Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 16, 2024 10:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2008 18:03 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 13:32
Viestit: 29
Elikkäs pyörä on 1982 gpz1100 efi.Nyt ois hukassa sytysjärjestys ja ruiskun piuhojen järjestys.Oletetaan että istutaan pärrän päällä kädet tangolla niin mikä on sytytysjärjestys vasemmalta alkaen?Samoin mikä on järjestys puolilla?
Ruiskun piuhoissa on merkinnät 1-4.Onko nämä sytytysjärjestyksen mukaisessa järjestyksesä vai onko oma järjestys, esim. vasemmalta 1-2-3-4?
kovasti kiittäen avusta jo etukäteen :jump:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2008 21:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Ruiskun piuhojen järjestyksellä ei ole oikeasti väliä, kaikki on kytketty rinnan, eli jokainen suutin ruiskauttaa aina samaan aikaan. Veikkaisin kuitenkin että jokainen numero tarkoittaa ko. sylinterin numeroa.

1 on vasemmalla

Sytytysjohdot myös numerojärjestykseen 1-2-3-4

Vasen puola (vihreä johto sytkäboksilta) tulpat 1 ja 4

Oikea puola (musta johto) tulpat 2 ja 3

(EDIT: Eli vaikka sytytysjärjestys on 1-2-4-3 niin silti kaikki johdoissa olevat numerot tarkoittaa aina sylinterin numeroita ja sytytysjärjestyksen tekee nokka-akselin ja pickuppien ajoitus)

Puolissa on merkitty + ja -, mutta plussajohdon sekä vihreä/musta järjestyksellä ei ole väliä, kunhan kumpaankin menee yksi plussa sekä ylläolevan mukaan toinen piuha. (Selkeintä kyllä jos kytkee Pu/Ke +napaan ja Vihreä -napaan)

Samoin ei ole väliä vaikka kytkee 1 ja 4 ristiin, kumpaankin iskee aina salama samaan aikaan, toisessa se menee hukkaan poistotahdin lopussa (wasted spark) ja toisessa syttyy seos ja potkii moottoria menemään :) Kipinä ei iske puolasta tulpan kautta maahan (ja sieltä takaisin puolaan ) kuten autoissa vaan puolasta tulppa1 ja maan kautta tulppa4:n kautta takaisin puolaan.

Eli tärkeintä että vihreä johto puolaan joka on kiinni reunimmaisissa sylintereissä, sekä musta siihen joka on kiinni keskimmäisissä. (tietysti sillä edellytyksellä ettei pickupit ole nurinperin kytketty) EDIT: Vasen pickup ohjaa vasenta puolaa originaalisti

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com