Z1 lohkoja käytettiin sellaisenaan Z1 900 malleissa vuoteen -76 asti melko samanlaisina. 1977 Z 1000 mallissa malli hieman muuttui ja poraus sylinterissä kasvoi 4 mm, nostaen tilavuuden 903 cc:sta 1015 cc kokoon. 1979 tuli Mk II malli jossa muuttui laturi erinlaiseksi ja isommat ketjupyörät kampurassa ja nokissa. -79 ST mallin lohko tuli käyttöön kaikissa ketjuvetoissakin -80.
1981 J-mallin (z 1000/1100) myötä lohkot muuttuivat aika paljon ja kiksikäynnistykselle ei lohkoissa ollut enää paikkaa. Poraus pienentyi alle tonniin 998/1089 cc. Koneen strategiset mitat säilyivät kuten vanhassa ja kone oli kumiripustettu runkoon. Vanhaa Z1 lohkoa käytettiin jenkeissä poliisi malleissa vielä -81, joka sekin siirtyi J-malliin -82.
Z1 mallin kanssa samaa lohkoa käytetiin Japanin omilla markkinoille tehtyyn Z2 malliin joka oli 750 cc, vain porauksen ja iskun ollessa pienemmät kuin Z1 mallissa. Z2 mallia vietiin ainoastaan Etelä-Afrikkaan vientimallina 1979. Z2 mallissa oli muuten samat muut osat käytössä kuin Z1 mallissakin. Näiden moottoriden lohkot olivat mustat, kuten -73 mallin Z1:ssä.
_________________ Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.
|