Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 17:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Taas kansirmppaa
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 21:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Jep elikkä nyt ei ole ne surullisen kuuluisat venttiilin ojurit irti vaan ne on kuluneet :''

Ei auta ku aamulla soitella Lahden kansityölle ja kysellä meniskö takuuseen kun on ajettu vain 4500 km :(

Nyt pitää holkittaa noi mitkä siinä on päällä eli on olemassa joku ???? liner holkki jota on kuulema paljon käytetty racing puolella ja nyttemmin ihan katu käytössä ja on tullut hyvää palautetta että kestää pinnoituksensa ansiosta hyvin kulumista jne...

Eli ilmeisesti koneistetaan entinen reikä isommaksi ja sitten asennetaan holkki sisälle :?

Onko joku kuullut moisesta :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 21:37 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
siis kuluneet nyt jo? ne viime talvena laitetut? mitäköhän oli materiaali? mulla tuli siihen irronneen tilalle uusi ohjuri varustettuna K-linerilla joka on pronssiholkki. Gt-motor sano ottavansa 6e holkitus/ohjuri eli aika edullinen. kehuvat laittaneensa K-linereita jopa uusiin kansiin... en kyllä muista miksi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 21:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Joo väljäx ol männynnä h****n venttiilinohjuri eli ei siis kannata tunkee mitään kilpailijoiden kamaa koneeseen :''

Just tota K-lineria tarkoitin ja se laitetaan kuulema siihen vanhaan ohjuriin eikö niin?

Se on kuulema niin hyvä et ralliautoissa on käytetty jo pidempään noita liukas kuin... ja silti kestää hyvin kuulema :roll:

No katsotaan huomenna mitä setät sanoo pajalla jos vaikka laittain kannen sinne uudestaan niin saisivat tehdä uudelleen homman takuuseen tai sit kävis tossa paikallisella pajalla ja laitattais siellä, no katsotaan huomenna!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 22:36 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
jees.. vanhaan ohjuriin laitetaan se. tuolla infoo: http://www.cylinderheadshop.co.uk/K-line.html

varsin järkevältä vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 09:17 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Eipä olis lahden pojat tulleet vastaan kun puolet kun on "jo" 4200 km ajettu mutta en viitsi alkaa väittelemään vaan vien paikalliseen pajaan, tehkööt siinä kuntoon niin se on sit siinä :!:

K-liner maksaa 15,00€/kpl ja muut työt päälle eli taas yx satku poikineen lisää kustannuksiin ;D ei enää edes osaa vit...aa ku on jo tottunut 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 10:43 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
JAMPPERI kirjoitti:
Eipä olis lahden pojat tulleet vastaan kun puolet kun on "jo" 4200 km ajettu mutta en viitsi alkaa väittelemään vaan vien paikalliseen pajaan, tehkööt siinä kuntoon niin se on sit siinä :!:

K-liner maksaa 15,00€/kpl ja muut työt päälle eli taas yx satku poikineen lisää kustannuksiin ;D ei enää edes osaa vit...aa ku on jo tottunut 8)


oho! kylläpä on alhainen kilometritakuu Lahden Kansityöllä... ei ihme että oli halpa..näin jälkiviisaasti sanottuna. ja myös aikamoisia hintaeroja K-linerissa GT-motorissa todellakin vain 6e/kpl


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 11:43 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tässä näkee taas sen tosiseikan, että moottoripajoja on joka lähtöön. Yhteistä niille lienee, että kaikki sanovat olevansa alan parhaita :P GT-motor kuitenkin yksi parhaista - ainakaan en ole kuullut kenenkään suuremmin moittivan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 15:51 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
No maksan nyt vaikka reilummin kun halvalla ei saa hyvää ;D :'' ;D :'' 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 17:32 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Jaa-ha uutta tietoa, kävin paikallisella koneistamolla ja pienen tutkimuksen jälkeen koneistaja sanoi että täällähän on K-Linerit sisällä jotka on väljät :?

Eli lahden pojat olikin jo laittaneet linerit niihin, mutta miksi jo nyt väljät?

Kuulema oikein vanhoissa ilmajäähdytteisissä ne ei kestä eikä turbo peleissä ja se tarkoitti oikein vanhoilla jotain sivuventtiili hässäköitä kuulema, pienen tovin jälkeen paljastui että joihinkin woorteihin on jouduttu tekemään myös kahteen kertaan eli onkohan noi nyt sit niin rok :?: :?: :?:

No huomenna lähetän kannen Lahteen niin saavat tutkia mikä mättää ja oli puhetta jos tekisivät valu teräksestä uudet kuten on alkuperäiset olleet.

Ajelin männä kesällä pari kuukautta liian laihalla seoksella ennenkuin sain avaramman putken ja suuremmat pää suuttimet jonka jälkeen teho nousi 9,7hv eli siis oli oikeasti laihalla ja kun noin 200 vauhdissa rupes pelit nykimään ja kaasua löysätessä veto alkoi taas niin siitähän sen huomas et laihalla oli, voiko tommoisesta mennä ohjurit väljäksi?

Onhan polttoaine ainoa voitelu venttiilin varrelle jos varren gummit on kunnossa :mur:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 18:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
JAMPPERI kirjoitti:
Jaa-ha uutta tietoa, kävin paikallisella koneistamolla ja pienen tutkimuksen jälkeen koneistaja sanoi että täällähän on K-Linerit sisällä jotka on väljät :?

Eli lahden pojat olikin jo laittaneet linerit niihin, mutta miksi jo nyt väljät?

Kuulema oikein vanhoissa ilmajäähdytteisissä ne ei kestä eikä turbo peleissä ja se tarkoitti oikein vanhoilla jotain sivuventtiili hässäköitä kuulema, pienen tovin jälkeen paljastui että joihinkin woorteihin on jouduttu tekemään myös kahteen kertaan eli onkohan noi nyt sit niin rok :?: :?: :?:

No huomenna lähetän kannen Lahteen niin saavat tutkia mikä mättää ja oli puhetta jos tekisivät valu teräksestä uudet kuten on alkuperäiset olleet.

Ajelin männä kesällä pari kuukautta liian laihalla seoksella ennenkuin sain avaramman putken ja suuremmat pää suuttimet jonka jälkeen teho nousi 9,7hv eli siis oli oikeasti laihalla ja kun noin 200 vauhdissa rupes pelit nykimään ja kaasua löysätessä veto alkoi taas niin siitähän sen huomas et laihalla oli, voiko tommoisesta mennä ohjurit väljäksi?

Onhan polttoaine ainoa voitelu venttiilin varrelle jos varren gummit on kunnossa :mur:


Ei kai se laihalle meno pitäisi ohjureiden kulumiseen vaikuttaa, materiaalin pettäminen tuossa pikemminkin on kyseessä. Lämpötilathan ovat kyllä ilmajäähdytteisessä korkeammat kuin vesijäähdytteisissä, lämpö ei johdu niin tehokkaasti ja tasaisesti ilmakoneissa. Jos ne K-linerit ovat herkempiä hetkelliselle kuumuuspiikille? Turbokoneessahan nimeenomaan hetkelliset lämmöt nosevat tosi korkeiksi ja detonaatio tulee herkästi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 18:07 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
APE:n sivuilla kehuskelivat (tietenkin) että valtaosaan poliisipyöriä on vaihdettu niiden ohjurit, niiden ylivertaisen kestävyyden takia.
http://www.kzzone.com/valves.html

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 19:50 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
oliko ne kuluneet imu-vai pakopuolen ohjurit? mulle se GT-motorsin asentaja kertoi,että venanvarsien voitelu on sen varassa mitä stefan välistä tihkuu(ainakin pakopuolella) joten liian tiukat(kaksihuuliset stefat)voi pahentaa kulumista...mene ja tiedä. Mikä sitten voitelee venttilien varret? nehän liikkuu aika pienellä välyksellä ja ajatellen pakopuolta ,missä lämpölaajeneminen on isompi., kertokoon joku paremmin tietävä... tai sit mä kaivan sen tiedon... 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 20:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 14:31
Viestit: 39
Materiaaleista sen verran, että CMM:ssä juuri purkivat Z1:n koneen, joka söi öljyä kuluneiden ohjureiden takia. Lainaavat siinä Dave Marsdenin koraania, jossa sanotaan, että aivan alkupään Z1 moottoreissa ohjurit olivat fosforipronssia, jonka kuitenkin todettiin kuluvan nopeasti. Tehdas heti muuttikin materiaaliksi 'cast iron', mikä yleensä tarkoittaa valurautaa, mutta voi kai olla valuteräskin.

Eli jos holkit oli pronssia, niin saattoivat sen takia kuluakin.

Olipa epäselvä selitys, ostakaa CMM 2/2006. Kovassa hinnassahan se on, mutta ihan asiapitoista tekstiä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 20:29 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Agent 903 kirjoitti:
Materiaaleista sen verran, että CMM:ssä juuri purkivat Z1:n koneen, joka söi öljyä kuluneiden ohjureiden takia. Lainaavat siinä Dave Marsdenin koraania, jossa sanotaan, että aivan alkupään Z1 moottoreissa ohjurit olivat fosforipronssia, jonka kuitenkin todettiin kuluvan nopeasti. Tehdas heti muuttikin materiaaliksi 'cast iron', mikä yleensä tarkoittaa valurautaa, mutta voi kai olla valuteräskin.

Eli jos holkit oli pronssia, niin saattoivat sen takia kuluakin.

Olipa epäselvä selitys, ostakaa CMM 2/2006. Kovassa hinnassahan se on, mutta ihan asiapitoista tekstiä


Jep eli voi olla et ne oli laittaneet jotkut fosforipronssi ohjurit mut niiden sisään oli tungettu noi K-linerit ja ne olivat väsyneet :?

Siis nyt laitetaan ilmeisesti valuteräksestä uudet niinkuin originalit ovat (valurauta= valuterästä)
vanhoissa ammattikoulun kirjoissa kuulema vain puhutaan valuraudasta :idea:

Noi APE.t vois olla ihan ok mut ku ei tiedä mihin mittaan kansi on jo kaiverrettu eli käykö ne paikalleen vai onko jo alunperin liian pienet, kaikki pako ohjurithan on jo vaihdettu vuosi sitten :'' :''

ilmeisesti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 21:09 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Noh,täytyihän se kaivaa kun tuli luvattua..tuolla jotain tietoa venavarsien tiivistämisestä ja voitelusta http://www.federal-mogul.com/cda/conten ... 01,00.html


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2006 14:34 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
No nyt alkaa sit testaajan rooli, eli tulee uuden malliset K-linerit jotka on tarkoitettu erityisesti moottoreihin jotka käyvät kovan paineen alla sekä suurissa lämpötiloissa esim. turbo ahdetut & ilmajäähdytteiset.

Pinnoite jota niissä käytetään DFL pinnoite eli Dry Film Lubrication.

DFL pinnoitteisen K-linerin etuja: "Tehonlisäys", pienempi kitka, matalampi lämpötila, voiteluvarmuus kuivakäynnistyksissä vähäisellä öljynpaineella ja kuivalla polttoaineella sekä pidentää ohjaimen ja venttiilin ikää. noin opuksessa oli kerottu :o :roll: :?

Pitää vaan odotella pari kolme viikkoa ennenkuin saavat ko. tuotteen Suomen kamaralle :x


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2006 17:44 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Kerro sit paljonko lysti kustansi !!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2006 21:22 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Voin jo kertoa nyt eli viime talvena siis sama homma muuten paitsi kaikki pako ohjurit uusiksi seetien hionta + venttiilien hionta kaikkiin 8.aan kannen plaanaus ja K-linerit pako puolelle 100,00€

Nyt siis menee "takuuseen" eli maksan vain noi uudet tyyppiset K-linerit 17,00€ / kpl ja paja tekee lopun työn veloituksetta :wink:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com