilaisissa koneissa on molempia ratkaisuja kawalla käytössä. zzr1100:ssa on yläpuoliset palat ja tehoa on otettu vakiona 147 hv 10.500 rpm. en ole tietoinen, että niissä olisi palat hyppineet.

taas zx12r 1200cc ja alapuoliset palat, tehoa vakiona 180 hv ja samoin 10.500 rpm.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2007 17:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
kawabata kirjoitti:
viritetyissä 4 venapalotilaisissa koneissa on molempia ratkaisuja kawalla käytössä. zzr1100:ssa on yläpuoliset palat ja tehoa on otettu vakiona 147 hv 10.500 rpm. en ole tietoinen, että niissä olisi palat hyppineet.

taas zx12r 1200cc ja alapuoliset palat, tehoa vakiona 180 hv ja samoin 10.500 rpm.


Noissa uudemmissa on paininkupit puolet pienempiä kuin vanhoissa 8-venttiilikansissa, liikkuvat massakin silloin puolta pienempiä. Monissa malleissa on vielä keinuvivut välittämässä voimaa, silloin jää pyyhkäisevä (venttiilin vartta edestakaisin vääntävä vaikutus) pois.
Vanhoissa 8-vena kansissa on 7 mm paksut venan varret, joten ne kestävät paremmin vääntävää vaikutusta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com