Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 06:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Startin vapaakytkimen korjuu
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 18:02 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Tulipa vaihdettua kamat tuonne starttipuolelle eli startin vapaakytkin luisti tosi loistavasti. Syykin selvisi kun purettiin: rullien jouset täysin kuolleet. Onneksi oli laatikossa täysi setti magneettoineen rattaineen ja siinä paketissa oli jouset kuin uudet :)) Vaihto päikseen ja homma taas ok. Putsaamalla vanha ja vaihtamalla jouset saadaan taas varaosia. Kitkapinta ei ollut kuopilla eli sorvuun voi korvata hiomanauhalla. Eli se tuli sitten korjattua...

Öljyä vaihtaessa sitten tulikin murheita. Öljyroppu vuoti jo viime kesänä pikkuisen ja nyt sitten laittelin teflonnauhaa jenkoihin, mutta se mokoma rupesi kuitenkin pyörimään tyhjää :'' Eli öljypohjan irroitus on joka tapauksessa edessä :evil: Reikä vaan isommaksi ja uudet kierteet ja isompi pultti. Ei auta...
Ja tiivistekin pitäisi metsästää ja Sumekolla ei tietysti ole??!! Raatohan siellä kävi ja eioota möivät.. Pitää ostaa Stormilta koko satsi :|


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 19:37 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
Öljyä vaihtaessa sitten tulikin murheita. Öljyroppu vuoti jo viime kesänä pikkuisen ja nyt sitten laittelin teflonnauhaa jenkoihin, mutta se mokoma rupesi kuitenkin pyörimään tyhjää :'' Eli öljypohjan irroitus on joka tapauksessa edessä :evil: Reikä vaan isommaksi ja uudet kierteet ja isompi pultti. Ei auta...
Ja tiivistekin pitäisi metsästää ja Sumekolla ei tietysti ole??!! Raatohan siellä kävi ja eioota möivät.. Pitää ostaa Stormilta koko satsi :|

Ai, kävin vai? Muistaakseni juttu meni niin, että minun piti käydä, mutta en kerinnyt ja kävin hakemassa ne öljyfilsut Porvoon Motobikesta. Eli öljypohjan tiivistettä kannattaa kysellä Sumekolta - on se laadukkaampi kuin Stormilta saatava.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 20:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Käykö tuo:
http://www.huuto.net/

Poistin linkin (homma ok). Admin

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 20:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
jiikoo kirjoitti:
Tulipa vaihdettua kamat tuonne starttipuolelle eli startin vapaakytkin luisti tosi loistavasti. Syykin selvisi kun purettiin: rullien jouset täysin kuolleet. Onneksi oli laatikossa täysi setti magneettoineen rattaineen ja siinä paketissa oli jouset kuin uudet :)) Vaihto päikseen ja homma taas ok. Putsaamalla vanha ja vaihtamalla jouset saadaan taas varaosia. Kitkapinta ei ollut kuopilla eli sorvuun voi korvata hiomanauhalla. Eli se tuli sitten korjattua...

Öljyä vaihtaessa sitten tulikin murheita. Öljyroppu vuoti jo viime kesänä pikkuisen ja nyt sitten laittelin teflonnauhaa jenkoihin, mutta se mokoma rupesi kuitenkin pyörimään tyhjää :'' Eli öljypohjan irroitus on joka tapauksessa edessä :evil: Reikä vaan isommaksi ja uudet kierteet ja isompi pultti. Ei auta...
Ja tiivistekin pitäisi metsästää ja Sumekolla ei tietysti ole??!! Raatohan siellä kävi ja eioota möivät.. Pitää ostaa Stormilta koko satsi :|


Eikös tuohon käy tiivisteeksi semmonen tuubista puristettava silikonijutska, niillähän on korvattu pahvi/ paperitiiviisteitä jo vaikkakuinkakauan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 20:20 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
oojala kirjoitti:


Nimenomaan tuo 16112-002. Ja on Karkkilassakin vielä..

Raato kirjoitti:
Ai, kävin vai? Muistaakseni juttu meni niin, että minun piti käydä, mutta en kerinnyt ja kävin hakemassa ne öljyfilsut Porvoon Motobikesta. Eli öljypohjan tiivistettä kannattaa kysellä Sumekolta - on se laadukkaampi kuin Stormilta saatava.


Jaa, niin mä muistelin, mutta muistelin väärin :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 20:39 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
jiikoo kirjoitti:
oojala kirjoitti:
Nimenomaan tuo 16112-002. Ja on Karkkilassakin vielä..

Taitaa olla tahvo56 foorumilta kun tiivaria ym.myy.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 20:47 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
coistinen kirjoitti:
Taitaa olla tahvo56 foorumilta kun tiivaria ym.myy.


Niinpäs onkin. Laitoin suoraa postia.. :))


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 21:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kwaakku kirjoitti:
jiikoo kirjoitti:
Tulipa vaihdettua kamat tuonne starttipuolelle eli startin vapaakytkin luisti tosi loistavasti. Syykin selvisi kun purettiin: rullien jouset täysin kuolleet. Onneksi oli laatikossa täysi setti magneettoineen rattaineen ja siinä paketissa oli jouset kuin uudet :)) Vaihto päikseen ja homma taas ok. Putsaamalla vanha ja vaihtamalla jouset saadaan taas varaosia. Kitkapinta ei ollut kuopilla eli sorvuun voi korvata hiomanauhalla. Eli se tuli sitten korjattua...

Öljyä vaihtaessa sitten tulikin murheita. Öljyroppu vuoti jo viime kesänä pikkuisen ja nyt sitten laittelin teflonnauhaa jenkoihin, mutta se mokoma rupesi kuitenkin pyörimään tyhjää :'' Eli öljypohjan irroitus on joka tapauksessa edessä :evil: Reikä vaan isommaksi ja uudet kierteet ja isompi pultti. Ei auta...
Ja tiivistekin pitäisi metsästää ja Sumekolla ei tietysti ole??!! Raatohan siellä kävi ja eioota möivät.. Pitää ostaa Stormilta koko satsi :|


Eikös tuohon käy tiivisteeksi semmonen tuubista puristettava silikonijutska, niillähän on korvattu pahvi/ paperitiiviisteitä jo vaikkakuinkakauan.


Silikonijutska tahtoo löytyä osien yhteenpuristumisen jälkeen öljysihdistä (koneen sisäpuolinen ylijäämä), itse en enää käytä moista mössöä muuta kuin lisukkeena läpivientikumissa esim. laturin johtojen kohdalla ja kannen puolikuissa ja hintsusti niissäkin. Paperitiivisteitä en sillä korvaisi, vaikka ehkä pitävätkin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 02, 2009 22:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Jim Goose kirjoitti:
Kwaakku kirjoitti:
jiikoo kirjoitti:
Tulipa vaihdettua kamat tuonne starttipuolelle eli startin vapaakytkin luisti tosi loistavasti. Syykin selvisi kun purettiin: rullien jouset täysin kuolleet. Onneksi oli laatikossa täysi setti magneettoineen rattaineen ja siinä paketissa oli jouset kuin uudet :)) Vaihto päikseen ja homma taas ok. Putsaamalla vanha ja vaihtamalla jouset saadaan taas varaosia. Kitkapinta ei ollut kuopilla eli sorvuun voi korvata hiomanauhalla. Eli se tuli sitten korjattua...

Öljyä vaihtaessa sitten tulikin murheita. Öljyroppu vuoti jo viime kesänä pikkuisen ja nyt sitten laittelin teflonnauhaa jenkoihin, mutta se mokoma rupesi kuitenkin pyörimään tyhjää :'' Eli öljypohjan irroitus on joka tapauksessa edessä :evil: Reikä vaan isommaksi ja uudet kierteet ja isompi pultti. Ei auta...
Ja tiivistekin pitäisi metsästää ja Sumekolla ei tietysti ole??!! Raatohan siellä kävi ja eioota möivät.. Pitää ostaa Stormilta koko satsi :|


Eikös tuohon käy tiivisteeksi semmonen tuubista puristettava silikonijutska, niillähän on korvattu pahvi/ paperitiiviisteitä jo vaikkakuinkakauan.


Silikonijutska tahtoo löytyä osien yhteenpuristumisen jälkeen öljysihdistä (koneen sisäpuolinen ylijäämä), itse en enää käytä moista mössöä muuta kuin lisukkeena läpivientikumissa esim. laturin johtojen kohdalla ja kannen puolikuissa ja hintsusti niissäkin. Paperitiivisteitä en sillä korvaisi, vaikka ehkä pitävätkin.

-ei saa laittaa liikaa, kohtuus kaikessa, pullo päivässä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2009 17:02 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Pohja paikallaan taas :)) Öljyroppu ratkaistu niin, että ajettiin uudella 12mm pultilla kierteet läpi (orkkispultti on pikkuisen pienempi eikä sama nousu, ei ainakaan M12 mutteri kelvannut) ja käytettiin sitä. Käsin kiertyy loppuun asti ja avaimella loput. Katotaan sitten ensi talvena isomman rempan yhteydessä jos sais hitsattua umpeen ja uusi reikä kierteineen. Kyllä tuo kestää sen 3...4 kertaa aukoa mitä kaudessa yleensä tarvii :D

Olipa pohjalla roskaa :o Sihti onneksi auki, ei silikonia, mutta mistähän sinne oli varissu punaisia tiivisteen palasia :? Tahvolle kiitokset uudesta tiivisteestä. Eipä tarvinnut vantaansumekolta asti hakea kun löytyi matkan varrelta kotipitäjästä :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2009 19:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:

Olipa pohjalla roskaa :o Sihti onneksi auki, ei silikonia, mutta mistähän sinne oli varissu punaisia tiivisteen palasia :? Tahvolle kiitokset uudesta tiivisteestä. Eipä tarvinnut vantaansumekolta asti hakea kun löytyi matkan varrelta kotipitäjästä :P


Yleensä tuolla laturityypillä irtoa joskus magneettien reunoista punaista kovaa massaa, sillä on muurattu magneettien sivut. Sieltähän ne pohjasakasta sitten aikanaan löytyvät.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2009 19:20 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Waan tuosta remosta tuli mieleen muutaman wuoden takainen kolina Jazkassa kun epäilin kytkintä :? ...
Soitto Jimmy The Gooselle ja wastaus tuli kuin apteekista:Startin wapaakytkin 8) ...
Ja näin saatiin Jazka pienellä kuntoon eli SUURET KIITOKSET wieläkin
Jimmy The Gooselle :jump: ...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2009 19:45 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
No worrys mate. Joskus itekki paininu startin vapaakytkimien kanssa, onnex enää on vaan kiksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2009 19:57 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Ja toisilla ei oo kiksiä :'' ...
Eli tarwis warmaan waihtaa pari wuotta wanhempaan ;) ...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2009 20:47 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 19:05
Viestit: 12
Paikkakunta: Riihimäki
Tuosta öölipohjan tiivistämisestä silizkoonilla saanee ihan pelittävän lopputuloksen, kun malttaa siivota pinnat siistiksi. Pyyhkäisee ryönät veks ja rätittää asetoonilla tiivistepinnat ennen kuin kiertää kevyen palon kopan puolelle ja tasaa sen nätisti seitinohueksi. Vielä kun malttaa antaa kuivua vuorokauden ennen konerasvan kaatamista niin toimii kuin junan vessa. Pari suvea ajettu näin tiivistetyllä eikä ole tihkunut läpi. - Niin rasvatilaan mahtuu kaikenlaista. Oman kawan kitusista löytyi joskus hajonneen männän helman neljänneskin. Hyytynyttä ja vaseliiniksi muuttunutta rasvaa kuin voipaketista. Koneen rasvan jäähdytys parani käsinhavaittavasti öölipohjan siivouksen jäljiltä.

_________________
- voima määrää lähtösuunnan, mutta
laatu pelin keston -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2009 22:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Jim Goose kirjoitti:
Silikonijutska tahtoo löytyä osien yhteenpuristumisen jälkeen öljysihdistä

Yritin laittaa kuwaa ostamani waraosakoneen öljysihdistä tossa jokunen aika sitten... :oops: ja niin
kuin arwata saattaa niin eihän siitä mitään tullu...Täytyy pyytää KawaLTD:tä apuun....kuuletko....
Hywä esimerkki silikonin reilusta käytösstä..... ;D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 05, 2009 08:57 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Räksä kirjoitti:
Yritin laittaa kuwaa ostamani waraosakoneen öljysihdistä tossa jokunen aika sitten... :oops: ja niin
kuin arwata saattaa niin eihän siitä mitään tullu...Täytyy pyytää KawaLTD:tä apuun....kuuletko....
Hywä esimerkki silikonin reilusta käytösstä..... ;D

Kuulehan mie... Taisin poistaa sen sähköpostin, mut jos lähetät uuvestan, ni liitän kuvan. Mut kyl mie tuun kuiteski käymään.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 05, 2009 10:07 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Siksi tuomitten tiivisteliimojen käytön kun nuorempana ja paljon tyhmempänä jo silloin tuli laiteltua ko. tököttiä sinne tänne järjen ja varojen puutteesta johtuen ja niinhän siinä kävi että kun joskus vuonna miekka ja kivi kierreltiin Raadon kanssa vappuna Espan puistoa Kawoilla (se oli silloin vielä mahdollista) niin jonkun kiekan jälkeen alkoi koneen käydessä tseronobylin reaktorin mossahduksen jälkeistä lämpötilaa, alkoi joutokäynnillä öljyvalo vilkahdella, siis karseat öljynpaineet 0,25 kg/cm oli kateissa. mutta kierroksilla paineet nousivat sen verran että voitelukyky palasi tehtaan suositusminimiin asti.
Tästä sitten seuraavina päivinä asiaa tutkimaan ja öljypohjaa avaamaan, josta paljastuikin tuo öljypumpun sihti jossa oli enää muutama parin sentin kokoinen reikää sihdissä joista öljy enää pääsi pumpulle. Mössö oli aika tiukassa sihdin verkon molemmin puolin, mutta irtosi kun aikansa raaputti. toimenpiteen jälkeen kuumanakaan ei öljynpaine valo vilkahdellut, paitsi silloin kun öljypumpun kannen pultit pääsivät kiertymään auki muutaman kierroksen (kasaajan moka, siis oma) ja kansi jäi muutaman millin auki pumpun rungosta eikä tällöin muodostunut mitään painetta ja öljyvalo paloi kirkkaana kierroksista huolimatta koko 4 kilsan matkan, jonka ilkesin ajaa, parit liikennevalot mukaan lukien. Käyntiäänessä ei ollut mitään ahdistavaa ja joutoa peli kävi kivutta, mutta se olikin pomminkestävä Z1-moottori, silloin vasta 220000 km ajettuna. koneen avaus tuli ajankohtaiseksi 30tkm myöhemmin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 05, 2009 15:44 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Räksä kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Silikonijutska tahtoo löytyä osien yhteenpuristumisen jälkeen öljysihdistä

Yritin laittaa kuwaa ostamani waraosakoneen öljysihdistä tossa jokunen aika sitten... :oops: ja niin
kuin arwata saattaa niin eihän siitä mitään tullu...Täytyy pyytää KawaLTD:tä apuun....kuuletko....
Hywä esimerkki silikonin reilusta käytösstä..... ;D

Tässä tämä Räksän ottama kuva öljysihdistä...

PS. Bongaa pultti kuvasta...

kliks

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 06, 2009 18:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Kawa LTD kirjoitti:
Räksä kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Silikonijutska tahtoo löytyä osien yhteenpuristumisen jälkeen öljysihdistä

Yritin laittaa kuwaa ostamani waraosakoneen öljysihdistä tossa jokunen aika sitten... :oops: ja niin
kuin arwata saattaa niin eihän siitä mitään tullu...Täytyy pyytää KawaLTD:tä apuun....kuuletko....
Hywä esimerkki silikonin reilusta käytösstä..... ;D

Tässä tämä Räksän ottama kuva öljysihdistä...

PS. Bongaa pultti kuvasta...

kliks


Ohoh! aika paljon kertyny töhkää tuohon sihtiin :? No onneks siellä on tuollainen sihti
ettei pääse mömmöt kiertoon. Siis oliko tuo pultti siellä öljypohjassa???

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 06, 2009 22:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Neukku kirjoitti:
Siis oliko tuo pultti siellä öljypohjassa???


Joo, verkossa oli kiinni ihan tukevasti....imua on ollut.... ;D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 10, 2009 22:08 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Kattokaahan ettei ole käyny ku mulle: oli meinaan laitettu "melkein" sopiva Volvo-kierteinen roppu Ysiin. Tarkemmin tutkiessa huomasin että oli aavistuksen liian väljä koko joka johti siihen että kiristäessä muljahti tyhjää. No, eiku hessumobiiliin ja sieltähän löytyi se just sopiva eikä tarttenu muuta ku kiertää kiinni ja nyt roppu istuu ja pitää ku hanska!


;D

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com