Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 11:24 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
tutkiskelin tuossa gpz1100-83 ruiskupelin specsejä: tehoa 120hp vääntö 10.2kg puristussuhde sama kuin z1100A1:ssä, joten kysymys kuuluu: jos laittais gpz:n kannen täydellisenä A1:een mitenköhän toimisi kaasareilla? onko kukaan vaihtanut ruiskua kaasareihin? 20hp ero tehoissa on aika paljon..mikäköhän on ruiskutuksen osuus? väännön ero aikapieni 9.8 vs 10.2
sekin 500rpm korkeammalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 12:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaverin Z1 Kawassa on pultattu vanhemman ruiskun -82 B2 koko kone kaasareilla Ysin runkoon kiinni. Hyvin sillä on se toiminut alipainekaasareilla ja ruiskun nokilla.
Uudemmissa -83-85 A1-3 malleissa on kyllä vielä kireämmät nokat kuin tuossa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 15:34 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
niinpä..-83 mallissa erot just nokissa ja venat on hivenen isommat. meinaan klasmo myy aika edullisesti kansia ja eihän siinä sitten olis muuta kuin etsis vaan oikean kokoiset suuttimet ja baanalle!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 16:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikun kokeilemaan. Ruiskun kannen palotilahan on sellainen erikoinen muotoiltu. Ei oo oikeen Hemi enää ;D

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 16:44 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Eikun kokeilemaan. Ruiskun kannen palotilahan on sellainen erikoinen muotoiltu. Ei oo oikeen Hemi enää ;D


jaaha.. miten se poikkeaa normaalista puolipallonmuotoisaesta? ja miksi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 17:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
lewis kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Eikun kokeilemaan. Ruiskun kannen palotilahan on sellainen erikoinen muotoiltu. Ei oo oikeen Hemi enää ;D


jaaha.. miten se poikkeaa normaalista puolipallonmuotoisaesta? ja miksi?


Sen GPZ 1100 kannen palotilassa on molemmat venat sellaisessa taskussa, jotka on yhdistetty, ovaalin muotoon tulpan reikään asti. Ne näkyy molemmin puolin harjanteina palotilan sivuilla. Oisko ne sellaisia "tehotaskuja" joita joidenkin jenkkien isoissa V8 koneissa oli?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 17:56 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 17:27
Viestit: 3
Paikkakunta: Noormarkku
Jonkinlainen kuva josta näkyy 83 1100gpz palotilan muoto, vaikea arvata kumpi puoli kannesta on kuulapuhallettu ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 07, 2006 18:15 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
kiitos! tuohan taitaa selittää paljolti sitä miksi Wisecot nakuttaa, jos ne laittaa normaaliin A1:een (ST) palotilat on erimuotoiset...Niko voi tarinoida siitä enempi...


Viimeksi muokannut lewis päivämäärä Ke Helmi 08, 2006 11:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2006 03:47 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
lewis kirjoitti:
kiitos! tuohan taitaa selittää paljolti sitä miksi Wisecot nakuttaa, jos ne laittaa normaaliin A1:een palotilat on erimuotoiset...Niko voi tarinoida siitä enempi...

Eli A:ssa puristussuhde nousee turhan korkealle :?:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2006 09:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Hmm niinpäs onkin erilaiset... venttiilit ja tulppa on ikään kuin syvennyksessä. Voisi kuvitella, että tämä rakenne toimisi (kulmikkaiden) pattimäntien kanssa paremmin. Minkähänlaiset männät A1-gpz:ssa on?

Mieelenkiintoista.. voi olla niinkin, että wiseco tuona aikana valmisti vain yhtä mallia 1135 kokona, joka oli optimoitu gpz a1:n mukaan. En tiedä. Ilman muuta oletin, että huoltomies tilasi/asensi juuri tuohon sopivat männät. Kattelin just eilen kuitteja että karmeet oppirahat tuli maksettua. Piru vie. No onneksi siitä on jo kuudetta vuotta ja koneellakin tuli ajettua 60000km. Ja Wisecot jatkaa matkaansa vieläkin, uuden koneen kaverina.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 12:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Piti kaivaa vanha ketju esille, kun nyt on ekat lenkit ajeltu "viritetyllä" st:llä. Eli siinä on nuo gpz A1:n nokat ja varmuuden vuoksi pikkuisen jäykemmät venttiilinjouset.

Ihan mukavasti toimii mutta vääntöä siinä jonkin verran menetti niinkuin arvata saattaa. Ehkä wisecoiden tuoma vääntöetu suunnilleen menetettiin tuossa.

Toisaalta sitten 4000-5000 kierr/min jälkeen ottaa iloisemmin kierrosta ja karkaa hyvin herkästi ylikierroksille. Joko kytkin tai takarengas alkaa antamaan periksi. Luultavasti rengas ainakin jonkin verran, tuo dunlopinpaska on ihan kuin saippuaa. Ikinä en (edit: enää jatkossa) osta eri rengasta mitä meinasin vaikka "halavalla saiskin".

Mutta pohtia kärsii että onko tullut oletettu lisäteho menetetyn väännön arvoista... Toki pieni kiukku kovilla kierroksilla aina piristää, mutta ei ehkä vanhaa viitti koko aikaa karjuttaa ja ei siitä (yllättäin..) mitään kilogixxeriä tullut.

Eikös 1100ELR-mallissa vm -83 ollut samat nokat kuin A1-gpz:ssa? Mitkähän kaasuttimet siinä oli, liekkö samanlaiset kuin st:ssä? Joo pitääpä selvitellä.

Ehkäpä vaihan vakionokkiin takasi... sitten kun jaksan alkaa aukomaan - voi kestää... no kattoo nyt... Tulipahan testattua :)
Onneksi tuli laitettua ne pinnapultit nokka-akseleille ja maltilliseen kilon momenttiin niin _oletan_ että ei kierteet korkkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 22:24 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
niko kirjoitti:
Piti kaivaa vanha ketju esille, kun nyt on ekat lenkit ajeltu "viritetyllä" st:llä. Eli siinä on nuo gpz A1:n nokat ja varmuuden vuoksi pikkuisen jäykemmät venttiilinjouset.

Ihan mukavasti toimii mutta vääntöä siinä jonkin verran menetti niinkuin arvata saattaa. Ehkä wisecoiden tuoma vääntöetu suunnilleen menetettiin tuossa.

Toisaalta sitten 4000-5000 kierr/min jälkeen ottaa iloisemmin kierrosta ja karkaa hyvin herkästi ylikierroksille. Joko kytkin tai takarengas alkaa antamaan periksi. Luultavasti rengas ainakin jonkin verran, tuo dunlopinpaska on ihan kuin saippuaa. Ikinä en (edit: enää jatkossa) osta eri rengasta mitä meinasin vaikka "halavalla saiskin".

Mutta pohtia kärsii että onko tullut oletettu lisäteho menetetyn väännön arvoista... Toki pieni kiukku kovilla kierroksilla aina piristää, mutta ei ehkä vanhaa viitti koko aikaa karjuttaa ja ei siitä (yllättäin..) mitään kilogixxeriä tullut.

Eikös 1100ELR-mallissa vm -83 ollut samat nokat kuin A1-gpz:ssa? Mitkähän kaasuttimet siinä oli, liekkö samanlaiset kuin st:ssä? Joo pitääpä selvitellä.

Ehkäpä vaihan vakionokkiin takasi... sitten kun jaksan alkaa aukomaan - voi kestää... no kattoo nyt... Tulipahan testattua :)
Onneksi tuli laitettua ne pinnapultit nokka-akseleille ja maltilliseen kilon momenttiin niin _oletan_ että ei kierteet korkkaa.


samat nokat ovat elr1100 ja gpz1100A-mallissa. elr:n kaasareista ei ole tarkempaa tietoa, mutta tehoa ilmoittivat elr:ssä 114 hv muistaakseni vai oliko 108 hv, no se taisi olla gpz1100 B-mallin teholukemia. Aassa oli 120 hv ilmoitettua tehoa kampiakselilla ruiskun avittamana.

arvailisin, että pieniä eroja elr1100 ja z1100(st) kaasareissa on kuitenkin oltava. mulla ois hyllyssä mikunin 41 mm kaasarit gixerin jaolla, jos haluat ikäänkuin kokeilla jotain extremeä vielä ja sudittaa saippuanliukkaita kumeja tai kytkimiä, hehiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 16, 2006 12:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
kawabata kirjoitti:

samat nokat ovat elr1100 ja gpz1100A-mallissa. elr:n kaasareista ei ole tarkempaa tietoa, mutta tehoa ilmoittivat elr:ssä 114 hv muistaakseni vai oliko 108 hv, no se taisi olla gpz1100 B-mallin teholukemia. Aassa oli 120 hv ilmoitettua tehoa kampiakselilla ruiskun avittamana.

arvailisin, että pieniä eroja elr1100 ja z1100(st) kaasareissa on kuitenkin oltava. mulla ois hyllyssä mikunin 41 mm kaasarit gixerin jaolla, jos haluat ikäänkuin kokeilla jotain extremeä vielä ja sudittaa saippuanliukkaita kumeja tai kytkimiä, hehiö.


Tänksiö juuio kawabata, ehkäpä jossain vaiheessa saattais kokeilla. Onkos ne kalvokaasarit nekin?

Seoskummasteluja oli ohjelmassa viikonloppuna, se piti pientä nykimistä kiihdytyksissä ja joskus tasakaasullakin. Päättelin että laihalla on ja nostin neuloja pykälän. Ongelma vaan paheni ja pikkusen ryyppyä avaten pystyi varmistamaan ettei rikkaampi seos ainakaan auta asiaa. No laskin sitten neuloja kaksi pykälää eli pykälän alkuperäisestä eli toisiksi ylimpään hahloon (tässä välissä piti ampua se riivatun neulan prikka jonnekkin päin tallia - no Motonet auttoi). Nyt alkoi toimimaan paremmin ja vetää nykimättä.

Vähän on mystique että tarvitsi laihempaa seosta näiden gpz-nokkien kanssa alkuperäiseen nähden. Ehkäpä se on niin että kun kone hengittää hiukan paremmin niin sinne jää vahemmän vanhoja pakokaasuja pyörimään ja laihempikin seos käy. En tiä, empiiristä kokeilua, pitäis joskus hitsailla lambdan liitin niin saisi scienssia fictionin lisäksi.

Nyt on kyllä pirteää vetoa... ainakin kun pari sadepäivää autolla joutui ajelemaan niin taas kawalla riemua riittää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 17, 2006 13:26 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
jepulis. multa saat digitaalisen lambaadankin lainaan jos haluat. sitä tarvis vain vähän tinata eli juottaa eli pitäisi olla tinassa ja kolovi jolla moista tekisi, kas kun koirat, ainakin väinö, pääsi kerkiävänä sitä jyrsimään, meni yksi katkaisija nuuskaksi ja yksi johto poikki. mutta muuten se on toimiva.

ne mikunit on kalvokaasarit nekin.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 17, 2006 15:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
kawabata kirjoitti:
jepulis. multa saat digitaalisen lambaadankin lainaan jos haluat. sitä tarvis vain vähän tinata eli juottaa eli pitäisi olla tinassa ja kolovi jolla moista tekisi, kas kun koirat, ainakin väinö, pääsi kerkiävänä sitä jyrsimään, meni yksi katkaisija nuuskaksi ja yksi johto poikki. mutta muuten se on toimiva.

ne mikunit on kalvokaasarit nekin.


Jou voisinhan tuon kolovatakki, parikin kolvia on eri tinausasteentukevuustarpeesta riippuen. Hommaa uus katkaisija, eikös se menny korjauskelvottomaks? Meiän koira ei ole vielä isoja tuhoja kerinny saada aikaseks. Nilkkoja jyrsii mi ärsyttää aamuisin. Vesipyssy auttaa mutta offtopikiksi taitaa lipsua...

Ens talvena on muutenkin ohjelmassa pakosarjan hitsausta kun alkaa vähän pöristä sieltä täältä, niin jos samalla hitsais sen lambdakierteen sitten. Ei nyt kesällä jaksa tahi kerkiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 18, 2006 13:45 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
Lainausta nikolta: "Seoskummasteluja oli ohjelmassa viikonloppuna, se piti pientä nykimistä kiihdytyksissä ja joskus tasakaasullakin. Päättelin että laihalla on ja nostin neuloja pykälän. Ongelma vaan paheni ja pikkusen ryyppyä avaten pystyi varmistamaan ettei rikkaampi seos ainakaan auta asiaa. No laskin sitten neuloja kaksi pykälää eli pykälän alkuperäisestä eli toisiksi ylimpään hahloon (tässä välissä piti ampua se riivatun neulan prikka jonnekkin päin tallia - no Motonet auttoi). Nyt alkoi toimimaan paremmin ja vetää nykimättä.

Vähän on mystique että tarvitsi laihempaa seosta näiden gpz-nokkien kanssa alkuperäiseen nähden. Ehkäpä se on niin että kun kone hengittää hiukan paremmin niin sinne jää vahemmän vanhoja pakokaasuja pyörimään ja laihempikin seos käy. En tiä, empiiristä kokeilua, pitäis joskus hitsailla lambdan liitin niin saisi scienssia fictionin lisäksi."![/quote]

gpz-nokka käy alemmilla kierroksilla laihemmalla, venat ovat vähemmän aikaa auki, ja täten sen alavääntökin hieman hennompi kuin loivemmassa jaskannenässä, sitten taas ylempänä päinvastoin, gpznenä tarvii enemmän soosia, MOH, mohio.
päriö

editoitu lainauskämmiöitä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com