Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 05:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 10:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
niko kirjoitti:
GPZ:aan varmaan menee samaa luokkaa olevat kalvokaasarit kuin esim z1100st:hen, en muista ulkoa kokoo...

Eikös 1100 A:ssa ole samat 34 milliset kalvokaasarit kuin seiskapuolikkaissakin - vain suuttimet ovat eri kokoisia. Meikäläisellä olisi kohta yhdet tuollaiset ylimääräisinä, kun RS:t tulevat - tarjouksia otetaan vastaan...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 10:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossa on joku linkki Slingshot 38 sielun elämästä. Ne mun kaasarit on matalammalla kannella ja kaasarin sivulla kulkeva powerjet linja on metallinen.
http://oldskoolsuzuki.info/patrick/arti ... st38ss.htm

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 11:11 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Raato kirjoitti:
niko kirjoitti:
GPZ:aan varmaan menee samaa luokkaa olevat kalvokaasarit kuin esim z1100st:hen, en muista ulkoa kokoo...

Eikös 1100 A:ssa ole samat 34 milliset kalvokaasarit kuin seiskapuolikkaissakin - vain suuttimet ovat eri kokoisia. Meikäläisellä olisi kohta yhdet tuollaiset ylimääräisinä, kun RS:t tulevat - tarjouksia otetaan vastaan...


Jep. 34 milliset on z1100a:ssa. Batmanille vinkiksi: kaasarin kurkun läpimitta kannattaa olla sama kuin kannessa oleva kanava, virtauksen kannalta kaikilla kierrosalueilla silloin paras.jos kaasari on isompi kuin kanava> yläkierrosalue kärsii. jos pienempi>alavääntö kärsii. ja eiks se gpz:sa ole muistaakseni sama eli 34mm?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 17:37 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Jep, kannenkanava on suunnilleen 34mm. Toi aikasemmin mainitsemani 40mm oli siis läppärungon ulkomitta.
Mulla oli muuten noiden ruiskun kumikurkkujen reikä selkeästi kannen aukkoa pienempi, jotain vähän alle 32mm. Selkeä kuristus! Tehoa hävii varmaan ainakin 100hv, vai mitä?

Eli oikeestaan mun kannattaa siis ostaa stormilta tommoset Z1000/GPZ1100 kurkut (näytti olevan halpoja 59e/satsi) ja niihin kawan 750-1100 malleissa käytetyt 34mm kurkulla olevat kaasarit. Vai sopisko suoraan nykyisiin kurkkuihin?
Missäs kaikissa malleissa noita kaasareita sitten on ollu? Ainakin kalvot näytti olevan erilaiset Z1000 ja GPZ 750 malleissa.
Jos Raadolla on sopivat ehjät ylimääräisenä, niin laita jotain hintaluokkaa niin katotaan...
On muuten kalvot näköjään aika arvokkaita, mulla kun on ennen ollu oikeestaan vaan noita enduroita, ja aina suoravetokaasarilla...

Onkohan muuten noissa stormin kurkuissakin kannenkanavaa pienempi reikä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 20:25 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Batman kirjoitti:
Jep, kannenkanava on suunnilleen 34mm. Toi aikasemmin mainitsemani 40mm oli siis läppärungon ulkomitta.
Mulla oli muuten noiden ruiskun kumikurkkujen reikä selkeästi kannen aukkoa pienempi, jotain vähän alle 32mm. Selkeä kuristus! Tehoa hävii varmaan ainakin 100hv, vai mitä?

Eli oikeestaan mun kannattaa siis ostaa stormilta tommoset Z1000/GPZ1100 kurkut (näytti olevan halpoja 59e/satsi) ja niihin kawan 750-1100 malleissa käytetyt 34mm kurkulla olevat kaasarit. Vai sopisko suoraan nykyisiin kurkkuihin?
Missäs kaikissa malleissa noita kaasareita sitten on ollu? Ainakin kalvot näytti olevan erilaiset Z1000 ja GPZ 750 malleissa.
Jos Raadolla on sopivat ehjät ylimääräisenä, niin laita jotain hintaluokkaa niin katotaan...
On muuten kalvot näköjään aika arvokkaita, mulla kun on ennen ollu oikeestaan vaan noita enduroita, ja aina suoravetokaasarilla...

Onkohan muuten noissa stormin kurkuissakin kannenkanavaa pienempi reikä?

Ainakin seiskapuolikkaan kurkkusatsissa reikä on aika tarkasti samankokoinen kuin imukanava.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2006 12:26 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Batman kirjoitti:
Jep, kannenkanava on suunnilleen 34mm. Toi aikasemmin mainitsemani 40mm oli siis läppärungon ulkomitta.
Mulla oli muuten noiden ruiskun kumikurkkujen reikä selkeästi kannen aukkoa pienempi, jotain vähän alle 32mm. Selkeä kuristus! Tehoa hävii varmaan ainakin 100hv, vai mitä?

Eli oikeestaan mun kannattaa siis ostaa stormilta tommoset Z1000/GPZ1100 kurkut (näytti olevan halpoja 59e/satsi) ja niihin kawan 750-1100 malleissa käytetyt 34mm kurkulla olevat kaasarit. Vai sopisko suoraan nykyisiin kurkkuihin?
Missäs kaikissa malleissa noita kaasareita sitten on ollu? Ainakin kalvot näytti olevan erilaiset Z1000 ja GPZ 750 malleissa.
Jos Raadolla on sopivat ehjät ylimääräisenä, niin laita jotain hintaluokkaa niin katotaan...
On muuten kalvot näköjään aika arvokkaita, mulla kun on ennen ollu oikeestaan vaan noita enduroita, ja aina suoravetokaasarilla...

Onkohan muuten noissa stormin kurkuissakin kannenkanavaa pienempi reikä?


Noissa kannen kurkkujen ja kannen reijän mittaero oli jo vanhoissa sliidikaasarisissa Z1 900 ja Z 1000 malleissa, kumikurkut olivat selvästi pienemmät kannen reikään verrattuna. Jotkut viimeistelivät kumit kannen reijän mittaan, mutta se ei paljon hyödyttänyt kun kaasarin kurkun koko oli maksimissaan 28 mm.
Noilla Stormin Z 1000 J/R mallin kurkuilla (CHK-7 ja 8, toisessa alipainelähdöt tulppineen mukana) tuo kokoero poistuu ja ne ovat ns. oikean kokoiset kannelle. Eli käytetävän kaasarin kurkun ulkomitta määrää käytettävän kumikurkun koon, joita on noissa isoissa Zetoissa vain 2 kokoa.
Itsellä nuo Mikunin VM 33 Smoothboret muodostavat noiden kurkkujen kanssa täysin sileän pinnan kaasarilta kannen imukanavaan asti, joten se on virittelyn kannalta aika optimi. Smoothboreissahan luistin noustessa ylös, jää luistin kohta sileaksi, toisin kuin perinteisissä sliidikaasareissa tuon erikoisrakenteen ansiosta (sliidi on sellaisen holkin sisällä, joka on kurkun kanavan muotoinen leikkaukseltaan)

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 14:39 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Apuva! Nyt on vihmein löytymässä keskipakosäädin ruotsinmaalta, mutta ongelmana on "pohjalevy", eli osa johon sähköanturit (pick-up coils) tulee kiinni. Purkaamolta siis löytyy tod.näkösesti varsinainen säädin, siis se pyörijä osa, mutta noi levyt on kuulemma menny sähköosien mukana.
Kysymys kuuluu siis: Tarttenko mä välttämättä myös ton pohjan? Vai onko GPZ:n alkuperäinenkin sopiva?

PS. Raato, Kaasari asia on ollu jäähyllä kun muut projektit on vieny kaiken ajan, mutta soittelen niistä tälläviikolla, jos vaikka olisivat vielä tallella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 19:11 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Batman kirjoitti:
Apuva! Nyt on vihmein löytymässä keskipakosäädin ruotsinmaalta, mutta ongelmana on "pohjalevy", eli osa johon sähköanturit (pick-up coils) tulee kiinni. Purkaamolta siis löytyy tod.näkösesti varsinainen säädin, siis se pyörijä osa, mutta noi levyt on kuulemma menny sähköosien mukana.
Kysymys kuuluu siis: Tarttenko mä välttämättä myös ton pohjan? Vai onko GPZ:n alkuperäinenkin sopiva?

PS. Raato, Kaasari asia on ollu jäähyllä kun muut projektit on vieny kaiken ajan, mutta soittelen niistä tälläviikolla, jos vaikka olisivat vielä tallella.

Tuossahan nuo kaasarit vielä ovat. Jiikookin on niistä kiinnostunut, mutta nopein rahat kouraan lyöjä saa ne.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 20:25 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Ostakkoon pätmani vaan ne, sain omat kasattua ja alan säästämään niihin RS34:iin ja hommaan jostakin tuplavaijerikahvan sitten.. :P

Kunnolla kun putsasi nuo niin alkoihan ne olemaan ihan toimivan tuntuiset.. neulaputketkin meni paikalleen hakkaamatta ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2006 22:13 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Vastaan ittelleni: Tutkin tossa vähän kirjallisuutta, ja ilmeisesti tommosessa ei olekaan mitään erillistä levyä vaan pick-upit kiinnittyy suoraan koteloon. Ei oo sitten mikään ihme että purkaamolta sanottiin ettei kawan sytkäosalootista löytyny sopivia palikoita. Veikkailivat että levyt on menny sähköosien mukana.

Eli tuli turhaa kyselyä... toivottavasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 06:38 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kyllä ne pickupit on omassa levyssään kiinni joka pultataan kolmella ruuvilla syttykoteloon.. varaosa 59026-1012, coil pulsing..

En tiedä, jääkö mulla kohta ylimääräiseksi koko syttyjärjestelmä kun saan asennettua tilalle -84 -mallisen elektronisen zydeemin vai jätänkö varaosiksi :roll:

Miksi Batman poistat spruutan? Onko siinä vikaa vai ihan muusta syystä? Suuttimet ja läppärungot ainakin voisi kiinnostaa Megasquirttia ajatellen.. ellei koko pakettikin :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 08:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
Kyllä ne pickupit on omassa levyssään kiinni joka pultataan kolmella ruuvilla syttykoteloon.. varaosa 59026-1012, coil pulsing..

Paitsi A-mallin GPZ:ssa ei ole tuota pohjalevyä vaan pickupit ruuvataan suoraan syttykoteloon - tai näin ainakin olin ymmärtävinäni BuyKawasakin osaluettelosta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 09:18 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Jep. ootte kyllä molemmat oikeessa. Tutkin vähän lisää noita opuksia, ja kyllä sieltä selvis että GPZ:ssa ei oo levyä, ja ilmeisesti kaikissa muissa sitten on. Tota levyä ei vaan pukaamoilta ainakaan heti löytyny, mutta ei kai se mahottomia voi maksaa jos hakee tolla numerolla uuden...

Ruiskussa oli kyllä vikaa. Mulla on näitä GPZ:a kaksi, joista toinen aikalailla purettuna odottamassa sopivaa hetkeä aloittaa projekti. Ruiskun osiakin on kahdet, mutta ainakin toinen keskusyksikkö ja jotain muuta sähkösälää on hajalla, joten ajattelin koota näistä yhden toimivan ruiskun ja laittaa toiseen suosiolla kaasarit. Osia en ainakaan vielä oikeen voi myydä, kun pikkubroidilla on kanssa kaikenlaisia ruiskusuunnitelmia...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 09:42 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Batman kirjoitti:
Osia en ainakaan vielä oikeen voi myydä, kun pikkubroidilla on kanssa kaikenlaisia ruiskusuunnitelmia...


Jahka tiedät niiin informoi... lähinnä tuo läppärunko asennontunnistuspotikan kanssa kiinnostaa.. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 08, 2006 18:28 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Nyt on sitten hommattuna uus kotelo, levy ja säädin. Ei ollu GPZ:n koppa samalainen, siinä jää levynkiinnityskohdat ylemmäs kuin tossa uudessa joka on ilmeisesti -81 Z1000:sta.
Säätimestä löyty numero 1020, ja tuolta buykawa listalta näytti Z1000:ssa olevan osanumero 21148-1020, eli tää on varmaan oikea osa??
Kiinnityslevyä ei Z1000 mallista löytyny, mutta otin tomnmosen Z750 -81 vastaavan osan, joka ainakin sopii paikalleen, pickuppien kiinnityskohdista jne. ei oo varmuutta.
Tietääkös joku mitä eroja noissa levyissä voi olla? Äkkiähän tohon kyllä uusiakin reikiä poraa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 14:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Batman, jos olet hommaamassa Kawaasi DYNA S sytkää, ei se tarvitse alkuperäistä pohjalevyä kun siinä Dynassa on se valmiina, se ruuvataan kolmella ruuvilla alkuperäisen levyn tilalle (ellei sulla ole tuossa sitä levyä alunperin, voi joutua Dynan levyyn poraamaan sopivaan kohtaan uudet reijät). Vain mekaanisen ennakonsäädin tarvitaan Dynan omaa pulikkaa varten.
Jenkkimalleissa on ennakonsäätimen jouset erinlaiset kuin Euroopan versioissa, siksi se osa on eri varaosanumerolla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2006 22:57 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 00:47
Viestit: 26
Paikkakunta: Stadi
Näinhän se tosiaan on, ja selvis mullekin kun kävin sytkän tilaamassa. No tuli hommattua yks ylimääräinen peltilevy. Onneks ei ollu kallis...

Mutta semmonen korjaus, että tossa mun GPZ kopassa on valumötikät joihin orkkis pickupit ruuvataan paljon korkeemmat kuin vanhemmassa Z1000 kopassa. Eli jos haluaa asentaa levyn GPZ koppaan keskipakosäätimelle sopivalle korkeudelle pitää askarrella vähän enemmän.

Nyt rupeaa kuitenkin osat olemaan kasassa, ja koska uus koppa ja säädin on -81 Z1000:sta pitäis dynan sopiva suoraan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com