Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 16, 2024 09:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rengaskoko ongelmat
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2008 14:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Alkaa näköjään supistumaan valikoimat vanhoihin 17" takavanteisiin. Avon ei enää valmista 130/90-17 kokoa. Joutunee laittamaan alle Mezikan Marathonin, sieltä löytyy teräsvyökumina kokoa, lähtee karvan alle 200 eskon hintaan :'' . Jokunen vuosi takaperin tohon rahaan lähti molemmat uudet Avonit. Joskus oli Me 88 alla ja kestihän se yli 20000 km, mutta vaati ajaa yli 5 km että alkoi kylmänä pitämään, muuten hyvä.
16 ja 18 tuumaisia kokoja on runsaasti tarjolla, mutta 17 alkaa olemaan katoava koko, pitääköhän noita kohta varastoon hommata tulevaisuuden varalle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rengaskoko ongelmat
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2008 17:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Alkaa näköjään supistumaan valikoimat vanhoihin 17" takavanteisiin. Avon ei enää valmista 130/90-17 kokoa. Joutunee laittamaan alle Mezikan Marathonin, sieltä löytyy teräsvyökumina kokoa, lähtee karvan alle 200 eskon hintaan :'' . Jokunen vuosi takaperin tohon rahaan lähti molemmat uudet Avonit. Joskus oli Me 88 alla ja kestihän se yli 20000 km, mutta vaati ajaa yli 5 km että alkoi kylmänä pitämään, muuten hyvä.
16 ja 18 tuumaisia kokoja on runsaasti tarjolla, mutta 17 alkaa olemaan katoava koko, pitääköhän noita kohta varastoon hommata tulevaisuuden varalle.

Pirelliltä löytyy vielä kokoa 130/90-17 kokoa SportDemon-renkaana. Tuota on tullut joskus käytettyä ja sangen hyvältä on tuntunut.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2008 19:29 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Olikos Lewiksellä toi sport demon alla ku veti nutulleen joku kesä sitten? Toisilla tuo on kestänyt alla vain öljynvaihtovälin verran ja toisilla yli 15tkm, liekkö laatuvaihtelua niissä keskenään.
Kerran laitoin Pirellin alle juuri ennen reissua ja matkalla pohjoiseen oli Rovaniemellä kadonnut puolet takakumin pinnasta 2 päällä rojut niskassa, eipä ole Pirelliä sen jälkeen näkynyt mun pyörissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2008 23:03 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
No Lewishän lähti uunituoreella silikonipintasella kiihdytteleen heti asfaltille. Tietäähän se mitä 1100:sen vääntö siihen sanoo.
Burnis soralla aina takiksenvaihdon jälkeen niin ei lipsu!
:D

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2008 01:41 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kyllä tuo sport demon ihan kelvollinen rengas on eli pitää hyvin ja kestääkin kiitettävästi - ei ole siis samanlainen pikakuluja kuin 80-luvun Pirelli Phantom, jota sai olla vaihtamassa todella usein.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2008 15:32 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
nykypirellit ovat ihan kohtuullisen hyviä ja melko kestäviäkin kumeja, ainakin näissä nykykyykyissä, mitä mulla on ollut, niin monta kesää olen ajellut vallan pirelleillä. zx12r kwaakussa oli ihan toimiva normaali diablo pirelli. joskus alla oli pirelli diablo corsa, mutta se kului nopeammin, jos sitten pitikin kelillä kuin kelillä.

jos varastoon ostaa renkaita, niin niiden säilyttämisessä pitäisi olla huolellinen. rangas pitäisi pakata ilmatiiviisti ja säilyttää viielähkössä tasaisessa lämmössä. siltikään ei liene enää uuden veroinen joskus kymmenen vuoden kuluttua, voi olla aika lipsakka kun kumi kuitenkin vanhenee ja kovettuu ajan oloon.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2008 16:19 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Mulla on ollut kanssa Pirellin sport demoneja pari kappaletta takana ja 10tkm:n luokkaa on ollut kestävyys ja aika paljon on ajettu kaksi päällä. Märällä kelilläkin on tuntunut olevan pidot kohdallaan.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 28, 2008 21:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 19:05
Viestit: 12
Paikkakunta: Riihimäki
Vastaavaa tuntumaa Pirellin Sport Demonista. Kesti hyvin st:n alla rapiat 9 tonnia. Pinnan pehmeydestä seurauksena vallan mainio pito kylmänä että kuumana sekä 2 päällä ajettaessa. Kuluminen varsin tasaista joskin pääsääntöisesti matkaajosta johtuen keskialue voittoista. Loppusiivu kulu tietty silmissä. Hinta-laatusuhde kohillaan. Sama kampe alle myös ensi suveksi.

_________________
- voima määrää lähtösuunnan, mutta
laatu pelin keston -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2008 05:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Hei kokeilkaas sitä Kendaa ni saatais muiltakin kommentteja. Sitä on niin paha verrata renkaita, kun jokaisella on ajotyylinsä. Mä olen yrittänyt ottaa rauhallisesti, kun on niin vähän aikaa vasta kokemusta ja olen niin monta kertaa noilla vehkeillä koheltannut. Yhden kerran takapää flittas kurvissa märällä asfaltilla - ei tullut highsideria.
Niin -ainakaan mulla ei ole pahaa sanaa sanottavana siitä Kendasta, samaten LTD tuolla aikaisemmin totes samaa.
Sen olen tietty huomannut, että Kenda kuluu selvästi nopeammin, kuin Mäkädämi ;D eli on se ainakin pehmeämpi ja sitä kautta pidon luulisi olevan parempi.
Ei siinä paljoa €:ja häviä, jos ei ole tytyväinen.
http://www.kendausa.com/motorcycle/street.html

Täällähän on todistettu sekin, että halvallakin voi saada hyvää - no ainaskin öljyä :D

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Su Helmi 17, 2008 11:09 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Olikos Lewiksellä toi sport demon alla ku veti nutulleen joku kesä sitten? Toisilla tuo on kestänyt alla vain öljynvaihtovälin verran ja toisilla yli 15tkm, liekkö laatuvaihtelua niissä keskenään.
.


heh, nyt taas ehtii kirjoittelemaan,pohjolan kylmyydessa jalleen.perr....juu, se oli Bridgestone joka viskasi kumoon meikalaisen. oma moka kun en tajunnut varoa aluksi. kestavimmaksi on toistaiseksi osoittautunut Pirelli route 66. yli 20tkm helposi takiksella.nou proplem.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Su Helmi 17, 2008 13:07 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1708
Paikkakunta: hyvinge
laaksonenster kirjoitti:
...Sen olen tietty huomannut, että Kenda kuluu selvästi nopeammin, kuin Mäkädämi ;D eli on se ainakin pehmeämpi ja sitä kautta pidon luulisi olevan parempi...

Tuli ammoin takavuosina (sillo ku oli vielä nuori&nätti) ostettua H1:n takarenkaaksi legendaarinen Barum. Olivat tarjouksessa paikallisessa kummipyöräliikkeessä, ja huomattavan halavalla. (Syykin kyllä selvisi jo ekalla ajolenkillä :'' ) Olivat tsekkipojat osanneet yhdistää kaksi tärkeää ominaisuutta; pito (se pehmeys) ja kulutuskestävyys. Eli ei minkäänlaista pitoa, ja kului lähes silmissä. Taitaapa olla tähänastisen elon polkuni varrella ainoa rätkärengas, joka on vaihdettu alta, vaikka pintaa oli vielä reilusti jäljellä.

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: Su Helmi 17, 2008 20:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
hansci kirjoitti:
laaksonenster kirjoitti:
...Sen olen tietty huomannut, että Kenda kuluu selvästi nopeammin, kuin Mäkädämi ;D eli on se ainakin pehmeämpi ja sitä kautta pidon luulisi olevan parempi...

...legendaarinen Barum. Olivat tarjouksessa paikallisessa kummipyöräliikkeessä, ja huomattavan halavalla.

Juu, mutta ei sitä aina kokeilematta tiedä millaisia ne on. Mulla oli entiset renkaat just Macadamit, jotka kestivät tosi kauan,
mutta jopa mä huomasin, ettei ne pitäneet hyvin. Sitähän ne muutkin on täällä kirjoitelleet.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rengaskoko ongelmat
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 20:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 10:35
Viestit: 82
Paikkakunta: RIKSU
Barum "Racing"!? Euroopan maanteille eniten levinnyt rengas? Aika nostalgisia muisteloita! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Riitti kun AJATTELI aivastavansa, niin häipyi takapyörä alta. CB350 H¤¤¤an tehoillakin... :oops:
Sanoivat jo silloin aikoinaan Riksun kumikaupassa, että "meillä on HALVAT ja HYVÄT eri hyllyissä..."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rengaskoko ongelmat
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 21:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Liirun laarun Baarum ;D

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rengaskoko ongelmat
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 21:39 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
jooh. mätäkämejä olen pitänyt alla kax kertaa - ensimmäsen ja viimeisen kerran. todella liukkaat, vaikkeivät sentään legendaristen baarumeiden veroiset. mätäkämit kutenkin kestivät aika hyvin.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rengaskoko ongelmat
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2008 05:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Mulla tuntuu tämä Kenda Challenger kestävän takana vain noin 10000km, mikä on mun mielestäni aika vähän.
Muuten voin kyllä suositella, ajo-ominaisuuksissa en keksi mitään huomautettavaa - aika hyvä hinta/laatu.
Huom1:Mopo+ukko painaa ajokunnossa yhteensä noin 400kg ;D
Huom2:Viime syksynä ajelin jonkin verran niin, että kaasari tulvi bensaa suoraan takarenkaalle,
mikä saattoi hiukan vaikuttaa kulumiseen.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Rengaskoko ongelmat
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2008 08:15 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Juuri tilasin tuolta mprengasonlinestä takanakin Pirelli MT66 Routen kotiinkuljetettuna 124 ekellä. Tuolla kun pääsee huoletta sen 20000 kilsaa niin on hyvä.. 8) Edessä on vastaava 66-kumi jolla ajelee vielä pitkään, takana oleva battlaxi alkaa olla ehtoopuolella, vielä sillä pari tonnia kurvaa, muttei uskalla Jõgevaan enää lähteä..


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com